2015. november 25., szerda

Rodney H. Browne - Isten személyisége

Alapige:

Boldog ember az, a ki a kísértésben kitart; mert minekutána megpróbáltatott, elveszi az életnek koronáját, a mit az Úr ígért az Őt szeretőknek. 13 Senki se mondja, mikor kísértetik: Az Istentől kísértetem: mert az Isten gonoszsággal nem kísérthető, Ő maga pedig senkit sem kísért. 14 Hanem mindenki kísértetik, amikor vonja és édesgeti a tulajdon kívánsága. 15 Azután a kívánság megfoganván, bűnt szűl; a bűn pedig teljességre jutván halált nemz. 16 Ne tévelyegjetek szeretett atyámfiai! 17 Minden jó adomány és minden tökéletes ajándék felülről való, és a világosságok Atyjától száll alá, Akinél nincs változás, vagy változásnak árnyéka. Jakab 1:12-17

1. Isten szerető mennyei Atya:

a. János 3:16-18 - Mert úgy szerette Isten e világot, hogy az Ő egyszülött Fiát adta, hogy valaki hisz Őbenne, el ne vesszen, hanem örök élete legyen. 17 Mert nem azért küldte az Isten az Ő Fiát a világra, hogy kárhoztassa a világot, hanem hogy megtartassék a világ általa. 18 Aki hisz Őbenne, el nem kárhozik; aki pedig nem hisz, immár elkárhozott, mivelhogy nem hitt az Isten egyszülött Fiának nevében.
b. V. Mózes 30:19 - Bizonyságul hívom ellenetek ma a mennyet és a földet, hogy az életet és a halált adtam előtökbe, az áldást és az átkot: válaszd azért az életet, hogy élhess mind te, mind a te magod.
c. Minden jó, ami a világban található Istentől származik, a rossz pedig az ördögtől.
d. Isten azt akarja, hogy az életet; az áldást; hogy Őt válasszuk.
Galata 3:13-14 - Krisztus váltott meg minket a törvény átkától, átokká levén érettünk; mert meg van írva: Átkozott minden, aki fán függ: 14 Hogy az Ábrahám áldása Krisztus Jézusban legyen a pogányokon, hogy a Szellem ígéretét elnyerjük hit által.
e. Galata 3:29 - Ha pedig Krisztuséi vagytok, tehát az Ábrahám magva vagytok, és ígéret szerint örökösök.
g. Megváltattunk a szegénységből, a betegségből és a halálból.
h. Zsoltár 37:25 - Gyermek voltam, meg is vénhedtem, de nem láttam, hogy elhagyottá lett volna az igaz, a magzatja pedig kenyérkéregetővé.

2. Ahhoz, hogy hatékony keresztény életet tudj élni, a következő három dologról kell kinyilatkoztatást kapnod:

a. Ki a te Atyád - Abba - egy szerető Atya.
b. Ki vagy te - Isten igazsága Krisztusban.
c. Ki a az ellenséged - a pusztító - a legyőzött ellenfél.
d. János 10:10 - A tolvaj nem egyébért jő, hanem hogy lopjon és öljön és pusztítson; Én azért jöttem, hogy életük legyen, és bővölködjenek.

3. A hit Isten akaratának ismeretével kezdődik:

a. Hogy tudnál hinni Istenben, ill. bízni benne, ha azt gondolod, hogy ellened van?
b. Tanulmányoznod kell az Ő Igéjét.
i. Józsué 1:8 - El ne távozzék e törvénynek könyve a te szádtól, hanem gondolkodjál arról éjjel és nappal, hogy vigyázz és mindent úgy cselekedjél, amint írva van abban, mert akkor leszel jó szerencsés a te útaidon, és akkor boldogulsz.
ii. Zsoltár 1:1-3 - Boldog ember az, aki nem jár gonoszok tanácsán, bűnösök útját meg nem áll, és csúfolódók székében nem ül; 2 Hanem az Úr törvényében van gyönyörúsége, és az Ő törvényéről gondolkodik éjjel és nappal. 3 És olyan lesz, mint a folyóvizek mellé ültetett fa, amely idejekorán megadja gyümölcsét, és levele nem hervad el; és minden munkájában jó szerencsés lesz.
iii. Zsoltár 37:4 - Gyönyörködjél az Úrban, és megadja néked szíved kéréseit.
iv. János 15:7-8 - Ha Énbennem maradtok, és az Én beszédeim bennetek maradnak, kérjetek, amit csak akartok, és meglesz az néktek. 8 Abban dicsőíttetik meg az Én Atyám, hogy sok gyümölcsöt teremjetek; és legyetek Nékem tanítványaim.

4. Isten a te oldaladon van - Ő veled van:

a. Róma 8:31 - Mit mondunk azért ezekre, Ha az Isten velünk, kicsoda ellenünk?
b. 2 Korinthus 6:18 - És leszek néktek Atyátok, és ti lesztek fiaimmá és leányaimmá, azt mondja a mindenható Úr.
c. 1 János 4:4 - Ti az Istentől vagytok fiacskáim, és legyőztétek azokat; mert nagyobb Az, Aki bennetek van, mint az, aki e világban van.
d. Zsoltár 55:17 - Az Istenhez kiáltok, és az Úr megszabadít engem.
e. Zsoltár 56:10 - Meghátrálnak majd ellenségeim, mikor kiáltok; így tudom meg, hogy velem van az Isten.
f. Zsoltár 57:3 - A magasságos Istenhez kiáltok; Istenhez, Aki jót végez felőlem.
g. Zsoltár 126:3 - Hatalmasan cselekedett velünk az Úr, azért örvendezünk.

5. Egyet tudok, hogy velem van az Isten:

a. Ez mindent megváltoztat.
b. Az Úr lakozást vett benned és bennem.
c. Te és én vagyunk az élő Isten temploma.
d. Nagyobb Az, Aki benned van, mint aki a világban van.

6. Higgy, és járj világosságban:

a. Valld meg, hogy:
Isten az Atyám
Ő szeret engem
az én oldalamon van
gondot visel rólam
az Ő Igéje megerősít engem
az Ő Szellem erőt ad
Ő szeret engem