2011. február 1., kedd

D.Prince: Róma levél 7. fejezet 5. rész

Gal. 4: 29-31. - De valamint akkor a test szerint született üldözte a Szellem szerint valót, úgy most is. De mit mond az Írás? Űzd ki a szolgálót és az ő fiát; mert a szolgáló fia nem örököl a szabad nő fiával. Annakokáért, atyámfiai, nem vagyunk a szolgáló fiai, hanem a szabadoséi.

A test mindig üldözi a szellemet. Amikor megérkezett a hit és a kegyelem gyermeke (Izsák), akkor nem maradt hely a rabszolganő és a gyermeke számára. Űzd ki a Törvényt és a test cselekedeteit, amikor a hit gyermeke megérkezik. Figyeljétek meg, hogy Izsák nem Ábrahám képességeinek volt az eredménye, hanem Isten természetfeletti beavatkozásának volt a gyümölcse. Csak ez az elfogadható. Ha a saját képességeinkből teszünk valamit, az soha nem elég arra, hogy elnyerjük Isten tetszését, természetfeletti szinten kell mozognunk.

Ha már megismerted a kegyelmet és visszatérsz a Törvény alá, akkor már nem vagy kegyelemben.

Gal. 5: 3-4. - Bizonyságot teszek pedig ismét minden embernek, aki körülmetélkedik, hogy köteles az egész törvényt megtartani. Elszakadtatok Krisztustól, akik a törvény által akartok megigazulni, a kegyelemből kiestetek.

Itt olyan emberekről van szó, akik pogányok voltak, és körül akarták metélni magukat, hogy a Törvényt betartsák. De a körülmetélés a zsidó embereknek szólt és az Ábrahámmal való szövetségkötésre emlékeztette őket. Pál felhívja a figyelmet, hogyha valaki körülmetélkedik, akkor annak az egész Törvényt be kell tartania, egyet sem szeghet meg. Az ilyen emberek, akik már Krisztusban voltak és visszamentek a Törvény alá, elszakadtak a kegyelemtől és már nem Isten kegyelme alatt éltek. Ez sokmillió keresztényre vonatkozik. Egy hasonlattal élve: ha valahová el akarsz jutni, akkor választhatsz, hogy egy térkép segítségével, vagy egy személyes vezető által akarsz oda eljutni. A térkép a Törvény, a személyes vezető a Szent Szellem. Ha a térképed követed és egy kicsit eltérsz az útvonaltól, akkor nem jutsz el a célig, pedig a térképpel semmi baj nincs. Fontos, hogy bízd rá magad bátran a Szent Szellem vezetésére, mert Ő tud téged igazán célba juttatni.

Gal. 5: 24. - Akik pedig Krisztuséi, a testet megfeszítették indulataival és kívánságaival együtt.

Ez a megkülönböztető jegye annak, aki valóban Krisztusé. Nem egy doktrína, nem egy vallásos felekezet, hanem valami, ami bennünk történt a saját akaratunk és hitünk cselekedeteként: megfeszítettük a test cselekedeteit. Arra az alapra építve, amit Jézus tett értünk, mi alkalmaztuk a keresztet a saját testi természetünkre. A kereszt nem könnyű halálnem, hanem nagyon fájdalmas. Bizonyos mértékű fájdalmat nem lehet elkerülni, ha valaki be akar lépni ebbe a szabadságba és győzelembe. Csak úgy nyerhetjük el ezt az életet, ha megfeszítjük a testi természetünket.

I. Péter 4: 1-2. - Minthogy azért Krisztus testileg szenvedett, fegyverkezzetek fel ti is azzal a gondolattal, hogy aki testileg szenved, megszűnik a bűntől, Hogy többé ne embereknek kívánságai, hanem Isten akarata szerint éljétek a testben hátralevő időt.

Bizonyos értelemben 2 választási lehetőségetek van: szenvedhettek Isten módján, vagy szenvedhettek a saját módotokon, de a szenvedést nem lehet elkerülni. A keresztény életben van szenvedés. Ha a saját kívánságaidat követed, akkor egy idő után sokkal fájdalmasabb lesz visszatérni Isten akaratához, mintha az Úrnak engedtél volna és egy rövid ideig szenvedtél volna. Nem követheted Krisztust mindaddig, míg meg nem tagadod saját kívánságaidat és testi természetedet.

Mi a különbség, aközött ha valaki a Törvény alatt engedelmeskedik Isten akaratának, vagy a kegyelem alatt? Mindkét esetben az Istennek való engedelmesség a végső cél. De a célt nem ugyanúgy érjük el. Nézzünk egy parancsolatot: "Szentek legyetek, mert én is szent vagyok". A Mózes által adott parancsolat a szövegösszefüggésben azt jelenti, hogy be kell tartani a szabályoknak egy rendkívül bonyolult rendszerét. A szentségnek ez a módja azt jelenti, hogy meg kell tennem ezt, meg kell tennem azt, ezt viszont nem szabad megtennem és azt sem szabad megtennem. Ez a törvénykező ember reagálása a szentség követelményére. Ha pl. valaki a Törvény szerint akar élni, akkor minden alkalommal amikor megérint egy döglött macskát, vagy kutyát, akkor estig tisztátalan lesz, alaposan meg kell mosakodnia és ruhát kell váltania. Ha Törvény alatt élsz és szent akarsz lenni, akkor MINDEN Törvényt be kell tartani! A Törvény tökéletes, de nehéz betartani.

I. Péter 1: 14-16. - Mint engedelmes gyermekek ne szabjátok magatokat a ti előbbi kívánságaitokhoz, amelyek tudatlanságotok alatt voltak bennetek; Hanem amiképpen szent az, aki elhívott titeket, ti is szentek legyetek teljes életetekben; Mert meg van írva: Szentek legyetek, mert én szent vagyok.

Ez a másik lehetőség, hogy szentek legyünk. A hit válasza ez: Jézus bennem van, Ő az én szentségem, nem támaszkodom saját magamra, nem próbálok betartani egy sor szabályt, csak hagyom, hogy Jézus szent legyen bennem és rajtam keresztül. Ahányszor a sátán kopogtat az ajtódon, hagyd hogy Jézus válaszoljon. Nem a saját erőmmel szállok szembe a sátánnal, mert akkor vereséget szenvednék.

I. Kor. 1: 30. - Tőle vagytok pedig ti a Krisztus Jézusban, aki bölcsességül lett nékünk Istentől, és igazságul, szentségül és váltságul.

Krisztus a békességed, az igazságod, a szentséged, nem kell erőlködnöd, nem kell szenvedned.

Filippi 4: 13. - Mindenre van erőm a Krisztusban, aki engem megerősít.

Krisztusban tudsz megtenni mindent.

Zsidó 12: 10. - Mert ám azok kevés ideig, tetszésük szerint fenyítettek; ő pedig javunkra, hogy szentségében részesüljünk.

Részeseivé válunk Isten szentségében Krisztus által, aki bennünk lakik. Azt kell mondanunk: "Istenem én nem tudom megoldani ezt a helyzetet, alá vetem magam Neked Jézus, és hagyom hogy átvedd az irányítást". Ne magadban bízz, hanem Istenben! A kicsi dolgokért is imádkozz, ne csak a nagyokért.