2019. április 15., hétfő

Joyce Meyer - Őszintén a depresszióról 10.

Ne flörtölj az ördöggel!

Ne játssz a depresszióval! Amint a csalódás kezd úrrá lenni rajtad, mondd azt magadnak: „Jobb lesz, ha teszek valamit, mielőtt rosszabbra fordul a helyzet!” Ha nem így teszünk, elmegy a kedvünk, és a végén depressziósak leszünk. Jézus nekünk adta a „dicsőség palástját”, amit magunkra ölthetünk (ld Ézsaiás 61:3). Ha nem használjuk azt, amit Tőle kaptunk, egyre mélyebbre süllyedünk a depresszió gödrébe, és a végén tényleg bajba kerülünk.

Ha tudjuk, mi a helyes és nem azt tesszük, akkor „flörtölünk az ördöggel”. A világi életben egy férfi vagy egy nő flörtölhet valakivel az irodában, mégsem követnek el házasságtörést. Az ördöggel azonban ezt nem teheted meg! Ha kinyitod az ajtót, azonnal beteszi a lábát az ajtónyílásba. Ha egyszer bejut az ajtón, be is költözik hozzád. Nagyon gyorsan terjeszkedik, és nagyon agresszív velünk szemben, és nekünk is agresszíven kell viselkednünk vele szemben

Emlékszem, amikor Isten megmutatta nekem, milyen rossz az önsajnálat. Azt mondta, hogy nem lehetek szánalmas és erőteljes egyszerre. Az életem nagy részében önsajnálatban éltem le. Akkor megfogadtam, hogy nem engedem meg, hogy a jövőben negatív érzelmek uralják az életemet. Ha valami nem úgy történt, ahogyan szerettem volna és szívesen sajnáltam volna magamat emiatt, azonnal ellenálltam az érzésnek. Ha hagytam volna, egyre mélyebbre süllyedtem volna.

Emlékszem, egyszer megtörtént velem, hogy így akartam magamat érezni, de aztán kihúztam magamat ebből az állapotból. Reggeli kávémmal a kezemben ültem a fotelemben, ahol imádkozni szoktam. David megsértett, és sajnálni akartam magamat. Tudtam, hogy nem maradhatok ebben az állapotban, de még nem voltam képes túllépni a negatív érzelmeimen. Az Úr megmutatta, ha nem akarom azonnal feladni ezt az érzést, az olyan, mintha Mr. Sajnálattal kávéznék. Ez talán nem tűnik túlságosan ártalmasnak, de az ördögnek mindig szüksége van egy erődítményre, amelyet nagyon nehéz lerombolni.

Isten nagyobb mértékben védelmez bennünket, amíg tudatlanok vagyunk, és nem tudjuk, mit csinálunk. De amikor tudjuk, mi a helyes és szándékosan a rosszat választjuk, akkor egy más játéktérbe kerülünk. Isten még mindig szeret bennünket és még mindig segíteni akar, de nagyobb a felelősségünk. A tudás felelősséggel jár.

Ezt a történetet egy konferencián kaptam valakitől, amikor a bűnről tanítottam. Nagyon jól rávilágít a lényegre, amiről én is beszélek.

Egy fiatal lány egy hegyi úton sétált. Ahogy ment felfelé, nagyon hideg lett. Út közben találkozott egy kígyóval. A kígyó így szólt hozzá:

-Kérlek, vegyél fel, nagyon fázom.

-Nem tehetem – mondta a lány.

-Kérlek, melegíts meg – kérlelte a kígyó. A lány végül megadta magát.

-Bújj be a kabátom alá.

A kígyó befészkelte magát és felmelegedett. A lány azt gondolta, minden a legnagyobb rendben van. A kígyó azonban váratlanul belemart. A lány ledobta a kígyót és így szólt:

-Megbíztam benned. Miért martál belém?

-Amikor felvettél, tudtad, milyen vagyok – válaszolta a kígyó.

Ha flörtölsz az ördöggel, sérülni fogsz. Nagyon veszélyes dolog az, ha azért nem veszed fel a dicsőség palástját, mert nincs kedved hozzá vagy nem akarod. Ezzel ajtót nyitsz a súlyosabb problémák előtt, ami súlyos következményekkel jár.

Fordította: Berényi Irén