2015. április 10., péntek

25 - 30%-os kedvezmény a Bonhoeffer kötetekre!




70 ÉVE, HOGY MINDEZ MEGTÖRTÉNT!


Mielőtt Hitler 1945. április 30-án végzett önmagával, 3 héttel korábban - április 9-én - kivégeztette Dietrich Bonhoeffert is.

A zsarnoksággal szembeni keresztény felelősségvállalás kimagasló képviselőjének tömegeket meg- és felrázó élettörténetének megírásával Eric Metaxas méltó emléket állított a XX. századi kereszténység kimagasló alakjának. A Bonhoeffer - pásztor, mártír, próféta, kém címmel megjelent életrajz nem csupán New York Times bestseller, hanem igazi inspiráció és kihívás minden, környezetéért, hazájáért, az emberiségért felelősséget vállalni kész ember számára.
Kivégzésének 70. évfordulója alkalmából szeretnénk még többeknek hozzáférhetővé tenni ezt a rendkívüli életrajzot, amely magyarul puha- és kemény táblás kötésben is megjelent.
A puha táblás: 4950.-
A kemény táblás ára pedig 5450.-
Egy kötet vásárlása esetén 25% kedvezményt kínálunk, kettő, vagy annál több vásárlásakor pedig 30%-os a kedvezmény.
Oldalszám: 594

Joyce Meyer - Újulj meg

„Hanem a világ bolondjait választotta ki magának Isten, hogy megszégyenítse a bölcseket, és a világ erőtleneit választotta (szánt szándékkal) ki magának Isten, hogy megszégyenítse az erőseket, és a világ nemteleneit és megvetettjeit választotta ki magának Isten, és a semmiket, hogy a valamiket megsemmisítse, hogy senki ne dicsekedjék őelőtte.” 
1.Korintus 1:27-29

Ha gyenge a hited, az elméd, tested, fegyelmed, önuralmad és határozottságod, csak várj Istenre. Ő megerősíti a te erőtlenségedet.

Az Ézsaiás 40:31 arra tanít, hogy ha Istenre vársz, Őt keresed, benne bízol, Ő megváltoztatja, megújítja az erődet; futsz majd és nem lankadsz, nem leszel fáradt. A Biblia nem azt mondja, hogy „remélhetőleg, talán így lesz”. Nem, a Biblia kijelenti, hogy megújulsz.

Fordította: Diana En Arnoud Jan és Antal Orsolya

Bibliai ígéretek 2.

Ígéret az örök életre

"Mondta néki Jézus: Én vagyok a feltámadás és az élet: aki hisz én bennem, ha meghal is, él; És aki csak él és hisz énbennem, soha meg nem hal. Hiszed ezt?"
János 11:25-26.


Ígéret a következményekről

"Mert aki vet az ő testének, a testből arat veszedelmet; aki pedig vet a szellemnek, a szellemből arat örök életet."
Galata 6:8.


Ígéret a Bíróról

"És azt mondja az ember: Bizonyára van jutalma az igaznak; bizony van ítélő Isten e földön!"
Zsoltárok 58:12.


Ígéret a bálványimádóknak

"Meghátrálnak és mélyen megszégyenülnek, akik a bálványban bíznak, akik ezt mondják az öntött képnek: Ti vagytok a mi isteneink!"
Ésaiás 42: 17.


Ígéret a csalódottaknak

"Hozzád kiáltottak és megmenekültek; benned bíztak és nem szégyenültek meg."
Zsoltár 22:6.

2015. április 9., csütörtök

David Yonggi Cho - Az Úr imája - Jöjjön el a Te országod 8.

3. Imádkozzunk Isten akaratának megvalósulásáért

Nem elég, hogy Isten országa bennünk van. Be is kell teljesülnie és nyilvánvalóvá kell válnia polgárai életében, családjában és környezetében.

Isten akarata az, hogy megváltsa az emberiséget. Meg akarja szabadítani az emberiséget a háromszoros bukástól (szellemi, lelki és testi) Jézus háromszoros munkája, a keresztre feszítése, a halála és a feltámadása által. Isten már a világ teremtése előtt elhatározta, hogy elküldi Jézust erre a Földre úgy, hogy megfogan Szűz Mária testében.

Mielőtt ez megtörtént, az angyalok és az Úr prófétái már ismerték Isten akaratát. A mennyei seregek énekelték: „Dicsőség a magasságos mennyekben az Istennek, és e földön békesség, és az emberekhez jó akarat!“ (Luk 2,14) Istennek dicsőséget és a világnak békességet hozott ez az isteni akarat, amelyet Jézus töltött be a világra való eljövetelével.

Mi a megfelelő hozzáállás, amikor azért imádkozunk, hogy Isten akarata megvalósuljon a Földön, s az emberek megváltást, bűnbocsánatot és áldást kapjanak testben és lélekben egyaránt?

