2019. március 19., kedd

Derek Prince - Isten Igéjének megvallása (részlet)

Isten tökéletesen ismer engem

Atyám már akkor tudja, mire van szükségem, mielőtt kérném tőle.

Isten mindannyiunkat és teljes mértékben ismer, még azon túlmenően is, hogy hány hajszálunk van. (Lásd Máté 10:30.) A következő gyönyörű zsoltárrészletben Dávid úgy kezdi, mintha a csodálkozástól elakadt volna a szava:
"Az éneklőmesternek, Dávid zsoltára. Uram, megvizsgáltál engem, és ismersz. Te ismered ülésemet és felkelésemet, messziről érted gondolatomat. Járásomra és fekvésemre ügyelsz, minden utamat jól tudod. Mikor még nyelvemen sincs a szó, immár egészen érted azt Uram! Elöl és hátul körülzártál engem, és fölöttem tartod kezedet. Csodálatos előttem e tudás, magasságos, nem érthetem azt. Hová menjek a te lelked elől és a te orcád elől hova fussak?
(Zsoltárok 139:1–7)

Gondolj csak bele, mit mondott itt Dávid: Isten messziről érti a gondolatainkat. Valaki, aki egyszer kijelentést kapott Istentől, elmondta, hogy a kijelentést hozó angyal közölte vele: „Az emberek gondolatai olyan hangosak a mennyben, mint a földön a hangjuk.” Ez valósággal sokkolt engem. Ám Dávid itt lényegében ugyanezt állítja.

Annyi biztos: ha mindezt figyelembe vesszük, mi is visszhangozni fogjuk Dávid szavait: „Csodálatos előttem e tudás, magasságos, nem érthetem azt.” Azután ezt kérdezi: „Hová menjek a te lelked [Szellemed] elől és a te orcád elől hova fussak?” Itt találjuk a kulcsot, amely megmagyarázza, miként lehetséges, hogy Isten mindenről tud az egész világegyetemben – a Szelleme által történik ez. Isten Szelleme az egész univerzumot átjárja, nincsen olyan hely, ahol ne lenne jelen. A Szelleme által Isten mindazt tudja, amit mi, és még annál többet is – azt is, amit mi sohasem tudhatnánk, például a hajszálaink számát a fejünkön.

Megvallás: Köszönöm Atyám, hogy egészen ismersz. Kijelentem, hogy a Szelleme által Isten mindent tud rólam, amit én, és még annál is többet. Atyám már akkor tudja, mire van szükségem, mielőtt kérném tőle. Ámen.