2012. május 23., szerda

Jack Hayford - A szív becsületessége 5.

Isten válasza: 

És monda néki az Úr: Meghallgattam a te imádságodat és könyörgésedet, a melylyel könyörgöttél előttem: Megszenteltem e házat, a melyet építettél, abba helyheztetvén az én nevemet mindörökké, és ott lesznek az én szemeim, és az én szívem mindenkor.
És ha te előttem járándasz, a mint járt Dávid, a te atyád, egyenes és tökéletes (becsületes) szívvel, úgy cselekedvén mindenekben, a mint néked megparancsoltam, az én rendelésimet és végzésimet megtartándod;
Megerősítem a te birodalmadnak trónját az Izráelen mindörökké, a mint megígértem volt Dávidnak a te atyádnak, mondván: Nem fogy el a te nemzetségedből való férfiú az Izráel királyi székéből. I Királyok 9:3-5


Az Úr azt mondja, hogy folyamatosan meg foglak áldani. (I Királyok 9:3) Aztán Isten megadja a feltételeket. (I Királyok 9:4-5) Hogy Isten meg tudja erősíteni a mi otthonunkat, a mi szolgálatunkat, családunkat, hogy meg legyenek védelmezve, egy kompromisszum nélküli, erős alapon, ehhez a szív becsületessége szükséges. 

De nézd meg mit csinált Salamon. Megpróbálta más módon megtartani a határait. Évek teltek el. Salamon azt mondta: „Én majd megőrzöm azt a határt!” A szomszédos királlyal szövetségre lépett. Ahelyett, hogy Istenben bízott volna politikai manőverezésbe, manipulálásba kezdett. Minden néppel, aki körülötte volt ezt tette. Minden egyes alkalommal, amikor létrehozott egy ilyen szövetséget, megállapodást, egy házassággal pecsételték meg. Salamon pogány asszonyokat, feleségeket szerzett magának. Nem egy hét alatt mindet, nem egy év alatt, hanem lépésről-lépésre fokozatosan, egyet innen-egyet onnan. Nem az volt a terve, hogy majd ezer felesége lesz, egyszerre csak egy jött. Mindegyik közülük, aki bejött Jeruzsálembe az hozott magával egy pogány bálványt. Egészen addig, míg Jeruzsálem utcái teli lettek pogány bálványokkal, istenekkel. Azokat az isteneket, bálványokat bevitték abba a templomba, amit Salamon épített. A becsületességet lépésenként, apránként áldozták fel. Aztán a királyság elbukott. 

Az a szó, hogy becsületesség a Bibliában többes számban fordul elő. Ez a tummim ˙(H8550 תֻּמִּים (tummím) Tummim = „tökéletesség, beteljesülés” - Isten akaratának közvetítő eszköze, amely az Urimmal együtt igenlő vagy nemleges választ adott a föltett kérdésre. Etimológia: a H8537-ből) szó. Ez volt a főpapnak a mellén. Isten a tummimot használta fel arra, hogy válaszoljon azokra a kérdésekre, melyeket az ókori Izraelben feltettek neki. „Uram mutasd meg, hogy melyik irányba menjünk!” Az ókori rabbik leírták, hogy hogyan csinálták ezt a papok: bementek a Szentélybe, a Szentek Szentjét elválasztó függöny elé, és azt mondták, hogy: „Uram, mutasd meg nekünk, hogy mit csináljon Izrael!” Az Úr a tummimmal válaszolt. Ezt nem tudjuk, hogy ez mit jelent. Kivéve, hogy ez a hósen (H2833 חֹשֶׁן (ḥóšen) - hósen, a főpapi ruha mellrésze, melyet 12 drágakő díszített. Etimológia: bizonytalan; talán egy „díszít” jelentésű arab gyökkel hozható összefüggésbe), vagy mellény (ami a főpap szíve felett volt) valahogy jelzett, hogy Isten népe engedelmességben tudjon járni. Tehát Isten, az Ő Szelleme által eljön, hogy szóljon hozzánk, beszéljen velünk, foglalkozzon velünk. Ha engedjük, hogy a szívnek, ez a tummimja, a becsületesség hűségesen lakozzon a szívünkben, akkor engedelmességben fogunk járni. A királyság határai ki tudnak terjedni, a szolgálat hatékony lesz, és áldással lesznek megvédelmezve a határaink, és a szolgálat erősen fog állni a szív becsületességében.