Úgy kell gondolkoznunk, ahogyan Isten gondolkozik: pozitívan, alkotó és a megváltást szolgáló módon. A Biblia - amely emberi írásokon keresztül isteni kinyilatkoztatásokat tartalmaz - ezt a gondolkodást tükrözi az elejétől a végéig. Néhány vers ostobának tűnhet emberi gondolkodásunk szerint. A biblia azt mondja: „Mert az Isten bolondsága bölcsebb az embereknél, és az Isten erőtlensége erősebb az embereknél.“ (I.Kor 1,25).

Hozzuk csak mozgásba elménkben Isten országának erejét. Képzeletünk vetítővásznára kivetíthetünk olyan dolgokat is, amelyek nem léteznek. A Példabeszédekben azt olvashatjuk: „Mikor nincs mennyei látás, a nép elvadul." (Péld 29,18) Legyünk olyanok, akik hordozzák ezt a látást, hogy Isten akarata megvalósuljon a földön. „És lesz az utolsó napokban, ezt mondja az Isten, kitöltök az én Szellememből minden testre: és prófétálnak a ti fiaitok és leányaitok, és a ti ifjaitok látomásokat látnak, és a ti véneitek álmokat álmodnak.“ (ApCsel 2,17)

Amikor elkezdünk pozitív, alkotó és a megváltást szolgáló módon gondolkodni, akkor azt is látnunk kell, hogy mivé lehetünk Krisztusban. A köztünk lévő betegeknek legyen látásuk a jó egészségről, a szegényeknek a bőségről; a széthúzó családban élőknek a békességről és harmóniáról. A Szent Szellem ereje által mindezek valóra fognak válni: az ilyen látások a Szellem által születnek meg a szívünkben.

Oral Roberts - A Szellemben való imádkozás erejének kiaknázása 6.

A BESZÉLGETÉS NEM A NYELVEDDEL KEZDŐDIK, HANEM A HASADDAL

Tudod mit mondott Jézus Krisztus azokról, akik hisznek benne? Kijelentette: „A hasából élő vizek folyamai ömlenek. (De ezt a Szellemről szólta, amit a Benne hívők megkapnak, mivel a Szent Szellem nem töltetett még ki, mert Jézus még nem dicsőíttetett még meg.„ (János 7.38,39) Az ÚR a Szent Szellemet folyóként, áradatként írta le, ahogy az feltör belül és kijön a hasad tájékáról és átgördül a nyelveden „ élő víz folyamaiként”. 

Felfedeztem azt, hogy a hasad tájéka, amit gyomorszájnak hívnak, a lényed legérzékenyebb része, nemcsak az anatómiában, hanem a szellemedben és az értelmedben is. Tehát nem meglepő, hogy a Szent Szellem az anatómiád legérzékenyebb részében vesz lakozást és ebből a hasad e részének forrásából egy szavak által leírhatatlan csodálatos folyó kezd el ömleni. Úgy hittem régen, hogy a nyelvemmel beszélek, mivel ez a szerv hozta létre a szavakat és nyomta ki a számból hangokként azokat. De fokozatosan megvilágosult bennem, hogy a hasamnak ez a területe – az érzelmeim forrása - nem áradt, a nyelvem csak egy kis húsdarab volt a számban, szunnyadó és artikulálatlan. 

Mindenesetre hagyom, hogy az élet megérintsen, amit érzek a gyomorszájamban azt kiengedem és a nyelvem mozgásba lendül bármiféle tőlem jövő tudatos tett nélkül. Tényleg, ha elgondolkozol rajta, a nyelved nem lehet sokkal több a beszéded forrásánál, mint egy vízcsap vagy egy öntöző az udvarodban, ahol a víz elkezd folyni. A VÍZ ELKEZD FOLYNI, AMIKOR A NYOMÁS ELKEZD JÖNNI A VÍZ FORRÁSÁBÓL , AMI ÖSSZEGYŰLIK A CSAP MÖGÖTT ÉS KIENGEDI, AMIKOR MEGNYITOD A CSAPOT. De meg kell nyitnod a csapot! HOGY VALÓBAN HALLD AZ ÚR HANGJÁT HALLÓ SZÍVED KELL, HOGY LEGYEN.

Fordította: Nagy Andrea

2015. április 8., szerda

Igegyűjtemény a gyógyulással kapcsolatosan 1.

"Ábrahám pedig imádkozott Istenhez, és meggyógyította Isten Abímeleket, feleségét és szolgálóit, úgyhogy ismét szülhettek."
I. Mózes 20:17.

A hit megvallása
Én egy közbenjáró vagyok az Úr előtt. Odaállok a törésre azokért, akik betegek, és a gyógyulás Igéit mondom ki rájuk.


"Ábrahám élemedett korú, öreg ember lett, és az Úr mindennel megáldotta Ábrahámot."
I. Mózes 24:1.

