2014. október 28., kedd

Dr. Michael L. Brown - Szentség – Isten jelenlétének feltétele 7.

Nézzük meg az ApCsel 3-mat – ezek olyan témák, amik Isten Igéjében egészen végig megtalálhatók. „Az Isten az Ő Fiát, Jézust elsősorban néktek támasztván, elküldé Őt, hogy megáldjon titeket, mindegyikőtöket megtérítvén bűneitekből.” 
Miért prédikálok a megtérésről? Miért mondjuk az embereknek, hogy forduljanak el a bűneiktől? Mert szeretjük őket! Mert azt akarjuk látni, hogy áldottak! Azt mondjuk a fiatal lánynak, ne feküdjön le minden sráccal! Mondjuk a homoszexuálisnak, hogy Isten nem arra teremtette őt, hogy más férfiakkal éljen szexuális életet. Azt mondjuk a kábítósnak, hogy Isten nem akarja, hogy rabja legyen ezeknek a szereknek. Miért mondjuk ezt nekik? Mert gyűlöljük őket? Mert vallásos kötelékbe akarjuk őket zárni?

A szentség szabadságot hoz, a bűn pedig köteléket! Miért mondjuk az embereknek, hogy maradjanak távol a tisztátalan filmektől, hogy ne szórakozzanak a világ bűneivel, hanem tisztítsátok meg magatokat? Miért mondjuk ezt nekik? Hogy megkötözzük őket törvénykezéssel? Hogy nyomorulttá és boldogtalanná tegyük az életüket! Nem! Hanem hogy segítsünk nekik, hogy Isten áldása lehessen rajtuk! Hogy ne legyen megalkuvás és szenny az életükben, hanem abban Isten céljai valósulhassanak meg! Mikor én iszom, nem azt kérdezem, hogy mennyi mérget lehetne belekeverni ebbe, mert a méregnek nagyon jó íze van, mennyit ihatnék belőle anélkül, hogy belehalnék? Nem, ez méreg! Lehet, hogy jó íze van, de megöl! Lehet, hogy a bűn jólesik, hogy izgalmas, lehet, hogy ideiglenesen fellelkesít és nagyon szórakoztató, de nem érintem meg, mert bűn! Lehet, hogy a halnak nagyon jól esik a csali, de van rajta egy horog is! Lehet, hogy nagyon jó íze van a bűnnek, kellemes az a szexuális tevékenység, a becstelen üzleti cselekedet nagyon sok bevételt jelent, de ahol bűn van, ott pusztulás van! Lehet az a vicc nagyon vicces, de szexuális tartalma van.

Nem fogok nevetni, miközben mérget iszom! Izgalmas lehet az a szexuális aktus, de ha nem házasságon belül történik, akkor méreg! Isten azt mondta: „Ne érintsetek semmi tisztátalant és Én elfogadlak titeket!” Nem cselekedetek által üdvözülünk ugyan, de a megváltás azt jelenti, hogy elfordulunk a bűntől! Az üdvösség azt jelenti, hogy Jézus lesz az Urunk! Ő mondta ezt! Ezek az Ő szavai!

„Nem mindenki megy be a Mennyek országába, aki azt mondja nekem: Uram, Uram! Csak azok, akik az én mennyei Atyám akaratát cselekszik!” Mt 7:21. A jó cselekedetükről ismerjük meg azokat, akiknek üdvösségük van! A megváltottakat az új életmódjukról lehet megismerni! Ez az Evangélium ereje! Én nem tudom ezt a változást elérni, soha nem válhatok elég jóvá önmagamtól, de Jézus vére tisztára mos engem! Jézus vére megváltoztatja a természetemet. Isten Szent Szelleme erőt ad nekem ahhoz, hogy szent életet éljek. Még nem vagyunk tökéletesek ebben a világban, miközben Istent keressük, mégsem vagyunk elég tökéletesek, még mindig vétkezünk, noha Istent keressük, de nem vagyunk a bűn rabszolgái! Az életünkben nem a bűn a szabály, hanem a szentség! A bűn a kivétel a szabály alól! És ahogy egész szívünkkel keressük Istent, elcsúszunk és elesünk, aztán megtéréssel Hozzá fordulunk: Uram, moss engem tisztára! Bocsáss meg, Érted akarok élni! Szeretnék Neked örömöt szerezni! Magam mögött hagyom a bűnt! Akkor meg vagyok mosva, tiszta vagyok – és nincsen kárhoztatás. Bátran jövök Isten trónja elé. De hogyha szeretem a bűnömet, és azt választom – bár tudom, hogy az Úrnak nem tetszik, mégis folytatom, ez veszélyes! Ha ezen a pályán maradok, az Ige egyértelmű újra és újra: ez Istennel való kapcsolatomba kerülhet! Jézus nem azért jött, hogy a bűnünkben mentsen meg bennünket, hanem a bűnünktől mentsen meg minket!