A másik Vigasztaló, a Szentlélek munkája
Láttuk azt, hogy Jézus Krisztus elhordozta betegségeinket, Isten pedig elrendelte számunkra a gyógyítás ajándékát. Azt is láttuk már, hogy a gyógyítás Isten királyságának az alapja, és e királyság jelenlétének a bizonyítéka. Néhányan az olvasók közül talán kételkednek és így morfondíroznak: „A démonokat űző, betegségeket gyógyító, halálból föltámadó Jézus nem ment-e föl a mennybe kétezer évvel ezelőtt? Jézus ma nem látható, akkor ki végzi most az ő munkáját a földön?”
Az ilyen kétkedők számára mutassuk be a másik Vigasztalót, a Szentlelket. E könyv első fejezetében már láttuk azt, hogy Istenünk jó Isten. Ezért elmondhatjuk hogy Jézus Krisztus a Szentháromság második személye is jó. Ő töviskoronát viselt, és keresztre feszítették. A Szentháromság harmadik személye a Szentlélek, és Ő jó Szentlélek, aki munkálja életünkben az üdvösséget, a gyógyulást és bővölködést, a mi jó Istenünk irányításának megfelelően.
Mennybemenetele előtt Jézus csodálatos és isteni ígéretet adott nekünk, amit nem mondott soha előtte senki és nem fog mondani utána senki: „Elmenvén azért, tegyetek tanítványokká minden népeket, megkeresztelvén őket az Atyának, a Fiúnak és a Szent Léleknek nevében, Tanítván őket, hogy megtartsák mindazt, a mit én parancsoltam néktek: és imé én ti veletek vagyok minden napon a világ végezetéig. Ámen!“ (Máté 28,19-20) "Mert ahot ketten vagy hárman egybegyűlnek az én nevemben, ott vagyok közöttük” (Máté 18,20).
Jézus valóban meghalt a kereszten, ez bizonyos, Ő meghalt, és beletették a sírba. Ugyanilyen bizonyossággal tudjuk azt is, hogy ő feltámadt a halálból, és felment a mennybe. Most nem találhatjuk testi alakját a földön, és testének a maradványai sincsenek közöttünk. Jézus azonban megígérte, hogy velünk és köztünk marad. Ha pedig Jézus velünk van, akkor ugyanazok a dolgok fognak megjelenni mindennapi életünkben, amelyeket Ő tett kétezer évvel ezelőtt. Ebből aztán meg is ítélhetjük, hogy Jézus beszéde igaz-e vagy sem. Ha nem jelennek meg azok a dolgok közöttünk, amelyeket Jézus egykor cselekedett, akkor Jézus ígéretei üres szavak csupán a számunkra.
Hogyan marad hát velünk Jézus most ott ahol vagyunk? Jézus azt mondta:
"És én kérem az Atyát, és más vigasztalót ád néktek, hogy veletek maradjon mindörökké. Az igazságnak ama Lelkét: a kit a világ be nem fogadhat, mert nem látja őt és nem ismeri őt; de ti ismeritek őt, mert nálatok lakik, és bennetek marad. Nem hagylak titeket árvákul; eljövök ti hozzátok.” (János 14,16-18)
A Vigasztaló illetve Pártfogó az a személy volt, akit azért küldtek, hogy valaki más ügyét felkarolja, és mindig vele legyen. Jézus megmutatta ebben a szakaszban, hogy Ő az első Vigasztaló. Az igazság Szellemét Jézus „más Vigasztalónak” evezte, Ő az "allosz", ami azt jelenti „két lényegileg azonos dolog egyike”. Tehát Jézus és a Szent Szellem mindketten Vigasztalók. Csak annyiban különböznek egymástól, hogy az előbbi érkezett először, és a későbbi követte az elsőt.
