2016. január 19., kedd

Rodney H. Browne - Találkozás Istennel

Alapigék:

Akkor születék Mózes, és ékes volt az Isten előtt. Ez három hónapig atyja házában tartaték. 21 Mikor pedig kitétetett, a Fáraó leánya felvevé, és felnevelé őt a saját fia gyanánt. 22 És Mózes taníttaték az Égyiptombeliek minden bölcseségére; és hatalmas volt beszédben és cselekedetben. 23 Mikor pedig negyvenéves kora betöltött, eszébe jutott, hogy meglátogassa atyjafiait, az Izráel fiait. 24 És mikor látta, hogy egyik bántalommal illettetik, megoltalmazá, és az égyiptomi embert megölvén, bosszút álla azért, aki bosszúsággal illettetett. 25 És azt gondolá, hogy az ő atyjafiai megértik, hogy az Isten az ő keze által ád nékik szabadulást; de azok nem értették meg. 26 Másnap meg olyankor jelent meg köztük, mikor összevesztek, és inté őket békességre, mondván: Férfiak, testvérek vagytok ti; miért illetitek egymást bosszúsággal? 27 De az, a ki felebarátját bántalmazta, elutasítá őt magától, mondván: Kicsoda tett téged fejedelemmé és bíróvá mi rajtunk? 28 Csak nem akarsz engem is megölni, miképpen megöléd tegnap az égyiptomit? 29 E beszédre aztán Mózes elfuta és lőn jövevény a Midián földén, ahol két fia születék. 30 És negyven esztendő elteltével megjelenék néki a Sínai hegy pusztájában az Úrnak angyala csipkebokornak tüzes lángjában. 31 Mózes pedig mikor meglátta, elcsodálkozék a látáson. Mikor pedig odaméne, hogy megszemlélje, lőn az Úrnak szava őhozzá: 32 Én vagyok a te atyáidnak Istene, Ábrahámnak Istene, és Izsáknak Istene, és Jákóbnak Istene. Mózes pedig megrémülvén, nem meré megnézni. 33 Az Úr pedig monda néki: Oldozd le sarudat lábaidról; mert a hely, amelyen állasz, szent föld. 34 Látván láttam az Én népemnek nyomorúságát, mely Égyiptomban van, és az ő fohászkodásukat meghallgattam, és azért szállottam le, hogy őket megszabadítsam; most azért jőjj, elküldelek téged Égyiptomba. Apostolok Cselekedetei 7:20-34

Hanem vesztek erőt, minekutána a Szent Szellem eljő reátok: és lesztek Nékem tanuim úgy Jeruzsálemben, mint az egész Júdiában és Samariában és a földnek mind végső határáig. Apostolok Cselekedetei 1:8

1. Égő csipkebokor megtapasztalás.

a. Látván, láttam.
b. Meghallottam - és leszállottam, hogy megszabadítsam őket.
c. Elküldelek.
d. Üdvösség érkezett hozzád.
e. Szent Szellem és tűz benned - Szent Szellem keresztség.
f. Rajtad keresztül - Isten használni akar.

2. Ezért van ébredés.

a. Ébreszd fel az Egyházat, újítsd meg az Egyházat és hozd vissza az Egyházat az első szeretetéhez.
b. Tisztítsd meg a szívedet.
c. A Laodiczeabeli gyülekezet angyalának is írd meg: Ezt mondja az Ámen, a hű és igaz bizonyság, az Isten teremtésének kezdete: 15 Tudom a te dolgaidat, hogy te sem hideg nem vagy, sem forró; vajha hideg volnál vagy forró. 16 Így mivel langyos vagy, sem hideg, sem forró, kivetlek téged az Én számból. 17 Mivel ezt mondod: Gazdag vagyok, és meggazdagodtam és semmire nincs szükségem; és nem tudod, hogy te vagy a nyomorult és a nyavalyás és szegény és vak és mezítelen: 18 Azt tanácsolom néked, hogy végy Tőlem tűzben megpróbált aranyat, hogy gazdaggá légy; és fehér ruhákat, hogy öltözeted legyen, és ne láttassék ki a te mezítelenségednek rútsága; és szemgyógyító írral kend meg a te szemeidet, hogy láss. 19 Akiket Én szeretek, megfeddem és megfenyítem: légy buzgóságos azért, és térj meg. 20 Ímé az ajtó előtt állok és zörgetek; ha valaki meghallja az Én szómat és megnyitja az ajtót, bemegyek ahhoz és vele vacsorálok, és ő Énvelem. 21 Aki győz, megadom annak, hogy az Én királyiszékembe űljön Velem, amint Én is győztem és ültem az Én Atyámmal az Ő királyiszékében. 22 Akinek van füle, hallja, mit mond a Szellem a gyülekezeteknek. Jelenések 14:22
d. Forró, hideg vagy langyos.
e. Langyos - az Úr kivet az Ő szájából.
f. Milyen a hőmérsékleted?

3. Ahhoz, hogy ébredés legyen, éhesnek és szomjasnak kell lennünk.

Indián törzsfő - nagy Szent Szellemet akart, nem kis Szent Szellemet.
b. János 4 - kút
c. János 4:13-14 - Felele Jézus és monda néki: Mindaz, aki ebből a vízből iszik, ismét megszomjazik: 4 Aki pedig abból a vízből iszik, amelyet Én adok néki, soha örökké meg nem szomjazik; hanem az a víz, amelyet Én adok néki, örök életre buzgó víznek kútfeje lesz őbenne.
d. János 7:37-38 - folyó
e. János 7:37-38 - Az ünnep utolsó nagy napján pedig felálla Jézus és kiálta, mondván. Ha valaki szomjazik, jöjjön Énhozzám és igyék. 38 Aki hisz Énbennem, amint az Írás mondotta, élő víznek folyamai ömlenek annak belsejéből.
f. Ha éhezed és szomjazod az igazságot, megelégíttetsz. (Máté 5:6).
g. Legyél éhes; legyél szomjas; kívánd az Urat.
h. Vedd el most - Jézus megígérte; az apostoloknak megvolt; neked is szükséged van rá!

4. Bizonyságtételem - amikor Isten felkent.

1. 1979. július.
2. Éhes; szomjas; kívánni az Urat.
3. Az Úr megérintett - a tűz leszállt.

5. Ez a te napod.

1. Vedd át ma: az érintést a mennyből; Isten érintését.

Példabeszédek 12:1-11.

1. A ki szereti az oktatást, szereti a tudást, de a ki gyűlöli a feddést, az oktalan. 
2. Kedvességet nyer a jó az Örökkévalótól, de a fondorlatok emberét kárhoztatja. 
3. Nem szilárdul meg az ember gonoszság által, de az igazak gyökere meg nem inog. 
4. A derék asszony férjének koronája, de mint rothadás csontjaiban a szégyenletes. 
5. Az igazak gondolatai jogosság, a gonoszok tanácsai csalárdság. 
6. A gonoszok szavai: vérre leselkedni, de az egyenesek szája megmenti őket. 
7. Megfordulnak a gonoszok és máris nincsenek, de az igazak háza fönnáll. 
8.Eszéhez képest dicsértetik a férfi, de az elferdült szívű csúffá lesz. 
9. Jobb, a kit lenéznek, de van szolgája, mint a ki előkelősködik, de kenyér híjával van. 
10. Ismeri az igaz barmának lelkét, de a gonoszok irgalma kegyetlenség. 
11. A ki földjét műveli, jól fog lakni kenyérrel, de a ki üres dolgokat hajhász, esztelen.

IMIT fordítás (Az IMIT Bibliát, 1898-1907 között jelentette meg az Izraelita Magyar Irodalmi Társulat. Zsidó rabbik által fordított Ószövetség magyarul.)

2016. január 18., hétfő

Derek Prince - A varázslás 4.

Don Basham könyvében, amely­nek a címe: Szabadíts meg a go­nosztól, van egy történet egy személyről. Mind a ketten szolgáltunk feléje, mert fokozatos volt a szaba­dulása. Vasárnapi iskolákban is pré­dikált, de igazán mégsem tudta ol­vasni a Bibliát; évekig nem tudta él­vezni. Egy nap Don Basham egy szállodában prédikált, s a szolgálat közepén valami olyan történt ennek az asszonynak az elméjében, mint egy villanás, s azt mondta:
- Asztaltáncoltatás, asztaltáncol­tatás.
Nem tudott a helyén maradni. Felkelt, kirohant a mosdóba, és ki­hányt valamit, ami már majdnem megfojtotta. Abban a pillanatban szabadult meg az asztaltáncoltatás kötelékéből, amelybe még az édes­apja vitte bele. Attól kezdve már könnyen tudta szeretni a férjét, gyermekeit, tudott örvendezni a megváltásban, s tudta élvezni a Bibliát is. Az akadályt el­mozdították.

