2011. február 16., szerda

D.Prince: Róma levél 8. fejezet 3. rész

Most nézzük meg a test és a szellem közötti szembenállást. Vannak, akik úgy gondolkodnak mint a test, és vannak akik úgy gondolkodnak, mint a Szellem. A különbség nem csak külsődleges, a gondolkodásmódjukban van a különbség. Amikor Isten megváltoztat bennünket, azt nem kívülről kezdi el, hanem belülről. A vallásosság viszont kívülről kezdi el: változtasd meg a ruhád, ne dohányozz, vágasd le a hajad, ne sminkeld az arcod, stb. Isten a szívnél kezdi és időnként meglehetősen sok idő kell ahhoz, hogy mindaz ami a szívben történt, az a külső megjelenés részleteiben is megjelenjen. De ha Isten megváltoztatja a szívedet és az elmédet, akkor végeredményként a külsődet is megváltoztatja. Azok az emberek, akik a Szellem dolgaira vannak beállítódva, a Szellem dolgaira gondolnak.

8: 6. - Mert a testnek gondolata halál; a Szellem gondolata pedig élet és békesség.

Miből tudjátok, hogy szellemi gondolkodásúak vagytok? Az élet és a békesség szellemi gondolkodásból fakad. Ha még mindig aggódsz, zaklatott vagy, gyötrődsz és bizonytalan vagy, akkor még nem foglaltad el az örökségedet. Jogosult vagy rá, de még nem léptél be oda.

8: 7. - Mert a test gondolata ellenségeskedés Isten ellen; minthogy az Isten törvényének nem engedelmeskedik, mert nem is teheti.

A testi elme Isten ellensége. Ott van benned Isten ellensége és ez a lázadó soha nem változik meg. Csak kivégezni lehet.

8: 8. - Akik pedig testben vannak, nem lehetnek kedvesek Isten előtt.

Mindaddig, amíg a saját testi természeted képességei alapján cselekszel - és emellett lehetsz vallásos, járhatsz gyülekezetbe -, mégsem lehetsz kedves Isten előtt. Ez mindennek az alapja. Ha valaki meg akar igazulni Isten előtt, az elméjének meg kell változnia. Nemcsak a test, hanem az elme is Isten ellensége:

Ef. 2: 3. - Akik között forgolódtunk egykor mi is mindnyájan a mi testünk kívánságaiban, cselekedvén a testnek és a gondolatoknak akaratát, és természet szerint haragnak fiai voltunk, mint egyebek is.

Kol. 1: 21. - Titeket is, kik hajdan elidegenültek és ellenségek voltatok gonosz cselekedetekben gyönyörködő értelmetek miatt, most mégis megbékéltetett.

Az igazi megtéréshez feltétlen szükség van az elme megváltoztatására. A megtérés görög szava a metanoia azt jelenti, hogy az elmédet változtasd meg.

Ézsaiás 55: 7. - Hagyja el a gonosz az ő útját, és a bűnös férfiú gondolatait, és térjen az Úrhoz, és könyörül rajta, és a mi Istenünkhöz, mert bővelkedik a megbocsátásban.

Nem elég más úton járni, a gondolatokat is meg kell változtatni. Nem elég elfordulni a külsődleges cselekedetektől, a régi gondolatainktól is el kell fordulni, mert ezek ellenséges viszonyban állnak Isten Igéjével.

Róma 12: 2. - És ne szabjátok magatokat e világhoz, hanem változzatok el a ti elméteknek megújulása által, hogy megvizsgáljátok, mi az Istennek jó, kedves és tökéletes akarata.

Mi fog minket megváltoztatni? Ha az elménk is megváltozik. Tehát az, hogy nem igazodunk a világhoz, nem egy öltözködési kódex, hanem a gondolkodásmód megváltoztatása.

8: 9. - De ti nem vagytok testben, hanem szellemben, ha ugyan az Isten Szelleme lakik bennetek. Akiben pedig nincs a Krisztus Szelleme, az nem az övé.

Ha Szent Szellembe merített emberek testi módon viselkednek, akkor az a lehető legdurvább testiség és ezt a legnehezebb kezelni. Van olyan ember, aki megkeresztelkedett Szent Szellemmel, de nincs betöltve Szent Szellemmel. Van sok olyan terület az életükben, amely fölött nem vette át az uralmat a Szent Szellem. Ha egy emberből kibukik a hitetlenség, a keserűség, akkor ezek a dolgok nem a Szellem gyümölcsei. Megvan a lehetőséged a Szellem gyümölcseinek megtermésére ha megengeded, hogy a Szellem benned lakozzon és irányítson téged.

Krisztus Szellemének jellemzői: szelídség, alázat, tisztaság, szeretet. Ne dicsekedjünk olyasvalamivel, ami nincs nekünk, törődjünk inkább azzal, hogy megszerezzük. Az Istené, akiben Krisztus Szelleme van, nem pedig az, aki csak gyülekezetbe jár.