A hit megvallása
Nem tűröm a betegségeket a testemben, mert a betegségek ellentétesek az Úrtól kapott áldásokkal. Nem fogok idő előtt meghalni, és az életidőmet a földön áldott emberként fogom leélni.


"Akkor Mózes segítségért kiáltott az Örökkévalóhoz, aki egy fadarabra irányította Mózes tekintetét. Amikor Mózes beledobta a vízbe azt a fadarabot, a víz ihatóvá változott. Az Örökkévaló ott törvényeket és rendelkezéseket közölt a néppel, és próbára tette őket, hogy vajon engedelmeskednek-e neki. Ezt mondta a népnek: „Ha figyelmesen hallgatsz Istened, az Örökkévaló hangjára, ha azt teszed, amit ő helyesnek tart, ha engedelmesen követed parancsait és megtartod rendelkezéseit, akkor egyetlen betegséget sem engedek hozzád férni azok közül, amelyekkel az egyiptomiakat sújtottam, mert én vagyok az Örökkévaló, aki meggyógyítalak téged.”"
II. Mózes 15: 25-26.

A hit megvallása
Szövetségben állok Istennel. Szorgalmasan és figyelmesen hallgatok a szavára és engedelmeskedek Neki. És az áll az Ő Igéjében, hogy távol tartja tőlem a betegségeket. Az én Istenem Jahve Raffa, az Isten, aki meggyógyít engem. Az Úr az én gyógyítóm.


"Ti egyedül az Örökkévalót imádjátok, Isteneteket! Akkor meg fog áldani titeket bőséggel, enni-innivalóval, egészséggel, és eltávolít tőletek minden betegséget. Nem lesz közöttetek meddő, sem aki elvetél, és hosszú élettel áldalak meg titeket."
II. Mózes 23: 25-26.

A hit megvallása
Szolgálom az Urat, az én Istenemet, és Ő megáldja a kenyeremet és vizemet. Elvette az én betegségeimet és meggyógyult a testem. (Hölgyeknek: egészséges szolgálólánya vagyok az Úrnak, és a gyermekeimet védi az Ő hatalmas keze). Az Úr teljessé teszi életem idejét a földön.


"Amikor névjegyzékbe veszed Izráel fiai közül a számba veendőket, adjon mindenki váltságdíjat magáért az Úrnak, amikor számba veszik, hogy ne érje őket csapás a számbavétel miatt."
II. Mózes 30:12.

A hit megvallása
Én Isten népe közé vagyok számolva, ezért nem jön rám csapás, fertőző betegség.


"Amikor a felhő eltávozott a sátorról, Mirjám egyszerre poklos lett, olyan, mint a hó. Áron Mirjám felé fordult, és látta, hogy poklos. Akkor ezt mondta Áron Mózesnek: Kérlek, uram, ne ródd föl nekünk ezt a vétket, hogy esztelenül vétkeztünk! Ne legyen olyan Mirjám, mint a halvaszületett, akinek a teste félig már oszlásnak indult! Ezért így kiáltott Mózes az Úrhoz: Istenem, gyógyítsd meg őt! Az Úr azonban ezt mondta Mózesnek: Ha csak az apja köpte volna is arcul, akkor is szégyenkeznie kellene hét napig. Zárják ki a táborból hét napra, és csak azután fogadják vissza. Ki is zárták Mirjámot a táborból hét napra. A nép nem indult tovább addig, amíg vissza nem fogadták Mirjámot."
IV. Mózes 12: 10-15.

A hit megvallása
Közbenjárok a családomért és Isten népéért. Ha valaki beteg, én imádkozom érte. Az Úr meghallgatja imámat és együtt érző a betegekkel. 

Joyce Meyer - Kegyelmed éltet - Kegyelem, kegyelem és még több kegyelem 7.

Mint hűtlen feleségek

„[Olyanok vagytok, mint a] Parázna férfiak és asszonyok [akik tiltott szerelmi viszonyt folytatnak a világgal, megszegve házassági fogadalmatokat, amit Istennek tettetek], nem tudjátok-e, hogy a világ barátsága ellenségeskedés az Istennel? Aki azért e világ barátja akar lenni, az Isten ellenségévé lesz” (Jakab 4:4)

Mit ért Jakab „parázna férfiak és asszonyok” alatt? Erre is adott nekem az Úr egy jó példát a saját életemen keresztül.

A konyhámban, a mosogató fölött van egy ablak, amit nagyon nehezen érek fel. Ha ki akarom nyitni, vagy be akarom csukni őket, mindig fel kell másznom a konyhapultra, ami mindig nagy próbatétel számomra. De rengeteg fáradságot és erőfeszítést spórolhatok meg, ha egyszerűen csak szólok Dave-nek, a férjemnek, és megkérem, hogy nyissa ki nekem az ablakot. Dave sokkal magasabb nálam, és hosszú karjaival könnyedén meg tudja tenni azt, ami nekem hatalmas kihívást jelent.