Az okkultizmus mindig akadályt állít a keresztény élet élvezésébe.
Például az emberek együtt van­nak, imádják Istent, s amikor már majdnem megérintik Őt, hirtelen valami korlát keletkezik. Sokan mások is úgy vélekednek, hogy ez az ok­kultizmussal van összefüggésben.

Emlékszem egy katolikus hátterű emberre. Egyszer odajött hozzám (tanult, művelt személy), beszélget­tem vele, s megkérdeztem:
- Meg vagy keresztelve Szent Szellem?
-Igen, de...
Már tudom, mit jelent ez. Az "igen, de" azt jelenti, hogy nem szól nyelveken.
- Szeretnéd, hogy szólj nyelve­ken? - kérdeztem.
- Igen - válaszolta -, de valaho­gyan nem tudom megtenni.
- Nem voltál jósnőnél? - faggat­tam tovább.
- De voltam, 15 éves koromban, de az csak tréfa volt! Nem gondol­tam komolyan.
- De mégis elmentél - mondtam. - S megtagadtad már?
- Nyíltan nem. 
Akkor elmondattam vele a meg­tagadás imáját, s a végén, ahogy el­választotta magát ettől a bűntől, rátettem a kezemet és ő folyékonyan beszélni kezdett egy ismeretlen nyelven. Az akadályt elmozdítot­tuk. Ilyen sötét, láthatatlan erők hát­ráltatják sok ember életében a Biblia tanulmányozását, az imaéletet és még sok mindent.

Elimás az evangélium prédikáto­rai és a politikai hatalmat gyakorló tiszttartó közé állt. Dicsőség Isten­nek azért, ami történt: Saul, aki Pál is, megtelvén Szent Szellemmel - vegyétek észre a Szent Szellem hű­ségét, ahogy a konfliktus pillanatá­ban feltöltötte Pált erővel a helyzet megoldásához! - azt mondta a má­gusnak, annak az okkultista hamis prófétának (s most figyeljétek meg Isten Igéjének nyelvezetét, men­nyire erős!):
"Oh minden álnoksággal és min­den gonoszsággal teljes ördögfi, minden igazságnak ellensége!..."

Nagyon erőteljes nyelv, de igaz minden ilyen személyre. Tele van­nak álnoksággal és gonoszsággal, az ördög gyermekei, és minden igaz­ságnak ellenségei. Én nem szeretnék ebbe a kategóriába tartozni!
Ezután azt mondja Pál:

"Íme az Úrnak keze van ellened, és vak leszel és nem látod a napot egy ideig. S azonnal homály és sötétség szállt reá és kerengve keresett ve­zetőket. Akkor a tiszttartó, mikor látta a történt dolgot, hitt, elálmélkodván az Úrnak tudományán."

Tehát a tiszttartó elcsodálkozva hitt a páli tanításoknak. Ilyen körül­mények között más is hitt volna! Szükség van sok ilyen tanításra!

Apostolok Cselekedetei 16,16.  Pál és Sílás Filippiben csatlako­zott a nők imacsoportjához, s a Sátán itt is tett valamit. Don Bashamnak nagyon jó üzenete van erről, ezt szeretném elmondani.

Apostolok Cselekedtei 16,16. Lett pedig, hogy mikor mentünk a könyörgésre, egy szolgálóleányka jött elénk, akiben a jövendőmondásnak a szelleme volt, ki az ő urai­nak nagy hasznot hajtott jövendőmondásával.

Az Újszövetség görög szövege szerint a python szelleme volt ben­ne. A python óriáskígyót jelent, ami nem méreggel öli meg áldozatát, hanem köréje csavarodik, és összeroppantja a testét. A rabszolgalányban ez a python-szellem volt, azaz a jövendőmondás szelleme. S ha abban a városban az emberek elvesztettek valamit, az a lány megmondta, hogy hol van. A Sátánnak van természetfölötti is­merete, s azt ő elérhetővé teszi szol­gáinak. Néha ezek a jövendómondások be is következnek. Egy történe­tet el is mondok erről, amiből az a tanulság, hogy amikor elmész egy jövendőmondóhoz, akkor - akár tu­dod ezt, akár nem - a Sátán szolgá­jához mész segítségért. (Holott segítséget csak Istentől szabad kérni!) S mihelyt ezt megteszed valójában a Sátánt teszed isteneddé a jövendő-mondó személyében, s ha elhiszed amit mond, akkor aláveted magad a Sátán végzésének az életedre vonatkozóan. S ilyenkor a Sátánnak hatalma lesz fölötted.

Egyszer magánúton voltam Chi­cagóban, s egy nő jött oda hozzám. Azt kérdezte, hogy imádkoznék-e érte szabadulásért. Ránéztem, s azt feleltem:
- Nem imádkozom érted, mert médium vagy.
Elment, de később visszajött, s azt mondta, hogy megbánta, s kérte, hogy imádkozzam érte. Láttam, hogy valóban megtért, nem akartam hát visszautasítani, s elkezdtem imádkozni érte. Néhány szellem látszólag elhagyta. Egy kicsit elfárad­tam, s az oltárra támaszkodtam. A nő ott állt mellettem, s amikor én lehajoltam, ő rám nézett és azt mondta:
- Látlak egy kocsiban, ami nekiment egy fának.
Dicsőség Istennek, hogy éber vol­tam. Ez a Sátán terve volt számom­ra. Gyorsan kimondtam:
- Te jövendőmondó szellem, ezt elutasítom, nem fogadom el, és nem leszek egyetlen kocsiban sem, amely nekimegy a fának. Jézus Nevében!
De ha azt mondtam volna "Jaj!", akkor azonnal alárendeltem volna magamat a Sátán végzésének, amit az életemben el akart érni.

Forrás: Új Exodus, 1989.

Joyce Meyer - Beszéld Isten gondolatait

Hallgassatok rám, mert fontos dolgokat mondok, ha felnyitom ajkamat, helyes, amit mondok. Példabeszédek 8:6

Egyik legnagyobb problémánk az, hogy túl gyorsan válaszolunk az emberek kérdéseire azzal, ami éppen az eszünkbe jut. A bolond az ő elméjéből beszél. (Példabeszéd 29:11) Azok, akik sokat és elhamarkodottan beszélnek, mindig bajba kerülnek, ahogy a Biblia mondja, "Van, akinek a fecsegése olyan, mint a tőrdöfés, a bölcsek nyelve pedig gyógyít." (Példabeszédek 12:18)

Jézus bölcs volt. Mindig a megfelelő dolgot mondta a megfelelő időben, mindenkit meglepve ezzel. Ha nem időzünk eleget Istennel rossz dolgokat fogunk mondani rossz időben. Döntsd el, hogy vársz Istenre mielőtt kimondod a gondolataidat.

Fordította: Diana En Arnoud Jan és Antal Orsolya

Példabeszédek 11:21-31.

21. Kezet kézre ! Nem marad büntetlenül a rossz, de az igazak magzatja megmenekül.
22. Arany gyűrű sertésnek orrában, szép asszony, de ész híján. 
23. Az igazak kívánsága csupán a jó, a gonoszok reménye – harag. 
24. Van, a ki szór és még gyarapszik, de a ki megvon attól, a mi illő – csak szűkölködésre teszi. 
25. Áldásos lélek bőségben részesül, s a ki telít, maga is telíttetik. 
26. A ki visszatartja a gabonát, azt megátkozza a nép, de áldás száll a gabonaeladónak fejére. 
27. A ki jóra igyekszik, kedvességet keres, de a ki rossz után tör, ő reá jön az. 
28. A ki gazdagságában bízik, az el fog esni, de mint a falevél virulnak az igazak. 
29. A ki megzavarja házát, szelet kap birtokul, és szolgája lesz az oktalan a bölcsszívűnek. 
30. Az igaznak gyümölcse életnek fája, és lelkeket nyer meg a bölcs. 
31. Lám az igaznak a földön fizetnek, hát még a gonosznak és vétkezőnek.

IMIT fordítás (Az IMIT Bibliát, 1898-1907 között jelentette meg az Izraelita Magyar Irodalmi Társulat. Zsidó rabbik által fordított Ószövetség magyarul.)

