2010. május 11., kedd

Creflo Dollar: Mit is jelent felnőni szellem szerint? 6.rész

Ez a legérdekesebb: képesség arra, hogy felismerd, Isten munkálkodik az életedben. Ahogy az életedben a dolgok változnak, történnek, fel kell ismerned, hogy Isten hogyan cselekszik. József a legjobb példa erre. József élete nagyon érdekes. Elkezdett beszélni az álmairól, arról is, hogy a bátyjai le fognak borulni előtte. A bátyjai persze féltékenyek lettek rá – ő volt az apja szeme fénye. Ebből az indulatból aztán eladták rabszolgának. Mi is történt Józseffel, hogyan reagált erre? Képzeld el ezt a történetet magaddal. Potifár házába került szolgának. Az apja házában mindene megvolt, nagy szeretet vette körül, hamarosan pedig már szolga más házában, ráadásul annak felesége meg akarja rontani, bevádolja, és ezért börtönbe kerül. Ott beszél a pékkel és a pohárnokkal. A pohárnoknak mondja: ne felejts el, amikor kikerülsz. De az elfelejtette. Hányszor lett volna olyan pont, ahol azt mondhatta volna: vége, nem bocsátok meg?! És kiváló lehetősége lett volna hogy keserű, rosszkedvű legyen. De a Fáraó megtudja József álom magyarázatát, és egyik pillanatról a másikra József, aki addig börtönlakó rab volt, az ujjára húzta a hatalom gyűrűjét, és a második ember lett Egyiptomban. Józsefnek ismerte Isten a szívét, és kiválasztotta erre. S bár ebben a helyzetben jólét vette körül, mégis megkeseredhetett volna a bátyjaira. Sátán mindent elkövetett, hogy József életét keserűvé tegye.

Akkor a testvérével, Benjaminnal találkozott, és mondta a többieknek: én vagyok a testvéretek. S azok meghajtották magukat előtte. Ezt látta álmában József. Milyen félelem lehetett a bátyjaiban – nála van a hatalom kulcsa! Ebben a helyzetben valami isteni történt Józseffel, amit csak Isten tudott megtenni. Mit mondott József ekkor? 1Móz45,5 vers: de most ne haragudjatok magatokra, és ne is kárhoztassátok magatokat, mert Isten küldött engem ide, hogy életet mentsek, 7 vers: Isten küldött engem előttetek, hogy megszerezzem számotokra az élelmet, megőrizzem az életeteket a nagy szabadulás által, és megmentsek számotokra sok túlélőt.

Ha látod Istent munkálkodni az életedben, akkor képes vagy mindenért hálát adni. Ha nézed az életedet, látod, hogy Isten az, aki cselekszik - jónéhányan úgy gondolják, hogy az ördög cselekszik az életükben. Ám a szellemileg érett emberek felismerik, ha Isten munkálkodik. Nehéz helyzeteken átmenve bizony nem látni, de később tudjuk, hogy Isten hogyan vezetett át rajta. Bizonyos területeken éretlen voltam még, de Isten dolgozott ezen. Tudtam, mikor olyan nagy kavarodások voltak az életemben, hogy Isten valami jót fog kihozni belőle.

Ki akarja ezt elfogadni? Tudjuk, egy keresztény számára ez különösen rossz életprogram. Mert bizony van, amikor a nagyszerűséghez vezető út felé egy pusztán kell átmenned. Isten tökéletes akarata: "figyelj rám, hallgasd meg, engedelmeskedj és járj előttem." De az élet tele van kihívásokkal, mert hitben járni csak úgy tudsz, ha a hit izmaidat edzed. Tehát olyan helyzetekbe kell kerülnöd, mikor a hit izmaidat mozgatnod kell. Ilyenkor az érett keresztény azt mondja, hogy ezt én a magam javára használom föl, úgy tekintem ezt a helyzetet, mint egy edzőtermet, és készülök arra, hogy mikor tud Isten használni engem. Mert korábban gyenge voltam, de ezután erős leszek.