A Szent Szellem, aki Pünkösdkor érkezett el Jézus feltámadása és mennybemenetele után, Jézus munkáját folytatta az Ő nevében és az Ő helyén. Tehát a Szent Szellem a másik Vigasztaló. Jézus azt mondta: "Nem hagylak titeket árvákul; eljövök tihozzátok.” (János 14,18) Ez azt jelenti, hogy a Szent Szellem jelenléte, Jézus jelenléte. Hogy a dolog még világosabb legyen Jézus ezt fűzte hozzá: „Azon a napon megtudjátok majd ti, hogy én az én Atyámban vagyok, és ti én bennem, és én ti bennetek."(János 14,20)
Jézus azt mondta, hogy elküldi a Szent Szellemet, hogy betöltse a távozásával keletkezett űrt, s hogy így velünk legyen a világ végezetéig. Mit gondolsz, milyen munkát végzett a Szent Szellem, amikor megérkezett? A biblia azt mondja: "Annakokáért az Istennek jobbja által felmagasztaltatván, és a megígért Szent Szellemet megnyervén az Atyától, kitöltötte ezt, a mit ti most láttok és hallotok." (ApCsel 2,33)
Mi az, "...a mit ti most láttok és hallotok"? A Szent Szellem munkájáról van itt szó. Jézus ezzel kapcsolatban azt mondta: "Az engem dicsőít majd, mert az enyémből vesz, és megjelenti néktek. Mindaz, a mi az Atyáé, az enyém: azért mondám, hogy az enyémből vesz, és megjelenti néktek." (János 16,14-15)
Jézus ezzel világossá tette, hogy a Szentlélek folytatta az üdvösség munkáját, amit Ő elkezdett e világon: a bűnök bocsánatát és a gyógyítást. Ez az Atya akarata és szándéka. A Jézus által idézett ézsaiási versekben szemlélhetjük Jézus munkáját, amit most a Szent Szellem cselekszik. Az Úrnak szelleme van én rajtam, mivelhogy felkent engem, hogy a szegényeknek az evangyéliomot hirdessem, elküldött, hogy a töredelmes szívűeket meggyógyítsam, hogy a foglyoknak szabadulást hirdessek és a vakok szemeinek megnyílását, hogy szabadon bocsássam a lesújtottakat, Hogy hirdessem az Úrnak kedves esztendejét." (Lukács 4,18-19)
Ezek a szavak Jézus Krisztus evangéliumának a hirdetése, Urunk pedig azt mondta, hogy a Szent Szellem kenete által teszi mindezt. Ugyanez a Szent Szellem folytatja ezt a munkát az egyházban, Krisztus testében is. Az evangéliumot ma is prédikálják a szellemben, és testben szegényeknek. A szabadulást hirdetik a bűn foglyainak, a látás helyreállítását a szellemi vakoknak, gyógyulást a betegségektől és az ördög elnyomásától szenvedőknek, üdvösséget az egész világnak! A szent Szellem a másik Vigasztaló adja meg most nekünk a kegyelemnek ezeket az ajándékait, amit Jézus Krisztus megfizetett szenvedése, és kereszthalála által.
A Szent Szellem nemcsak bizonyságot tesz arról a kegyelemről, amit Jézus hozott el (János 15,26), de meg is mutatja nekünk a (János 16,12-14) és egyedülálló képességével szellemi kijelentést is ad, hogy ezt megérthessük: „Azért tudtotokra adom néktek, hogy senki, a ki Istennek Lelke által szól, nem mondja Jézust átkozottnak; és senki sem mondhatja Úrnak Jézust, hanem csak a Szent Lélek által.” (1Kor 123) Lehetővé teszi azt is, hogy ez a jelentés bevezesse az embereket az újjászületés tapasztalatába, amit mindenki megkaphat, aki kinyitja szívét: "Nincsen azért immár semmi kárhoztatásuk azoknak, akik Krisztus Jézusban vannak, kik nem test szerint járnak, hanem Szellem szerint. Mert a Jézus Krisztusban való élet szellemének törvénye megszabadított engem a bűn és a halál törvényétől. Mert a mi a törvénynek lehetetlen vala, mivelhogy erőtelen vala a test miatt, az Isten az ő fiát elbocsátván bűn testének hasonlatosságában és a bűnért, kárhoztatá a bűnt a testben. Hogy a törvénynek igazsága beteljesüljön bennünk, kik nem test szerint járunk, hanem Szellem szerint." (Róma 8,1-4). Legyen előttünk világos, hogy Jézus gyógyítása is benne van a ezekben a versekben. A biblia teljes meggyőződéssel mondja:
"Egynek hit ugyanazon Szellem által; másnak pedig gyógyítás ajándékai azon egy Szellem által." (1Korr 12,9) jegyezzük meg, hogy a „gyógyítás ajándékai” többes szám.
A Szent Szellem a másik Vigasztaló bennünk lakik, de folytatja Jézus munkáját, megérteti és elfogadtatja velünk a megbocsátást Jézus golgotái művére való tekintettel. Megadja nékünk ennek bizonyosságát is. A Szent Szellem által miénk az üdvösség kegyelme, a gyógyulással együtt. Ha hiszünk Jézusban, és a Szent Szellem velünk van, akkor Jézus kétezer évvel ezelőtt végbevitt nagy tettei közöttünk is meg fognak jelenni.