2016. január 15., péntek

David Yonggi Cho - Dániel könyve 9.

A lábujjak kora

Én azt hiszem, hogy az agyaggal kevert vasból készült lábujjakal jelképezett kor a jelenlegi időszaknak felel meg. Ha valóban így áll a helyzet, jogosan kérdezheti valaki, hogy mi van azzal a kétezer évvel, amely eltelt a vas lábszárak kora - a Római Birodalom ideje, mely tanúja volt Jézus első eljövetelének - és a jelen kor között?

Ez az az időszak, amit én az evangélium korszaká­nak hívok. És hitem szerint Isten azért nem fedte fel az evangélium korszakának titkát, amikor a zsidó prófétáknak kijelentéseket adott, mert ez az a kétezer éves korszak, mikor Isten az Ő külön terve alapján elhívja menyasszo­nyát, az Egyházat. Ezért követi Dániel próféciájában a Római Birodalom leírását rögtön a Krisztus földi királysá­gának megalapításáról - azaz Krisztus eljöveteléről - szó­ló leírás.

A tíz lábujj azt ábrázolja, hogy a Római Birodalom keleti és nyugati felének egykori területén valami módon tíz nemzet fog egyesülni. Ezt az egységet azonban igen nehéz lesz fenntartani, mert a tagországok egy részét imperialista vagy tekintélyelvű rendszerek, más részüket demokratikus kormányok fogják vezetni. Egy ilyen egység - mely különböző politikai felfogású nemzetek között jön létre - csakis tökéletlen lehet.
Felmerülhet a kérdés, hogy vajon ténylegesen el fog-e jönni egy ilyen időszak a történelemben? Ha Dániel köny­vét hiteles és pontos próféciaként fogjuk fel, akkor a mai kor kétségkívül éppen a lábujjak korának felel meg. És ha azt látjuk, hogy ezek a lábujjak - a tíz nemzet - egy egység felé haladnak, akkor biztosak lehetünk abban, hogy az utolsó napokat éljük.

Nézzünk csak körül, mi történik körülöttünk? Európá­nak a volt Római Birodalom területén való egyesítésének gondolata 1958 óta rohamléptekkel halad a megvalósulás felé. Az Európai Gazdasági Közösség főhadiszállását ek­kor hozták létre Belgiumban, Brüsszelben. Kezdetben Európa gazdasági egyesítése volt a kitűzött cél, de ma már politikai egyesítésre is terveket kovácsolnak. (a könyv 1990-ben íródott. - a szerk.)

Jelen pillanatban nem lehet teljes bizonyossággal megmondani, mikor fog ez a politikai egység létrejönni. Egy dolog viszont biztos. Ha Európa nem válik egységessé, nem tud fönnmaradni. Vezetői látják, hogy jelenlegi szétforgácsolt állapotában nem versenyezhet a világ szuperhatalmaival. Következésképpen az isteni menetrend szerint, mely a történelemben és a természetben egyaránt érvényesül, Európa lassan az egység felé menetel, és ez az egység először gazdasági, majd politikai szinten fog létrejönni.

Hiszem, hogy meg fogjuk érni a napot és órát, mikor a tömegkommunikáció csatornáin bejelentik, hogy az eu­rópai tíz nemzet egyesülése végre megtörtént. Európaszerte megválasztják majd képviselőiket az Európa Parla­mentbe, az Európa Parlament pedig megválasztja Európa elnökét. S ekkor a végidők eseményei drámai módon fel­gyorsulnak.

A Biblia más fejezetei, különösen a Jelenések köny­ve alapján úgy értem, hogy ebben az időben fog az Antikrisztus fellépni, és egy hétéves időszakra barátsági meg­állapodást köt Izráellel. Ekkor fog elkezdődni a nagy nyo­morúság, és ez idő tájt az Egyház felvitetik a mennybe. Az Egyházat a Szent Szellem szele ragadja magával, az e földön maradt emberekre pedig az öröktől elrendelt pusz­tulás és nyomorúság vár.

Smith Wigglesworth - Jézus nevének ereje 4.

Péter és János tehetetlenek és tanulatlanok voltak; nem volt iskolázottságuk. De Jézussal voltak. Jézus neve erejének gyönyörű kinyilatkoztatását kapták. Továbbadták a kenyeret és a halakat, amit Jézus megsokasított. Vele együtt ültek asztalhoz és János sokszor látta az arcát. Pétert sokszor intette, de Jézus ez által a szeretetét mutatta meg iránta. Jézus szerette Pétert, az önző Pétert. Ó, Ő csodálatosan tud szeretni! Én is önző voltam, féktelen temperamentumom volt. De Ő türelmes volt irántam. Itt vagyok, hogy megmondjam nektek, hogy Jézus nevében erő van, – erő, mely mindenkit meg tud változtatni, meg tud gyógyítani. Ha úgy nézed, mint Isten Bárányát, Isten szeretett Fiát, akire az Atya rátette minden bűnünket és gonoszságunkat, ha felismered, hogy Jézus megfizette megváltásunkért az árat, hogy mi szabadok legyünk, be tudsz jutni a megváltás csodálatosan megvásárolt örökségébe, az élet és erő örökségébe.

Szegény Péter és szegény János! Nem volt pénzük, de volt hitük, a Szent Szellem ereje az övék volt. Isten az övék volt. Isten a tied lehet, ha ezen kívül más tulajdonod nincs is. Még akkor is a tied lehet Isten, ha elvesztetted a becsületedet. Láttam, hogy a legrosszabb embereket is megmentette az Úr, ereje által.

Egy napon Jézus nevéről prédikáltam. A lámpaoszlophoz támaszkodva egy ember hallgatta. Lámpaoszlop kellett neki, hogy a lábán meg tudjon állni. Mikor befejeztük az utcai összejövetelt, az ember még mindig az oszlopnak támaszkodott. Megkérdeztem: „Maga beteg?” Megmutatta a kezét, és a köpenyege alatt egy tőrt láttam. Elmondta, hogy útban volt, hogy megölje hűtlen feleségét. De mikor hallotta, hogy Jézus nevéről prédikálok, nem tudott továbbmenni, és most nem tud mit csinálni. Azt mondtam neki: „Térdeljen le!” Ott, az utcán, mialatt az emberek fel és alá járkáltak, megtalálta egy bűnös a Megváltóját.

Hazavittem és új ruhát adtam neki. Ebben az emberben láttam valamit, amit Isten használni tudna. Másnap reggel azt mondta nekem: „Isten megmutatta nekem Jézust. Tudom, hogy minden Jézusra van helyezve”. Némi pénzt adtam neki, és nemsokára kis háza volt. Hűtlen felesége egy másik emberrel élt együtt, de szeretett volna visszatérni az új házba, amit a férje neki készített. Visszajött, és ahol azelőtt gyűlölet és ellenségeskedés volt, a szeretet mindent megváltoztatott. Isten felhasználta ezt az embert szolgájának ott, ahová csak ment. Mindenhol van erő Jézus nevében. Isten a legeldugottabb sarokban is meg tud menteni.

Eszembe jut egy összejövetel, amit Stockholmban tartottunk, amire életem végéig emlékezni fogok. Ott volt egy otthon a gyógyíthatatlanok számára. Egy embert elhoztak az összejövetelre. Béna volt és egész testében reszketett. Két férfi hozta előre. Háromezer ember volt jelen. Ekkor Isten ereje hullott rá, amikor Jézus nevében megkentem. Abban a pillanatban, mikor megérintettem, eldobta a mankóit és Jézus nevében járni kezdett. Lement a lépcsőn és körbejárt az egész nagy teremben, ezernyi ember szeme láttára. 

Semmi sincs Isten akarata nélkül. Mindent meg fog tenni, ha hinni fogsz. Valaki megkérdezte: „Akarsz a gyógyíthatatlanok otthonába menni?” A pihenőnapomon odavittek. Egy nagy folyosóra vitték a betegeket és egy órán belül az Úr húszat meggyógyított közülük. Jézus neve csodálatos. Péternek és Jánosnak sejtelme sem volt arról, ami ez által a név által megtörténhet, a béna se tudta, de hitük volt azt mondani: „A Názáreti Jézus nevében kelj fel és járj!” Mikor Péter a kezénél fogva felemelte, lábai és csontjai megerősödtek. Járt, ugrált és dicsérte Istent a templomban. Isten tőled még többet akar látni. Hogyan történhet ez meg? – Az Ő neve által, az Ö nevében való hit által, a hit által, ami általa jön.

