Szeretet – a bölcsesség beszéde
A szeretet, amelyet a Szent Szellem hoz létre, Isten
természetének a lényege, amely minden cselekedetét motiválja. A görög szó erre
az Isten szerint való szeretetre az agapé, amelynek a jelentése „szeretet,
mások javának elősegítése, szeretetvendégség”. Ez a szeretet nem keresi a saját hasznát, hanem másokat
mindig maga elé helyez. Az igazi szeretet összhangban van azzal a
felmérhetetlenül nagy értékkel, amit Isten minden egyes személynek tulajdonít,
és ez az alapja és forrása a Szent Szellem összes többi ajándékának.
Isten
szeretete először is döntés és nem érzelem dolga. A szeretet gyümölcse mások
javára végzett cselekedetekben nyilvánul meg. A szeretet bőkezű, de soha
nem hivalkodó. Az őszinte szeretet mindig adni akar, de mindig gazdag termést
is takarít be. Ha lelkesek vagyunk Isten felé, és szeretjük Őt teljes szívünkből,
akkor a Szent Szellem megteremti a szeretet gyümölcsét az életünkben:
Szeresd az
Urat, a te Istenedet teljes szívedből és teljes lelkedből és minden erődből és
teljes elmédből; és a te felebarátodat, mint magadat.
– Lukács 10:27
A szeretet
hosszútűrő, kegyes; a szeretet nem irigykedik, a szeretet nem kérkedik, nem
fuvalkodik fel. Nem cselekszik éktelenül, nem keresi a maga hasznát, nem gerjed
haragra, nem rója fel a gonoszt, nem örül a hamisságnak, de együtt örül az
igazsággal; mindent elfedez, mindent hisz, mindent remél, mindent eltűr. A
szeretet soha el nem fogy.
– 1. Korintus 13:4–8
Lássátok
milyen nagy szeretetet adott nékünk az Atya, hogy Isten fiainak neveztetünk!
Az Isten
szeretet; és aki a szeretetben marad, az Istenben marad, és az Isten is ő
benne. Mi szeressük őt; mert ő előbb szeretett minket!
– 1. János 3:1; 4:16.19
Amikor
valakin keresztül a bölcsesség beszéde működik, akkor nem természetes bölcsességről
van szó, hanem Isten bölcsességéből részesedik egy bizonyos helyzetre
vonatkozóan. Ha valóban Istentől származik a kijelentés, akkor a szeretet is
mindig kiárad vele együtt.
Ha az agapé szeretetnek ezt a gyümölcsét összehasonlítjuk a
bölcsesség beszédével, akkor világos lesz előttünk, amiről az Efézus 4:15
beszél; ha valaki a bölcsesség beszédét anélkül szólja, „az igazságot követné
(szólná) szeretetben”, akkor ezzel sérti Krisztus Testét. Ha a bölcsesség
beszédét bántó vagy szeretetlen módon szólják, akkor ez úgy hangzik, mint a
zengő érc vagy pengő cimbalom (1. Korintus 13:1) A bölcsesség beszéde akkor
tiszta, ha a szeretet gyümölcse társul hozzá.
A 2. Királyok 5:10–14-ben egy jó példáját látjuk annak,
amikor a bölcsesség beszéde szeretetben hangzik el és cselekedetekkel is
párosul. Elizeus azt mondta a leprás Námánnak, hogy mártózzon meg a Jordánban
hétszer, azért hogy megtisztuljon a leprától. Námán engedelmeskedett és meg is
gyógyult.