NYELVEKEN SZÓLÁS, GYÓGYÍTÁS
ÉS CSODATEVÉS
Amit eddig szemügyre vettünk,
megvilágítja a szellemi ajándékok néhány félreértett szempontját is, különösen
a nyelveken szólás ajándékánál. Itt azért foglalkozunk a nyelvekkel,
mert az a kommunikáció első és legfőbb kérdése, és amint már rámutattunk, a
szellemünkkel kommunikálunk. Csak akkor érintkezem egy másik személlyel, amikor
szellememmel megérintem a szellemét. Ezért lehetséges valóságos találkozás és
igazi érintkezés szavak nélkül is. Találkozhatunk, szeretettel és
együttérzéssel egymás felé nyúlhatunk, egymásra mosolyoghatunk és átölelhetjük egymást
szavak nélkül. Gyakran ez történik mély érzelmek megnyilvánulásakor (például
szerelem, gyász, együttérzés). Ha azonban húsz évi barátság során sohasem
szólunk egymáshoz, kapcsolatunk nagyon korlátozott lesz.
Hogyan kell hát értenünk egy olyan
tapasztalat valódi természetét, mint a Szent Szellembe való bemerülés: A Szent
Szellembe való bemerülés nem a nyelveken szólás, nem is öröm, nem is béke, nem
is erő, nem is szentség. Mindezek bármelyike kísérheti ezt az élményt, de
önmagában e dolgok egyike sem jelenti azt. A Szent Szellembe való bemerülés
lényegében két személy találkozása. Az egyik Személy a Szent Szellem Isten,
a másik pedig emberi szellemünk. Teljesen igaz, hogy ebben az élményben, amikor
szellemem találkozik a Szent Szellemmel, nem szükségszerű a nyelveken szólás.
Történhet valódi találkozás és igazi kommunikáció nyelveken szólás nélkül.
Amikor viszont szellemem Magával az áldott Szent Szellemmel találkozik, az én
szellememnek van mondanivalója, ki kell fejeznie dolgokat, amelyekre az elme nem talál megfelelő
szavakat. A nyelveken szólás a Szent Szellem csodálatos ajándéka, amely megadja
a szellemnek a maga kommunikációs eszközét.
"Mert ha nyelvvel könyörgök, a
szellemem könyörög..." (1Korintus 14:14.)
"Mert
aki nyelveken szól, nem embereknek szól, hanem az Istennek... szellemben
beszél titkos dolgokat." (1Korintus 14:2.)
A nyelveken szólás legjobb teológiai
leírását egyik barátomtól hallottam, aki akkor tért meg és telt be Szent
Szellemmel, amikor darukezelő volt a wellingtoni rakparton. Szerinte a
nyelveken szólás "szellemi áttétel, ami szellemünktől egyenesen a Szent
Szellemhez jut el elménk sebességváltójának akadályozása nélkül." Ez
szinte tökéletes meghatározás!
Amikor megértjük, hogy a nyelveken
szólás nem több és nem kevesebb, mint kommunikációs eszköz, akkor azt is
meglátjuk, hogy használatát nem szükségszerűen kíséri nagy felvillanyozottság.
Néha nagyon izgatott leszek, amikor anyanyelvemen beszélek, viszont legtöbbször
nagyon tárgyilagos vagyok. Néha, amikor nyelveken imádkozom, felkavart, vagy
izgatott leszek, máskor pedig szellemem csak egyszerű, hétköznapi dolgokat mond
Istennek.
A gyógyítás és a csodatevés
ajándéka egy kalap alá vehető a nyelveken szólással, mert ezeknél is a
kommunikáció a központ, noha nem szavakat közöl, hanem erőt. A Szentírásban
alapvető azonosság van a szavak és az erő között. Jézus szavait gyógyító erő
követte; az Ő szavának hatalma volt a démonok fölött; az Úr együtt dolgozott
az apostolokkal úgy, hogy Igéjét az azt követő jelekkel erősítette meg, stb.
A gyógyítás és a csodatevés
ajándékának működéséhez két irányban kell a nyitottság magatartásának
fennállnia:
1.
Bizakodó várakozással kell nyúlnunk a Szent Szellem felé, Aki gyógyít vagy
csodát tesz.
2.
Nyitottnak kell lennünk afelé, aki felé szolgálunk, hogy amit kapunk az Úrtól,
azt átadhassuk neki.
A gyógyítás ajándéka nem a
betegekért való imádkozás azok gyógyulása érdekében – hanem azok gyógyulása.
Jézus azt parancsolta, hogy hirdessük királyságát és gyógyítsuk a
betegeket (Máté 10:7-8.). Ezért a gyógyítás ajándéka a beteg hitétől
függetlenül is működhet, ezért tudnunk kell az Úr akaratát az adott helyzetben.
A béna meggyógyítása a templom kapujában épp erre példa. Az apostolok, és talán
Maga Jézus is korábban többször is elmentek mellette, mert úgy tűnik, a beteg
rendszeresen ott koldult. Ez alkalommal Péter valami mást érzékel szellemében.
Azt mondja a bénának, aki amennyire mi tudjuk, még csak nem is gondolt
gyógyulására: "Nézz mi reánk!...Ezüstöm és aranyam nincsen nékem; hanem
amim van, azt adom néked: a názáreti Jézus Krisztus nevében – járj!"
(Ap. Csel. 3:6.).
A nyitottságnak ezzel a belső
magatartásával elkerülhetetlenül érzelmileg hatnak ránk azok a szükségek,
amelyekkel találkozunk. Jézus, amint látta a szükségben lévő tömegeket,
könyörületre indult irántuk. Nagyon kétlem, hogy lehetséges gyógyító
szolgálatot olyan szívvel végezni, ami nem indult könyörületességre. Valójában
az irgalmas szív nagyon jó kezdete lehet a gyógyító szolgálatnak.