2014. november 14., péntek

Reinhard Bonnke - A közbenjárás faltörő kosai 3.

A MENNYEI ERŐ FÖLDI ÉRINTKEZÉSI PONTJA

Harmadszor, Amálek sátáni, ellenséges érzülettel volt Izrael iránt, és ez az ellenségesség az ima szellemi erőivel találkozott. Úgy tűnik, Amáleknek nem volt oka a támadásra. A rohamot az ördög sugallta, egészen ésszerűtlen volt. Csak egy szellemi erő szállhatott szembe vele.

Ma ugyanebben a helyzetben vagyunk. Az evangélium ellenségei "a levegőbeli hatalmasság fejedelme szerint, ama szellem szerint" járnak, "mely most az engedetlenség fiaiban munkálkodik" (Ef. 2:2.). Ez ennek a korszaknak a szellemisége. Ezt meg kell ragadnunk szellemileg, hogy megtörjük azt az erőt. Pusztán a jó prédikációk és tárgyalások sosem végzik el a feladatot. A gonosz mélyen rejlik. Űzd ki őt a rejtekéből az ima és könyörgés mindig győztes fegyverével! Lépj be a Kálvária győzelmébe! "Az én Szellememmel" - mondja az Úr." A közbenjárás olyan, mint a villámhárító, a mennyei erő földi érintkezési pontja.

AZ IMA ÉS AZ ESEMÉNYEK KÖZÖTTI KAPCSOLAT

Negyedszer, a csatát Mózes, Áron és Húr is megnyerte a hegytetőn a völgyben levő Józsuával és embereivel együtt. A csata állása nem Józsué módszerei szerint fordult jobbra vagy rosszabbra, hanem a három férfi közbenjárása szerint. Az elbeszélésből úgy tűnik, hogy Mózes alkalmanként leeresztette karjait, és akkor Amálek kerekedett felül, amíg Mózes karjai újra fel nem emelkedtek. A hegytetőn harcolók egyek voltak a völgyben küzdőkkel. Itt világosan megmutatkozott az ima és az események közötti kapcsolat.

A TENYERÉBEN

Ötödször, Mózes emelte fel a kezét. Rámutattam, hogy nem egyedül ő járt közben. Itt azonban még több mondanivaló rejlik, valami, ami Mózes ujjaival kapcsolatos. Suzette Hattingh szokta mondani, hogy egy napon hirtelen rájött: az Efezus 4-ben megnevezett öt hivatal olyan, mint egy kézen az ujjak. Minden ujj magától működik, de csak akkor, ha a tenyérhez kapcsolódik. A tenyér jelképezi Krisztus testét. A közbenjárás a test működése, minden hívőre kirótt feladat, nem csak a kéz egy ujjának a dolga, vagy olyan emberek különleges ajándéka, akiket Jézus ad az egyháznak. A Krisztus teste minden tagjának kell közbenjárnia - ezt az alapelvet alkalmazzuk az evangelizációinkon.