2012. május 16., szerda

Jack Hayford - A szív becsületessége 2.

Isten nem fog odajönni, és nem fog kijavítani másodszor!

A szív becsületességének két nagyon fontos része van:
1. Mindig vannak olyan dolgok, amiket nem ismerek vagy tudok, értek.
2. Isten mindig segíteni fog azokkal a dolgokkal szemben, amiket nem tudok vagy nem értek.


A második dolog ez, hogy vannak dolgok, amiket értek, ha azokon követek el erőszakot, azokat hágom át, akkor van egy nagyon félelmetes igazság ebben a szövegben. Isten nem fog odajönni és kijavítani engem ezekért a dolgokért! Ha azokat szegem meg, amiről tudom, hogy az Istennek az igazsága, és van róla belátásom, Isten nem fog odajönni, és nem fog kijavítani másodszor! Azt mondom, hogy ez egy félelmetes igazság. 

Először nézzük meg a pozitív oldalát. Megvan az a vigasztalásom, hogy tudom, hogy: 
- ha tudatlanság miatt bizonytalanságba keveredem, és ilyen körülmények közé kerülök, 
- ha a tőlem telhető legjobbat teszem, de igazából nem az a legbölcsebb dolog, 
- ha őszintén próbálom a helyes dolgot csinálni, de hibát követek el, 
Isten az Ő nagy irgalmában és jóságában, odajön hozzám és elkezd majd kijavítani és helyreigazítani. De ha elfogadok egy hazugságot, az én gyakorlatommal kapcsolatban, és tudom azt, hogy az hazugság, saját magamat tévesztem meg, csapom be, akkor Isten meg fogja engedni, hogy a saját utamat járjam. 

Hadd fejtsem ki egy kicsit ezt! Sok-sok év alatt, amit vezetéssel töltöttem el Krisztus testében, hatalmas tragédiákkal kerültem kapcsolatba, amikor szolgálatok buktak el. Olyan emberekkel kerültem kapcsolatba, akik átadták magukat a bűnnek, de mentegették magukat, felmentették magukat. Beszéltem olyan emberekkel, akik helytelen módon kezelték a pénzeiket. Olyan emberekkel, akik doktrinális hibákba, alaptanítási hibákba vetették magukat. Olyan emberekkel, akik erkölcstelenségben éltek. És ilyen dolgokat mondattam el velük magamnak. Ezeket mondták nekem: úgy gondolom, hogy megvan a jogom arra, hogy így kezeljem ezt a pénzt, vagy a hibákkal, tévedésekkel kapcsolatban. Úgy gondolom, hogy Isten valami mélyebbet mutatott meg nekem ezzel kapcsolatban. Vagy erkölcstelenséggel kapcsolatban: nem éreztem magamban bűnbánatot a kapcsolatom miatt. A pénzzel kapcsolatban felmentették magukat. A tévtanításokkal kapcsolatban büszkék lettek. Az erkölcstelenséggel kapcsolatban nem kellett a bűnbánatot érezniük Istentől. Isten Igéje nagyon világosan elmagyarázza, hogy mi a helyzet. Más szavakkal az igazság körbevette őket, de elkezdtek mentegetőzni. Mire behívtak engem egy helyzetbe, hogy próbáljak meg segíteni, az illető meg volt győződve róla, hogy igaza van. Hogyan lehetséges az, hogy egy vezető gonoszságba esik, és azt gondolja, hogy helyesen cselekszik? Az azért van, mert a szív erőszakot tett a becsületesség alapelvén. Nincs senki, aki most hallgatja az én beszédemet, aki ne szeretne Isten országának egy hűséges szolgája lenni. Te velem együtt elmondanád azt, hogy én meg akarom tartani a becsületességem. Nem akarom becsapni magam. Nem akarom megtéveszteni magam. Hogyan tudom fenntartani a becsületességet?