2011. február 12., szombat

D.Prince: Róma levél 8. fejezet 2. rész

Róma 13: 8-10. - Senkinek semmivel ne tartozzatok, hanem csak azzal, hogy egymást szeressétek; mert aki szereti a felebarátját, a törvényt betöltötte. Mert ez: Ne paráználkodjál, ne ölj, ne lopj, hamis tanúbizonyságot ne szólj, ne kívánj, és ha valamely más parancsolat van, ebben az igében foglaltatik egybe: Szeressed felebarátodat, mint önmagadat. A szeretet nem tesz rosszat a felebarátnak. Annakokáért a törvénynek betöltése a szeretet.

Gal. 5: 14. - Mert az egész törvény ez egy igében teljesedik be: Szeresd felebarátodat, mint magadat.

I.Tim. 1: 5-7. - A parancs célja pedig a tiszta szívből, jó lelkiismeretből és képmutatás nélküli hitből fakadó szeretet, amely célt egyesek elvétettek, és meddő okoskodásokra tértek át, noha törvénytanítók akarnak lenni, de a lényegét nem fogják fel annak, amiket mondanak, és amikről olyan határozott kijelentéseket tesznek.

A szeretetnek van 3 követelménye: tiszta szív, jó lelkiismeret és képmutatás nélküli hit. De a cél a szeretet. Minden olyan beszéd a Törvényről, amely nem a szeretet felé viszi az embereket: üres fecsegés. Jézus azt mondta, hogy arról ismernek meg bennünket az emberek, hogy szeretjük egymást. Ez a szeretet természetfeletti, kizárólag Istentől származik, az újjászületett természettől jön. Ha nem születünk újjá, akkor ez a szeretet lehetetlen lenne számunkra, és az a mag, amely ezt termi, a Szent Szellem teljesíti be.

Róma 5: 5. - A reménység pedig nem szégyenít meg; mert az Istennek szerelme kitöltetett a mi szívünkbe a Szent Szellem által, ki adatott nékünk.

A szeretet elválaszthatatlan az engedelmességtől. A szeretet nem nyálas szentimentalizmus, nem édes szavak, hanem abban nyilvánul meg, hogy mindenben engedelmeskedünk Jézusnak.

János 14: 15, 21. - Ha szerettek engem, meg fogjátok tartani a parancsaimat.

Akiben megvannak a parancsaim, és meg is tartja őket, az szeret engem - aki pedig szeret engem, azt szereti az Atyám, én is szeretni fogom, és megmutatom magam neki.

A szeretet motivál bennünket az engedelmességre. Ha nem tartjuk meg ezeket a parancsokat, akkor nem szeretjük az Urat. Mondhatjuk, hogy szeretjük az Urat, de ha nem engedelmeskedünk Neki, akkor nem szeretjük Őt. Az engedelmesség tehát szeretetünk próbája, ugyanakkor szeretetünk motivációja is. Nem a félelem motivál bennünket, hanem a szeretet. A szeretet sokkal erősebb motívum, mint a félelem.

Fil. 1: 9. - És azért imádkozom, hogy a ti szeretetetek még jobban-jobban bővölködjön ismeretben és minden értelmességben;

A szeretetnek növekednie kell bennünk, és minél inkább növekszik, annál inkább olyan dolgokat fogunk tenni, ami Istennek tetszik. Még ha el is bukunk, Isten a hitünket továbbra is igaznak tekinti. Mindaddig amíg hitben járunk, Isten foglalkozik a tökéletlenségünkkel, mint ahogy Ábrahámmal is foglalkozott.

I.János 2: 5. - Aki pedig megtartja az ő beszédét, abban valósággal teljessé lett az Isten szeretete. Erről tudjuk meg, hogy ő benne vagyunk.

Hogyan lehet teljessé bennünk Isten szeretete? Úgy hogy megtartjuk az Ő Igéjét. Ne érezni akard a szeretetet, hanem tegyél meg mindent amit az Úr mond.

8: 5. - Mert a test szerint valók a test dolgaira gondolnak; a Szellem szerint valók pedig a Szellem dolgaira.

Van egy totális szembenállás a test és Isten Szelleme között. Az újjászületéskor mindent megkaptunk jog szerint Istentől, azonban ennek még nincs egyből kézzelfogható látszata. A keresztény életnek az a lényege, hogy a jog szerinti örökségből kézzelfogható örökség válik. Sok eltökéltségre, hitre, türelemre van szükség ahhoz, hogy a jog szerinti örökségből kézzelfogható örökség legyen.