Könyvemben minden ismeret tényeken alapszik, pusztán kritikus gondolkodást és elemzést használva . Minden, amit itt találunk, az „szakértőktől” függetlenül is igazolható . Ez különbözik attól a fajta megközelítéstől, amikor egy muszlimot vagy egy „szakértőt” kérdezünk meg az iszlámról vagy a saríáról. Ha egy muszlim vagy bármelyik szakértő mond valamit az iszlámról, ami ellentétben áll a Koránnal vagy a szunnával, akkor a szakértő téved. Ha a szakértő kijelent valamit, ami összhangban áll a Koránnal vagy a szunnával, akkor a szakértőnek igaza van. Miután megismertük a Koránt és a szunnát, egyéb tanácsra nincs szükségünk.
A politikai iszlám
A Trilógia nagy része nem arról szól, hogy miként legyünk jó muszlimok. Ehelyett a szövegek leginkább a hitetlenekről beszélnek. A Korán teljes szövegének 64 százaléka, a teljes Trilógiának pedig 60 százaléka szól a hitetlenekről.
Az iszlám nem „csak” egy vallás. Ez egy egész civilizáció, részletes politikai rendszerrel, vallással, valamint saját törvénykezéssel, a saríával. Mohamed Mekkában 13 évig prédikált az iszlám vallásról, ezalatt mindössze 150 arabot térített át az iszlámra. Majd Medinába ment, ahol politikussá és hadúrrá vált. Két év alatt Medinában minden zsidót megöltek, leigáztak vagy száműztek. Életének utolsó kilenc évében átlagosan hathetente vett részt valamilyen erőszakos cselekményben . Mohamed egyetlen ellenséget sem hagyott hátra maga után.
Mindezek nem vallási, hanem politikai lépések voltak A dzsihád egy politikai cselekmény vallási motivációval. A politikai iszlám pedig az a tan, ami a nem muszlimokkal foglalkozik. Mohamed vallási programja nem járt sikerrel, azonban a dzsihád politikai műveletei diadalt arattak. A saría törvény nem más, mint az iszlám civilizáció politikai alkalmazása .
Az iszlám politikai sajátosságai teremtik meg az alapvető különbséget például a saría és a zsidó vallási hagyomány, a halakha között. A zsidó vallási törvények nem rendelkeznek a nem zsidókról, sőt világosan kimondják, hogy a hatályos törvények felülírják a halakhát .
A saría sokat beszél a kafírokról [nem muzulmánok – a ford ] és arról, hogy miként kell őket kezelni, leigázni és irányítani. A saría politikai fennhatóságot követel az alkotmány felett . A saríában nincs semmi, ami kedvező lenne a nem muszlimok számára . Ez az oka, hogy minden hitetlennek ismernie kellene a saría törvényét, különösen a politikával, államvezetéssel, rendszabályokkal és jogi ügyekkel foglalkozóknak. A saría törvénye a hitetlenekre is vonatkozik, nemcsak a muszlimokra. Az iszlám hitetlenekhez való hozzáállása és tevékenysége politikai, nem vallási .
Habár a saría sérti alkotmányunk minden egyes alapelvét, mégis alkalmazzuk azt, mert nem ismerjük a saríát és annak pontos jelentését .
A saría és annak értelmezése
Általános vélekedés szerint, amikor a Korán kellemetlen versszakaival találkozunk, akkor rosszul értelmezzük a szöveg igazi jelentését . Több mint ezer éve a saría az iszlám hivatalos és irányadó értelmezése. A saría nem más, mint a Korán és a szunna értelmezése a legkiválóbb iszlám tudósok szerint. Nincs szükség további értelmezésre, ezt a munkát már ezer éve elvégezték. Az iszlámmal kapcsolatos új kérdések csak a saría szerint kerülhetnek értékelésre és elbírálásra, mivel ez az egész emberiség végső és egyetemes erkölcsi kódexe az idők végezetéig.
A saría a hibátlan és megváltozhatatlan Koránon és szunnán alapul. Az iszlám tudósok nagy többsége szerint a saría Allah akarata a múltban és a jelenben. Ezért minden népnek úgy kellene használni azt jelenlegi formájában, mint az egyetlen szent törvényt .
A saría bármilyen változtatása vagy átalakítása a klasszikus szövegeken, a Koránon vagy Mohamed szunnáján kell hogy alapuljon .