2010. október 18., hétfő

D.Prince: Róma levél 3. fejezet 2. rész

3: 13-18. - Nyitott sír az ő torkuk; nyelvükkel álnokságot szólnak; áspis kígyó mérge van ajkaik alatt. Szájuk telve átkozódással és keserűséggel. Lábaik gyorsak a vérontásra. Útjaikon romlás és nyomorúság van. És a békességnek útját nem ismerik. Nincs isteni félelem az ő szemük előtt.

A nyelv bűneivel kezdi Isten a felsorolást. Senki sem tud a nyelve fölött uralkodni.

3: 19. - Tudjuk pedig, hogy amit a törvény mond, azoknak mondja, akik a törvény alatt vannak; hogy minden száj bedugasson, és az egész világ Isten ítélete alá essék.

Ez elsősorban a zsidóknak szól, mert azt mondja, hogy nem helyénvaló, hogy a pogányokra mutogattok.

3: 20. - Annakokáért a törvénynek cselekedeteiből egy test sem igazul meg ő előtte: mert a bűn ismerete a törvény által van.

Isten előtt senki nem igazulhat meg a szabályok betartásával. A vallásfelekezetek is létrehoztak szabályokat, törvényeket, de ezek által sem lehet megigazulni. A keresztény törvénykezés az egyik legnagyobb probléma az Egyházban, és sok bűn előidézője is. Sok keresztény a tilalmak rabszolgájává válik. Nem úgy lehetünk tiszták, hogy kitartóan ellenállunk a kéjvágynak, mert minél inkább ellenállunk, a gondolkodásunk annál inkább a hatalma alá kerül. A megigazuláshoz teljesen más út vezet, ez pedig Isten igazsága, amelyet a Jézus Krisztusba vetett hit által érhetünk el.

A törvényadásnak 6 célja volt.

1. Megmutassa az embernek a bűn valóságát és hatalmát.

Az első a diagnózis, és csak utána jöhet a gyógyszer. Az embernek először tisztában kell lenni azzal, hogy bűnös, mielőtt felismerhetné és elfogadhatná Isten üdvtervét.

7: 7. - Mit mondunk tehát? A törvény bűn-e? Távol legyen: sőt inkább a bűnt nem ismertem, hanem csak a törvény által; mert a kívánságról sem tudtam volna, ha a törvény nem mondaná: Ne kívánjad.

Hogyan tudhatunk a bűnről? A törvény által.

7: 12-13. - Azért ám a törvény szent, és a parancsolat szent és igaz és jó. Tehát a jó nékem halálom lett-e? Távol legyen: sőt inkább a bűn az, hogy megtetsszen a bűn, mely a jó által nékem halált szerez, hogy felette igen bűnös legyen a bűn a parancsolat által.

A törvénnyel nincs semmi baj, nem a törvénnyel van a hiba. A törvény célja, hogy bemutassa a bűn undorító voltát. Ez a kijelentés kizárólag a Bibliából ismerhető meg.

2. Megmutassa, hogy az ember a saját erőfeszítései által soha nem fog megigazulni.

7: 18-23. - Mert tudom, hogy nem lakik én bennem, azaz a testemben jó; mert az akarás megvan bennem, de a jó véghezvitelét nem találom. Mert nem a jót cselekszem, melyet akarok; hanem a gonoszt cselekszem, melyet nem akarok. Ha pedig én azt cselekszem, amit nem akarok, nem én művelem már azt, hanem a bennem lakozó bűn. Megtalálom azért magamban, ki a jót akarom cselekedni, ezt a törvényt, hogy a bűn megvan bennem. Mert gyönyörködöm az Isten törvényében a belső ember szerint; De látok egy másik törvényt az én tagjaimban, mely ellenkezik az elmém törvényével, és engem rabul ad a bűn törvényének, mely van az én tagjaimban.

A test itt nem a fizikai testre vonatkozik, hanem az Ádámtól örökölt természetre. „Rabul ad”: hadifogolyként foglyul ejtettek és arra kényszerítenek, hogy a saját társaim ellen harcoljak.

3. Előremutasson a törvényadóra, a Messiásra.

Gal. 3: 24. - Ekként a törvény a Messiásra vezérlő mesterünkké lett, hogy hitből igazuljunk meg.

A törvény olyan, mint a pedagógus, megtanított minket a jó és a rossz alapelemeire, de nem tudott minket mindenre megtanítani. A törvény volt az a „rabszolga”, aki elvezetett minket a Messiáshoz, aki aztán taníthat minket.

V. Mózes 18: 18-19. - Prófétát támasztok nékik az ő testvéreik közül, olyat mint te, és az én igéimet adom annak szájába, és megmond nékik mindent, amit parancsolok néki. És ha valaki nem hallgat az én igéimre, amelyeket az én nevemben szól, én megkeresem azon!

Ez a próféta különleges hatalommal fog rendelkezni, mert Isten mindent elmond neki, és számon kéri ha valaki nem hallgat erre a prófétára. Ez a próféta Jézusban jelent meg. Az összes ÓSZ-i áldozat Jézust vetíti előre.