2015. szeptember 21., hétfő

Rodney H. Browne - Élj céltudatosan

Mert Én tudom az Én gondolataimat, amelyeket Én felőletek gondolok, azt mondja az Úr; békességnek, és nem háborúságnak gondolata, hogy kívánatos véget adjak néktek. Jeremiás 29:11

Isten a következőt mondta Jeremiásnak: "Mielőtt az anyaméhben megalkottalak, már ismertelek, és mielőtt az anyaméhből kijövél, megszenteltelek; prófétának rendeltelek a népek közé. 6 És mondék: Ah, ah Uram Isten! Ímé, én nem tudok beszélni; hiszen ifjú vagyok én! 7 Az Úr pedig monda nékem: Ne mondd ezt: Ifjú vagyok én; hanem menj mindazokhoz, akikhez küldelek téged, és beszéld mindazt, amit parancsolok néked. 8 Ne félj tőlük, mert Én veled vagyok, hogy megszabadítsalak téged! mond az Úr. 9 És kinyújtá az Úr az Ő kezét, és megilleté számat, és monda nékem az Úr: Ímé, az Én Igéimet adom a te szádba! 10 Lásd, Én e mai napon népek fölé és országok fölé rendellek téged, hogy gyomlálj, irts, pusztíts, rombolj, építs és plántálj!" Jeremiás 1:5-10

"Jeremiás, céllal és egy célért teremtettelek téged!"

A gondolatok tanácskozással erősek.
A Webster szótár a "cél" szót a következőképpen definiálja: eleve elrendeltetvén Annak eleve elvégzése szerint, Aki mindent az Ő akaratának tanácsából cselekszik. Efézus 1

Minden hívőnek hinnie kell, hogy

1. Van egy célod

Neveden hívtak:

És most, oh Jákób, így szól az Úr, a te Teremtőd és a te Alkotód: Izráel, ne félj, mert metváltottalak, neveden hívtalak téged, Enyém vagy! 2 Mikor vizen mégy át, Én veled vagyok, és ha folyókon, azok el nem borítanak, ha tűzben jársz, nem égsz meg, és a láng meg nem perzsel téged. Ézsaiás 43:1-2

Isten választott ki

Nem ti választottatok Engem, hanem Én választottalak titeket, és Én rendeltelek titeket, hogy ti elmenjetek és gyümölcsöt teremjetek, és a ti gyümölcsötök megmaradjon; hogy akármit kértek az Atyától az Én nevemben, megadja néktek. János 15:16

Ti pedig választott nemzetség, királyi papság, szent nemzet, megtartásra való nép vagytok, hogy hirdessétek Annak hatalmas dolgait, Aki a sötétségből az Ő csodálatos világosságára hívott el titeket; 10 Akik hajdan nem nép voltatok, most pedig Isten népe vagytok; akik nem kegyelmezettek voltatok, most pedig kegyelmezettek vagytok. 1 Péter 2:9-10

Tudván ezeket a dolgokat:

2. Céltudatosan kell élnünk

Krisztussal együtt megfeszíttettem. Élek pedig többé nem én, hanem él bennem a Krisztus; amely életet pedig most élek, az Isten Fiában való hitben élem, Aki szeretett engem és Önmagát adta érettem. Galata 2:20

Sőt annakfelette most is kárnak ítélek mindent az én Uram, Jézus Krisztus ismeretének gazdagsága miatt: Akiért mindent kárba veszni hagytam és szemétnek ítélek, hogy a Krisztust megnyerjem. 9 És találtassam Őbenne, mint akinek nincsen saját igazságom a törvényből, hanem van igazságom a Krisztusban való hit által, Istentől való igazságom a hit alapján: 10 Hogy megismerjem Őt, és az Ő feltámadásának erejét, és az Ő szenvedéseiben való részesülésemet, hasonlóvá lévén az Ő halálához; 11 Ha valami módon eljuthatnék a halottak feltámadására. 12 Nem mondom, hogy már elértem, vagy hogy már tökéletes volnék; hanem igyekezem, hogy el is érjem, amiért meg is ragadott engem a Krisztus Jézus. 13 Atyámfiai, én önmagamról nem gondolom, hogy már elértem volna: 14 De egyet cselekszem, azokat, amelyek hátam mögött vannak, elfelejtvén, azoknak pedig, amelyek előttem vannak, nékik dőlvén, célegyenest igyekszem az Istennek a Krisztus Jézusban onnét felülről való elhívása jutalmára. Filippi 3:8-14

Pál a következőket 33 év szolgálat után mondta!

