A kettő összeegyeztethetetlen, mint a világosság és a sötétség, az ellentét köztük örök és végtelen (Mát. 6:24). Ezért hív minket az Úr, hogy szigorúan határolódjunk el a bűntől.
"Mert ez az Isten akarata, a ti szentté lételetek, hogy magatokat a paráznaságtól megtartóztassátok....Mert nem tisztátalanságra, hanem szentségre hívott el minket az Isten. Aki azért megveti ezeket, nem embert vet meg, hanem az Istent, a ki Szent Lelkét is közlé velünk." (1 Tess. 4:3;7-8)
"Ne szeressétek a világot, se azokat, a mik a világban vannak. Ha valaki a világot szereti, nincs meg abban az Atya szeretete. . Mert mindaz, a mi a világban van, a test kívánsága, és a szemek kívánsága, és az élet kérkedése nem az Atyától van, hanem a világból." (1 Ján.2: 15-16)
"Paráznaság pedig és akármely tisztátalanság vagy fösvénység ne is neveztessék ti közöttetek, a mint szentekhez illik; Sem undokság, vagy bolond beszéd, vagy trágárság, melyek nem illenek: hanem inkább hálaadás. Mert azt jól tudjátok, hogy egy paráznának is, vagy tisztátalannak, vagy fösvénynek, ki bálványimádó, nincs öröksége a Krisztusnak és Istennek országában." ( Eféz. 5:3-5)
Úgy kell élnünk ebben a világban mint Isten Országának méltó polgárai, ha örökölni akarjuk az Országot az eljövendő világban. Megtérni többet jelent, minthogy kapunk egy jegyet a mennybe, ez egyben egy útlevél is egy teljesen új élethez itt a földön. Valójában az útlevél nélkül a jegy nem sokat ér. Nézzük meg John Owen világos magyarázatát erről:
"Nincs zavarosabb, bolondabb elképzelés, nincs károsabb annál, minthogy az a személy aki nem tisztul, nem szentelődik meg, nem változtatja meg életét, később bekerülhet az áldottságnak abba az állapotába, amely Isten gyönyörűségében jelen van.... Nem élvezheti Isten közelségét, nem lehet Isten a jutalma. ... Valóban, a szentség a mennyben lesz tökéletes de kivétel nélkül ebben a világban kezdődik el. Ő senkit nem vezet a mennybe, csak akit megszentelt itt a földön. Az élő Fej nem fogad el halott tagokat."
A menny a szentek otthona. A Könyv vége világossá teszi ezt. (Valóban, ezek a versek a Jelenésekből túl világosak a testiség elfogadásához. Olvassuk el figyelmesen, megfontoltan és imádkozva!)
"Aki győz, örökségül nyer mindent; és annak Istene leszek, és az fiam lesz nékem. A gyáváknak pedig és hitetleneknek, és útálatosoknak és gyilkosoknak, és paráznáknak és bűbájosoknak, és bálványimádóknak és minden hazugoknak, azoknak része a tűzzel és kénkővel égő tóban lesz, a mi a második halál..... És nem megy abba be semmi tisztátalan, sem a ki útálatosságot és hazugságot cselekszik, hanem csak a kik beírattak az élet könyvébe, a mely a Bárányé". (Jel. 21:7-8;27)
Akiknek a neve be van írva ebbe a könyvbe, teljesen megváltoztak az Ő vére által. Nem találtattak a gonoszok és bűnösök között. Ez a központi témája az Ige utolsó előtti fejezetének és az utolsó fejezetben újra megismétli: "Boldogok, akik megtartják az ő parancsolatait, hogy joguk legyen az életnek fájához, és bemehessenek a kapukon a városba. De kinn maradnak az ebek és a bűbájosok, és a paráznák és a gyilkosok, és a bálványimádók és mind a ki szereti és szólja a hazugságot." (Jel. 22:14-15)
Az elválasztás örök lesz. Ezért adatott az intés: "Aki igazságtalan, legyen igazságtalan ezután is; és a ki fertelmes, legyen fertelmes ezután is; és a ki igaz, legyen igaz ezután is; és a ki szent, szenteltessék meg ezután is." ( Jel .22:11) Jézus megjutalmaz bennünket aszerint, amit tettünk. (Jel .22:12) Lásd még: 2 Kor.5:10; Róm 14:11-12; 1 Kor 4:5; Máté 25:14-30.
Fordította: Korányi Tamás