Ugyanez a helyzet Istennel is. Küzdünk, szenvedünk, kifárasztjuk magunkat egy olyan dologgal, amit az Úr könnyedén, minden erőfeszítés nélkül megtesz nekünk – csak kérnünk kell.

Tudod, mi bosszantaná fel sokkal jobban az én drága férjemet, mint az, hogy nem kérek tőle segítséget? Az, ha átrohannék a szomszédba, és megkérném a szomszédot, hogy jöjjön át, és nyissa ki nekem az ablakot. Szerintem erre gondol Jakab, amikor „parázna asszony” jelzővel illeti azt, aki más férfihoz fordul ahelyett, hogy a saját férjétől kérne segítséget, aki az Urat jelképezi a családban.

Egészen addig csalódottnak éreztem magam magánéletemben és szolgálatomban egyaránt, amíg meg nem tanultam, hogy ahelyett, hogy magam próbálnám a saját erőmből megoldani a problémáimat vagy másokhoz rohangálok segítségért, Istenre kell bíznom azokat, Hozzá kell futnom.

Fordította: Berényi Irén

2015. április 7., kedd

Bibliai ígéretek 1.

Ígéret a megváltásra

"Mert ha a te száddal vallást teszel az Úr Jézusról, és szívedben hiszed, hogy az Isten feltámasztotta őt a halálból, megtartatsz.
Mert szívvel hiszünk az igazságra, szájjal teszünk pedig vallást az üdvösségre."

Róma 10:9-10.


Ígéret arra, hogy fontosak vagyunk Isten szemében

"Nemde, két verebecskét meg lehet venni egy kis fillérért? És egy sem esik azok közül a földre a ti Atyátok tudta nélkül!
Ne féljetek azért; ti sok verebecskénél drágábbak vagytok."

Máté 10: 29; 31.


Ígéret Isten jóindulatáról

"Irgalmas és könyörületes az Úr, késedelmes a haragra és nagy kegyelmű.
Igaz az Úr minden Ő útjában, és minden dolgában kegyelmes."

Zsoltár 145: 8; 17.

Tanuljunk meg Igéket a Bibliából 15.

"Az én Istenem pedig be fogja tölteni minden szükségeteket az Õ gazdagsága szerint dicsőségesen a Krisztus Jézusban."
Fil. 4:19.

Joyce Meyer - Az elme megújítása

2015. április 3., péntek

Ruff Tibor - A húsvét valósága

Ezen a hétvégén a nyugati civilizáció Jézus Krisztus halálának és feltámadásának emlékét ünnepeli – amelyhez máig ambivalens módon viszonyul. Összeállításunk az ünnep eredeti tartalmát és mai formáit járja körül.

A sokak által már akkor is Messiásnak tartott Jésua rabbit feltehetőleg i. sz. 32. niszán hónap 14-én (tehát a mi márciusunk utolsó vagy áprilisunk első napjaiban) ölték meg a római katonák az akkor szokásos, és máig is a legkegyetlenebbnek számító kivégzési módszerrel: keresztre feszítéssel. Az akkor már – a közhiedelemmel ellentétben – negyvenhez közeledő vagy éppen negyvenéves zsidó prédikátor-tanítót alapvetően nem teológiai okokból adta a római megszállók kezére a zsidó nép vezető testülete, a szanhedrin, hanem egyszerű, közönséges vallási féltékenységből.

Miután a római hatalom képviselője – hosszas vívódás után szintén nem meggyőződésből, hanem politikai nyomásgyakorlás és zsarolás eredményeképpen hatalmi érdekeiből – szentesítette döntésüket, a kivégzést a rómaiak hajtották végre. A kereszthalált általában nem az egyszerű, köztörvényes bűnözők, hanem kifejezetten a birodalom rendje ellen lázadók számára fejlesztették ki, ezért szükséges volt, hogy a lehető legnagyobb elrettentő erővel bírjon mindenki számára, aki csak tanúja lett az ilyennek.

Az elítélteket először megkorbácsolták, arra azonban ügyeltek, hogy ez ne okozhassa gyors halálukat. Az ólomdarabokkal és birkacsontokkal preparált bőrszíjakból álló római korbács ugyanis azonnali halált is képes volt okozni, hiszen a csontokig szét tudta szaggatni a megkorbácsolt hátát. Ezután a kereszt mintegy harminc-ötven kilogrammos vízszintes gerendáját az elítéltnek kellett a kivégzés helyére vinnie. Az áldozatot mindkét nyújtott karjával a gerendához kötözték, így annak teljes súlya a legfelső hátcsigolyán és a legalsó nyakcsigolyán nyugodott. Ha az elítélt útközben elesett, nagyon megsérült, mert az arcára esett a gerenda súlyával a nyakában, és arcát nem tudta védeni.

