Természet szerint mindannyian lázadók vagyunk, és szellemileg és fizikailag romlandók. Ez egy tény, ami Ádám minden leszármazottjára igaz. Az óember leírására Pál különböző szavakat használ. Néhány megnevezést szeretnék megemlíteni. Pál használja azt a szót, hogy a "bűn teste"; "a testi bűnök teste" és a "hústest" szót. Pál sokszor használja a test szót, és ezek egy részének nem lenne értelme, ha a fizikai testre vonatkoznának. De ezek nem a fizikai testről szólnak, hanem arról a természetről, amely világra jött velünk, amikor megszülettünk a fizikai testben. Ennyi a kapcsolat. Ilyen értelemben használja a Róma 6,6-ban is.
Az óember megfeszítése nem azt jelenti, hogy fizikailag bénák leszünk, ez nyilvánvaló. Nem fizikai testről van szó, hanem arról a természetről, amely össze van kötve a fizikai testtel, mert a kettő együtt jön a világba. A Róma 8,10- ben egyszerűen utal a testre "...jóllehet a test holt a bűn miatt, a szellem ellenben élet az igazságért.” Természetesen ez nem azt jelenti, hogyha valaki megtalálja a Krisztust, akkor meghal fizikailag, ez nevetséges. A régi természet hal meg, amikor Krisztus bejön az életedbe. A Kolossé 2,11-ben ezt választékosan fejezi ki:
"Akiben körül is metéltettetek kéz nélkül való körülmetéléssel, levetkezvén az érzéki bűnök testét a Krisztus körülmetélésében."
Ebben minden benne van, hogy az "érzéki bűnök teste". Néhányszor azt mondja Pál, hogy a test a "bűn teste", néha azt mondja, hogy az "érzéki bűnök teste". Mindegyik ugyanazt jelenti. A másik kifejezés, amit használ erre a bizonyos dologra Pál, az a "test". Jegyezzük meg, hogy Pál ellentétbe állítja a régi ádámi természetet, a lelket, és azt a szellemet, amely Isten akaratát és gondolatát képviseli. Tehát egy teljes változhatatlan ellentét van a kettő között. Isten nem is akarja ezt elhallgatni.
Galata 5,17-20, 24:
(17) Mert a test a szellem ellen törekedik, a szellem pedig a test ellen: ezek pedig egymással ellenkeznek, hogy ne azokat cselekedjétek, amiket akartok.
Tehát az Isten szerinti szellemi természet ellentétes a régi ádámi természettel.
(18) A testnek cselekedetei pedig nyilvánvalók...
(19) De a Szellemnek gyümölcse: szeretet, öröm, békesség, béketűrés, szívesség, jóság, hűség, szelídség, mértékletesség.
(20) Akik pedig a Krisztuséi, a testet megfeszítették indulataival és kívánságaival együtt.
A test megfeszítése jel a Krisztushoz való tartozásról. Nagyon fontos jel! Akár baptista valaki, akár pünkösdista, nem a felekezet címkéje számít, hanem az, hogy megfeszítette-e a testet, a régi ádámi természetet, a romlott, lázadó természetet.
Ebben minden benne van, hogy az "érzéki bűnök teste". Néhányszor azt mondja Pál, hogy a test a "bűn teste", néha azt mondja, hogy az "érzéki bűnök teste". Mindegyik ugyanazt jelenti. A másik kifejezés, amit használ erre a bizonyos dologra Pál, az a "test". Jegyezzük meg, hogy Pál ellentétbe állítja a régi ádámi természetet, a lelket, és azt a szellemet, amely Isten akaratát és gondolatát képviseli. Tehát egy teljes változhatatlan ellentét van a kettő között. Isten nem is akarja ezt elhallgatni.
Galata 5,17-20, 24:
(17) Mert a test a szellem ellen törekedik, a szellem pedig a test ellen: ezek pedig egymással ellenkeznek, hogy ne azokat cselekedjétek, amiket akartok.
Tehát az Isten szerinti szellemi természet ellentétes a régi ádámi természettel.
(18) A testnek cselekedetei pedig nyilvánvalók...
(19) De a Szellemnek gyümölcse: szeretet, öröm, békesség, béketűrés, szívesség, jóság, hűség, szelídség, mértékletesség.
(20) Akik pedig a Krisztuséi, a testet megfeszítették indulataival és kívánságaival együtt.
A test megfeszítése jel a Krisztushoz való tartozásról. Nagyon fontos jel! Akár baptista valaki, akár pünkösdista, nem a felekezet címkéje számít, hanem az, hogy megfeszítette-e a testet, a régi ádámi természetet, a romlott, lázadó természetet.