A fordítást az Evangéliumi Kiadónak köszönhetjük.

Példabeszédek 11:10-20.

10. Mikor jó dolguk van az igazaknak, vigad a város, s mikor elvesznek a gonoszok, ujjongás van. 11. Az egyenesek áldása által emelkedik a város, de a gonoszok szája által leromboltatik. 
12. Gúnyolódik felebarátján az esztelen, de az értelmes ember hallgat. 
13. Ki mint rágalmazó jár, feltárja a titkot, de a hűséges szellemű eltakarja a dolgot. 
14. Útmutatások nélkül elesik a nép, de a tanácsosok sokaságában győzelem van. 
15. Nagyon rosszul jár, ha ki idegenért kezeskedett, de a ki gyűlöli a kézcsapást, az bizton van. 
16. Kedves asszony megtartja a tiszteletet, és az erősek megtartják a gazdagságot. 
17. Saját lelkével tesz jót a kegyes ember, de saját testét megzavarja a kegyetlen. 
18.A gonosz hazug munkabért szerez, de a ki igazságot vet, igaz jutalmat. 
19. Igazságos becsületesség életre visz, de ki a rosszat hajhássza, halálára teszi. 
20. Az Örökkévaló utálata az álnok szívűek, de kedvére vannak a gáncstalan útuak.

IMIT fordítás (Az IMIT Bibliát, 1898-1907 között jelentette meg az Izraelita Magyar Irodalmi Társulat. Zsidó rabbik által fordított Ószövetség magyarul.)

2016. január 14., csütörtök

Rodney H. Browne - Örömkiáltás

Alapige:

És énekelének, dícsérvén az Urat és hálát adván Néki, mert jó, mert mindörökké van az Ő irgalmassága Izráelen! és mind az egész nép nagy felszóval kiáltott, dícsérvén az Urat, hogy az Úr házának alapköve immáron letétetett! 12 Nagy sokan pedig a papok és a Léviták és a családfők közül, a vének, akik látták az első házat, mikor alapot vetettek most e háznak az ő szemük előtt, nagy felszóval sírtak, sokan pedig örömükben nagy felszóval kiáltottak; 13 Úgy, hogy a nép nem tudta megkülönböztetni az örömben való kiáltást a nép siralmának szavától, mert a nép kiáltott nagy felszóval, és ez a szó messze földre meghallatott. Ezsdrás 3:11-13

1. A történelmi vallás mindent megtett, hogy szájkosarat tegyen az Egyházra.

a. Csend. Templom.
b. Kálvin János - Genfből származó szellemi vezető - megpróbálta irányítani az emberek külső viselkedését. Betiltotta a zenét, a hangszereket és mindenfajta szórakozást. Betiltotta a szerencsejátékot, az alkoholfogyasztást, a táncot és a kihívó öltözködést. Azonban az öröm külső megnyilvánulásait is betiltotta. Nem lehetett világos ruhába járni. Egy embert azért büntettek meg, mert mosolygott gyermeke keresztelőjén.

2. Mit mond a Biblia?


a. Zakariás 9:9 - Örülj nagyon, Sionnak leánya, örvendezz, Jeruzsálem leánya! Ímé, jön néked a te királyod; igaz és szabadító Ő; szegény és szamárháton ülő, azaz nőstényszamárnak vemhén.
Lukács 19:28-44
c. 36-40. vers - És mikor Ő ment, az ő felsőruháikat az útra teríték. 37 Mikor pedig immár közelgete az Olajfák hegyének lejtőjéhez, a tanítványok egész sokasága örvendezve kezdé dícsérni az Istent fenszóval mindazokért a csodákért, amelyeket láttak; 38 Mondván. Áldott a Király, Aki jő az Úrnak nevében! Békesség a mennyben és dicsőség a magasságban! 39 És némelyek a farizeusok közül a sokaságból mondának Néki: Mester, dorgáld meg a Te tanítványaidat! 40 és Ő felelvén, monda nékik: Mondom néktek, hogyha ezek elhallgatnak, a kövek fognak kiáltani.
d. Az örömnek hangja van - amit nevetésben és kiáltásban fejezünk ki.

3. Sokan elvesztették kiáltásukat.

a. Az emberek a sport-, és más rendezvényeken kiabálnak.
b. De a templomban csendben vannak.
c. Emeld fel a hangodat.
d. Emeld fel a hangodat magasan [erővel].
e. Ézsaiás 40:9 - Magas hegyre menj fel, örömmondó Sion! Emeld föl szódat magasan, örömmondó Jeruzsálem! Emeld föl, ne félj! Mondjad Júda városainak: Imhol Istenetek!
f. Nagy kiáltás.
g. 1 Sámuel 4:5 - És mikor az Úr frigyládája a táborba érkezék, rivalgott az egész Izráel nagy rivalgással, hogy megrendüle a föld.
h. Harsogjatok Istennek vígságos szóval.
i. Zsoltár 47:2 - Ti népek, mind tapsoljatok, harsogjatok Istennek vígságos szóval.
j. Ézsaiás 12:6 - Kiálts és örvendj, Sionnak lakosa, mert nagy közötted Izráelnek Szentje!
k. Örömkiáltás.
l. Zsoltár 5:12 - És majd örülnek mindnyájan, akik bíznak Benned; mindörökké vígadjanak, és Te megoltalmazod őket, és örvendeznek Tebenned, akik szeretik a Te nevedet.

4. A falak leomlanak.

a. Józsué 6:1-21
b. 20. vers - Kiálta azért a nép, mihelyt kürtölének a kürtökkel. Lőn ugyanis, amint meghallá a nép a kürtnek szavát, kiálta a nép nagy kiáltással, és leszakada a kőfal magától, és felméne a nép a városba, ki-ki az előtte való helyen, és bevevék a várost.

5. Itt az ideje az örömkiáltásnak!

a. A kőfalak leomlanak.
b. Teljes győzelem.

A Hit Gyülekezetének hiteles története - Beszélgetés Németh Sándorral (1991.) 4.

- Ezután hogyan alakult Tallérék és a ti sorsotok?

- Tallér János és családja 1981 decemberében rende­zett, testvéri kapcsolatokat maga mögött hagyva távo­zott Angliába. 1991-ben látogatott el ismét Magyaror­szágra. Nyári találkozásunkkor tapasztalhattam, hogy ezen a szereteten és kölcsönös tiszteleten alapuló kap­csolaton az elmúlt tíz év se változtatott. Elmondta, hogy most is úgy látja: Angliába költözése az Úr veze­tése volt. Elhatározásában a Szentlélek különböző for­mákban erősítette meg. Jelenleg egy teljes evangéliumi gyülekezet megbecsült tagja, sikeres üzletember, fel­eségével és négy szép gyermekével teljesen kiegyensúlyozott, boldog családi életet élnek. Én az itthonmaradás mellett döntöttem. 1981-től útlevélkérelmemet kü­lönböző indokokkal elutasították, egészen 1988-ig. Ez az időszak az életemben a zaklatásoknak és háborúsá­goknak az ideje volt, ami egy külön történet. De - aho­gyan János sem - én sem bántam meg döntésemet.

- Miért vállaltátok, hogy ilyen körülmények dacára mégis inkább Magyarországon építetek gyülekezetet, mi adott kitartást?

- Voltak személyes megtapasztalásaink, a Szent Szel­lem néha egészen különlegesen megáldott bennünket. Intenzív imádkozással, böjttel kerestük Isten akaratát. Az Úr - egészen csodálatos módon - embereket is kül­dött és használt a bátorításunkra. Az el­ső ilyen emlékezetes esemény egy Arnaldo nevű spanyol kémiatanárhoz fű­ződik, aki 1978-ban misszionáriusként járt Magyarországon, és egy szabadke­resztény gyülekezetben szolgált éppen. Nem ismert bennünket, de az Úr szólt hozzá. Ezután látogatott meg bennün­ket, és azt prófétálta, hogy Jánost taní­tói, engem pedig pásztori szolgálatra hívott el az Úr. Egy kanadai prédikátor, Bud McLaine is hasonló üzenetet adott át nekünk. És egy West nevű szolgáló­testvér is prófétált a szolgálatunkról. Végül Costa Deir látogatása és szolgá­lata tette számunkra egyértelművé Is­ten elhívását, hogy az Úr egy független, karizmatikus gyülekezetet akar létre­hozni általunk. A pásztori szolgálat nem volt szimpatikus nekem, én in­kább próféta szerettem volna lenni. Ezért egy évig aktív várakozásban töltöltük az időt, hogy teljesen nyilvánvalóvá váljon a szolgálati elhívásunk. Tallér János volt az, aki elsőként bátorított engem arra, hogy kezdjem el a pásztorlást. Első szolgálatunk egy vidéki házaspár felé volt, akik gyógyulást kerestek. A feleség mellrákos volt, megope­rálták, de az orvosok egy fél évnél nem jósoltak neki többet. Imádkoztunk, és rohamos javulás állt be nála, olyannyira, hogy még ma is él. Ez nagy bátorítást je­lentett számunkra.
Az első vízkeresztség, amit Jánossal végeztünk 1979 augusztus 20-án volt. Ekkor kereszteltük meg az „ok­tóber 6"-osokat (Nagy Laci és felesége Adrien, Temes­vári Mária, Vácz testvérek, Lovas Margit, Cser Béláné, Betti stb.) a Duna vizében, az éppen elhaladó sétahajón utazók nem kis megrökönyödésére.

