2015. augusztus 27., csütörtök

Joyce Meyer - Kegyelmed éltet - A kegyelem ereje 9.

Ne erőből, hanem a Szent Szellem által

Az ördög el akarja hitetni velünk, hogy Isten kegyelme megvásárolható. Isten kegyelme azonban nem eladó, mivel a meghatározása szerint – meg nem érdemelt jóindulat – ez egy ajándék.

A kegyelem nem vásárolható meg imával, jó munkával, bibliaolvasással, fogadalmakkal. Nem vásárolható meg a Szentírás olvasásával, igeversek megtanulásával, megvallással. Még hit által sem vásárolható meg. Isten kegyelme megkapható, de nem „megvásárolható”.

Mielőtt az Úr megragadott és elkezdett munkálkodni rajtam, szörnyen éreztem magam. Nem éreztem magamban a Szent Szellem gyümölcseit. Ehelyett inkább a test gyümölcsei mutatkoztam meg rajtam: türelmetlen, szigorú, gúnyos, modortalan, önző, egoista valaki voltam, akivel nagyon nehéz volt kijönni. Annak ellenére, hogy megtértem, Szent Szellem keresztséget vettem és teljes szívemből az Urat szolgálom, ha nem töltenék Vele elegendő időt nap mint nap, még mindig ugyanúgy viselkednék, mint korábban.

Nekünk, keresztényeknek el kell fogadnunk azt a tényt, hogy az üdvösségünk önmagában nem elegendő ahhoz, hogy jobbak legyünk, mint azelőtt. Isten Igéjének segítségével meg kell újítani elménket és elegendő időt töltenünk a Szent Szellemmel. Ha jobbá akarunk válni, hozzá kell kapcsolódnunk az Élő Isten Szelleméhez. Ez az a lecke, amit Isten megtanított nekem a saját életemen és szolgálatomon keresztül. Ha ragyogni akarok, állandóan csatlakoznom kell az energiaforráshoz.

Miután éveken át küszködtem keresztényként, prédikátorként, az elmémmel fel kellett fognom, hogy nem a saját erőmnek és hatalmamnak köszönhetem azt, hogy élek, hanem az Úr Szellemének. Az életem és szolgálatom sikere nem a saját erőfeszítésem gyümölcse, hanem az Egyetlen hatalmának köszönhető, aki bennem, rajtam keresztül él. (Galata 2:20).

Amikor kiállok a hallgatóság elé egy istentiszteleten, főleg amikor különböző gyülekezetekből vagy felekezetekből érkeznek az emberek, tudom azt, hogy nem számít, mennyit készültem, tanultam, a saját magam erejéből nem tudom hirdetni az Úr Igéjét. Teljesen az Úr kegyelmére kell magam bízni, mindent ráhagyva és engedve Neki, hogy Ő cselekedjen bennem és általam, mivel én a magamtól nem vagyok erre képes. Persze tanulok, és sokat készülök egy-egy ilyen alkalom előtt, de ha Ő nincs jelen, nem lehetek sikeres.

Néha nagy buzgalmunkban túl sokat akarunk tenni az Úrért. Velem is megesett, hogy órákon át készültem egy prédikációra, rengeteget imádkoztam, és teljesen lekötött saját személyem. Ilyenkor aztán a sok munka ellenére sem történt semmi. Ha az Úr mégis megjelenik, munkálkodik bennünk és rajtunk keresztül, megesik, hogy nem vagyunk elég hálásak, mivel a sikert saját magunknak tulajdonítjuk, és úgy gondoljuk, saját erőfeszítésünknek köszönhető az eredmény.

Fordította: Berényi Irén