2012. június 17., vasárnap

Marilyn Hickey - A Szent Szellem gyümölcse 3.


Szeretet – a bölcsesség beszéde

A szeretet, amelyet a Szent Szellem hoz létre, Isten természetének a lényege, amely minden cselekedetét motiválja. A görög szó erre az Isten szerint való szeretetre az agapé, amelynek a jelentése „szeretet, mások javának elősegítése, szeretetvendégség”. Ez a szeretet nem keresi a saját hasznát, hanem másokat mindig maga elé helyez. Az igazi szeretet összhangban van azzal a felmérhetetlenül nagy értékkel, amit Isten minden egyes személynek tulajdonít, és ez az alapja és forrása a Szent Szellem összes többi ajándékának.
Isten szeretete először is döntés és nem érzelem dolga. A szeretet gyümölcse mások javára végzett cselekedetekben nyilvánul meg. A szeretet bőkezű, de soha nem hivalkodó. Az őszinte szeretet mindig adni akar, de mindig gazdag termést is takarít be. Ha lelkesek vagyunk Isten felé, és szeretjük Őt teljes szívünkből, akkor a Szent Szellem megteremti a szeretet gyümölcsét az életünkben:

Szeresd az Urat, a te Istenedet teljes szívedből és teljes lelkedből és minden erődből és teljes elmédből; és a te felebarátodat, mint magadat.
– Lukács 10:27

A szeretet hosszútűrő, kegyes; a szeretet nem irigykedik, a szeretet nem kérkedik, nem fuvalkodik fel. Nem cselekszik éktelenül, nem keresi a maga hasznát, nem gerjed haragra, nem rója fel a gonoszt, nem örül a hamisságnak, de együtt örül az igazsággal; mindent elfedez, mindent hisz, mindent remél, mindent eltűr. A szeretet soha el nem fogy.
– 1. Korintus 13:4–8

Lássátok milyen nagy szeretetet adott nékünk az Atya, hogy Isten fiainak neveztetünk!
Az Isten szeretet; és aki a szeretetben marad, az Istenben marad, és az Isten is ő benne. Mi szeressük őt; mert ő előbb szeretett minket!
– 1. János 3:1; 4:16.19

Amikor valakin keresztül a bölcsesség beszéde működik, akkor nem természetes bölcses­ségről van szó, hanem Isten bölcsességéből részesedik egy bizonyos helyzetre vonatkozóan. Ha valóban Istentől származik a kijelentés, akkor a szeretet is mindig kiárad vele együtt.
Ha az agapé szeretetnek ezt a gyümölcsét összehasonlítjuk a bölcsesség beszédével, akkor világos lesz előttünk, amiről az Efézus 4:15 beszél; ha valaki a bölcsesség beszédét anélkül szólja, „az igazságot követné (szólná) szeretetben”, akkor ezzel sérti Krisztus Testét. Ha a bölcsesség beszédét bántó vagy szeretetlen módon szólják, akkor ez úgy hangzik, mint a zengő érc vagy pengő cimbalom (1. Korintus 13:1) A bölcsesség beszéde akkor tiszta, ha a szeretet gyümölcse társul hozzá.

A 2. Királyok 5:10–14-ben egy jó példáját látjuk annak, amikor a bölcsesség beszéde szeretetben hangzik el és cselekedetekkel is párosul. Elizeus azt mondta a leprás Námánnak, hogy mártózzon meg a Jordánban hétszer, azért hogy megtisztuljon a leprától. Námán engedelmeskedett és meg is gyógyult.