A halálraítélteket a rómaiak meztelenül feszítették keresztre. A szögeket nem a tenyéren, hanem a csuklón ütötték át, ami elviselhetetlenül erős, a gerincoszlopig ható úgynevezett "égő idegfájdalommal" járt együtt. A halált végül fulladás okozta: a felfüggesztett test mellkasa a kezeken lógó teljes testsúly miatt annyira kifeszült, hogy az elítélt csak belélegezni tudott, a levegőt nem tudta kifújni. Mintegy tíz perc után a megfeszítettnél fulladozás lépett fel, miközben a testnek a légszomj következtében fellépő elsavasodása miatt az egész törzsben és minden végtagban minden izom állandó, szünet nélküli, erős görcsbe került.

Ha a lábai nem kissé meghajlítva lettek volna felszögezve, az elítélt fél órán belül megfulladt volna. Ez azonban nem szolgálta volna a rómaiak érdekeit. Így viszont az életösztöntől sarkallva az áldozat pokoli fájdalom árán lábával felnyomhatta magát, csökkentve a mellkasára és karjaira nehezedő súlyt, és kifújhatta jobban a levegőt. Még két napig szenvedő keresztre feszítettről is van híradás. A keresztre feszítettek tehát szinte állandóan mozogtak, újra meg újra felnyomták magukat, majd visszazuhantak.

A vér- és folyadékveszteség miatt végül úgynevezett hypovolaemiás sokk következett be. Az ilyen sokk hatására a vérnyomás drasztikusan csökken, a szív sokkal gyorsabban, de sokkal gyengébben ver. Mivel a szervezet a legfontosabb szervek működésének fenntartására koncentrál (szív, agy, tüdő), leáll a máj, a vese, a gyomor, a belek működése, és mivel ezek már nem kapnak vért, bizonyos idő után visszafordíthatatlanul károsodnak. A pupilla kitágul, remegés, szájszárazság, fokozott vészreakció indul meg, a sérült elsápad, hideg verejték jelenik meg rajta. Még érzékeli a környezetét, de reagálni nem tud rá; végül eszméletvesztés következik be, amely a szív megállása miatt bekövetkező halál pillanatáig tart. Folyadék gyűlik össze a tüdőkben (tüdőödéma), a lélegzés hörgéssé válik, a szív összevissza ver, s ez közvetlenül a halálhoz vezet.

Jézus esetében azonban a halál bizonyosan nem így állt be. Közvetlenül a halála előtt ugyanis még beszélt (tehát a sokkos állapot nem lépett még fel), és szenvedése – relatíve – nagyon rövid ideig tartott, "mindössze" hat órán át, délelőtt kilenctől délután háromig, olyannyira, hogy Pilátus el sem akarta hinni, hogy meghalt, hanem külön ellenőriztette ezt, mielőtt a testet kiadatta. A teológusok egyetértenek abban, hogy Jézusnak azért kellett hamarabb meghalnia, mert a húsvét ünnepének beállta miatt az alkonyatkor még élő sorstársait, a két lázadót lábszáruk eltörésével ölték meg, neki azonban be kellett teljesítenie a húsvéti bárányra vonatkozó jövendölést, amely szerint a csontja nem törhet el. A lábszár eltörését a többiek esetében egy szintén külön erre a célra készült eszközzel, a crurifragium nev? vasrúddal végezték. Ez a halált azáltal gyorsította meg, hogy az elítélt nem tudta többé feltornázni magát a kilégzése érdekében, és így fél órán belül megfulladt.

Az Evangéliumok szövegei azt sugallják, hogy Jézusnak hatalmában állt halála időpontjának meghatározása, és egy erős kilégzéssel maga "fújta ki" tudatosan a szellemét, hogy csontjai eltörésére ne kerülhessen sor. De az is lehetséges, hogy az általában szokásosnál fokozottabb kínzása okozta korai halálát: hiszen amikor megkorbácsolták, még fennállt szabadon bocsátásának lehetősége, ezért a korbácsolás erősebb lehetett a kereszthalálra ítéltek esetében szokásosnál; valamint a töviskoszorú is jelentős vérveszteséget okozhatott; és a fájdalomcsillapító hatású mirhás bort sem fogadta el.

A keresztény hagyományon belül több álláspont is létezik megfeszítése helyének, a Golgotának ("Koponya-hely") a meghatározását illetően. A katolikus egyházak által tiszteletben tartott Szent Sír-templomban lévő sírhelyet ugyanis a protestánsok nem fogadják el hitelesnek, hiszen ezt a 4. században jelölte csak ki Konstantin császár édesanyja, Heléna, egy álomra hivatkozva, bár sok történész még ezt is csak legendának tartja. Problematikus az is, hogy a hely a jelenlegi és a feltételezett régi városfalon egyaránt belül van, márpedig sem a római, sem a zsidó felfogás szerint ilyen kivégző- és temetőhely nem lehetett a városon belül. Egyes katolikus történészek éppen ezért feltételezik, hogy a városfal máshol, beljebb húzódhatott, mint ahol általában sejtik – ezt a kérdést azonban csak egy ásatással lehetne eldönteni. Jelenleg azonban az érintett terület már sűrűn tele van lakó- és műemléképületekkel, így erre nincs lehetőség.

