Az élet problémái annyira bonyolultak lehetnek, hogy az ember úgy gondolja, nincs megoldás. Amikor a menekülés minden reménye elveszett, az egyén könnyen beletörődhet egy kudarccal teli életbe. Ezt mondja magának: "Az én helyzetemből nincs kiút. Senki nem foglalkozik azzal, hogy- mennyi fájdalmam van. Isten nem válaszol az imáimra". Van egy olyan démon, akit úgy hívnak: "Csapdába Estél". Úgy szenved tőle az ember, mintha egy labirintusban bolyongana. A reménytelenség annyira súlyossá válik, hogy az illető beszüntet minden erőfeszítést arra, hogy kiszabadítsa önmagát.
Visszavonulás
A visszavonulásnak sok különböző módja és mértéke van. A visszavonulás a kellemetlenségek és a felelősség elöl való elmenekülés. A sérült emberek a menekülés taktikájának szakértőivé válhatnak. A katatónia (testi-lelki lemerevedés) a visszahúzódás szélsőséges változata. Az én képtelen a válaszadásra. Az élet annyira kellemetlen, hogy a folyamatos menekülés csendben és mozdulatlanságban fejeződik ki.
Egyszer olvastam egy olyan könyörületes ember beszámolóját, aki katatóniás embereket látogatott egy szanatóriumban. Leült és órákon keresztül beszélt a betegekkel, annak ellenére, hogy nem válaszoltak rá semmit. Ezt hónapokig csinálta. Egy nap, amikor ketten közülük a kórház előcsarnokában ültek, a barát egy kis mókust látott a füvön. Elkezdett nekik a mókusról beszélni, és az egyik beteg válaszolt. A szeretet törte meg a gátakat. Attól kezdve az illető kezdett kiszabadulni önmaga börtönéből.
Az ember az elutasítottság és az elutasítástól való félelem miatt vonul vissza. A barátság fájdalmasnak bizonyult és a további sérülések lehetőségének kockázata túl nagy. Amikor szeretetet ajánlanak fel, először nem tudja elfogadni. Újra és újra fel kell ajánlani és bizonyítani. A Biblia azt mondja, hogy "a szeretet türelmes”. Még ha a szeretetet nem fogadják is el, az ember, aki szeret, még több szeretetet ad. Türelmes szeretetre van szükség ahhoz, hogy a sérült embert ki tudjuk hozni börtönéből. A Szent
Szellem vezetése szükséges annak, aki a szabadításban szolgál, és fontos a szeretet és a szabadítás szolgálatának szoros összefonódása. Amint a démonok eltakarodnak a szigorú parancsra, a szolgálónak szeretnie és bátorítania kell az illetőt.
A szeretet szüneteltetése
Annak, aki nagy traumát élt át a szeretet területén, általában a "szeretettől való félelem”-ből kell szabadulnia. A tapasztalatok annyira keserűek lehetnek, hogy a személy többet nem próbálkozik. Jellegzetes példája ennek, amikor a szeretet egy házasságon belül vall kudarcot. A válás után nem kívánnak újra házasságot kötni. A házasság szereteten alapult, de a szeretet kudarcot vallott. A sérülés teljesen váratlan volt. Az elvált mély, nagy traumán esett át. Ki akar még egy ilyet átélni? Miért kockáztasson még egy félresikerült házasságot? Mi a biztosíték egy következő sérülés ellen?
A szeretet szüneteltetése
Annak, aki nagy traumát élt át a szeretet területén, általában a "szeretettől való félelem”-ből kell szabadulnia. A tapasztalatok annyira keserűek lehetnek, hogy a személy többet nem próbálkozik. Jellegzetes példája ennek, amikor a szeretet egy házasságon belül vall kudarcot. A válás után nem kívánnak újra házasságot kötni. A házasság szereteten alapult, de a szeretet kudarcot vallott. A sérülés teljesen váratlan volt. Az elvált mély, nagy traumán esett át. Ki akar még egy ilyet átélni? Miért kockáztasson még egy félresikerült házasságot? Mi a biztosíték egy következő sérülés ellen?