Összehasonlítása a két testnek:
1 Kor 15,42-50. Éppen így a halottak feltámadása is. Elvettetik romlandóságban, feltámasztatik romolhatatlanságban; Elvettetik gyalázatosságban, feltámasztatik dicsőségben, elvettetik erőtelenségben, feltámasztatik erőben. Elvettetik érzéki test, feltámasztatik lelki test. Van érzéke test, és van lelki test is. Így van megírva: Lőn az első ember, Ádám élő lélekké; az utolsó Ádám megelevenítő szellemmé. De nem a lelki az első, hanem az érzéki, azután a lelki. Az első ember földből való, földi; a második ember, az Úr, mennyből való. Amilyen ama földi, olyanok a földiek is, és amilyen ama mennyei, olyanok a mennyeiek is. És amiképpen hordtuk a földinek ábrázatját, hordani fogjuk a mennyeinek ábrázatját is. Azt pedig állítom atyámfiai, hogy test és vér nem örökölheti Isten országát, sem a romlandóság nem örökli a romolhatatlanságot.
romlandóság – romolhatatlanság
gyalázatosság (fáradtság, alvás) – dicsőség
lelki test (pszichikai: az embernek állandóan turbóznia kell magát, hogy szellemben maradjon, imádkozni kell, Igét olvasni, dicsérni az Urat. Ezek hiányában a psziché a szellemedet elválasztja Istentől, a láthatatlan világ elhomályosodik, nem lesz jelentős. Figyeld meg, hogy hogyan állsz a feltámadáshoz. Pszichikai szinten ezek nem érintenek meg, nem foglalkoztatnak.) – szellemi test (a látható világ elhomályosul, egyértelmű annak múlandósága, árnyéknak tűnik, a Mennyben egyértelműen látszanak a valóságos értékek)
földi (azért ragaszkodunk ennyire a földhöz, mert ebből vétettünk) – mennyei
A feltámadott test nem megdicsőített test. A feltámadás nem azonos a megdicsőítéshez.
Apcsel 2,33-36. Annakokáért az Istennek jobbja által felmagasztaltatván, és a megígért Szent Szellemet megnyervén az Atyától, kitöltötte ezt, amit ti most láttok és hallotok. Mert nem Dávid ment fel a mennyországba; hiszen ő maga mondja: Monda az Úr az én Uramnak: Ülj az én jobbkezem felől, míglen vetem a te ellenségeidet lábaid alá zsámolyul. Bizonnyal tudja meg azért Izraelnek egész háza, hogy Úrrá és Krisztussá tette őt az Isten, azt a Jézust, akit ti megfeszíttettetek.
Zsolt 110,1-2. Monda az Úr az én uramnak: Ülj az én jobbomon, amíg ellenségeidet zsámolyul vetem a te lábaid alá. A te hatalmad pálcáját kinyújtja az Úr Sionból, mondván: Uralkodjál ellenségeid között!
Megdicsőítés: a messiásnak alá van rendelve. Fel van magasztalva minden fölé, az ellenség fölé is. Amikor Jézus feltámadott a halálból, még nem lett alárendelve minden. Legyőzte a halált személyes szinten. Objektíven a halált azonban, ami a te és én életemre szabadító erővel hat, akkor győzte le,amikor megdicsőült. Feltámadásakor nem lett még a sátán fölé rendelve. Erre akkor került sor, amikor felment a mennybe és bemutatta az engesztelést. Isten mindent ekkor a lába alá vetett. Ekkor kezdődött Jézus életében az uralkodás és a taposás. (1 Móz 3,15: És ellenségeskedést szerzek közötted és az asszony között, a te magod között, és az ő magva között: az neked fejedre tapos, te pedig annak sarkát mardosod.)
gyalázatosság (fáradtság, alvás) – dicsőség
lelki test (pszichikai: az embernek állandóan turbóznia kell magát, hogy szellemben maradjon, imádkozni kell, Igét olvasni, dicsérni az Urat. Ezek hiányában a psziché a szellemedet elválasztja Istentől, a láthatatlan világ elhomályosodik, nem lesz jelentős. Figyeld meg, hogy hogyan állsz a feltámadáshoz. Pszichikai szinten ezek nem érintenek meg, nem foglalkoztatnak.) – szellemi test (a látható világ elhomályosul, egyértelmű annak múlandósága, árnyéknak tűnik, a Mennyben egyértelműen látszanak a valóságos értékek)
földi (azért ragaszkodunk ennyire a földhöz, mert ebből vétettünk) – mennyei
A feltámadott test nem megdicsőített test. A feltámadás nem azonos a megdicsőítéshez.
Apcsel 2,33-36. Annakokáért az Istennek jobbja által felmagasztaltatván, és a megígért Szent Szellemet megnyervén az Atyától, kitöltötte ezt, amit ti most láttok és hallotok. Mert nem Dávid ment fel a mennyországba; hiszen ő maga mondja: Monda az Úr az én Uramnak: Ülj az én jobbkezem felől, míglen vetem a te ellenségeidet lábaid alá zsámolyul. Bizonnyal tudja meg azért Izraelnek egész háza, hogy Úrrá és Krisztussá tette őt az Isten, azt a Jézust, akit ti megfeszíttettetek.
Zsolt 110,1-2. Monda az Úr az én uramnak: Ülj az én jobbomon, amíg ellenségeidet zsámolyul vetem a te lábaid alá. A te hatalmad pálcáját kinyújtja az Úr Sionból, mondván: Uralkodjál ellenségeid között!
Megdicsőítés: a messiásnak alá van rendelve. Fel van magasztalva minden fölé, az ellenség fölé is. Amikor Jézus feltámadott a halálból, még nem lett alárendelve minden. Legyőzte a halált személyes szinten. Objektíven a halált azonban, ami a te és én életemre szabadító erővel hat, akkor győzte le,amikor megdicsőült. Feltámadásakor nem lett még a sátán fölé rendelve. Erre akkor került sor, amikor felment a mennybe és bemutatta az engesztelést. Isten mindent ekkor a lába alá vetett. Ekkor kezdődött Jézus életében az uralkodás és a taposás. (1 Móz 3,15: És ellenségeskedést szerzek közötted és az asszony között, a te magod között, és az ő magva között: az neked fejedre tapos, te pedig annak sarkát mardosod.)
Források: Hit Gyülekezete; Kevin Conner - The Foundations of Christian Doctrine