2010. június 25., péntek

Creflo Dollar: Legyőzni a vádlást és az önmagunkban való kételkedést 4.

Semmit nem kell tenned például, hogy a mennybe kerülj! Gondolkozz ezen: mennyire értékes vagyok a menny számára. Milyen sokba került, hogy az Úr megvásároljon. Mondd magadnak: hiszek a szeretetben, Isten felém irányuló szeretetében. Hiszem, hogy Isten szeret engem. Annyira, hogy amikor szükségben vagyok - betölti azokat, ha fájdalmaim vannak - meggyógyít, ha bajban vagyok - megszabadít. Mert hiszem, hogy Ő szeret engem. Nem izgulok az életem alakulásával kapcsolatban, mert tudom, Ő szeret engem. Tudom, hogy az életem rendben van, és rendben is lesz, mert szeret engem. Annyira sok mindent meg tudok tenni, csak azért, mert hiszem, hogy Ő szeret engem.

Hogyan tudjuk megállítani a kételkedést? Fejezd be a második gondolat befogadását! Utasítsd vissza! Tedd azt, amit Isten mondott, hogy tedd. A ti aratásotok már elérkezett. A termés már megvan. (Emlékszel az Ószövetségre? Mindig hagyni kellett a lévitáknak és a szegényeknek.) Máté 14,28: S Péter válaszolt neki, és azt mondta: Uram, ha te vagy az, parancsold nekem, hogy menjek hozzád. Péter látta, hogy Jézus sétál a vízen, és azt hitte, hogy egy szellem. Tele voltak a tanítványok félelemmel. Jézus azt mondta: én vagyok, ne féljetek! De Péter még kételkedett, mert azt mondta: ha te vagy Uram... Péter nem olyan volt, mint mi, ő kimondta, amit gondolt. Ez esetben Jézusnak semmit sem kellett tennie, csak annyit mondania: gyere! Jézusnak Péter azt mondta, azzal bizonyítsd be, hogy Te vagy, hogy mondd azt: gyere. Péter kész volt a hitében, hogy kiszálljon a csónakból a vízre. Arra nem volt még kész, hogy a vízen járjon, de arra igen, hogy Jézusban maximálisan bízzon. S Jézus egy szót mondott: gyere!

Ha Jézus ezt mondja neked, akkor ez már felszerel téged mindazzal a képességgel, amire szükséged van. Az Igében megvan minden képesség, amire csak szükséged van! Ha az Úr azt mondja, hogy építs egy gyülekezetet, akkor az ehhez szükséges fizetés, anyagiak már benne vannak ebben a szóban. Az áttörésedhez egy Igére van szükség Istentől, mert ez felszerel téged mindennel, hogy azt beteljesítsd. Lehet, hogy ismered az Igét, de abba a helyzetbe kell kerülnöd, hogy halld tőle az Igét. Amikor Jézus itt járt a földön, a tanítványok úgy vették, hogy tőle Isten szava jön. Ha olvassuk az Igét, úgy kell vennünk, hogy ez Istentől jön. Ha Isten azt mondja, hogy tedd ezt vagy azt, akkor ne kételkedj, hanem bízz abban, hogy benne van a hozzá szükséges képesség. Ha engedelmességben vagy, akkor Ő megadja a képességet, ha kell, feltartja az ellenséget. Ha viszont még sohasem hallottál Istentől, de azt mondod, hogy igen, akkor ebből meg kell térned. Ha kijelentést hallottál, ezt ne mondd el a szomszédodnak, mindenkinek megadja az Úr a saját kijelentését. Az Ő Igéje, ha rémaként jön hozzád, fel van szerelve az Ő minden eszközével, támogatásával, hogy meg tudd tenni, amire elhívott. Nem kell izgulnod, csak egyszerűen meg kell cselekedned.

Vigyázni kell azonban, mert az ember hajlamos módszert faragni. A következő alkalommal ne akard ugyanazt tenni, mert ha nem rémát hallasz, de mégis teszed, az nem fog működni. A „recept”: menj az Úrhoz: Uram, szükségem van az Igédre. Nincs módszer. Jézus egyszer sárral kente be valakinek a szemét, vagy megérintette, máskor csak szólt, stb. Ne házasodj össze a módszerrel. Házasodj össze azzal, hogy tudod, szövetséged van Jézussal. Fejlessz ki egy képességet, hogy beszéld Isten Igéjét. Annyira buzgók vagyunk arra, hogy a „termékkel”, és nem a „gyártóval”, a Teremtővel kössünk szövetséget. Jó, ha megtanulod az Igéket, de ne felejtsd el, ki a „gyártója”. Hozzá menj a „termékért”. Ne vallásosak legyünk, hanem kapcsolatunk legyen Jézussal. De emlékeztetlek: megvan a kapcsolatod?