2018. szeptember 4., kedd

Rod Parsley - A Kereszt 21.

A tüskék szőtt gyűrűje brutálisan elakad vérző homlokán, és a köntös a vérét áztatta nyers és szakadt húsára kerül. Tanúi lehetünk még egy démoni-ihletésű újabb köpködési, ütlegelési és gúnyolódási körnek mielőtt a köntös letépik róla, ami feltépi a sebeit és annak helyére egy durva faragott fakeretes keresztgerendát tesznek, amelyet - szánalmas és kimerült állapotában - most hordoznia kell. Megkezdődik a könyörtelen hosszú séta az egyre növekvő hőségben az ősi Jeruzsálem szűk macskaköves utcáin a Juhkapun át a koponyák hegyének csúcsáig miközben rovarok csipkedik, és a legyek zümmögnek körülötte és a kutyák üvöltenek a friss vér illatától. A Bárányt viszik levágni. 

Ugyanakkor Jézus - a masszív vérveszteség, a sérülések és a kiszáradás miatt - sokkot kap. Félúton a keresztgerenda súlya alatt összeesik, és bár követelik Tőle nem tud felkelni. Egy fekete arc jelenik meg a tömegből; egy Simon nevű férfi, az észak-afrikai tengerpart Ciréne nevű városából az elesett Király segítségére siet. Bár a fekete származása miatt sok nehéz terhet kellett viselnie nem volt olyan, amelyik hasonlított volna ahhoz, amelyet a sátán tetteinek legsötétebb napján hordozott el. Majd egy katonát látunk, amint egy fatáblát visz amire néhány szót írtak. Ezt is a római törvény írja elő. A feliratot titulusnak nevezik, és az írás rajta a bűnös nevét és bűneit jelzi. Később ezt a feliratot a keresztre feszített ember feje fölé szegezi. Megpillantjuk a titulust, és először olvashatjuk az odaírt szöveget. Három nyelven írták fel: a názáreti Jézus. 

Egy örökkévalóságnak tűnő idő után eljutunk a keresztre feszítésre kijelölt helyre. A szemünk sarkából éppen csak a Juhkapun kívül közvetlenül a völgyre nézünk és meglátunk egy masszív "fátyol" szőtt szövetet, amely lefedi a templom bejáratát. Ma a Pészách előestéjén a templom kertje egy nyüzsgő kaptárhoz hasonlít. Két másik ember keresztre feszítése - két közönséges tolvaj - már folyamatban van. Sikolyuk visszhangzik a Tyropeon-völgyben. Szenvedő tanúi vagyunk ahogy Jézust a földre taszítják és durván kifeszítik a keresztgerendára, amelyet Simon szállított oda és helyezte a földre. A kalapács veri a 13 cm-es szöget ahogy az inakon és húson áthaladva tör előre. Ahogy kezei szörnyű görcsbe rándulnak a szegek nagy pontossággal mindegyik csuklón kéz alapja alatt megtalálják a helyüket és mélyen a fagerendába süllyednek. Ezután a kötelek és a szíjtárcsák segítségével a gerendát a hozzászegezett emberrel felemelik és a függőleges oszlop tetejére helyezik. A gerenda ereje ahogy beesik a helyére és kihúzza mindkét kart a váll csatlakozásból. Jézus, a Megváltónk pillanatnyilag rángatózik, de a Hús Átszegezőnek még két szög van a kezében. Megragadja Jézus egyik lábát és elhelyezi, nem a függőleges gerenda elejére, hanem az oldalára. Azután oldalról üti a szögeket a boka csont legvastagabb részén keresztül bele a gerendába.

Fordította: Nagy Andrea