A hetes szám a Bibliában a teljességgel áll kapcsolatban. Ez a tökéletességet jelenti. A Szent Szellem tökéletes lény, amibe belefog, amit csinál tökéletes, és teljes.
Három ilyen konkrét tevékenységére mutatunk most rá a Szent Szellemnek.
- hét szarv
- hét szem
- hét lámpás (menóra)
Több olyan kijelentés is van a Bibliában, mely a hetes számmal, a Szent Szellem tökéletességének számával kapcsolatban áll, de most ezen a három példán keresztül érzékeltetjük a Szent Szellem munkájának tökéletességét.
Jel 5,6 És láték a királyiszék és a négy élőlény között és a Vének között egy Bárányt állani, mint egy megölöttet, hét szarva és hét szeme vala, a mi az Istennek hét Szelleme, a mely elküldetett az egész földre.
A hét szem és hét szarv a bárányon nyugvó speciális jelenlétét fejez ki a Szellemnek. Hogy ez milyen jelenlét, a szem és a szarv árulja el számunkra. A szarv a hatalom szimbóluma és jelképe, tehát ha a szarvval együtt fordul elő a hetes szám, az a hatalom, erő tökéletességét és teljességét jelzi, mely a Szent Szellemben van. A Szent Szellem Messiáson nyugvó tökéletes hatalmát, erejét mutatja, melyre bosszúállóként szüksége is van az idők végén. A Szem a tudást, látást fejezi ki, a hét szem a tökéletes tudását látását fejezi ki, mely a Krisztustól nem választható el. A Szent Szellem a Báránnyal együttműködik. A Szent Szellem kétfajta munkásságára világít rá a szem és a szarv. A Szent Szellem tudása tökéletes. Nincs a világmindenségben olyan, amely elkerülné a Szent Szellem figyelmét. Még egy hajszál sem eshet le a fejedről úgy, hogy ezt ne tudná. Ami az emberek szívében van, az is a Szent Szellem tudomására jut. A hét szarv azt fejezi ki, hogy a Szent Szellemben minden hatalom, erő képesség megvan minden megvalósítására, hiány nélkül.
Jel 4,5 A királyiszékből pedig villámlások és mennydörgések és szózatok jőnek vala ki. És hét tűzlámpás ég vala a királyiszék előtt, a mely az Istennek hét szelleme;
2 Mózes 25,31-40 Csinálj gyertyatartót is tiszta aranyból; vert aranyból készüljön a gyertyatartó; annak szára, ága csészéi, gombjai és virágai ugyanabból legyenek. Hat ág jőjjön ki oldalaiból; három gyertyatartó-ág az egyik oldalból, és három gyertyatartó-ág a másik oldalból. Mandolavirág formájú három csésze az egyik ágon, gombbal és virággal; és mandolavirág formájú három csésze a másik ágon is, gombbal és virággal; így legyen a gyertyatartóból kijövő mind a hat ágon. A gyertyatartón pedig négy mandolavirág formájú csésze legyen, gombjaival és virágaival. Gomb legyen a belőle kijövő két ág alatt; ismét gomb a belőle kijövő két ág alatt, és ismét gomb a belőle kijövő két ág alatt: így a gyertyatartóból kijövő mind a hat ág alatt. Gombjaik és ágaik magából legyenek; egy darab tiszta aranyból legyen verve az egész. Csinálj hozzá hét mécset is, és úgy rakják fel mécseit, hogy előre világítsanak. Hamvvevői és hamutartói is tiszta aranyból legyenek. Egy tálentom tiszta aranyból csinálják azt, mindezeket az eszközöket. Vigyázz, hogy arra a formára csináld, a mely a hegyen mutattatott néked.
Mandulavirágok voltak ábrázolva a lámpatartón. Mózes a mennyei istentiszteletet látta a hegyen, ennek a makettjét kellett ábrázolnia. A mandulavessző- és virág minek a jelképe, milyen üzenet van benne? A hétágú lámpatartó milyen tevékenységére vonatkozik a Szent Szellemnek?
Jer 1,11-12 Szóla továbbá nékem az Úr, mondván: Mit látsz te, Jeremiás? És mondék: Mandulavesszőt látok én. És monda nékem az Úr: Jól láttál, mert gondom van az én igémre, hogy beteljesítsem azt.
Fontos, hogy ez a tevékenysége a Szent Szellemnek szintén tökéletes, hiba és hiány nélküli és teljes! Vajon milyen munka hiba nélküli és teljes, melyet a hétágú gyertyatartó fejez ki?
Ez eredetiben egy szójáték. A 11. versben található mandula és a 12. versben található „gondoskodás”, az nagyon hasonló sőt majdnem teljesen egyforma kifejezés! Itt egy szójáték van elrejtve héberül. Tulajdonképpen a mandula szó héberül kis módosítással majdnem azt jelenti, hogy gondoskodni valamiről, gondja van valakinek valamiről. Itt kiderül, hogy mire van Istennek nagyon nagy gondja, hogy az Igéje, a Beszéde, mely apostolokon és prófétákon keresztül átszűrődött a mi világunkban, az tökéletes és hiba nélküli legyen, semmilyen emberi tévedés, szubjektív emberi elem ne legyen. A mandulavessző, virág, maga a mandula azt jelképezi a bibliában, hogy Isten a Szent Szellem által kicsépelt a prófétáknak és apostoloknak ránk hagyott igéjéből minden emberi tévedést, és amit ránk hagyott, abban nincs tévedés, nincs hiba, mert maga a Szent Szellem gondoskodott róla, hogy a mikor a próféták és apostolok az üzeneteket átadták, kicsépelődjön belőle és kiszóródjon minden emberi elem. Ami megmaradt a számodra, az hibátlan, teljes és tökélete, ezért bizalommal és hittel kell támaszkodni az szentírás teljességére.
A menórán azért van mandula, mert a Szent szellem tökéletesen, teljesen, hibátlanul felügyelte azt a folyamatot, hogy Isten Igéje prófétákon és apostolok keresztül bejött ebbe a világba.
A Szent Szellem minden munkájára érvényes a tökéletesség, hiánytalanság, mert Ő hiánytalan és tökéletes ISTENI SZEMÉLY.
Források: Hit Gyülekezete; Kevin Conner - The Foundations of Christian Doctrine