2012. január 19., csütörtök

Kenneth Hagin: Bibliai hit - Hogyan szabadíthatod fel a hited? 19.

Róma 10,10
Mert szívvel hiszünk az igazságra, szájjal teszünk pedig vallást az üdvösségre.

Tehát szájjal tesszük a megvallást. Jézus mondta: „...ha valaki azt mondja...és szívében nem kételkedik, hanem hiszi, hogy amit mond megtörténik, meglesz neki amit mondott.” Meg lehet állapítani, hogy valakinek helyes-e a hite, abból, amit mond. Ha a megvallása rossz, a hite is rossz. Ha a hite rossz, akkor rossz a gondolkodásmódja is. Ha a gondolkodásmódja rossz, akkor az elméje még nem újult meg Isten Igéje által. A három összefügg. Isten azért adta nekünk az Ő Igéjét, hogy gondolkodásmódunkat kiigazítsa. Megvan a lehetőségünk arra, hogy Isten Igéjével összhangban gondolkozzunk.
Képtelen vagyok megérteni, hogyan gondolhatja bárki, hogy segítséget nyer Istentől, ha közben mellőzi az Igét. Sokszor nem értem a teljes evangéliumi hívőket sem. Isten csak az Ő Igéjével összhangban munkálkodik. Az Igét Isten az Ő neve fölé magasztalta. Honnan veszed, hogy segítséget kapsz Istentől, ha te magad ellene foglalsz állást? Lehet, hogy ezt nem tudatosan műveled, de ha az Ige ellen foglalsz állást, akkor nem kérheted Őt, hogy tegyen valamit érted. Ő csak Igéjével összhangban munkálkodik. Döbbenettel tapasztalom, hogyan viszonyulnak az emberek Isten Igéjéhez. Az Igét ugyanazzal a tisztelettel kell kezelnünk, mint magát Jézust, ha fizikai mivoltában közöttünk volna! Nem a papírra, tintára, a könyvre gondolok, hanem az Ige szavaira.

Prédikáltam egy helyen, ahol több felekezet képviselői voltak együtt. Egy nap a gyülekezet irodájában voltam, amikor a telefon megszólalt és hívták azt a pásztort, akinél az összejöveteleket tartottam. Bár a kagyló nem az én fülemen volt, mégis hallottam minden szót. A telefonáló az előző esti prédikációmra panaszkodott. A pásztor így felelt neki:
- Minden benne van az Igében. Követtem őt, ez a Biblia. Évek óta vagyok szolgálatban, tudok olvasni, és minden le volt írva.
A másik így szólt:
- Nézd, én 25 éve prédikálom már ezt a magam módján, és akár így van, akár úgy, Biblia vagy nem Biblia, meg is maradok ennél.
Ez aztán egyenes beszéd, ugye? Jó vagy rossz, Biblia vagy nem Biblia; csak azért mert így prédikálja már 25 éve, nem fogja megváltoztatni. Amíg az emberek tudása kialakulatlan, addig Isten hozzájuk igazodik, ahogyan mi is tesszük a kisbabákkal. De amikor már egy tudásszintet elérünk, Isten elvárja tőlünk, hogy annak világosságában járjunk.