2015. március 27., péntek

Derek Prince - Isten elszámoltatja az egyházat 3.

Kik a Gyülekezet? A válasz meg fog többeket döbbenteni. 

Máté 28:19. Elmenvén azért, tegyetek tanítványokká minden népeket, megkeresztelvén õket az Atyának, a Fiúnak és a Szent Szellemnek nevében.

Hallok keresztényeket, hogy tanítványokká kell tenni minden nemzetet. De senki sincs tanítvánnyá téve, míg nincs bemerítve, mert ez a tanítványság jele. Nem hiszem, hogy a kultúránkat kereszténnyé lehet tenni. A mi munkánk az, hogy tanítvánnyá tegyünk, nem pedig az, hogy keresztényesítsük a népet. Jézus nem azt mondta, hogy tegyünk embereket gyülekezeti tagokká. A legtöbben így gondolkodunk: „A mi gyülekezetünkben 8000 tag van.” De hány tanítványotok van? „Hát talán 23.” 

Ap. Csel. 11:26. És lett, hogy ők egy egész esztendeig forgolódtak a gyülekezetben, és tanítottak nagy sokaságot; és a tanítványokat először Antiókhiában nevezték keresztényeknek.

A keresztény szó csak háromszor fordul elő az ÚSZ-ben. És milyen embereket neveztek keresztényeknek? A tanítványokat. Akik nem tanítványok, azoknak nincs bibliai joguk, hogy keresztényeknek nevezzék magukat. Elmondom miért probléma, hogy gyülekezeti tagokká teszünk embereket, akik nem tanítványok. Az első az, hogy a világnak hamis képet mutatunk arról, hogy mi a kereszténység. A kereszténységet a tanítványok mutatják be. A második probléma a gyülekezeti tagokkal, akik nem tanítványok, hogy elveszik az időt azoktól, akiknek tanítványokat kellene képezniük. Pál azt mondta, hogy ha az emberek nem akarnak tanulni, akkor ne vesztegesd rájuk az idődet, az ilyenektől fordulj el. Sok olyan Isten embere van, akik számtalan órákat töltenek olyan emberekkel, akik soha nem kötelezik el magukat. Ez katasztrófa.

Tehát most olyan keresztényekről beszélünk, akik elkötelezték magukat, tanítványok. Mik a tanítvánnyá válás feltételei? 

Máté 16:24-25. Ekkor mondta Jézus az õ tanítványainak: Ha valaki jönni akar én utánam, tagadja meg magát és vegye fel az ő keresztjét, és kövessen engem.
Mert aki megakarja tartani az ő életét, elveszti azt; aki pedig elveszti az ő életét én érettem, megtalálja azt.

Követni a tanítódat, ez jelenti a tanítványságot. Soha nem mentek előtte, még csak mellette sem, hanem mindig mögötte jártak. Tehát két feltétel van: tagadd meg magad és vedd fel a keresztedet. A kereszt az a hely, ahol Isten akarata és a te akaratod keresztezi egymást. És az a hely is, ahol meghalsz. Isten soha nem teszi rád a keresztet, ezt mi vesszük fel önként. Ez mellett a lelkünket, életünket halálba kell adni. „Én akarom, én érzem, én gondolom" – ezt kell halálba adni. Amit Isten mond, az a fontos. Nem lehetsz tanítvány (keresztény), ha nem teszed meg azt a lépést, hogy önként véget vetsz az egódnak. Három domináns szeretet van: önmagunké, a pénzé és a gyönyöré. Régebben az embereket a kötelesség vezérelte, ma már a pénz szeretete. Ma mindent az önzés vezérel, ami a jelenlegi korszak végét jelenti. Én-központú korban élünk: önmagunk felépítése, önfenntartás, önkifejezés. De az „én” amit kifejeznek az lázadó! És így megsokasítjuk a lázadást.

A gyülekezetnek olyan emberekből kell állnia, akik megtagadták magukat, felvették a keresztet és követik Krisztust. Az összes többi bizonyos módon haszontalan, mert szembe megy Isten terveivel.

Ap. Csel. 11:26. És lett, hogy ők egy egész esztendeig forgolódtak a gyülekezetben, és tanítottak nagy sokaságot; és a tanítványokat először Antiókhiában nevezték keresztényeknek.

Kiket neveztek keresztényeknek? A tanítványokat. Kiknek van bibliai joguk, hogy kereszténynek nevezzék magukat? A tanítványoknak.

Luk. 14:25-27. Ment pedig ővele nagy sokaság; és megfordulván, mondta azoknak:
Ha valaki én hozzám jön, és meg nem gyűlöli az ő atyját és anyját, feleségét és gyermekeit, fitestvéreit és nőtestvéreit, sőt még a maga lelkét is, nem lehet az én tanítványom.
És valaki nem hordozza az ő keresztjét, és én utánam jön, nem lehet az én tanítványom.

Lehetetlen Jézus tanítványává lenni anélkül, hogy teljesítenénk ezeket a feltételeket. Nem arról van szó, hogy tevékenyen gyűlöljük apánkat, anyánkat, stb, hanem amikor a kapcsolatunk ezekkel az emberekkel ellentétbe kerül a Jézus Krisztusnak való engedelmességünkkel, akkor nemet kell mondanunk. Gyűlölnünk kell mindent, ami visszatart attól, hogy teljes szívvel kövessük Jézust. A saját lelkedet is ilyen értelemben gyűlölnünk kell. Az egódat, a követelőző énedet (én akarom, kényeztess engem, szórakoztass engem). Vizsgáld meg magad, hogy tanítvány vagy, vagy csak gyülekezeti tag.