2010. június 4., péntek

Sandy és Harry Chapin: Olyan leszek, mit te, apu

Gyermekem az egyik nap érkezett.
A szokásos módon jött a világra.
De repülőket kellett elérni, és számlákat fizetni.
Megtanult járni, míg el voltam,
és beszélt, mielőtt tudtam róla,
és miközben nőtt, ezt mondta:
Olyan leszek, mint te, apu.
Tudod, hogy olyan leszek, mint te.

Mikor jössz haza apu?
Nem tudom, mikor,
de akkor összeülünk.
Tudod, hogy jó lesz akkor nekünk.

Fiam egyik nap lett tízéves.
Ezt mondta: Köszi a labdát, apu, gyere játsszunk!
Megtanítasz, hogy kell dobni?
Mondtam, nem ma, egy csomó dolgom van.
Mondta, jó, nem baj,
és elment, de a mosoly ottragadt az arcán:
Olyan leszek, mint te, apu,
tudod, hogy olyan leszek, mint te.

Mikor jössz haza apu?
Nem tudom, mikor,
de akkor összeülünk.
Tudod, hogy jó lesz akkor nekünk.

Hát hazajött egyik nap az egyetemről,
annyira férfinak nézett ki, meg is jegyeztem:
Fiam, büszke vagyok rád,
nem akarsz leülni egy kicsit?
Megrázta a fejét és elmosolyodott:
Amit tényleg szeretnék, apu, az:
kölcsönkérni az autód.
Viszlát, akkor megkaphatom, légy szíves?

Mikor jössz haza fiam?
Nem tudom, mikor,
de akkor összeülünk.
Tudod, hogy jó lesz akkor nekünk.
Már régen nyugdíjba mentem,
a fiam elköltözött.
Felhívtam őt az egyik nap.
Mondtam: szeretnélek látni, ha nem baj.
Mondta: szeretném, apu, ha lenne időm.
Látod, nehéz a munkám, és a gyerekek betegek,
de jó beszélni veled, apu.
Mindig jó volt veled beszélni...

És ahogy letettem a kagylót,
rájöttem: úgy nőtt fel, mint én,
a fiam, úgy mint én.

Mikor jössz haza fiam?
Nem tudom, mikor,
de akkor összeülünk.
Jó lesz akkor nekünk.