2020. július 21., kedd

Az Isten hét szelleme 1.

Jel 1,4 János a hét gyülekezetnek, a mely Ázsiában van: Kegyelem néktek és békesség attól, a ki van, a ki vala és a ki eljövendő; és a hét szellemtől, a mely az ő királyiszéke előtt van,

Isten trónja előtt van hét szellem.

Jel 4,5 A királyiszékből pedig villámlások és mennydörgések és szózatok jőnek vala ki. És hét tűzlámpás ég vala a királyiszék előtt, a mely az Istennek hét szelleme;

Amikor János betekintett a mennybe, és látta Istent a trónon ülni, a trónszék előtt hét tűzlámpást látott égni, ezeket nagyméretű mécseshez lehet hasonlítani. Ez Isten hét szelleme.

Jel 5,6 És láték a királyiszék és a négy élőlény között és a Vének között egy Bárányt állani, mint egy megölöttet, hét szarva és hét szeme vala, a mi az Istennek hét Szelleme, a mely elküldetett az egész földre.

Ez a hét szellem a földre is el van küldve. János úgy látta, hogy a báránynak hét szeme és hét szarva volt. A bárány a Messiás. A szarvak és a szemek szintén a hét szellem, ez ugyanaz a Szent Szellem, mely a mennyben és a földön is jelen van egyszerre. Egyszerre jelen van mint hét tűzlámpás a trón előtt, de a földön is.

Itt három szimbólumot látunk: tűz, szarv, szem.
A tűz éget, erős, tisztít.

A Szarv az igében mindig a hatalom, erő jelképe. Itt egy bárány szarváról van szó. A zsoltárokban sokat olvassuk, hogy felmagasztalod a szarvamat az ellenség felett. Máskor látomásokban mutat Isten ilyen képet, pl. Dánielnél. Ezek királyok, uralkodók. A szarv az erő, hatalom, uralom jelzője. Ez a birkanyájhoz kapcsolódik, ott a fejlett, felnőtt kosoknak vannak hosszú, csavart szarvuk (ebből készült a sófár). A nyájban a kosok végzik el a védelmi funkciót, magukat, és a nyájat is megvédik, ha ragadozó támad. A bárányok és nőstények középre húzódnak, a kosok pedig körbeállnak, és a szarvaikat kifelé fordítják. A bárány egyetlen fegyvere a szarv. Dávid úgy beszélt magáról, mint egy juhról, akinek az úr hosszú szarvat növesztett, amivel szembeszállt ellenségeivel. Ezzel tudott támadni az ellenségre, és meg tudta védeni magát. Ez sebesíteni képes, döfni tud. A kosszarv kürt, a sófár különleges hangot ad ki. A mózesi törvény szerint bizonyos esetekben kosszarv kürtöt kellett fújni, nem arany kürtöt. Főleg akkor, ha szabaduláskor, szabadításkor, háborúból való szabaduláskor, elengedés évekor mindig ezt kellett fújni. A sófár kosszarv. Mikor belefújnak, a lélegzet, a levegő belemegy a kos szarvába. A szarv tehát egy szimbólum, a bárány egyetlen fegyvere, a Messiás hatalmának jelképe. Amikor ezt betölti a ruach, a lélegzet, fúvás: szellem, a sófár akkor szólal meg, ha a szellem belemegy a kosszarvba. Amikor Ábrahám felvitte Izsákot, Ábrahám. Izsáknak azt felelte, Isten gondoskodik áldozatról. Egy kos a szarvainál fogva fennakadt a bozótban, és azt áldozta fel. Ez a helyettesítő áldozatnak, a Messiásnak az előképe volt. Amikor a Messiás eljön, egy sófár hangja fog szólni, ez az elragadtatáskor így lesz!

A bárány hét szelleme elküldetett a földre. Itt a föld légterében, bioszférájában van hét láthatatlan kosszarv, mely támadja az ellenség erejét. Ez a hét láthatatlan kosszarv mind a Messiás fejéből jön ki, és ezzel támadja az ördög erősségeit.

A báránynak hét szeme is volt. Ez szintén itt van a földön, és szintén a Szent Szellemben lévő hét szellem. Ez által Ő lát.

A földön lévő Szent Szellemben lévő hét szellemet tehát úgy mutatja be, hogy egyrészt erő és hatalom, mellyel támadja és rombolja a sátán királyságát, és a hét szemmel pedig lát is.

Zakariás könyve: Zorobábel kap egy követ, melyen hét szem van, mely az egész földet átnézi. "Nem erővel, nem hatalommal, hanem az én szellememmel, tehát nem politikai erővel, hatalommal, hanem a szellememmel végzem el a munkát" – mondja az Úr. Akikben a Szent Szellem benne van, ez által képes betekinteni a láthatatlan világba, és tudunk látást kapni. Ha a Szent Szellem bennünk van, bennünk van a hatalom és a látás is. Mindkettő szükséges a sikeres élethez. Legyen hatalmad, de nem vakon tevékenykedj, hanem legyen látásod. A hét szem útmutatást is ad.

Nyilvánvaló, hogy egy Szent Szellem van. A Szent Szellem személy. Van egy erőtere, egy ereje, az is a Szent Szellem. A Szent Szellemben hét különböző arculat, erő, megnyilvánulás, hét különböző alapkenet van. A keruboknak pl. négy arcuk van (ember, sas, bika, oroszlán), A Szent Szellemnek pedig hét. Az arc személyiséget is tükröz. A menóra ezt a hét szellemet képviseli. Az ágak egybe fonódnak össze.

Források: Hit Gyülekezete; Kevin Conner - The Foundations of Christian Doctrine