Protestáns körökben egy másik helyet valószínűsítenek Jézus sírjaként, bár hangsúlyozzák, hogy biztosnak ez sem tekinthető. A mai és a régi városfalon egyaránt bizonyosan kívül eső területen van egy domb, amely a benne lévő két sziklaüreg miatt az Óváros felől nézve valóban egy koponyára emlékeztet (lásd képünkön – a szerk.). Közel ehhez egy ősi kertet, s abban egy üres sírt tártak fel. Mindezek elhelyezkedése és sajátosságai valóban megfelelnek az evangéliumi beszámolóknak és a történelmi sajátosságoknak – a protestánsok hitélete szempontjából azonban a konkrét helyszínek vallásos tiszteletének messze nincs olyan jelentősége, mint a katolikusok számára, így a hely abszolút hitelességét nem hirdetik.

Még érdekesebb problémát vet fel Jézus halotti leplének ügye, amelyet a turini ereklye körül újra meg újra fellángoló viták is reflektorfénybe helyeznek. Jézus korában ugyanis a halottakat nem ilyen jelleg? lepelbe borították, hanem több kilogrammnyi illatos kenőccsel együtt hosszú gyolcsvászon csíkokba pólyálták, arcukat pedig kendővel takarták le. Erre maguknak az Evangéliumoknak az eredeti görög szövege is utal (János evangéliuma 11:44, 19:40, 20:5–6).
Az is jelentős kérdés a keresztény világban, hogy mennyi időt töltött Jézus a sírban. Ő maga ugyanis többször azt jövendölte, hogy három napot és három éjszakát fog a föld gyomrában tölteni, ezzel szemben megfeszítésének péntek délutáni, feltámadásának vasárnap virradat előtti datálása csak másfél napot és két éjszakát foglal magába. Azok a keresztény teológusok tehát, akik tartják magukat Jézus próféciájának hitelességéhez, azt vallják, hogy azon a héten a pészach munkaszüneti napja ("szombatja") péntekre eshetett, így a szombattal együtt két teljes munkaszüneti nap találkozott, és erre utal János evangéliuma, amikor azt említi: "mert ez a szombat nagy [vagy: hosszú] nap volt" (19:31), tehát úgynevezett "hosszú szombat" keletkezett. Ebben az esetben Jézus csütörtök délután háromkor halt meg, eltemetése pedig ugyanezen a napon, még jóval napnyugta előtt; pénteken és szombaton végig a sírban volt; majd vasárnap hajnalban támadt fel. Így valóban három (két és fél) napot és három éjszakát volt a sírban.

Az Újszövetség egybehangzó és egyértelm? tanítása és tanúvallomásai szerint Jézus a halálból a szó testi, fizikai, valóságos értelmében támadt fel. Ez az üzenet már viszonylag korán, Pál apostol idejében "megfeküdte a gyomrát" sok, a görög kultúra és filozófia hátteréből származó hívőnek (lásd a Korinthosziakhoz írt 1. levél, 15. fejezetét), mivel ez a világnézet – szemben a zsidó hittel – lehetetlenségnek tartotta az ilyesmit. Mindezek ellenére a niceai hitvallás ("Hiszekegy") még a keresztény hit üdvösséghez nélkülözhetetlen alapköveként foglalta magába ezt az állítást.
A zsidóság politikai és vallási vezetői alapvetően nem teológiai megfontolásokból utasították ezt el, hanem Jézus személyével való szembenállásuk, ellenérzéseik miatt, sőt Máté evangéliuma beszámol az esemény szemtanúinak, a főpapi őrségnek a szanhedrin általi megvesztegetéséről is.

Jézus testben történő feltámadásának üzenetét azonban a nem zsidó világ nagy része is elutasította, illetve korunkra már a névlegesen keresztény teológia jelentős irányzatai is fokozatosan újra kivetették magukból mint természettudományos képtelenséget, valamiféle szellemi, eszmei "feltámadással" helyettesítve azt.
Jézus feltámadásának hírét – amely valamennyi világvalláshoz képest egyedivé teszi a kereszténységet, hiszen egyetlen másik vallás sem hirdet hasonlót – az európai kultúrkör máig éppúgy nem tudta "sem lenyelni, sem kiköpni", mint maguk az esemény kortársai. Éppen ez a jelenünkig húzódó szellemi konfliktus mutatja, hogy nem a régmúlt egyik érdektelen ügyéről van szó, hanem máig is eleven aktualitásról. Az "első húsvét" továbbra is folyamatos kihívást jelent mind a teológusok, mind a történészek, a kultúránk és a tudomány számára egyaránt.

