2012. február 5., vasárnap

John G. Lake: Kalandok Istennel 9.

Egy alkalommal Seymour papával beszélgettem Los Angelesben. Elmondtam neki a követ­kező esetet Elias Letwabáról, aki az egyik bennszülött prédikátorunk volt Dél-Afrikában.

Egy nap elmentem hozzájuk, és a felesége ezzel fogadott:

- Nincs itt. Egy kisbaba megsérült, érte imádkozik.

Átmentem hát a bennszülött viskóhoz, térdre ereszkedtem és bekúsztam. Megláttam Letwabát, amint a sarokban térdelt a gyermeknél.

- Letwaba, én vagyok! - szólaltam meg. - Mi baja a kicsinek?

Elmondta, hogy az anyja a hátán vitte egy takaróban, ahogy a bennszülöttek szokták szállítani a gyerekeiket, és a baba kiesett.

- Úgy gondolom, megsérült a nyaka - mondta.

Megvizsgáltam a gyermeket, és láttam, hogy a nyaka eltört. A feje egyik oldalról a másikra csuklott, mint egy rongybabáé.

- Nézd csak, Letwaba, eltört a nyaka!

Törött nyakak gyógyítására nem volt hitem, de szegény öreg Letwaba nem tudta, mi a különbség. Láttam, hogy nem érti, miről van szó. Észrevette bennem a kételkedés szellemét, mire ezt mondtam magamban: Nem akadályozom a hitét. Érzi a kételyt, amit az a sor régi, belém sulykolt tradíció keltett bennem; hát inkább kimegyek.

Odébb mentem egy másik kunyhóhoz, és tovább imádkoztam. Hajnali egykor feküdtem le. Háromkor aztán Letwaba is bejött.

- Hogy van a kisbaba, Letwaba? - kérdeztem. Rám nézett, olyan szeretetteljesen, kedvesen:

- Hát persze hogy jól, testvér. Jézus meggyógyítja őt.

- Jól van?! Letwaba, azonnal vezess oda hozzá! - mondtam erre.

Átmentünk a csecsemőhöz. Karomba vettem a kis fekete csöppséget, kijöttem vele a kunyhó­ból, és közben imádkoztam: „Uram, végy ki minden átkozott dolgot a lelkemből, ami meg­foszt attól, hogy higgyek az Úr Jézus Krisztusban!”

Amikor elbeszéltem ezt a történetet Mr. Seymournak, felkiáltott:

- Dicsőség Istennek, testvér! Ez nem is gyógyulás - ez maga az élet!