2015. december 14., hétfő

Daniel Kolenda - Élj, mielőtt meghalsz! - A felfelé vivő út lefelé megy

Amikor első alkalommal látogattam el a párizsi Eiffel-toronyhoz, észrevettem, hogy három különböző sorba beállva lehet feljutni a toronyba. Az első sor az első szintre ment, a második körülbelül a torony feléig, a harmadik pedig egészen a torony tetejére. Ha már ilyen hosszú utat megtettem Párizsig, nevetségesen hangzott volna, ha csak az első vagy a második szintig megyek fel, úgyhogy elhatároztam, hogy felmegyek a tetejére. Miközben a sorban álltam, láthattam, amint az első és második szintre tartó sorok azonnal elkezdenek kígyózni felfelé a lépcsőkön, az én sorom viszont - valamilyen érthetetlen ok miatt - lefelé indul el. Aztán persze kiderült, hogy amíg az első két sorban állók gyalog mennek fel a lépcsőkön, addig mi a mélyebben levő lifthez mentünk, ami aztán felvitt minket egészen a tetőn lévő kilátóig.

Isten életedre vonatkozó akarata mindig az alázat ösvényén vezet téged. Néhányan olyannyira szomjazzák a sikert, hogy azonnal nekivágnak, és minden erejüket összeszedve fokról fokra másznak felfelé, lázas igyekezettel próbálva bizonyítani rátermettségüket. De tudnunk kell, hogy Istennek van egy liftje, amely várja, hogy beszálljanak mindazok, akik az első vagy második szintnél magasabbra akarnak eljutni. És az egyetlen út, amelyen Isten liftjéhez juthatunk, lefelé vezet, az alázat és az engedelmesség alacsonyan fekvő helyeire. Ez az az ösvény, amelyről Jézus beszélt a Lukács 14:11-ben: „Mert aki magát felmagasztalja, megaláztatik, aki pedig magát megalázza, felmagasztaltatik.” Ez az az ösvény is, amelyen maga Jézus is járt, és ez a létezés legmagasabb helyére visz fel. A felfelé vivő út lefelé megy.

Daniel Kolenda vagyok, és arra bátorítlak, hogy ÉLJ, mielőtt meghalsz!