Egyszer eljött az egyik gyógyító
istentiszteletünkre egy tizennyolc éves lány, és elmondta nekem, hogy az
orvosok szerint egy éve sincs hátra valamilyen vírusfertőzés miatt, amely
mindkét veséjét megtámadta. Már imádkoztak a gyógyulásáért, de nem lett jobban.
Amint ott állt, éreztem, hogy a Szent Szellem azt mondja nekem, hogy
érdeklődjem az édesanyja felől. Elmondta, hogy örökbe fogadták őt. Az édesanyja
nem volt férjnél, amikor teherbe esett vele, ezért örökbe adta őt. Fogalma sem
volt arról, kik lehetnek az igazi szülei.
Miután megtudtam, hogy szülei
szexuális bűnt követtek el, megkérdeztem tőle, hajlandó-e megbocsátani vér
szerinti édesanyjának és édesapjának viselkedésük miatt és hálát adni Istennek
az életéért. Miután mindkét dolgot megtette, megtörtem azt az átkot, amely
szüleinek bűne miatt volt rajta. Hatalmat vettem a fölött a szellem fölött,
amely fogantatásakor jutott be az életébe, és megparancsoltam neki, hogy menjen
el. A lány azonnal azt érezte, hogy valami történik a gyomrában, mert a szellem
megmozdult és kijött. Feljött a mellkasába, és egy ideig erősen köhögött,
miközben a démonok elhagyták a testét.
Aznap este o tt volt velem az ifjúsági szolgáló
csoportból egy tizennyolc éves lány, hogy szolgálati tapasztalatokat szerezzen.
Korábban még soha nem imádkozott betegekért. Megkértem, hogy tegye rá a kezét a
lány veséjére és imádkozzon a gyógyulásáért. A beteg azt érezte, hogy valami
történik a veséjével. Néhány perc múlva lehajolt és megérintette a lábujjait.
Ezt néhány perccel azelőtt még nem tudta volna megtenni a fájdalom miatt. Hat
héttel később levelet kaptam tőle, amelyben azt írta, hogy visszament a
kórházba. Az orvosok újból megvizsgálták őt, majd azt mondták neki, hogy éljen
normális életet és felejtse el a korábbi diagnózist.
Ez a generációs démonizáltságnak
egy klasszikus példája volt, amelyben a gyermekben lévő démonok a szülők
szexuális bűne miatt nyerhettek belépési jogot. A lány betegsége annak a szellemnek
a közvetlen következménye volt, amely a következő generációra nehezedő átokhoz
kapcsolódott. A szabadító szolgálat nélkül nem gyógyulhatott volna meg, és ha
nem foglalkozunk a konkrét belépési ponttal, akkor nem történhetett volna
meg a szabadulás!
Ebben az esetben a generációs
démonizáltság csak egy generációra adódott át, de az ige azt mondja, hogy a
következmények még a harmadik vagy a negyedik generációt is érinthetik. És ha a
négy generáció közül az egyik újból elkövet valami hasonló természetű bűnt,
akkor újra kezdődik a három vagy négy generációra kiterjedő ciklus. Ezért a
gyakorlatban a generációs következményeknek soha nincs vége, mivel az egymást
váltó nemzedékek újra meg újra elkövetik őseik bűnét.
Nagyon sok olyan ember felé
szolgáltunk, akiknek az esetében úgy láttuk, hogy a démonok több száz évvel
korábban léptek be az áldozat családjának életébe. Ez a tapasztalat egyáltalán
nem szokatlan azok számára, akik komolyan foglalkoznak a foglyok
megszabadításával. Azt is érdemes megjegyezni, hogy az 5Mózes 23:2 a jelek szerint
arra utal, hogy ha valahol szexuális bűnt követtek el, akkor ennek
következményei akár tíz generációra is kiterjedhetnek, mert ezeket az embereket
ilyen hosszú időre kirekesztették Isten gyülekezetéből.
Az evangéliumokban azt olvassuk,
hogy a tanítványok egyszer megláttak egy vak embert, és ezt kérdezték
Jézustól: „Ki vétkezett,
ez-é vagy ennek szülei, hogy vakon született?” (János 9:2).
Jézus ebben az esetben így válaszolt: „Egyikük
sem”,
de a kérdésnek nem lett volna semmi értelme, ha a Jézussal folytatott
beszélgetéseikben nem fogadták volna el annak lehetőségét, hogy az ember
szenvedhet szüleinek bűnei miatt.
A generációs démonizáltság
esetében gyakran azt látjuk, hogy a következő nemzedéknél megismétlődnek a
démonok által kiváltott, hasonló jellegű tünetek, amelyeket az előző nemzedék
megtapasztalt. Ezek lehetnek testi tünetek, bizonyos érzelmi állapotok,
fiziológiai vagy pszichiátriai állapotok, szellemi vakság bizonyos területeken
stb.
Például találkozhatunk olyan
családdal, amelyben emberemlékezet óta minden nő asztmás volt. Vagy egyszer egy
férfi ezt mondta nekem: „A
dédapám nagyon parázna életet élt, és a nagyapám is. Aztán a saját apám is
ilyen volt, és most én is ilyen lettem”. Ezzel a
házasságtörés szellemének tevékenységét írta le, amely az egyik generációról
átadódott a következőre, és mindegyiknek az életében kiváltotta ugyanazt a
házasságtörő életmódot.
Minden egyes generáció szabad
akarattal rendelkezett arra, hogy ezt mondja: „Nem,
én nem fogok házasságtörést elkövetni”, de a bennük lévő
démonok állandó nyomása miatt az emberek csak nagyon nehezen tudnak a
végtelenségig ellenállni, és eljöhet az az idő, amikor végül összeomlik az
akaratuk és engednek a kísértésnek, aminek az ember saját akarata ellenére
elkövetett bűn miatti kétségbeesés lesz a következménye.
A sok szolgálati tapasztalattal a
hátunk mögött könnyű megértenünk, mennyire bölcsek voltak az emberek a korai
egyház bizonyos köreiben, amikor ragaszkodtak ahhoz, hogy a megtérés után, de
még a bemerítés és a gyülekezet tagjává válás előtt mindenki átessen a
szabaduláson. Vannak a világnak olyan részei, ahol ez még ma is általános
gyakorlat. Ők tudták, hogy ha a megtérők nem szabadulnak meg mind azoktól a
démoni erőktől, amelyek a saját pogány életüket irányították, mind pedig azoktól,
amelyek a generációs vonalon keresztül átadódtak rájuk, akkor ennek egy
démonizált gyülekezet lesz az eredménye, amely nagyon gyorsan felveszi a
világgal való megalkuvás hozzáállását, és szellemi halálba és vallásos
szokásokba hanyatlik. Hiszem, hogy a mai egyház sokkal erősebb lenne, ha ez ma
is általános gyakorlat lenne a kereszténységben.
Hiszem, hogy ha az egyház vezetői
nem végeznek aktívan és folyamatosan szabadító szolgálatot, akkor a démoni
nyomás előbb vagy utóbb elfojtja Isten Szellemének minden megmozdulását. Ezért
nem is csoda, hogy a Sátán annyira szembeszegül a szabadító szolgálattal és
mindenáron meg akarja azt fosztani hitelétől, mert ha az egyház engedelmeskedik
annak a parancsnak, hogy hirdesse az evangéliumot, gyógyítsa meg a betegeket és űzze ki a démonokat, akkor a
Krisztus teste olyan erőt fog képviselni, amelyet sem belülről, sem pedig
kívülről nem lehet megállítani.