Tanulmányoztuk
a különböző reagálásokat, amelyek ahhoz szükségesek, hogy a Szent Szellem ereje
szellemünkből kiszabaduljon az elme, az érzelmek és az akarat területére. Még
egy további lépést kell tennünk. Isten azért teremtette az embert Önmagához
hasonlónak, hogy a szellemi birodalom valóságait a természeti világgal
megossza. Ezért a Szellem erejének nem csak lelki életünkre, hanem testi
életünkre is hatnia kell.
Ezt először a gyógyulás kérdésével
kötöttem össze; de itt többről van szó gyógyulásnál: ez az Ige bennünk lévő
testet öltésének folyamata. Ennek ellenére a testi gyógyulással kezdjük. Mivel
a Szent Szellem az Élet Szelleme (Róma 8:2.), mindennek élnie kell, amit Ő
megérint. A Róma 8:11-ben Pál külön is elmondja nekünk, hogy a Szellem életet
ad halandó testünknek. A következő kérdéssel találtam magam szemben: Ha beteg
vagyok, hogyan szabadíthatom be a Szent Szellem erejét nemcsak a lelkembe,
hanem a testembe is, hogy azt meggyógyíthassa? Részemről szükség van valami
válaszra, mert a Szellem nem tör utat Magának akaratom hozzájárulása nélkül
testembe, ugyanúgy, ahogy a lelkembe sem.
Emlékezz
rá, hogy ezek nem csak a gyógyulásra érvényesek, hanem a szellemből fakadó élet
egész kérdésére.
HIT ÉS MEGVALLÁS
Különösen az evangéliumi háttérből
származó keresztények nehezen tudják elfogadni, hogy a megváltás kérdésében a
Biblia szinte sosem beszél kizárólag a hitről. Például:
Az üdvösséghez megtérés és
hit kell. "...az Istenhez való megtérés, és a mi Urunk Jézus
Krisztusban való hit." (Ap. Csel. 20:21.).
A megszentelődéshez engedelmesség
és hit kell: "Akik ki vannak választva az Atya Isten eleve rendelése
szerint, a Szellem megszentelésében, engedelmességre és Jézus Krisztus vérével
való meghintésre." (1Péter 1:2.).
"...Kezdettől fogva
kiválasztott titeket Isten az üdvösségre, a Szellem szentelésében és az
igazság hitében." (2Tesszalonika
2:13.)
A gyógyulásban megvallás és hit
szerepel.
A betegség természetesen összetett
probléma. A benne résztvevő tényezők nem illenek be egy egyszerű, egyetemes
mintába. Ezért minden olyan kísérlet szükségszerűen nehézséget okoz, ami
egyetemes megközelítést alkalmaz a gyógyulás minden esetére. Ezt Jézus sem
tette –
ezért értjük meg néha nehezen, miért mondta és tette Jézus az egyes esetekben
azt, amit. Itt nem tárhatjuk fel a gyógyulás egész témáját. Egyéni meggyőződésem
az, hogy Jézus csodái megfelelően értelmezve a körülmények minden lehetséges
csoportjához megadják a kulcsot, amelyekkel a gyógyító szolgálat során
valószínűleg találkozunk.
Míg a hit a gyógyulásnak
létfontosságú kulcsa –
gyakran az –
, a másik sokszor elhanyagolt alkotórész a megvallás. A homologeo szó
azt jelenti szó szerint, hogy "ugyanazt mondani". A megvallás azt
jelenti, hogy Isten Szavának igazságáról való mély meggyőződésből kimondom,
hogy jóváhagyom az Ő Igéjét és egyetértek azzal. A megvallás klasszikus
kifejtése a Római levél 10. részében található.
"Közel
hozzád a beszéd, a szádban és a szívedben van: azaz a hit beszéde, amelyet mi
hirdetünk. Mert ha a te száddal vallást teszel az Úr Jézusról, és szívedben
hiszed, hogy az Isten feltámasztotta Őt a halálból, megtartatol. Mert szívvel
hiszünk az igazságra, szájjal teszünk pedig vallást az idvességre."
(Róma
10:8-10.)
Az itt "üdvösség"-nek
fordított görög szó a sozo, azt is jelenti: "meggyógyulni, vagy
éppé lenni". Ezért ez az Ige azt mondja, hogy két dolog kell a
gyógyulásomhoz: egy hívő szív (ez igazságosságot eredményez, helyes kapcsolatot
Istennel), és egy megvalló száj (melynek gyógyulás az eredménye). Az
igazságosság másik alapjelentése a Bibliában: "a mintához, normához
való igazodás". Isten azért igaz, mert mindig pontosan olyan, amilyennek
lennie kell. Jób könyvében azt olvassuk, hogy Isten visszaadta egy embernek az
igazságosságát. Ez azt jelenti, hogy Isten meggyógyította őt. Isten normája az
ember számára nem a betegség, hanem az egészség. Tehát a szívbéli hit
helyreállítja a mintát, a normát, ami az egészség; a száj megvallása pedig megvalósítja
ezt. Sokszor azért nem kapjuk meg hitünk eredményeit, mert nem valljuk meg
azt szánkkal. A gondoskodás, amit Isten szükségünk betöltésére készített, valóságos
marad, de csak lehetőség –
sosem valósul meg.
A Szentírás nagyon hangsúlyozza a
megvallást.
"Mert
bizony mondom néktek, ha valaki azt mondja ennek a hegynek: Kelj fel és ugorjál
a tengerbe! és szívében nem kételkedik, hanem hiszi, hogy amit mond
megtörténik, meg lesz néki, amit mondott." (Márk 11:23.)
Figyeld meg, hogy meglesz neki, amit
csak mond, nem amit csak hisz.
"Mivelhogy
pedig a hitnek mibennünk is ugyanaz a szelleme van meg, amint írva van: Hittem
és ezért szóltam; hiszünk mi is, és azért szólunk."
(2Korintus
4:13.)
Jézus a hit szavát szólta, amikor
azt mondta Jairusnak: "A gyermek nem halt meg, hanem alszik"
(Márk 5:39.); a vaknak: "Láss; a te hited téged megtartott"
(Lukács 18:42.); és Lázár sírja előtt: "Atyám, hálát adok néked, hogy
meghallgattál engem...Lázár, jöjj ki!" (János 11:41, 43.).
Miért van ekkora hangsúly a
beszéden? Több ez, mint a személyes hit nyilvános megvallása, noha ez is
hozzátartozik. Sokkal nagyobb alapelv játszik itt szerepet, ami, ha megértjük,
forradalmasíthatja egész hitéletünket.