A golgotai keresztáldozat szégyent jelent.
Ézsaiás 53,2-3. "Felnőtt, mint egy vesszőszál Ő előtte és mint gyökér a száraz földből, nem volt néki alakja és ékessége, és néztünk reá, de nem volt ábrázata kívánatos! Utált és az emberektől elhagyott volt, fájdalmak férfia és betegség ismerője! Mint aki elől orcánkat elrejtjük, utált volt; és nem gondolunk vele."
Nem lehetett ránézni, az emberekben undort kellett. Jézus mezítelen volt a kereszten, és ez nagyon nagy szégyen. 69. Zsoltár 8. vers: ez a szégyen leírása.
"Mert te éretted viselek gyalázatot, és borítja pironság az én orcámat."
A szégyen megsebesíti az ember lelkét. Sokan a szégyen miatt elszigetelődnek, elveszítik az aktivitást, nem kezdeményeznek, magukba fordulnak. A szégyen általában a nyilvánossághoz kapcsolódik. Bennük marad a képesség, nem tudják kiadni magukból.
Ehelyett Isten az ő dicsőségét akarja adni. 3. zsoltár. Dávid tudta, hogy ő saras Absolon lázadásában. Mégis előretekintett arra, hogy Isten fel akarja őt magasztalni, nem maga miatt, hanem Jézus Krisztus miatt. Ha kéred Istent, hogy magasztaljon fel, akkor az alázat, mert Jézus ezt adta neked a kereszten. Cél, hogy meglássák az életedben, hogy milyen nagy Isten.
8. Jézus elszenvedte az elvetettségünket, hogy miénk legyen az elfogadottság.
A szégyen melletti másik probléma. Isten szeret bennünket, mi ezt elfogadjuk, és mi is szeretjük Őt. Az tud szeretetet adni, ha előtte kaptunk. Azt tudjuk visszatükrözni a környezetünkbe. Elvetettség abból származik, ha ezt a szeretetet nem kapod meg. Elutasítás: adni akarsz, de azt mondják, köszi, tőled nem kell. Jézust nem fogadták el, ezt folyamatosan elszenvedte. Jézus átélte, hogy megszűnt Isten elfogadása. Soha nem volt ilyen az örökkévalóságban. Mindent el tudott viselni, de ezt nem, ebbe az elutasítottságba bele is halt. A szenvedése folytatódott volna, mert a kereszthalál nagyon lassú halál. Ez azért történt meg, hogy soha ne éld át! Ha reggel felébredsz, és azt érzed hogy Isten elfordult tőled, akkor tudd meg, hogy Jézus ezt azért élte át valóságosan, hogy ez ne történjen meg soha. Csak te hagyhatod el őt, Ő soha nem hagy el téged.
9. A régi énünkért meghalt Jézus, hogy új ember élhessen bennünk.
Az új embert vízkeresztség által nyerhetjük el.
Róma 6,3-11. "Avagy nem tudjátok-é, hogy akik megkeresztelkedtünk Krisztus Jézusba, az ő halálába keresztelkedtünk meg? Eltetettettünk azért ő vele együtt a keresztség által a halálba: hogy amiképpen feltámasztatott Krisztus a halálból az Atyának dicsősége által, azonképpen mi is új életben járjunk. Mert ha az ő halálának hasonlatossága szerint vele eggyé lettünk, bizonyára feltámadásáé szerint is azok leszünk. Tudván azt, hogy a mi ó emberünk ő vele megfeszíttetett, hogy megerőtlenüljön a bűnnek teste, hogy ezután ne szolgáljunk a bűnnek. Mert aki meghalt, felszabadult a bűn alól. Hogyha pedig meghaltunk Krisztussal, hisszük, hogy élünk is ő vele. Tudván, hogy Krisztus, aki feltámadott a halálból, többé meg nem hal: a halál többé rajta nem uralkodik. Mert hogy meghalt, a bűnnek halt meg egyszer: hogy pedig él, az Istennek él. Ezenképpen gondoljátok ti is, hogy meghaltatok a bűnnek, de éltek az Istennek a mi Urunk Jézus Krisztusban."
Az új ember a te és az új ember kombinációja. Az óembert folyamatosan le kell vetkőzni, az újat pedig felöltözni.
A fenti igazságok már le vannak fektetve. Beszéd, megvallás által tudod birtokba venni őket. Megvallás által elkezdenek működni a lelkedben, testedben, szellemedben. Barátkozz meg a fenti igazságokkal, gondolatokkal. Valld meg őket.
Források: Hit Gyülekezete; Kevin Conner - The Foundations of Christian Doctrine