- Azóta ebből a kicsiny kezdetből nagy gyülekezet lett, és te tekintélyes, nemzetközi hírű vezetővé vál­tál. Ellenségeid is megsokasodtak, akik közül néme­lyek azzal vádolnak, hogy te egy diktátor vagy?

- Információim szerint ezzel a váddal minden erős, sikeres vezetőnek szembe kell néznie. Mindig vannak olyan emberek, akikkel valamilyen oknál fogva konfrontálnia kell. Úgy gondolom, hogy ez a jelenség a vi­lág jelenlegi állapota miatta természetesnek mondható. Én ezt a vádat a leghatározottabban visszautasítom. A Hit Gyülekezete nem az én személyemre, hanem Isten Igéjének abszolút tekintélyére épül. Arra törekszem, hogy az életemet továbbra is alárendeljem Isten Igéjé­nek. Vezetői tekintélyem a gyülekezetben korlátozott. Ilyen korlátot jelent a gyülekezet nyilvánossága, a presbitérium, a diakónusi testület és nem utolsó sor­ban azok a széleskörű nemzetközi kapcsolatok, ame­lyeken keresztül szolgálati ajándékokkal állok szemé­lyes kapcsolatban. Ez a kapcsolatrendszer - úgy érzem - elég fegyelmező erővel bír ahhoz, hogy továbbra is Isten Igéjét szem előtt tartva végezzem a szolgálatot. A diktátorokra az a jellemző, hogy erőszakosan, gyakran törvénytelenül ragadják magukhoz a hatalmat. Egyik sem mondható el rólam. Nagyon sok tanúja van an­nak, hogy milyen körülmények között kerültem a szolgálatba. A közösséghez tartozók kezdettől fogva első számú ve­zetőként fogadtak el. E kérdés kapcsán soha nem volt vitánk. Ha ezeknek az embereknek a vé­leményét figyelmen kívül hagy­juk, akkor nincs is értelme fog­lalkozni az ilyen vádakkal.

A diktátorok másik jellemző­je, hogy utasításokkal, paran­csokkal próbálják akaratukat, véleményüket másokra erőltet­ni, ami erőteljesen korlátozza az egyének szabadságát és zavarja az Úrral fennálló kapcsolatukat.  Egy ilyen gyülekezetet, már mé­reteinél fogva sem tud egyetlen ember vagy egy kis klikk az uralma alatt tartani. Ha ez így lenne, akkor a gyülekezet egy olyan dikatórikus képződménnyé vált volna, amit a történelem már régen halálra és kimúlásra ítélt volna.
A gyülekezet, nyitottsága, miatt bizonyos társada­lmi ellenőrzés alatt is áll, az összejöveteleken rendszeresen jelen vannak a sajtó képviselői is.

Az kétségtelen, hogy egy gyülekezet vezetése eltér a társadalomban szokásos vezetési formáktól. A korai Egyház vezetése - az Apostolok Cselekedetei alapján - nem mondható sem demokratikusnak, sem diktatóri­kusnak. Nem a köz akarata hozta létre a gyülekezete­ket, hanem Isten természetfölötti kezedeményezése. Kétségkívül volt a korai egyházban is tekintélyi rend, és különbségek voltak a szolgáló testvérek között is. A Szentírás megkülönböztet presbitereket, diakónu­sokat, illetve pásztorokat, tanítókat, apostolokat, sőt apostolok apostolait, fő-fő apostolokat is említ. Kétség­telen, hogy a kormányzás tekintetében egy pásztor, vagy apostol nagyobb kompetenciával bír, mint példá­ul egy tanító vagy egy csodatevő. Ez a tekintélyi rend nem merev, nem pszichikai, politikai, jogi természetű, hanem elsősorban szellemi, valóságos karizmákra, szellemi ismeretre, a Szent Szellem kenetére és az ér­demre épül fel. Mi is ezekre az elvekre építünk, és a gyülekezetben is az a fő cél, hogy a hívők ne ember, hanem Isten uralma alá kerüljenek. Ezt Isten Igéjének a hirdetése, meghallgatása és elfogadása tudja megvaló­sítani.

Forrás: Új Exodus, 1991.

Igegyűjtemény a gyógyulással kapcsolatosan 20.

Annakokáért a lecsüggesztett kezeket és az ellankadt térdeket egyenesítsétek föl, És lábaitokkal egyenesen járjatok, hogy a sánta el ne hajoljon, sõt inkább meggyógyuljon.
Zsidó 12:12-13.

Szenved-é valaki köztetek? Imádkozzék. Öröme van-é valakinek? Dícséretet énekeljen. Beteg-é valaki köztetek? Hívja magához a gyülekezet véneit, és imádkozzanak felette, megkenvén õt olajjal az Úrnak nevében. És a hitbõl való imádság megtartja a beteget, és az Úr felsegíti õt. És ha bûnt követett is el, megbocsáttatik néki. Valljátok meg bûneiteket egymásnak és imádkozzatok egymásért, hogy meggyógyuljatok: mert igen hasznos az igaznak buzgóságos könyörgése.
Jakab 5:13-16.

A ki a mi bûneinket maga vitte fel testében a fára, hogy a bûnöknek meghalván, az igazságnak éljünk: a kinek sebeivel gyógyultatok meg.
I.Péter 2:24.

Szeretett [barátom,] kívánom, hogy mindenben jól legyen dolgod, és légy egészséges, a mint jó dolga van a lelkednek.
3.János 2.

Példabeszédek 11:1-9.

1. Csalárd mérleg utálata az Örökkévalónak, de teljes súlykő kedvére van. 
2. Jött a kevélység és jött a szégyen is; de a szerényeknél bölcsesség van. 
3. Az egyenesek gáncstalansága vezeti őket, de a hűtlenkedők ferdesége elpusztítja őket. 
4. Nem használ a vagyon a haragnak napján, de az igazság megment a haláltól. 
5. A gáncstalannak igazsága egyenessé teszi útját, de gonoszsága által elesik a gonosz. 
6. Az egyenesek igazsága megmenti őket, de vágyuk által megfogatnak a hűtlenkedők. 
7. Gonosz ember halálával elvész a remény, s a jogtalanság várakozása elveszett. 
8. Az igaz kiszabadult a szorongatásból, és jött helyébe a gonosz. 
9.Szájjal rontja meg felebarátját az istentelen, de tudás által kiszabadulnak az igazak.

IMIT fordítás (Az IMIT Bibliát, 1898-1907 között jelentette meg az Izraelita Magyar Irodalmi Társulat. Zsidó rabbik által fordított Ószövetség magyarul.)

2016. január 13., szerda

David Wilkerson - Változol



Életrajza már magyarul is kapható!



Joyce Meyer - Kegyelmed éltet - A kegyelem ereje 30.

Kegyelem, kegyelem és még több kegyelem

A kegyelem megszabadít minden akadálytól. Azt tapasztalod majd, ahogy a kegyelem áradni kezd, egyre több kegyelmet generál, egyre többet és többet, egészen addig, amíg nem válsz kegyelmem csatornájává.