Pál annyira céltudatosan élt, hogy élete végén a következőket mondta: "De te józan légy mindenekben, szenvedj, az evangélista munkáját cselekedd, szolgálatodat teljesen betöltsd. 6 Mert én immár megáldoztatom, és az én elköltözésem ideje beállott. 7 Ama nemes harcot megharcoltam, futásomat elvégeztem, a hitet megtartottam: 8 Végezetre eltétetett nékem az igazság koronája, melyet megad nékem az Úr ama napon, az igaz Bíró; nemcsak nékem pedig, hanem mindazoknak is, akik vágyva várják az Ő megjelenését." 2 Timótheus 4:5-8

Pál a Korinthusi gyülekezetnek kétszer mondta:
Kérlek azért titeket, legyetek az én követőim. 1 Korinthus 4:16
Legyetek az én követőim, mint én is a Krisztusé. 1 Korinthus 11:1

Jézus volt Pál legnagyobb példaképe!
Isten az Atya volt Jézus tökéletes példaképe.

Jézus pedig kiálta és monda: Aki hisz Énbennem, nem Énbennem hisz, hanem Abban, Aki elküldött Engem. 45 És aki Engem lát, azt látja, Aki küldött Engem. 46 Én világosságul jöttem e világra, hogy senki ne maradjon a sötétségben, aki Énbennem hisz. 47 És ha valaki hallja az Én beszédeimet és nem hisz, Én nem kárhoztatom azt: mert nem azért jöttem, hogy kárhoztassam a világot, hanem hogy megtartsam a világot. 48 Aki megvet Engem és nem veszi be az Én beszédeimet, van annak, aki őt kárhoztassa: a beszéd, amelyet szólottam, az kárhoztatja azt az utolsó napon. 49 Mert Én nem Magamtól szóltam; hanem az Atya, Aki küldött Engem, Ő parancsolta Nékem, hogy mit mondjak és mit beszéljek. 50 És tudom, hogy az Ő parancsolata örök élet. Amiket azért Én beszélek, úgy beszélem, amint az Atya mondotta Nékem. János 12:44-50

Mondván: Atyám, ha akarod, távoztasd el Tőlem e pohárt; mindazáltal ne az Én akaratom, hanem a Tiéd legyen! 43 És angyal jelenék meg Néki a mennyből, erősítvén Őt. 44 És haláltusában lévén, buzgóságosabban imádkozék; és az Ő verítéke olyan volt, mint a nagy vércseppek, melyek a földre hullanak. Lukács 22:42-44

Monda nékik Jézus: Az Én eledelem az, hogy Annak akaratát cselekedjem, Aki elküldött Engem, és az Ő dolgát elvégezzem. János 4:34

Micsoda példakép!
Ő a mi példaképünk!

Mert arra hívattatok el; hiszen Krisztus is szenvedett érettetek, néktek példát hagyván, hogy az Ő nyomdokait kövessétek. 1 Péter 2:21

3. Élj céltudatosan

Ezeket ha eleikbe adod az atyafiaknak, Krisztus Jézusnak jó szolgája leszel, táplálkozván a hitnek és jó tudománynak beszédeivel, amelyet követtél; 7 A szentségtelen és vénasszonyos meséket pedig eltávoztasd. Hanem gyakorold magadat a kegyességre: 8 Mert a test gyakorlásának kevés haszna van; de a kegyesség mindenre hasznos, meglévén benne a jelenvaló és a jövő életnek ígérete. 9 Igaz ez a beszéd és méltó, hogy mindenképpen elfogadjuk. 10 Mert azért fáradunk és szenvedünk szidalmakat, mivelhogy reménységünket vetettük az élő Istenben, Aki minden embernek megtartója, kiváltképpen a hívőknek. 11 Ezeket hirdessed és tanítsad. 12 Senki a te ifjúságodat meg ne vesse, hanem légy példa a hívőknek a beszédben, a magaviseletben, a szeretetben, a szellemben, a hitben, a tisztaságban. 13 Amíg odamegyek, legyen gondod a felolvasásra, az intésre és a tanításra. 14 Meg ne vesd a kegyelemnek benned való ajándékát, amely adatott néked prófétálás által a presbitérium kezeinek reádtevésével. 15 Ezekről gondoskodjál, ezeken légy, hogy előhaladásod nyilvánvaló legyen mindenek előtt. 16 Gondot viselj magadról és a tudományról; maradj meg azokban; mert ezt cselekedvén, mind magadat megtartod, mind a te hallgatóidat. 1 Timótheus 4:6-16

És végül!

Kérlek azért titeket atyámfiai az Istennek irgalmasságára, hogy szánjátok oda a ti testeiteket élő, szent és Istennek kedves áldozatul, mint a ti okos tiszteleteteket. 2 És ne szabjátok magatokat e világhoz, hanem változzatok el a ti elméteknek megújulása által, hogy megvizsgáljátok, mi az Istennek jó, kedves és tökéletes akarata. Róma 12:1-2

Ti vagytok a földnek sói; ha pedig a só megízetlenül, mivel sózzák meg? Nem jó azután semmire, hanem hogy kidobják és eltapossák az emberek. 14 Ti vagytok a világ világossága. Nem rejtethetik el a hegyen épített város. 15 Gyertyát sem azért gyújtanak, hogy a véka alá, hanem hogy a gyertyatartóba tegyék és világítson mindazoknak, akik a házban vannak. Máté 5:13-16