2015. szeptember 25., péntek

Oral Roberts - A Szellemben való imádkozás erejének kiaknázása 13.

Erre Bill azt mondta: A feleségem és én azonnal elkezdtünk imádkozni, amint meghallottuk a hírekben. Talán emlékszel, hogy a média felkapta, hogy amit mondtál - Isten mondta neked, - hogy Ő tud valamit erről, amit te nem tudtál.„

„A média szétkürtölte ezt a nyilatkozatot az egész világon” - mondtam neki. ’Olyan sok emailt kaptam ezzel kapcsolatban és ez segített megmagyarázni valamit, ami emberi értelemmel felfoghatatlan. Ezért fontosnak tartom, hogy megosszak további dolgokat arról, hogy Isten milyen értéket ad a megértésnek.„

„Szeretném hallani.” - mondta Bill.
Kivettem a kis Új Szövetségemet a zsebemből és az 1. Korintus 14:13-15-höz lapoztam, ahol Pál apostol ezt mondja: Azért aki nyelveken szól, imádkozzék, hogy megmagyarázza. Mert ha nyelvvel könyörgök, a szellemem könyörög, de értelmem gyümölcstelen. Hogy van hát? Imádkozom a szellememmel, de imádkozom az értelemmel is; énekelek a szellemmel, de énekelek az értelemmel is.
Először is nézd meg, Pál azt mondta, ha nyelveken imádkozol, imádkozz, hogy megmagyarázhasd. Másodszor, nézd meg, ahol Pál felvilágosít, hogy a magyarázat az értelmedhez vagy az elmédhez szól. Azt mondja, hogy amikor Szellemben (nyelveken) imádkozott, az elméje gyümölcstelen volt, tehát az elméje nem értette meg a rejtélyt amit mondott Istennek nyelveken szólás által. Azt mondta, hogy a szelleme imádkozott (nem az értelme). Aztán megkérdezi, mit kellene tennie. Megválaszolja, ezt mondva: “Imádkozom a szellemmel, DE imádkozom AZ ÉRTELEMMEL IS”.

Hitre Hangolva

Bill megkérdezte: “ Mit jelent az, hogy imádkozik mind nyelveken és mind értelemmel is?”

Azt válaszoltam: “Először úgy gondolom, azt mondja, hogy a nyelveken szólás az akaratunktól függ. Más szavakkal akarunk-e nyelveken imádkozni. Ez nincs az érzelmeink ellenőrzése alatt, hanem az akaratunk alatt, hogy rendezett imává tegyük, ne csak érzelmeskedéssé. A következő, úgy gondolom, hogy megmagyarázza azt, hogy nem áll meg, amikor abbahagyja az imádkozást szellemben (nyelveken) hanem imádkozik magyarázatért – és amikor megkapja azt, az olyan FELISMERÉSSÉ válik számára, ami nem volt meg neki azelőtt. Azután imádkozik értelemmel. Ez olyan, mint amikor Isten azt mondta, hogy tud valamit Rebecca és Marshall haláláról, amit mi nem tudtunk és az elménk megértette, hogy nem vagyunk egyedül a családunkban ezzel a tragédiával. Ezzel a felismeréssel felvilágosítva és megvilágosítva az értelmünket, mindketten képesek voltunk imádkozni és megcselekedni azt a Szent Szellem inspirálta magyarázatot, amit kaptam magyarázat által.“

“Bill azt mondta: Akkor te éppenséggel hallottad, hogy Isten szólt hozzád azokban a szavakban, hogy tudott valamit, amit te nem?”

Az válaszoltam “ Igen, világosan hallottam a szavakat. Emlékszem a barátom Bob Schuler a Crystal Cathedral pásztora és egy TV-és szolgáló idézték a médiában, hogy ezek a szavak mit jelentenek neki. Történetesen a vasárnap reggeli szolgálatában idézte a TV-n.

Bill tovább akart beszélgetni. Elfeledkeztem a golfjátékról és vele maradtam, amíg áttört mindez nála. “Vannak olyan magyarázatok, amiket a mindennapi élettel kapcsolatban kaptál?”
Egy feljött bennem. Így szóltam: “Nos, mostanában volt, hogy eléggé el voltam maradva a munkámmal és siettem mindenben, mindenkit idegesítve. Nem tudtam ellenőrzésem alatt tartani a dolgokat és nem voltam önmagam. Hirtelen, nyelveken akartam imádkozni mivel az értelemmel mondott imáim nem vezettek sehova. Teljesen elcsendesültem és figyeltem, hogy jön-e a magyarázat. Bizonyosan hamarosan jött: “Lassíts le, ülj le és fordítsd az elméd a Forrásodra és hagyd, hogy Én igazítsam a beosztásod!“

Bill ezt kérdezte: “Isten mondta ezt?” “Igen” - válaszoltam. “Mit csináltál?” kérdezte. Ezt válaszoltam: “Abban a szent pillanatban, hogy megértettem a magyarázatot, lelassítottam. Találtam egy széket és leültem, levettem a problémát az elmémről és ránéztem Istenre, mint az én teljes ellátásom Forrására, ami az első kulcsa a három közül a csoda maghitnek.
“Működött?” “Igen, lenyugtatott és levette a terhet az elmémről, elkezdtem az Úrról gondolkodni, akiről tudtam, hogy keményebb beosztással kellett szembenéznie, mint nekem és végül az ellenőrzésem alá kerültem. Azonnal, mielőtt ráeszméltem, a dolgok a helyükre kerültek. A nap elmúlt és elfeledkeztem arról, hogy rohangáltam körbe–körbe, mint a fejét vesztett csirke. Éppenséggel egy jó napom volt!“


Hitre Hangolva

“És hiszed, hogy Isten szólt neked azon keresztül?”
“Tudom, hogy igen”.
“Oral, tudod mi az, amit számomra ebből világossá tesz? Tanulom, hogy nem kell hallanom Isten hallható hangját, amikor beszél hozzám. Látom, hogy nagyon sok más módja van, amiket használ, hogy beszéljen hozzám, mint például a magyarázaton keresztül. De még mindig szeretném, ha megírnád azt a kis könyvet nekem.“

Kezet ráztunk és elmondtunk egy kis imát együtt, majd csatlakoztam a golfcsapatomhoz. Ahogy visszatértem a csapatomhoz újra felfedeztem, mennyire egyszerűbbé - és vonzóbbá - teszi Pál apostol a nyelveken való imádkozást és a magyarázatért való imádkozást.
Fordította: Andrea Nárcisz Nagy