2010. augusztus 16., hétfő

D.Prince: Róma levél 1. fejezet 2.

1: 7. - Mindeneknek, akik Rómában vagytok, Isten szerelmeseinek, hivatalos szenteknek: Kegyelem néktek és békesség Istentől, a mi Atyánktól és az Úr Jézus Krisztustól.

Isten szereti azokat, akiket elhív. Isten elhívása, az Ő szeretetének megnyilvánulása. Isten szentnek mond téged, és Ő komolyan gondolja amit mond! Az ÚSZ-ben a kegyelem megelőzi a békességet. A kegyelem Isten ingyenes, meg nem érdemelt jóindulata, melyet csak el kell fogadnunk.

1: 8. - Először hálát adok az én Istenemnek a Jézus Krisztus által mindnyájatokért, hogy a ti hiteteknek az egész világon híre van;

Pál mindig hálát ad azokért, akiknek ír. Ha nem tudsz hálát adni valakiért, akkor ne is imádkozz érte, mert nem jogszerű. Pál egyedül a galata gyülekezetért nem adott hálát. A galatáknál törvényeskedés volt. Pál minden más bűnt kezelni tudott, de a törvényeskedésen nagyon felháborodott.

Pál mindig nagyvárosokba ment evangéliumot hirdetni. A legfontosabb dolgok a városokban történnek, és azok kihatnak a kisebb településekre.

1: 2-4. - Melyet eleve megígért az ő prófétái által a szentírásokban, Az ő Fia felől, aki Dávid magvából lett test szerint, Aki megbizonyíttatott hatalmasan Isten Fiának a szentség Szelleme szerint, a halálból való feltámadás által, a mi Urunk Jézus Krisztus felől.

Pál mindig kihangsúlyozza, hogy az evangélium egész koncepciója egyértelműen meg van írva az ÓSZ-i iratokban, és nem az ő találmánya.

Isten Fiáról beszél, aki Dávid magvából származott. Amikor azt mondjuk, hogy Jézus Krisztus, akkor azt mondjuk: Jézus a Messiás. Az evangélium tehát egyetlen személy körül forog: a Messiás Jézusról. Jézusnak volt egy isteni és egy emberi természete is.

A héber nyelv nem beszél a Szent Szellemről, hanem a Szentség Szelleméről beszél. A Szent Szellem volt az, aki feltámasztotta Jézus halott testét, ezáltal kijelentette, hogy Jézus az Isten Fia. Az evangélium egyszerű, szilárd történelmi tényeket tartalmaz. Ezenkívül a mi személyes tapasztalataink is bizonyítják az evangélium hitelességét. Az evangélium 3 történelmi tényen alapul: Jézus meghalt, eltemették, feltámadt. Ez nem érzelmi kérdés. Néhány Ige ezzel kapcsolatban:

Róma 4: 23-25. - De nemcsak őérette íratott meg, hogy tulajdoníttatott néki igazságul, Hanem mi érettünk is, akiknek majd tulajdoníttatik, azoknak tudniillik, akik hisznek Abban, aki feltámasztotta a mi Urunkat a Jézust a halálból, Ki a mi bűneinkért halálra adatott, és feltámasztatott a mi megigazulásunkért.

I. Kor. 15: 1-4. - Eszetekbe juttatom továbbá, atyámfiai, az evangéliumot, melyet hirdettem néktek, melyet be is vettetek, melyben álltok is, Amely által üdvözültök is, ha megtartjátok, aminemű beszéddel hirdettem néktek, hacsak nem hiába lettetek hívőkké. Mert azt adtam előtökbe főképpen, amit én is úgy vettem, hogy a Messiás meghalt a mi bűneinkért az írások szerint; És hogy eltemettetett; és hogy feltámadott a harmadik napon az írások szerint;