2013. április 2., kedd

David Wilkerson - Szabadulás a bűn uralma alól 3.


HADD MONDJAM EL NEKED, HONNAN TUDHATOD,HOGY A RÉGI SZÖVETSÉG ELVÉGEZTE BENNED A MUNKÁJÁT, ÉS KÉSZ VAGY BELÉPNI AZ ÚJ SZÖVETSÉG DICSŐSÉGÉBE.

Hogyan reagálsz, amikor megbotlasz, elesel, és megint visszatérsz régi szokásaidhoz vagy vágyaidhoz? Bevonulsz imakamrádba, arcra borulsz, és elkezdesz jajveszékelni: „Ó, Atyám, ígérem, többé nem teszem!?” Vagy kiáltozva számon kéred Istent: „Uram, hol voltál, amikor szükségem volt rád? Miért nem adtál erőt, hogy ellenállhassak a kísértésnek? Hol volt a Szent Szellem, hogy megállítson, mielőtt belementem a bűnbe?!” Esetleg elmerülsz az önmarcangolásban, és újra megpróbálod elkötelezni magad, hogy helyreállj és továbbléphess?
Ha bármelyik a fenti jelenetek közül megfelel a bukásra vagy a bűnre adott válaszodnak, akkor még mindig a régi szövetség uralma alatt vagy. Kiáltásod közvetlenül a hústestedből származik, nem a benned lévő isteni Szellemtől. Tested sajnálkozik önmaga felett, mert nem tudott megszabadulni. Könyörögve kér még egy lehetőséget: „Ne vess el engem – próbálj meg még egyszer!”
Számos kereszténynél fennáll ez a probléma. Úgy tekintünk a Szent Szellemre, mint valamiféle indítómotorra, amelynek az a feladata, hogy feltöltse emberi akaratunkat energiával. Azt várjuk tőle, hogy erőnket és elhatározásunkat megszilárdítsa, hogy a következő időszakban ellen tudjunk állni a kísértésnek. így kiáltunk hozzá: „Uram, tégy engem erőssé! Adj nekem vasakaratot, hogy ellen tudjak állni minden bűnnek!” Isten azonban tudja, hogy ezzel csak saját testünket erősítjük meg, hogy azután jobban dicsekedhessen.
Szeretném, ha megkérdeznéd magadtól: Mire jutottál a kiáltozással, a szomorkodással és a kérdezgetéssel? Most tartós szabadságot élvezel? Vagy alkalmanként még visszaesel a bűnödbe? A bűnbánat idején mindig több a könnyed, hangosabban kiáltasz, vagy jobban elkeseredsz – anélkül, hogy bármi jele lenne a kötelékektől való szabadulásnak?
Ha a régi szövetség tényleg elvégezte volna benned a munkát, már „halott” lennél. Nem maradt volna könnyed, sem erőd a kiáltozáshoz, sem bármiféle bizalmad a testedben. Az igazság az, hogy sírásunk, könyörgésünk és minden törekvésünk abból az állandó várakozásból fakad, hogy feltámad majd valami jó az emberi természetünkben, amit felajánlhatunk az Úrnak. Ez azonban egyszerűen soha nem történik meg. Mindig túl gyengék leszünk, és testünk túl esendő ahhoz, hogy szentté váljunk. Igen, azt a parancsot kaptuk, hogy legyünk erősek – csakhogy nem saját erőnkből, hanem Isten hatalmának ereje által.
Kérlek, ne érts félre! Határozottan hiszem, hogy van Isten szerinti szomorúság a bűn miatt. Az ilyen szomorúság igazi bűnbánathoz vezet. Hiszem, hogy vannak olyan könnyek, amelyeket Isten el tud fogadni, amelyek azoknak a szívéből folynak, akik szomorkodnak a megsebzett Krisztus szenvedésén. Ez a fajta szomorúság azonban elfogadja a tényt:
„Uram, bevallom, képtelen vagyok engedelmeskedni parancsaidnak, elismerem, hogy lehetetlen kiszabadítanom magamat a bűn uralma alól. Újra és újra csődöt mond minden igyekezetem, hogy megszabaduljak. Úgy jövök most hozzád, mint aki meghalt, teljes alázattal. Megvallom, hogy szükségem van a bűntől való szabadulásra, és elfogadom, hogy magamtól nem tudom megtenni.”
„Ó, Uram, régi szövetséged két fontos dolgot végzett el bennem. Először is most már tudom a szívemben, hogy szabad akarok lenni. Igazán szeretném, ha a bűn uralmát összetörnéd bennem. Nem akarom többé mentegetni a bűnömet, és nem akarom többé átadni magam neki. Szívem vágya az, hogy szentül és feddhetetlenül járjak előtted. Bármivel jár is, szabadulni szeretnék. Szeretnék egészen a te erődre támaszkodni.”
„Másodszor, feladtam azt a reményt, hogy valaha is megszabadulhatok a saját erőmből. Felismertem, hogy egyetlen reményem a szolgaságtól való szabadulásra a te hatalmad. Hittel jövök most hozzád, Uram, és teljesen a te kezedbe teszem az életem. Mutasd meg nekem az új szövetségedből fakadó áldásokat és rendelkezéseket! Új kijelentésre van szükségem, új rendre. A régi csak csalódást okozott nekem.”