Amint megtanuljuk, hogyan fogadjuk el a kegyelmet, az eredmény a kegyelem lesz, sőt még több és több kegyelem egész életünkön át. Tudod, miért? Mert ahol megnövekedett a bűn, ott a kegyelem sokkal inkább bővölködik. (Róma 5:20)

Sem neked, sem nekem nincs olyan problémám, amely nagyobb lenne, mint Isten kegyelme. Minél nagyobb a problémánk, annál nagyobb Isten kegyelme. Ha problémáink sokasodnak, egy helyett két vagy három problémával találjuk szemben magunkat, Isten kegyelme is megsokszorozódik, így meg tudjuk oldani az előttünk álló problémákat. Semmivel sincs nagyobb hitre szükség ahhoz, hogy tudjuk, Isten válaszol a három problémánkra, mint ha egy vagy két problémára várnánk megoldást Tőle. Vagy a mi Istenünk olyan hatalmas, hogy megoldást adjon arra a helyzetre, amiben vagyunk, vagy nem. Ami embereknél lehetetlen, lehetséges Istennél (Lukács 18:27)

Mindenre van erőnk Krisztusban, aki megerősít bennünket. (Filippi 4:13) Hidd el, ha valamit meg kell csinálnunk, az Úr megadja a képességet, hogy megcsinálhassuk. Szó sincs arról, hogy belevezet minket egy élethelyzetbe, aztán magunkra hegy minket, hogy gyenge, emberi erőnkkel egyedül nézzünk szembe a kihívással (Ézsaiás 41: 10).

Végeláthatatlan erőforrás

A kegyelem nem más, mint egy végeláthatatlan erőforrás, amely átáramlik rajtad, ennek eredményeként az Én vágyaim, reményeim, álmaim életre kelnek rajtad keresztül, ami neked semmibe nem kerül, semmiféle testi erőfeszítést nem kell tenned. Én diadalmaskodom ezen a földön, te pedig abban a kiváltságban részesülhetsz, hogy osztozhatsz ebben a diadalban, örököstársam leszel a dicsőségben. Kegyelmem a tiéd.

„Jöjjetek énhozzám mindnyájan, akik megfáradtatok és megterheltettetek és én megnyugosztlak titeket”. (Máté 11: 28)

Akinek füle van, hallja, mit mond a Szellem a gyülekezeteknek” (Jelenések 3:6). Azt javaslom, olvasd el még egyszer a fenti próféciát és tedd fel magadnak a kérdést: „Át tudom-e venni Isten kegyelmét, ami a rendelkezésemre áll?”

Fordította: Berényi Irén

Philip Yancey és Tim Stafford - Hatalmi kontraszt: Jézus és Heródes ellentéte

Márk 6,16 Amikor tehát Heródes ezt meghallotta, így szólt: „Az a János támadt fel, akit én lefejeztettem.”

Két végletesen eltérő hatalom megnyilvánulását láthatjuk a 6. fejezetben. Az egyik típust Heródes, Galilea kormányzója testesíti meg. Gazdag és könyörtelen ember, akinek több légiónyi római katona áll a rendelkezésére, hogy végrehajtsák minden parancsát. Az általa uralt területeken mindenfelé lenyűgöző építészeti emlékműveket hagy maga után. Márk leírja, hogy Heródes miként él a hatalmával, pontosabban miként él vissza azzal: elcsábítja testvérének feleségét, bebörtönözi Keresztelő Jánost, majd lefejezteti őt egy mulatozás kedvéért.
Érez ugyan némi bűntudatot, amikor parancsot ad János megölésére, ám fontosabbnak tartja, hogy megőrizze a magáról kialakított képet, ezért tartja magát meggondolatlan fogadalmához. Jézus éppen ellenkező módon használja hatalmát. Elindul, hogy megszólítsa a gyengéket, a szenvedőket és az éhezőket. Miután a pusztában visszautasítja az evilági uralomra tett ajánlatot (Máté 4), eszébe sem jut többé, hogy hatalmi ábrándokat kergessen. Isten szolgálatára törekszik, és nem próbál megfelelni az emberek téves elvárásainak.

Fényűzés és erőszak


Heródes fényűző palotát építtetett Jézus szülőföldjén, Galilea tartományában. Miközben előkelő vendégeivel lakmározik és iszogat, Jézus a köznépből való követőivel együtt a vidéket járja. Ő is „lakomát” rendez ötezer váratlan vendég tiszteletére. A szeretetről, a megbocsátásról és a gyógyulásról szóló egyszerű üzenete is sajátos hatalmáról tanúskodik. Márk feljegyzi, hogy a tömeg Jézus nyomába ered a tó körül, és ahol csak megjelenik, ott összefut a sokaság, köztük sok beteg, akik egymáson átgázolva próbálják megérinteni a Mestert.
Jézus megvetően „rókának” nevezi Heródest (Lukács 13,32). Amint azonban terjed a szóbeszéd Jézusról, Heródes egyre jobban szeretne találkozni vele. (Végül Jézus bírósági tárgyalásakor kerül sor erre a találkozásra.) János lefejezésének tragédiájából egyetlen jó dolog származik. Bár Keresztelő János tanítványai közül néhányan már csatlakoztak Jézushoz, János kivégzése után még többen kezdik követni őt.

Példabeszédek 10:24-32.

24. A gonosznak félelme – az jön rá, de az igazak kívánsága megadatik. 
25. A mint elvonul a szélvész, máris nincs a gonosz, de az igaz örök alap. 
26. Mint eczet a fogaknak s mint füst a szemeknek, olyan a rest a küldőinek. 
27. Az istenfélelem gyarapítja a napokat, de a gonoszok évei megrövidülnek. 
28. Az igazak várakozása öröm, de a gonoszok reménye elvész. 
29. Menedék a gáncstalanságnak az Örökkévaló útja, de rettegés a jogtalanságot cselekvőknek. 
30. Az igaz soha sem inog meg, de a gonoszok nem fogják lakni az országot.
31. Az igaznak szája bölcsességet terem, de a ferdeség nyelve kiírtatik. 
32. Az igaznak ajkai jóakaratot ismernek, de a gonoszok szája ferdeség.

IMIT fordítás (Az IMIT Bibliát, 1898-1907 között jelentette meg az Izraelita Magyar Irodalmi Társulat. Zsidó rabbik által fordított Ószövetség magyarul.)

2016. január 12., kedd

Derek Prince - A varázslás 3.

Apostolok Cselekedetei 8,5-7. És Filep lemenvén Samária városába, prédikálja vala nékik a Krisztust. A sokaság pedig egy szívvel-lélekkel figyelmeze azokra, a miket Filep mondott, hallván és látván a jeleket, melyeket cselekedék. Mert sokakból, kikben tisztátalan szellemek voltak, nagy hangon kiáltva kimenének; sok gutaütött és sánta pedig meggyógyula.

Álljunk meg itt egy pillanatra. Egy kis kommentárt fűzök hozzá azok számára, akik kételkednek. Don Basham, pünkösdista prédiká­tor barátom és én elmentünk vala­hová (nem az USA-ban), ahol egyik este Don Basham vezette a szabadí­tó szolgálatot. Nos, egy pünkösdista barátunk nagyon felháborodott, és megkérdezte, hol szerepel az Újszö­vetségben ilyen fajta szolgálat? Don Basham - nagyon finom és szelíd ember - azt mondta neki:

- Hát mi van leírva az Apostolok Cselekedetei 8-ban? A tisztátalan szellemek nagy hangon kiáltva kimen­tek, a sánták és bénák meggyógyul­tak... Itt is pontosan ez történt.

Kedves pünkösdista testvérünket nem elégítette ki a válasz, és tovább háborgott. A terem végében azonban ült egy anglikán teológiai rektor, aki az összejövetel után odajött hozzánk, s azt mondta a pünkösdista prédiká­torról:

- Hát nem furcsa, hogy itt a sze­me előtt történik, és mégsem hiszi?!

Elcsodálkoztam, hogy ez a rektor jobban megértette a történteket, mint a pünkösdista prédikátor, aki bizonyára csak az olyan típusú is­tentiszteletet tartja igeinek, amilyent ő ismer. Himnusz, bevezetés, bi­zonyságtevés, üzenet stb. és befeje­zésül egy áldásmondás. Jól elfoga­dott menetrend. Azt gondoltam ma­gamban: „Vajon hol van az Újszö­vetségben ilyenféle istentisztelet?"
Válaszom az, hogy sehol! Ezzel nem azt mondom, hogy ez rossz, mindössze azt, hogy nevetséges erőltetni mint az istentisztelet egyetlen lehetséges módját. De sajnos így van ez sokhelyütt. Ne ragaszkodjunk ahhoz, hogy ez az egyedüli, elfogadható istentiszteleti forma. De térjünk vissza Filephez.

Apostolok Cselekedetei 8,8-9. És lõn nagy öröm abban a városban. Egy Simon nevû ember pedig már elõbb gyakorolta abban a városban az ördögi tudományt és elámította Samária népét, magát valami nagynak állítván.

