2013. augusztus 4., vasárnap

Derek Prince - Jézus megízlelte a halál minden szakaszát 7.

Zsoltárok 16,8-11: Az Úrra néztem szüntelen, mert jobb kezem felöl van, meg nem rendülök. Azért örül az én szívem és örvendez az én lelkem, testem is biztonságban lakozik. Mert nem hagyod lelkemet a Seolban, nem engeded, hogy a te szented rothadást lásson. Te tanítasz engem az élet ösvényére, teljes öröm van tenálad, a te jobbodon gyönyörűségek vannak örökké.

Ezek a versek, amelyeket Dávid mondott és Péter idézett pünkösd napján, különlegesen szólnak az Ur Jézus Krisztusról. Sok dávidi zsoltárban Dávid egyes szám első személyben beszél, és olyan dolgokat mond magáról, amik nem őreá vonatkoznak. Pl. a 22-es zsoltárban azt mondja, hogy "megosztoznak ruháimon s a köntösömre sorsot vetnek". Vagy: "átlyukasztották kezemet, lábamat, megszámlálhatnám minden csontomat". Első személyben beszél, de ezek a dolgok nem történtek meg vele. Péter második levelében a 3. fejezetben mondja, hogy Krisztusnak szelleme Dávidban mutatta meg előre a Krisztus szenvedését és az azt követő dicsőségét. Biztos vagyok benne, hogy Dávidnak sok fejtörést okozhatott, hogy ezeket a hatalmas dolgokat kimondta. Azt kérdezhette: miért mondom én ezeket, mi ennek a jelentése? Az Ige megmutatja, hogy Dávid nem saját nevében, hanem Dávid, mint felkent mondta ezeket, aki a Messiásnak az atyja volt. Nem a saját tapasztalatát mondta el, hanem prófétikusan a Messiás tapasztalatait. Jézus maga is nagyon jól értette ezt és sokszor utalt erre. Tehát azok a versek, amiket most megnézünk a Zsoltár 16,8-11-ben nem Dávidra vonatkoznak, hanem Jézusra.

Az Úrra néztem szüntelen, mert jobb kezem felől van, meg nem rendülök. Azért örül az én szívem és örvendez az én lelkem, testem is biztonságban lakozik.

Ez Jézus teste, amit a sírba helyeztek.

Mert nem hagyod lelkemet a Seolban.

A pokolban. Az Ő lelke ott kellett, hogy legyen a pokolban, de nem maradhatott ott örökké.

...nem engeded, hogy a te szented rothadást lásson.

Tehát a fizikai teste, ami a sírban pihent, az nem látott rothadást, és ez egy fizikai csoda!

Te tanítasz engem az élet ösvényére, teljes öröm van tenálad. A te
jobbodon gyönyörűségek vannak örökké.


Miután bevégezte az engesztelést, újra felment a mindenható Isten jobbjára, arra a helyre, ahol mindenkor gyönyörűségek vannak.