2013. január 2., szerda

Kenneth Hagin - El Shaddai


Mikor Ábrám kilencvenkilenc esztendõs volt, megjelenék  az  Úr  Ábrámnak,  és  monda  néki:  ÉN  A MINDENHATÓ ISTEN VAGYOK, EL SHADDAI, járj énelõttem, és légy tökéletes.
— 1MÓZES 17,1.

A héber eredeti szerint ebben az ószövetségi versben Isten azt mondta: „Én El Shaddai vagyok.”
Isten  hét  szövetségi  néven  nyilatkoztatta  ki  magát Izraelnek, ezek egyike volt az El Shaddai — szószerinti jelentése: ‘az Isten, aki több, mint elegendõ’ vagy ‘az, aki teljességgel elegendõ’.

Növeli a hitedet, ha úgy gondolsz Istenre, mint „aki több, mint  elegendõ!”  Isten  az  ó  szövetség egésze  alatt  megjelenítette  és  kinyilatkoztatta  magát  mint  El  Shaddai  —  az Isten, aki több, mint elegendõ. Amikor például kihozta Izrael gyermekeit  az  egyiptomi  rabszolgaságból,  a  fáraó  katonái
utánuk  mentek,  hogy  elfogják,  és  újra  rabszolgákká  tegyék õket.  Izrael  gyermekeinek  egyik oldalán  a  pusztaság  volt, másik  oldalon   a  hegyek, elõttük   meg   a   Vörös-tenger.
Látszólag reménytelen helyzet, de õk Istenre tekintettek — az Istenre,  aki  több,  mint  elegendõ  —  és  Õ  kettéválasztotta a  tengert!  Megmerevítette  a  mélységes  vizeket  a  tenger szívében!  (2Móz. 15,8)  Befagyasztotta  a  vizeket!  A  vizek  fal módjára álltak mindkét oldalon, és Izrael gyalog kelt át a túlpartra. A mi Istenünk több, mint elegendõ!

Megvallás: Az én Atyám El Shaddai, az Isten, aki több, mint  elegendõ.  Õ  több,  mint  bármekkora hegy  a  jobboldalamon. Õ több, mit bármilyen ellenség mögöttem. Õ több, mit bármely akadály elõttem. Õ az én tulajdon Atyám. És Õ az El Shaddai — az Isten, aki több, mint elegendõ!