2012. október 18., csütörtök

Tom Marshall - A megújult elme 2.


ISTEN GONDOSKODOTT AZ EMBER SZÜKSÉGEIRŐL

Isten az emberiség valamennyi szükségéről mindig két isteni cselekedet segítségével gondoskodott:
            1. A Kereszt művével.
            2. A Szellem munkájával.
Mindkettő nélkülözhetetlen és együtt hat. A Kereszt műve nélkül Isten élete és sze­retete nem érhetné el és nem menthetné meg a tönkrement embert. A Szent Szel­lem­nek nem lenne alapja ahhoz, hogy velünk foglalkozzon.
"Mert a keresztről való beszéd bolondság ugyan azoknak, a kik elvesznek; de nekünk, akik megtartatunk, Istennek ereje."
(1Korintus 1:18.)

Ezt nem lehet túlhangsúlyozni. Bukásra van ítélve minden olyan pszichológiai felfogás, vagy az épség és gyógyulás elnyerésének minden olyan módja, amely figyelmen kívül hagyja a Golgota művét. Ugyanez igaz a "teljesebb élet"-ről szóló minden olyan tanításra is, amely a megszentelődést úgy helyezi kilátásba, hogy nem a kereszt művét állítja középpontba. Az ilyen hozzáállás végül csalódást okoz.
A Szent Szellem munkája nélkül azonban a Golgota nagy, valóságos, befejezett mű­ve gyakorlatilag hatástalan maradna. A Szent Szellem jelenti ki nekünk Krisztust és Krisztus dolgait. Ő az, aki belülről munkálva gyakorlatilag valósággá teszi szá­munk­ra azt, amit Jézus a halálával megszerzett nekünk.

A KERESZT MŰVE

Az ember bűne szükségessé tette a keresztet. Ennyit még megértünk. Azt azonban gyakran nem értjük, milyen jelentős dolgot tett Jézus a kereszten. Ő betöltötte az ember minden szükségét. Csodálatos, hogy bűnbocsánatot kaptunk. Mi, keresztények, megtapasztalhatjuk, milyen érzés tiszta lelkiismerettel élni egy bűntudat sújtotta világban. Ez nagyszerű! A kereszt viszont nemcsak bűneink problémájával bánt el, hanem sokkal többet tett: bűnösségünk problémáját is megoldotta.

Isten Fiát, emberi formájában, hozzánk hasonlóan mindenféle kísértés érte, és élete 33 éve alatt teljes és maradéktalan személyes győzelmet aratott a bűn és Sátán fölött. Útja végén kimondhatta: "Jön a világ fejedelme és énbennem nincsen semmije" (János 14:30.).
Az ember Jézusban semmi nem volt, ami miatt Sátán igényt támaszthatott volna Rá, vagy hatalmat gyakorolhatott volna Fölötte: semmi bűn, bukás, megalkuvás. Ez a szabadság és győzelem azonban csak Jézus emberi személyére vonatkozott.
Amikor azonban Jézus a keresztre ment, az Ő egyéni ember volta egyetemessé vált magába foglalt mindenkit, aki hisz Őbenne. A János 12:32-ben Jézus azt mondta: "És én, ha felemeltetem e földről, mindeneket magamhoz vonzok. Ezt pedig azért mondta, hogy megjelentse, milyen halállal kell meghalnia."
Ez a kijelentés annyira döntő, hogy pontosan meg kell értenünk jelentését. A bűneink hatalma alól való valódi felszabadulásunknak ugyanis ez a kulcsa.

            ¨ Mivel Krisztus részévé lettünk, amikor Ő meghalt, mi is meghaltunk; amikor Ő elhordozta Istennek a bűn felett kimondott ítéletét, akkor a mi bűneink ítéltettek meg; amikor Krisztust eltemették, minket is eltemettek; amikor Ő feltámadt, mi is feltámadtunk; amikor Ő felemeltetett a hatalom helyére, mi is oda helyeztettünk. (Róma 6:3-6; Efézus 2:5-6.).

            ¨  A kereszten Jézus alávetette magát a sötétség erejének (Lukács 22:53.), de halála és feltámadása által ezt az erőt örökre összezúzta minden olyan életben, amely azonosult Vele.

Más szavakkal: a kereszt vívmánya hatástalanná tesz minden olyan rabszolgaságba taszító hatalmat, amely uralmat vett elménk fölött. A Szentírás ezt bőségesen megvilágítja. 

Hatástalanítja:
1. A világot. Azok számára, akik Krisztusban vannak, a kereszt eltörli a világ rendjének uralmát. A világot kormányzó fejedelemségek és erők vereséget szenvedtek a Golgotán.
"Lefegyverezvén a fejedelemségeket és a hatalmasságokat, őket bátran mutogatta, diadalt vévén rajtok abban."
 (Kolossé 2:15.)
"Nékem pedig ne legyen másban dicsekedésem, hanem a mi Urunk Jézus Krisztus keresztjében, a ki által nékem megfeszíttetett a világ, és én is a világnak."
(Galata 6:14.)

Már nem kell alávetnem magam a világ értékrendjének, félelmeinek, vagy nyomásainak, sem ezek hatalmának. A kereszt elszakít engem ezektől, ezeket pedig tőlem.

2. A testet. A halál teljesen megszabadít minket a test rabszolgaságából. Krisztusban átéljük ezt a felszabadító halált.

"Akik pedig Krisztuséi, a testet megfeszítették indulataival és kívánságaival együtt"
(Galata 5:24.)

"Tudván azt, hogy a mi ó emberünk ő vele megfeszíttetett, hogy meg­erő­te­le­nül­jön a bűnnek teste, hogy ezután ne szolgáljunk a bűnnek: Mert a ki meghalt, fel­szabadult a bűn alól." (Róma 6:6-7.)

Nem maga a test szűnt meg létezni, hanem hatalma szűnt meg fölöttünk a ke­resz­ten. Ott meghaltunk Krisztussal együtt, mivel Benne voltunk. A kereszt óta a test nem tart­hat igényt engedelmességünkre. A feltámadás élete semmivel nem tartozik a testnek.

"Tudván, hogy Krisztus, a ki feltámadott a halálból, többé meg nem hal; a halál többé rajta nem uralkodik. Mert hogy meghalt, a bűnnek halt meg egyszer..." (Róma 6:9-10.)

"A halál fullánkja pedig a bűn..."  (1Korintus 15:56.)