A 7. fejezet lényege, hogy hogyan kell viszonyulnom a törvényhez.
7: 1. - Avagy nem tudjátok-e atyámfiai, mert törvényismerőkhöz szólok, hogy a törvény uralkodik az emberen, amíg él?
Ha valaki a törvény alatt él, annak csak a halál által van onnan menekülése. Ez egy egész életre szóló elkötelezettség.
7: 2-6. - Mert a férjes asszony, míg él a férj, ehhez van kötve törvény szerint, de ha meghal a férj, felszabadul az asszony a férj törvénye alól. Azért tehát az ő férjének életében paráznának mondatik, ha más férfihoz megy; ha azonban meghal a férje, szabaddá lesz a törvénytől, úgy hogy nem lesz parázna, ha más férfihoz megy. Azért atyámfiai, ti is meghaltatok a törvénynek a Messiás teste által, hogy legyetek máséi, azéi, aki a halálból feltámasztatott, hogy gyümölcsöt teremjünk Istennek. Mert mikor a testben voltunk, a bűnök indulatai a törvény által dolgoztak a mi tagjainkban, hogy gyümölcsözzenek a halálnak; Most pedig megszabadultunk a törvénytől, minekutána meghaltunk arra nézve, amely által lekötve tartattunk; hogy szolgáljunk a szellemnek újságában és nem a betű óságában.
Pál a házasság példáját használja. Ha a törvény alatt egy férfi feleségül vett egy nőt, mindaddig amíg a férfi élt, a nő nem mehetett férjül egy másikhoz. Ha mégis megtette, akkor házasságtörőként megbélyegezték. De ha az a férfi, akihez feleségül ment meghalt, akkor szabadon férjhez mehetett egy másik férfihez és nem volt házasságtörő. Ha ma az egyházban alkalmazod ezt a törvényt, akkor azt következetesen kell tenned. Ez a törvény minden nőt felszabadít, akinek a férje házasságtörést követett el, mert a törvény szerint a házasságtörő férj büntetése halál volt. Ha egy feleség férje házasságtörést követ el, akkor az a férj jogilag halott, és már nem érvényes az a törvény, ami hozzá kötötte. Olyan nincs, hogy a törvény csak az egyik személyre vonatkozik, a másikra nem.
A törvény alatt élve házas vagy. A törvény olyan volt, mint egy házassági szövetség, egész életre szólt. Mivel kötöttek házasságot? A testi természetükkel éltek házasságban. Mert a törvénynek az a lényege, hogy a saját képességeinkre támaszkodva kell betartani, a testi természetünkre kell támaszkodnunk. Ez az oka annak, hogy a törvény soha nem is működött. A törvény elfogadása olyan, mint egy házassági szertartás, amelyben az ember házasságot köt a saját testi természetével. Mindaddig amíg a testi természeted életben van, nem köthetsz házasságot másvalakivel, különben házasságtörő vagy. De a jó hír az, hogy az első férjed meghalt! Akkor halt meg, amikor Jézus meghalt a kereszten. A régi természetünket megfeszítették Vele együtt. Már nem vagy férjhez kötve a törvényhez. Ahhoz kell férjhez menni, aki feltámadt a halálból, a megdicsőült Messiáshoz.
I. Kor. 6: 16-17. - Avagy nem tudjátok-e, hogy aki a paráznával egyesül, egy test vele? Mert ketten lesznek, úgymond, egy testté. Aki pedig az Úrral egyesül, egy szellem ő vele.
Létezik egy olyasfajta egyesülés, melyet az Úrral fenntarthatsz. Nem szexuális, hanem szellemi jellegű. Ez egy házassági kapcsolat az Úrral, egy szellem vagyunk Ővele. Az imádás által válunk egy szellemmé Vele. Az imádás a legmagasabbrendű emberi tevékenység. Az imádás az Úrral való beteljesülés. Az egyesülés célja mindig az újrateremtés, ekkor tudunk valamit előhozni, ekkor jelenik meg az életünkben a szellemi gyümölcs. A dicséretvezetők ezért a sátán elsődleges célpontjai!
Gal. 5: 19-21. - A testnek cselekedetei pedig nyilvánvalóak, melyek ezek: házasságtörés, paráznaság, tisztátalanság, bujálkodás. Bálványimádás, varázslás, ellenségeskedés, versengések, gyűlölködések, harag, patvarkodások, visszavonások, pártütések, Irigységek, gyilkosságok, részegségek, dobzódások és ezekhez hasonlók: melyekről előre mondom néktek, amiképpen már ezelőtt is mondottam, hogy akik ilyeneket cselekszenek, Isten országának örökösei nem lesznek.
Ennek a házasságnak ezek a gyermekei. A test semmi olyat nem tud produkálni, ami elfogadható lenne Istennek. A test romlott, ezért nem tud jó gyümölcsöt teremni.