2013. február 27., szerda

Rodney H. Browne - JÉZUS A JÓ PÁSZTOR, AKI ÉLETÉT ADJA A JUHOKÉRT


A tolvaj nem egyébért jő, hanem hogy lopjon és öljön és pusztítson; Én azért jöttem, hogy életük legyen, és bővölködjenek. 11 Én vagyok a jó Pásztor: a jó Pásztor életét adja a juhokért. 12 A béres pedig és aki nem pásztor, akinek a juhok nem tulajdonai, látja a farkast jőni és elhagyja a juhokat és elfut: és a farkas elragadozza azokat és elszéleszti a juhokat. 13 A bérs pedig azért fut el, mert béres, és nincs gondja a juhokra. 14 én vagyok a jó Pásztor; és ismerem az enyéimet, és Engem is ismernek az enyéim, 15 Amiként ismer Engem az Atya, és Én is ismerem az Atyát; és életemet adom a juhokért. 16 Más juhaim is vannak Nékem, amelyek nem ebből az akolból valók: azokat is elő kell hoznom, és hallgatnak majd az Én szómra; és lészen egy akol és egy pásztor. 17 Azért szeret Engem az Atya, mert Én leteszem az Én életemet, hogy újra felvegyem azt. 18. Senki sem veszi azt el Én tőlem, hanem Én teszem le azt Én magamtól. Van hatalmam letenni azt, és van hatalmam ismét felvenni azt. Ezt a parancsolatot vettem az Én Atyámtól. János 10:10-18
 
Jézus ezt mondta: "Én vagyok a jó Pásztor: a jó Pásztor életét adja a juhokért. Azért szeret Engem az Atya, mert Én leteszem az Én életemet, hogy újra felvegyem azt.  Senki sem veszi azt el Én tőlem, hanem Én teszem le azt Én magamtól. Van hatalmam letenni azt, és van hatalmam ismét felvenni azt."
 
A jó pásztor szereti a juhokat és gondja van rájuk:
 
A jó pásztor birtokolja a juhokat, felelősséggel tartozik értük és elkötelezte magát feléjük. A jó pásztor kockára teszi az életét a juhokért. Aki csak béres - aki csak pénzért vigyáz a juhokra - nem teszi ki magát veszélynek a juhokért. Ha veszély fenyeget, a béres elszalad és hagyja, hogy a juhok saját magukat védjék meg. Dávid jó pásztor volt, megölte az oroszlánt és a medvét, mert juhaira veszélyt jelentettek. Jézus - mindenek jó Pásztora - életét ADTA juhaiért. Jézus teljesen elkötelezte magát juhainak, és minden jó pásztor és szolgáló is elkötelezi magát, hogy szeresse Jézus juhait és  gondot viseljen róluk. Mindazonáltal hamis tanítók és hamis próféták nem rendelkeznek ezzel az elkötelezettséggel, mert ők nem szeretik a juhokat.
 
A jó pásztor életét adja a juhokért:
 
Jézus ezt mondta: "Én vagyok a jó Pásztor: a jó Pásztor életét adja a juhokért."
 
Pedig betegségeinket Ő viselte és fájdalmainkat hordozá, és mi azt hittük, hogy ostoroztatik, verettetik és kínoztatik Istentől! 5 És Ő megsebesíttetett bűneinkért, megrontatott a mi vétkeinkért, békességünknek büntetése rajta van, és az Ő sebeivel gyógyulánk meg. 6 Mindnyájan, mint juhok eltévelyedtünk, ki-ki az ő útára tértünk; de az Úr mindnyájunk vétkét Őreá veté. 7 Kínoztatott, pedig alázatos volt, és száját nem nyitotta meg, mint bárány, mely mészárszékre vitetik, és mint juh, mely megnémul az őt nyírók előtt; és száját nem nyitotta meg! Ézsaiás 53:4-7
 
Aki a mi bűneinket maga vitte fel testében a fára, hogy a bűnöknek meghalván az igazságnak éljünk: Akinek sebeivel gyógyultatok meg. 25 Mert olyanok voltatok, mint tévelygő juhok; de most megtértetek lelketek pásztorához és felvigyázójához. 1 Péter 2:24-25
 
Jézus azt mondta, hogy az Ő Atyja azért szereti Őt, mert kész letenni és feláldozni az életét a juhokért. Az Ézsaiás 53:10-11-ben a következőt olvassuk: "És az Úr akarta Őt megrontani betegség által; hogyha önlelkét áldozatul adja, magot lát és napjait meghosszabbítja, és az Úr akarata az Ő keze által jó szerencsés lesz. 11 Mert lelke szenvedése folytán látni fog és megelégszik, ismeretével igaz szolgám sokakat megigazít, és vétkeiket Ő viseli."
 
Tetszett Istennek az Atyának, hogy Jézus viselje a mi bűneinket, hogy helyettünk rontasson meg, hogy helyettünk haljon meg, hogy sokakat megigazítson!
 
Jézus, a jó Pásztor letette az életét a juhokért:
 
Jézus ezt mondta: "Azért szeret Engem az Atya, mert Én leteszem az Én életemet, hogy újra felvegyem azt. Senki sem veszi azt el Én tőlem, hanem Én teszem le azt Én magamtól." Senki sem tudta elvenni Jézus életét - a megfelelő időben saját akaratából tette azt le. Jézus halála és feltámadása része volt a világ megváltására vonatkozó isteni tervnek. Az idő és az abban való történések teljesen Isten irányítása alatt voltak - senki sem ölhette meg Jézust az Úr beleegyezése nélkül.
 
Felele Jézus: Semmi hatalmad sem volna rajtam, ha felülről nem adatott volna néked: nagyobb bűne van azért annak, aki a te kezedbe adott Engem. János 19:11
 
Jézus, a jó Pásztor letette az életét, hogy aztán újra felvegye azt:
 
Jézus előre megmondta saját halálát és feltámadását is.
 
Az angyal pedig megszólalván, monda az asszonyoknak: Ti ne féljetek; mert tudom, hogy a megfeszített Jézust keresitek. 6 Nincsen itt, mert feltámadott, amint megmondotta. Jertek, lássátok a helyet, ahol feküdt az Úr. 7 És menjetek gyorsan és mondjátok meg az Ő tanítványainak, hogy feltámadott a halálból; és ímé előttetek megy Galileába; ott meglátjátok Őt, ímé megmondottam néktek. Máté 28:5-7
 
Mert azt adtam előtökbe főképpen, amit én is úgy vettem, hogy a Krisztus meghalt a mi bűneinkért az Írások szerint; 4 És hogy eltemettetett; és hogy feltámadott a harmadik napon az Írások szerint. 1 Korinthus 15:3-4
 
A békesség Istene pedig, Aki kihozta a halálból a juhoknak nagy pásztorát, örök szövetség vére által, a mi Urunk Jézust. Zsidókhoz írt levél 13:20
 
Az Úr Jézus a juhoknak ama nagy Pásztora!