2012. szeptember 16., vasárnap

Kenneth Hagin - Bibliai hit - Hogyan eddzük az emberi szellemet? 3.


Egy szolgáló- testvér fordult hozzám. Eletében egymást követték a viharok és a próbák. Nem tudott aludni, a gyomra alig működött: képtelen volt az ételt magában tartani, idegei is teljesen fel voltak dúlva. Eljött, hogy meglássa, tu­dok-e rajta segíteni. Hála Istennek, tudtam. Először nagyon lázadt a segítségem ellen, bár az valójában Isten segítsége volt. Elkezdtem magyarázni neki, mit mond az Ige arról, hogyan kell imádkozni. Megnézettem és el is olvastattam vele az idevágó részeket. így reagált:
-   Igen, de nincs mindenkinek olyan hite, mint neked.
Mit felelhettem mást, minthogy az lehet, de a Bibliája mindenkinek ugyan­olyan, mint az enyém. Erre meg azt mondta: úgy érzi, hogy én a világon sem­mivel sem törődöm.
-   Ez csak a látszat - feleltem, s azért gondolod, mert én az Igét gyakorlom. Ismétlem: lehet, hogy az embereknek nincs olyan erős hitük, mint nekem, de a
Bibliájuk ugyanaz. A kérdés csak az, hogy valaki akarja-e gyakorolni, amit ab­ban olvas. Amíg aggódik, nem fog tudni sem aludni, sem enni. Elmondtam ne­ki, hogy amikor egyedül vagyok és hangosan olvasom ezt a verset, akkor azt is hozzáteszem az Urnák, hogy ez az ige igaz, és én hiszek benne. Azt el tudom képzelni, folytattam, hogy erős kísértésbe kerülhet. Úgy gondolom azonban, hogy Isten sosem kér tőlünk olyat, amit ne tudnánk teljesíteni, mert Ő igazsá­gos!
Ha Isten azt „üzente”, hogy ne aggódjunk, akkor képeseknek kell lennünk le­győzni az aggódást! Azt elhittem, hogy a kéréseimet megismertethetem Isten­nel, de azt nehéz volt elhinni, hogy tudok nem aggódni. Isten azonban azt kéri, hogy ne aggódjunk! Ezért hát megtagadok minden aggódást bármi felől, és ké­réseimet hálaadással viszem az Úrhoz. Ez lecsendesíti és megnyugtatja a szel­lememet, amit az ördög megpróbál felkavarni. Aztán, még mielőtt az ördög megpróbál újra a hatalmába keríteni, egyszerűen fogom a Bibliámat és felolva­som ismét ezt a verset, megvallva, hogy igaz.
A testvér később bizonyságot tett, hogy amikor ezt elkezdte gyakorolni, prob­lémája megoldódott és valójában nem is volt akkora, mint amilyennek vélte. Isten kisegítette a bajaiból.
Te is aggódhatsz valami miatt, sőt annyira is, hogy nem tudsz enni vagy alud­ni. De ha úgy érzed, hogy a gyomrod egy gyorslift sebességével közlekedik benned, akkor is gyakorold az Igét.
Filippi 4,7-8: „És az Istennek békessége, mely minden értelmet felülhalad, meg fogja őrizni szíveiteket és gondolataitokat a Krisztus Jézusban. Továbbá, Atyámfiai, amik csak igazak, amik csak tisztességesek, amik csak igazságosak, amik csak tiszták, amik csak kedvesek, amik csak jóhírűek; ha van valami erény és ha valami dicséret, ezekről gondolkodjatok.
Sok ember szeretné megkapni, amit a 7. vers mond, de nem akarja csinálni, gyakorolni azt, amit a 6. vers kér. Pedig ahhoz, hogy megkapd a 7. versben ígérteket, gyakorolnod kell magad abban, amit a 6. vers szab feltételül! Csak ekkor fog Isten békességben megőrizni és védelmezni - ahogy a magyarázó fordításban is szerepel: „őrt fog állni” a szíved és a szellemed fölött!
A szellemünket azáltal képezhetjük tehát, hogy gyakoroljuk az Igét. Learatha­tod-e a békességet úgy, hogy nem cselekszed az Igét? Nem, ez teljességgel le­hetetlen!
Néhány ember örökösen aggódik, retteg, az élet rossz oldalain gondokodik, és szüntelenül hitetlenséget beszél. Aztán minél többet beszélnek bizonyos rossz dolgokról, azok annál nagyobbra nőnek. Ha valami nem igaz, nem becsületes, nem igazságos, nem tiszta és nem kedves, azon ne gondokozz! Lehet például igaz, de mégsem kedves, akkor arról se beszélj! A magyarázó fordítás szerint: „Isten szeretete bennünk van. és kész, hogy a legjobbat higgye minden sze­mélyről.” Azt tapasztaltam az évek során, hogy a legtöbb közszájon forgó történet egyáltalán nem is igaz. Hallhatsz mindenfélét a világon. Néhány hír lehet igaz, de mégsem tiszta, mégsem kedves, nem szeretetteljes; ezért nem kell ró­luk gondolkodnod. Ha mégis azt tesszük, akkor helyet adunk az ördögnek! Az ő legnagyobb fegyvere a feltételezés ereje; ő mindig keresi a módját, hogy be­lépjen a gondolatvilágodba. Ezért sorolja fel Pál, hogy miken gondolkozzunk. Elmélkedj és táplálkozz az apostoli levelekből, amelyeket az Egyháznak írtak! Azokban ott van Isten, a Szent Szellem és Ő szól az Egyházhoz. Légy az Ige cselekvője, akkor növekedni fogsz szellemileg!