Ami biztos jele a Sátán szolgájá­nak, hogy magát nagy személynek állítja. Az egész város az uralma alá került a varázslás ereje által, s mind­addig a kötelékében volt, amíg nem jött Filep, és nem prédikálta Krisztust, s nem vezette a szabadítás szolgálatát. S miért volt ilyen hatalmas megnyilvánulása a jelek­nek? Mert a varázslás ereje is olyan nagy volt.
Minden esetben, amikor a va­rázslás ereje nagy, a szabadító szol­gálat alatt hatalmas megnyilvánulások kísérik az Isten királysága s a Sátán királysága közötti erők ütkö­zetét.

Nyolc évig voltam Afrikában: In­diában születtem, s jártam Új-Zélandon és Ausztráliában is. Sokfelé utaztam, s nem ismerek egyetlen helyet sem a világon, ahol nagyobb lenne a varázslás ereje, mint az Egyesült Államokban. Afrikában sokkal kisebb mértékű. Ezért na­gyon fontos a szabadítás szolgálata, de emiatt van nagy konfliktus is, amikor a szabadulás megtörténik, úgy, mint Samariában. S olvashatjuk Simonról, hogy amikor látta Isten erejét így megnyilatkozni, ak­kor azt mondta, hogy ő is akar ab­ból és azt fogja követni. Hitt és megkeresztelkedett. Majd jött Péter és János, az emberek megkapták a Szent Szellemet. S amikor Simon látta, hogy az apostolok kézrátétele által adatik a Szent Szellem, pénzt ajánlott fel az apostoloknak, mond­ván: adjátok nekem az erőt.

Látnunk kell, ha Simon a mai modern gyülekezetekben lenne, ak­kor 10 centet sem ajánlana föl. Természetesen rosszul számított, de volt ott valami, ami pénzt ért volna a számára az ő gondolkodásmódja szerint. S vegyük észre, amit Péter mondott neki:

Apostolok Cselekedetei 8,20-24. De Péter monda néki: A te pénzed veled együtt vesszen el, mivel azt gondoltad, hogy az Istennek ajándéka pénzen megvehetõ. Nincsen néked részed, sem örökséged e dologban, mert a te szíved nem igaz az Isten elõtt. Térj meg azért ezen gonoszságodból, és kérjed az Istent, ha talán megbocsáttatik néked szívednek gondolatja. Mert látom, hogy te keserûséges méregben és álnokságnak kötelékében leledzel. Felelvén pedig Simon, monda: Könyörögjetek ti énérettem az Úrnak, hogy semmi azokból, a miket mondtatok, reám ne jõjjön.
Ez az ember megkeresztelkedett, hitt, s mégsem volt igaz a szíve Isten előtt! Péter így folytatta: Térj meg azért ezen gonoszságodból, és kérjed az Istent, ha talán megbocsáttatik neked szívednek gondolatja. A következő dolog is tipikus. Si­mon azt felelte:... könyörögjetek ti énérettem hogy semmi azokból, a miket mondtatok, reám ne jõjjön.
Tudjátok miért tipikus? Mert aki mélyen benne van az okkultizmus­ban, annak nagyon nehéz az igazi, teljes megfordulás, megtérés. To­vábbra is a romlott, régi úton akar haladni, s nem érzi a bűnbánat igazi jelentőségét. Ezért mondta Simon mágus: ti imádkozzatok!

Sokszor mondják nekem az em­berek: Prince testvér imádkozz a szabadulásomért. Nem azt mon­dom, hogy akik okkultizmussal foglalkoztak, azok nem szabadul­hatnak meg, de sokszor nagyon ne­héz mindazoknak a dolgoknak a teljes megtagadása, amiben benne voltak.
Ezek után olvassuk el az Aposto­lok Cselekedetei 13-at. Pál és Barna­bás első missziós útjukon vannak.
Apostolok Cselekedetei 13,6-12. És eljárván a szigetet mind Páfusig, találkozának egy démonizált hamis próféta zsidóra, kinek neve [vala] Barjézus; Ki Sergius Paulus tiszttartóval, ez okos emberrel vala. Ez magához hivatván Barnabást és Saulust, kíváná hallani az Isten beszédét.
Elimás, a démonizált azonban (mert így magyaráztatik az õ neve) ellenkezik vala velök, igyekezvén a tiszttartót elfordítani a hittõl. De Saulus, ki Pál is, megtelvén Szent Szellemmel, szemeit reá vetve, Monda: Ó minden álnoksággal és minden gonoszsággal teljes ördögfi, minden igazságnak ellensége, nem szûnöl-é meg az Úrnak igaz útait elfordítani? Most azért ímé az Úrnak keze van ellened, és vak leszel és nem látod a napot egy ideig. És azonnal homály és sötétség szálla reá; és kerengve keres vala vezetõket. Akkor a tiszttartó, mikor látta a történt dolgot, hûn, elálmélkodván az Úrnak tudományán.


Az okkultizmus híveinek jellem­zője az is, hogy igyekeznek közel­jutni a politikai hatalomhoz és tekintélyhez, így gyakorolva saját ha­talmukat. 
Figyeljétek meg: az okkultizmus mindig azt igyekszik megakadá­lyozni, hogy az Igazság prédikáltassék. Igyekszik hátráltatni azt, és elfor­dítani az embereket az Igazságtól. Nagyon sokan jönnek, s azt mond­ják: "Prince testvér, nem tudom mi az oka, de nem vagyok képes olvas­ni a Bibliát. Valahányszor leülök, mintha jönne valami és attól kezdve nem értem meg az Igét." Ilyenkor a háttér majdnem kivétel nélkül az okkultizmussal kapcsolatos.


Forrás: Új Exodus, 1989.

Kicsoda Daniel Kolenda?