Kulcsár Árpád - Sonka, tojás, szenteltvíz

A keresztény húsvét időpontja kezdettől fogva egybeesett a nagy pogány tavaszünnepekkel. Mivel Európa népeinek többsége csak államhatalmi kényszer hatására és nem meggyőződésből vette fel a kereszténységet, ezért az emberek igyekeztek mennél többet továbbvinni addigi pogány szokásaikból, mágikus és babonás rítusaikból.

A katolicizmus terjesztése érdekében a római egyház késznek mutatkozott beépíteni az egyházi gyakorlatba pogány eredetű hitelveket és hitgyakorlatot, de csak miután azokat új elnevezéssel és valamilyen keresztény jellegű utalással látták el.

Így lett része a húsvéti liturgiának például a nagyszombati tűzgyújtás. A németek apostolaként tisztelt Szent Bonifác a 8. században sikertelenül igyekezett rábírni a népet, hogy hagyjanak fel a tavaszi nagy tűzgyújtások pogány szokásával. A pogány germánok ugyanis tavasszal isteneik tiszteletére hatalmas tüzeket gyújtottak, hogy elégessék a tél, a sötétség gonosz szellemeit, és termékenységet biztosítsanak földjeiknek. Bonifác, látva az emberek ragaszkodását ehhez, a rítust egyházias magyarázat kíséretében beépítette a katolikus liturgiába.

A húsvéti ünnepkör minden napját sokszorosan átszőtték a bibliai kijelentésektől távol álló vallásos szokások. Húsvét vasárnapján történik a katolikus templomokban például az ételszentelés. Ennek során a papok megszentelik a misére vitt húsvéti ételeket: a piros tojást, sonkát, tormát stb. E szentelés azonban nem változtat azon a tényen, hogy a piros tojás eredendően a tavaszi pogány ünnepek középpontjában álló termékenységvarázsló szokások egyik fontos kellékeként ismeretes.

A pogány felfogás a tavasz kezdetén a vizeknek varázslatos erőt tulajdonított. Ezért kellett ilyenkor a férfiaknak locsolkodást végezniük, hogy e víznek a lányokra és asszonyokra hintésével egészséget és termékenységet biztosítsanak számukra. A meglocsoltaktól a férfiak hasonló céllal festett tojást kaptak. A pogány vallásokban jellegzetes termékenységszimbólumként szereplő tojás mágikus hatását a ráfestett különböző jelek és színek voltak hivatottak fokozni.

A pirosra festett tojásnak például bajelhárító hatást tulajdonítottak.

David Yonggi Cho - Az Úr imája - Jöjjön el a Te országod 7.

Isten országa a szívünkben van

Jézus a következőket válaszolta a farizeusok kérdésére:

"Az Isten országa nem szemmel láthatólag jön el. Sem azt nem mondják: íme itt, vagy: íme amott van; mert íme az Isten országa tibennetek van.“ (Luk 17,20-21) Jézus állandóan hirdette Isten országának jó hírét Célja az volt, hogy megtanítsa az embereknek: mi Isten országa, és hogyan lehetnek polgárai. A farizeusoknak téves elképzelésük volt Isten országáról, mert arra számítottak, hogy a világ egyik nemzeteként fog testet ölteni. Jézus azonban ezt válaszolta nekik: „Isten országa tibennetek van.“

Amikor Jézust szívünkbe fogadjuk Megváltónak, és szánkkal megvalljuk őt Úrnak, a Szent Szellem bizonyosságot ültet a szívünkbe. A Szent Szellem bennünk lakozik, és Isten templomává tesz minket. Attól a pillanattól kezdve Atyánk uralma alatt vagyunk. Ez az a belső hely, ahol Isten uralkodik és kormányoz, ahol ott van Isten országa.

Új teremtmények vagyunk: „ Azért ha valaki Krisztusban van, új teremtés az; a régiek elmúltak, íme újjá lett minden." (2Kor 5,17)

Jézus sokszor hasonlította Isten országát a magvak növénnyé fejlődéséhez. Amikor a mennyek országa vagy más szóval Isten országa eljön a szívünkbe, gondolkodásunk által kezd el növekedni. Ezért hitünknek és gondolkodásunknak addig kell növekednie, amíg el nem érik Isten hitét és gondolkodását. Ennek a növekedésnek addig kell folytatódnia, ameddig meg nem látjuk Jézust szemtől szembe.

A Bibliában ez olvasható: „Annak pedig, aki véghetetlen bőséggel mindeneket megcselekedhetik, feljebb, mint kérjük vagy elgondoljuk, ami bennünk munkálkodó erő szerint.“ (Ef 3,20) Ha gondolataink elérik Isten gondolatait, akkor megláthatjuk Isten kezét, amint megvalósít dolgokat. Naponta győzelmes életet élhetünk, és lerombolhatjuk a Sátán munkáját. Isten ugyanis bennünk él és Ő nagyobb a Sátánnál, aki a levegőég felett gyakorolja hatalmát. (I.Ján 4,4).

