2012. június 21., csütörtök

David Wilkerson - Szabadulás a bűn uralma alól 1.


AZ ELSŐ LÉPÉS AZ ÚJ SZÖVETSÉG MEGÉRTÉSÉHEZ az ha szembenézünk az igazsággal: a magunk erejéből nem tudunk megszabadulni a bűn hatalmától. Egyszerűen lehetetlen, hogy bármely hívő kiszabadítsa magát a bűn uralma alól. Ezt a művet csak a Szent Szellem tudja véghezvinni.
Kettős probléma bonyolítja ezt a mennyei cselekvést. Istennek két dolgot kell véghezvinnie bennünk ahhoz, hogy megszabadíthasson a bennünk lakó bűnöktől:
Először is Istennek el kell érnie, hogy a bűntől megkötözött személy szabadulni akarjon. Természete szerint az ember nem akar szabadulni a bűnétől. Egyáltalán nem akar válaszolni a könyörületes hívásra. Ezért Istennek valamilyen tervet vagy eszközt kell bevetnie annak érdekében, hogy az ember megértse, mennyire bűnös. Az adott személynek meg kell gyűlölnie a bűnt, fel kell ismernie, mennyire gonosz és ártalmas a bűne, és sóvárognia kell a szabadulásra. El kell jutnia addig a pontig, hogy már végképp nem talál megoldást, és megérti, hogy a bűn romba dönti – nincs számára segítség, nyomorult, üres, kelepcében van, leterheli a vétke, és a bűn teljesen megcsalta.
Másodszor, Isten segítségével a bűnösnek el kell jutnia annak megértéséig, hogy a saját erőfeszítései a szabadulásra teljesen hiábavalóak. Az ember megvan győződve arról, hogy letépheti a saját láncait. Azt hiszi, ha elég keményen küzd, vagy helyes megoldást dolgoz ki, képes lesz kiszabadulni a Sátán markából. Ezért az Úrnak el kell juttatnia őt a teljes alávetettség érzéséig, amikor a harcát képes letenni teljes mértékben Isten kezébe.
Hogyan viszi véghez az Úr ezt a két dolgot az emberben? Hogyan éri el, hogy a bűnhöz láncolt személy meglássa bűnei sokaságát, és testében feladja a harcot, elfogadva az igazságot: „Nem vagyok rá képes. Segítség nélkül nem tudok megszabadulni ettől a bűntől. Uram, végezd el ezt Te bennem!”?
A Szentírásból nagyon világosan látható, hogy ezt a kettős művet a régi szövetség végzi el bennünk. Mi valóban nem tudjuk teljesen megérteni vagy elfogadni az új szövetség áldását, míg a régi szövetség el nem végezte bennünk ezt a kettős feladatot.
Célját tekintve a cselekedetekre épülő régi szövetségnek az volt a feladata, hogy rávezesse az embert, milyen fenséges és szent a mennyei Atya. Például a Tízparancsolat az erkölcsi törvényt festi le nekünk. Bemutatja Isten szívét és jellemét, amely szent, tiszta és igazságos. Olyan magasra teszi a mércét, hogy nincs ember, aki felérhetne odáig a maga erejéből.
Miután Isten átadta az embernek ezeket a parancsolatokat, azt is megparancsolta, hogy az ember tökéletesen engedelmeskedjen a törvénynek. Ha pedig az ember egyetlen törvény ellen is vétett, bűnös lett az egész megszegésében. Szerethette Istent, hűséges házastárs lehetett, jótetteket hajthatott végre – de ha a szívében a legkisebb parázna vagy bálványimádó gondolat megjelent, megszegte az egész szövetséget. Ezt mondta Isten: „Most azért, ha engedelmesen hallgattok szavamra, és megtartjátok szövetségemet, ...szent nép lesztek” (2Móz 19,5-6). „Hallgassatok az én szavamra, akkor én Istenetek leszek, ti pedig az én népem lesztek.” (Jer. 7,23)
Elgondolkodhatsz ezen: Miért kötött Isten szövetséget, ha eleve tudta, hogy senki sem tartja meg? Egyszerűen azért, mert ez volt az egyetlen módja annak, hogy Isten végül magához fordítsa az embert – meg kellett láttatnia vele, hogy a saját erejére támaszkodva képtelen szentté lenni. Ezért nevezte így Pál a régi szövetséget: „…a halál szolgálatát, melyet betűkkel kövekbe véstek” (2Kor 3,7). Tudta, hogy ez a halálnak egy fajtáját követeli meg tőlünk. Világosabban kifejezve, el kell halnia bennünk minden olyan kísérletnek, hogy magunkat megigazítsuk, és minden olyan gondolatnak, hogy képesek vagyunk megszabadítani magunkat a bűn erődítményéből.