Daniel Kolenda 2010-től a Christ for all Nations elnöke. Önmagában ez elég ok arra, hogy bemutassuk ezt a dinamikus, harmincas évei elején járó evangélistát.
Daniel egy ötödik generációs pünkösdi prédikátor, aki még gyerekkorában hallotta meg Isten hívását, hogy az evangéliumot elvigye a nemzetekhez. Elvégezte a Brownswille-i Ébredési Bibliaiskolát a floridai Pensacolában, majd beiratkozott a floridai Lakeland Southeastern Egyetemre. Egy pásztorcsoport tagjaként kezdett el szolgálni egy gyülekezetplántálási szolgálatban, mielőtt első élményeit megszerezte nagy tömegek megtéréséről, gyógyulásáról és Szent Szellemmel való betöltekezéséről Reinhard Bonnke egyik nagyszabású afrikai evangelizációs kampányán.
Ott a missziós mezőn az Úr megújította a szívében levő vágyakozást, hogy az evangéliumot a nemzetekhez elvigye. Reinhard Bonnke felismerte az elhívást és kenetet a fiatalember életén, és megértette, hogy Isten őt rendelte ki utódjául a szolgálatban, és mivel Reinhard már évtizedek óta imádkozott a szervezetének (CfaN) jövőbeli vezetéséért, örömmel adott át egyre többet a napi feladatokból Danielnek. Daniel így a szolgálathoz szükséges döntő felkészítést mentorától és szellemi atyjától, Reinhard Bonnkétól kapta meg.
Daniel szolgálatát fantasztikus jelek és csodák követik - a vakok látnak, a sánták járnak, a leprások megtisztulnak, a süketek hallanak. Látott embereket a halálból feltámadni. Mégis, a legfontosabb számára, hogy az evangélium a szegényeknek hirdettessen. Már sokkal több mint 10 millió embert vezetett az Úrhoz a CfaN nagyszabású evangelizációs kampányain.
- Daniel, te az Egyesült Államokban születtél. Van valami kapcsolatod Németországgal?
- Az apai ági nagy-nagybácsim az egyik alapítója és első generációs tanára volt a Beröa Bibliaiskolának Erzhausenben. A régiek közül néhányan még emlékeznek „Kolenda nagypapára”. Az őseim Kelet-Poroszországból érkeztek az Egyesült Államokba, így az én ereimben is német vér csörgedezik.
- Tizenévesen különleges találkozásod volt Istennel...
- Igen, 16 éves voltam, amikor részt vehettem egy olyan ébredésben, amely az egész világra hatással volt. Egészen személyes és mély átélésem volt a Szent Szellemmel..., amit úgy tudnék csak leírni, hogy akkor keresztelkedtem meg tűzzel. Ez megváltoztatta az életemet, és innentől vált az evangelizáció az életcélommá.
- Később egy gyülekezetplántálási programban szolgáltál. Egy mondatban foglald össze a tapasztalataidat!
- Rengeteg olyan gyülekezet van, amely ébredésért imádkozik, de a bejárati ajtaján „Most ne zavarjon!” táblácska függ.
- Evangelizáció és természetfölötti - hogyan kapcsolódnak egymáshoz?
- A János 6:44-ben azt olvassuk, hogy senki nem mehet Jézushoz, csak akit az Atya vonz, a János 16:7-8 pedig azt mondja, hogy ezt a vonzást csak a Szent Szellem tudja elvégezni. Ha egy személy újjászületik, a régiek elmúlnak, és újjá lesz minden.
Ez a válasz Dávid réges-régi imádságára: „Teremts bennem tiszta szívet, ó Istenem”. Az új szív Isten teremtői csodája..., és bizonyos vagyok benne, hogy semmilyen más csoda, vagy gyógyulás vagy jel, vagy megnyilvánulás soha nem lehet természetfölöttibb, mint az újjászületés csodája. Ezért hiszem azt, hogy valódi evangelizáció nem létezik természetfölöttiség nélkül.
- Az afrikai evangelizációs kampányokon hatalmas tömegek előtt prédikálsz. Tapasztalt prédikátornak tartod magadat?
- Amikor 14 éves koromban először kértek fel igehirdetésre, heteket kellett imádkoznom. Könyörögtem Isten segítségéért és áldásáért, mert tudtam, hogy ezek nélkül szörnyű leégés lenne a szolgálatom. Ma már nem ritka, hogy hetente 12 alkalommal prédikálok, és már nem izgulok, még akkor sem, ha százezres tömeg előtt állok - és ennek azért megvan a veszélye. Jóllehet biztonságban és felszabadultan mozgok a színpadon, folyamatosan emlékeztetnem kell magamat arra, hogy a biztonságérzetem csupán illúzió. Elmondhatom a legodaillőbb üzenetet a legnagyszerűbben előadva, de az Úr áldása nélkül az egész egy szörnyű kudarc lenne.
- Fogalmazd meg két mondatban, mit jelent számodra az imádság!
- Csak két mondatban? Nem könnyű. Nézzük csak! Első mondat: Ma Isten minden gazdagsága és forrása mindenki számára elérhető, aki imádságban el tudja venni azokat. Második mondat: Az imádság által valódi hatással lehetsz a Föld végső határaira - anélkül, hogy elhagynád a szobádat!
- Hogyan tudnád leírni a fő jellemvonásodat?
- Elég gyenge vagyok ahhoz, hogy Isten tudjon használni.
- Van valami személyes mottód?
- „Akkor kell megragadnod a lehetőséget, amikor a lehetőség fennáll!” Ez a Leonard Ravenhilltől származó mondat meghatározó volt a gondolkodásomra.
- Mondjál öt szót, ami leírja az életedet!
- Lelkek, lelkek, lelkek, lelkek, lelkek.
- Szeretnél még valami személyes üzenetet mondani az olvasóknak?
- Igen. Néhány hűséges barátunknak és támogatónknak azt szeretném mondani, hogy talán azok az ijesztő körülmények, amelyekben most vagytok, csak egy színpad, amelyről Isten demonstrálni akarja a csodáit a hitetlen világ számára. Legyetek bátrak, és tartsatok ki! Ez az ige nektek szól: „Miért csüggedsz el lelkem és nyughatatlankodol bennem? Bízzál Istenben, mert még hálát adok én néki az õ orczájának szabadításáért.” (Zsolt 42:6)

Smith Wigglesworth - Jézus nevének ereje 3.

Reggel öt órakor felébresztett az Úr és azt mondta: „Ne törj kenyeret addig, míg az én asztalomnál meg nem törheted.” Hat órakor azt mondta: „És én felsegítem.” Felkeltettem a barátomat, aki velem együtt aludt és ezt mondtam: „Hallottad? Az Úr mondta, meg fogja gyógyítani.”
Nyolc órakor vendéglátóim azt mondták: „Egyen valamit”. De én már tudtam, hogy imádság és böjtölés a legnagyobb öröm, és te is meg fogod ezt tudni, ha Isten vezetni fog. Mikor Lázár házához mentünk, nyolcan voltunk. Senki sem tudta bebizonyítani, hogy Isten nem felel az imádságra. Mindenkor többet ad, mint amennyit kérünk, vagy el tudunk képzelni.

Sohasem fogom elfelejteni, hogyan hullt ránk Isten ereje, mikor a beteg szobájába léptünk. Csodálatos volt! Körülálltuk a beteg ágyát. Megfogtuk a beteg és egymás kezét. Aztán azt mondtam: „Most nem fogunk imádkozni, hanem csak Jézus nevét kiáltani.” – Letérdeltünk és azt suttogtuk: „Jézus, Jézus!” Isten ereje leszállt és felemelkedett, ötször szállt le, azután rajtunk maradt. De a beteg az ágyban mozdulatlan maradt.
Két évvel ezelőtt jött hozzá valaki és megpróbálta meggyógyítani, de hiába és ezért az ördög ezt a sikertelenséget arra használta fel, hogy a mi Lázárunkat elkedvetlenítse. Azt mondtam: „Ne törődj azzal, amit Sátán mond; ha Isten azt mondta, Ő meg fog gyógyítani, ez meg is fog történni. Felejts el mindent, csak azt ne, amit Isten Jézusról mondott.” Ekkor megmozdult a beteg ajka és a könnyei kezdtek folyni. Azt mondtam neki: „Isten ereje itt van, most fogadd el!” – Azt felelte: „Elkeseredett a lelkem és tudom, hogy megszomorítottam a Szent Szellemet. Menthetetlen vagyok. Nem tudom felemelni a kezem, hogy megfogjam a kanalat.” Azt mondtam: „Bánd meg a bűneidet és Isten meg fog hallgatni.” Bűnbánatot tartott és felkiáltott: „Ó, Istenem, engedd, hogy a te dicsőséged beteljesedjen!” Ezután, hogy ezt kiáltotta, átjárta őt Isten ereje és dicsősége.

Imádkoztam az Úrhoz, hogy sohase mondja el senki ezt az eseményt úgy, ahogy történt, mert tudom, Isten nem tudna megáldani semmi túlzást. Mikor ismételten így imádkoztunk: „Jézus, Jézus, Jézus!” – megremegett az ágy és benne a beteg is. Azt mondtam az embereknek, akik velem voltak: „Most már mindenki elmehet. Itt minden Isten. Én nem fogok segíteni Neki”. Leültem, és a beteget néztem, aki felkelt és felöltözött. Dicsőítő éneket énekeltünk, mikor felkelt. Aztán azt mondtam neki: „Most mondd el, mi történt.”

A hír, hogy Lázár meggyógyult, hamar elterjedt. Közelről és távolról sokan gyűltek össze, hogy lássák és hallják a bizonyságtételét. Isten sokakat megmentett. Ez az ember nyíltan elmondta, hogy mit cselekedett vele az Úr, sokan megszabadultak a bűneiktől és megtértek. Mindez azonban Jézus nevében történt, a drága névben való hit által. Igen, az a hit, ami ez által a név által növekszik, a betegeket teljesen meggyógyítja a jelenben is.


A fordítást az Evangéliumi Kiadónak köszönhetjük.

Példabeszédek 10:15-23.

15. A gazdagnak vagyona az ő erős vára, a szegények rettegése szegénységük. 
16. Az igaznak munkabére életre visz, a gonosznak jövedelme vétekre. 
17. Életnek pályáján jár, ki az oktatást megőrzi, de a ki a feddést elhagyja, tévelyeg. 
18. Gyűlölséget takargat a hazug ajkú, de a ki rágalmat terjeszt, az balga. 
19. Sok szó mellett nem marad el a bűn, de ajkait tartóztatja a belátó. 
20. Válogatott ezüst az igaznak nyelve, a gonoszok szíve vajmi kevés. 
21. Az igaznak ajkai sokakat vezérlenek, de az oktalanok esztelen által halnak meg. 
22. Az Örökkévaló áldása – az gazdagít, s mellette nem gyarapít a fáradalom.
23. Mintegy nevetség a balgának gazságot cselekedni, és bölcsességet az értelem emberének.

IMIT fordítás (Az IMIT Bibliát, 1898-1907 között jelentette meg az Izraelita Magyar Irodalmi Társulat. Zsidó rabbik által fordított Ószövetség magyarul.)