2012. április 23., hétfő

John G. Lake: Kalandok Istennel 18.


Dél-afrikai szolgálatom idején összeakadtam egy agglegénnyel, aki mindent gyűlölt, ami kap­cso­latban áll a kereszténységgel. Az a hír járta róla, hogy addig szidja-átkozza a prédi­kátoro­kat, míg tovább nem állnak arról a helyről.
Egy nap feltűnt nekem, hogy már nem láttuk egy ideje, hát úgy döntöttem, elmegyek hozzá. Azonnal figyelmeztettek rá, hogy milyen fogadtatásra számíthatok. Ennek ellenére meglá­togattam.
Amikor beléptem az otthonába, kiderült, hogy igen beteg ember. Mielőtt megszólalhatott volna, ledobtam a kalapom, imádkoztam, hogy Isten gyógyítsa meg, azzal távoztam is.
Pár nappal később eljött a gyülekezetbe - más emberként!

Az lenne jó, ha egy keresztény gyógyulásáért - aki Isten gyermeke, krisztusi ember - nem is kellene imádkozni. Igazából neki a folyamatos, tartós egészség az osztályrésze, hiszen tele van Isten életével!
Jézus Krisztus egyszerre Isten törvénye és élete.
Amikor Afrikában éltem, az egyik szolgálati ágazatunk a bennszülöttek között folyó munka volt. Áldom Istent azokért a csodákért, amelyeket látnom engedett a bennszülöttek között. Úgy hiszem, olyan kiváltságban volt részünk, ami modern korunkban más fehér embereknek nem adatott meg.
Baszutóföldön 1912 karácsony estéjén hetvenöt gyógyult leprással úrvacsoráztunk. Egy fe­kete ember szolgálata folytán gyógyultak meg, akinek első találkozásunkkor minden ruházata egy kecskebőr kötényből állt.
Csodálatos volt olyan emberrel együtt lenni, akinek szolgálata alatt hetvenöt leprás gyógyult meg! Egyeseknek az orruk, másoknak az ujjuk, a nagylábujjuk vagy a fülük hiányzott.

Elmondok egy másik „leprás történetet” is. Körülbelül hét héttel ezelőtti időpontig egy Young nevű férfi karanténban élt Nebraska államban. Csak egy másik lepráson keresztül lehetett levelezni vele, aki egyébként szenátor volt.
Young római katolikus neveltetést kapott, és hitt Isten gyógyító erejében. Az Úr a tudtára adta: be fog avatkozni az életébe, hogy meggyógyítsa.
Az intézet hivatalnokai felfedezték, hogy a rendelkezések ellenére leveleket küld és fogad.
Amikor kérdőre vonták, Young ezt mondta: „Valóban levelet váltottam olyan emberekkel, akik hittel imádkoznak, hogy ne haljak meg úgy, mint egy kutya vagy disznó.”
A hivatalnokok látni kívánták a leveleket, majd néhány napon belül visszajöttek hozzá: „Ha úgy gondolja, hogy meggyógyulhat, elengedjük magát, feltéve, hogy megígéri: egyenesen Spokane-be megy, ezekhez a gyógyító emberekhez.”
El is indult Spokane-be, miután biztosították számára a szükséges anyagi ellátást.
Egy nappal Spokane-ből történt távozásom előtt leültem ezzel az emberrel, és ő lediktálta nekem Isten ereje által véghezvitt gyógyulásának történetét. Ezután csatlakozott a feleségéhez és gyermekeihez Key Westen.
Az én Uram nem halott! Mégis ezt kell mondanom, szeretteim: megelégedtünk azzal, hogy a csecsemőkorunkat éljük Krisztusban; hogy sose lépjünk ki a csecsemőkorból, és kisbabákként óbégassunk, ahelyett, hogy Isten kegyelme által föltárnánk Jézus Krisztus szívének titkait, és Isten tüzes lángjait lehívnánk a mennyből a lelkünkre!
Amikor ez megtörténik, csak állunk és bámulunk majd a tettek láttán, amelyeket Isten a magunk és mások életében véghezvisz.