Tehát Isten országa a szívünkben él Jézus és a Szent Szellem ereje által. S bár egy zűrzavarral, ürességgel és sötétséggel teljes világban élünk, szívünkben kicsírázott egy új világ. Egy új ország jött el. Ténylegesen életünk részévé váltak Isten országának jellemzői, amelyeket Jézus meghirdetett, és amelyért kereszthalált halt. Megkaptuk bűneink bocsánatát, meggyógyultunk, megszabadultunk a démonoktól, a szegénységtől és az átoktól, s örök életet kapunk hit által.
Amikor mindezek beteljesülnek életünkben, akkor megvan a bizonyosságunk arról, hogy Isten országa bennünk van. Ugyanis ilyen jelek követik azokat, akik hisznek Jézusban, és Úrnak vallják Őt.

Az azonban szánalmas dolog, hogy nagyon sok ember csak templomlátogató, nem ismeri vagy nem érti meg azt az új világot, amely a szívükben élhet, s nem is próbál hinni benne. Nem ismeri ezt a kegyelmet és kiváltságot, az új rendet, új erőt és az új világot, melyben akkor van részünk, ha Istent Atyának szólítjuk.

„Elvesz az én népem, mivelhogy tudomány nélkül való...“ (Hós 4,6). Hóseásnak ez a kijelentése pont az ilyen esetre vonatkozik. Jézus azt mondta a zsidóknak, akik nem ismerték az igazságot: „És megismeritek az igazságot, és az igazság szabadokká tesz titeket.“ (Ján 8,32)

Amikor az emberek a templomba járást fontolgatják, sokan azért mennek el, hogy a vallással megismerkedjenek. Úgy gondolják, hogy a templom az a hely, ahol pallérozhatják erkölcseiket, előadást hallhatnak a múlt nagy embereiről, vagy etikai irányelveket találnak életük számára.
A Krisztusban való hitünk azonban nem egy vallás. Ez se nem kultúra, se nem erkölcs. Ez a Jézus Krisztussal való személyes találkozás tapasztalata! Valami olyan új dolog, amely a szívünkben történik. Az a legcsodálatosabb esemény, amikor Isten, a Menny és Föld teremtője megvásárol minket Jézus Krisztus bűntelen vérével, és így belénk ülteti az ő országát.

Ha Isten embereivé váltunk, többé már nem kell szenvednünk a bűnös lelkiismeret miatti kínoktól. Nem kell elviselnünk a Sátán elnyomását és kötelékeit. Mivel Isten országa a szívünkben van, jogunk van élvezni kiváltságait. A Biblia nyomatékosan figyelmeztet: „Azért a szabadságban, melyre minket Krisztus megszabadított, álljatok meg, és ne kötelezzétek meg ismét magatokat szolgaságnak igájával.“ (Gal 5,1) Többé nem köthetünk alkut a bűnnel.

Amikor azt imádkozod, hogy„Jöjjön el a Te országod", jusson eszedbe, hogy Isten birtokba veszi a szívedet Azt se feledd el, hogy ezzel az imával Istennek szánod oda egészen a szívedet. Ez az ima az Atyában való hited és a Neki való engedelmesség kifejezése.
Ezzel az imádsággal megbízást kapsz, hogy hirdesd Isten országát. E megbízatás betöltésének leghatékonyabb módja az, hogy élvezed Isten országának kiváltságait, és benne élsz mindennap.

Joyce Meyer - Uram, mi vár rám?

„Utaidat, Uram, ismertesd meg velem, ösvényeidre taníts meg engem! Vezess igazságodban, és taníts engem, mert te vagy szabadító Istenem. Mindennap benned (egyedül tebenned, teljesen) reménykedem (várakozással telve).” Zsoltárok 25:4-5 

Kezdd a napodat a következőkkel: ”Izgatottan várom ezt a napot, Uram. Alig várom, hogy meglássam, mit fogsz ma cselekedni. Hiszem, hogy megtartasz, segítesz, megáldasz, és támogatsz. Szeretlek Atyám.Várok Rád Uram és hallgatlak Téged.”

Kérd Istent, hogy helyezze beléd az Ő Szellemét, hogy megértsd az Ő akaratát.

Kérd, hogy mutassa meg, mik várnak rád, és miként kell cselekedj majd. (lásd: János 16:13) Ő útba igazít téged, te pedig dicsőíted Őt ma.

Fordította: Diana En Arnoud Jan és Antal Orsolya

Philip Yancey és Tim Stafford - A remény üzenete: Honnan ered Ézsaiás optimizmusa?

Ésaiás 25,8 Véget vet a halálnak örökre! Az én Uram, az ÚR letörli a könnyet minden arcról.

Amellett, hogy a király tanácsosaként szolgált, Ézsaiás hatalmas írói tehetséggel rendelkezett. Az általa használt kifejezések jó része bekerült a mi modern szókincsünkbe is. Ézsaiás arra használta ékesszólását, hogy megpróbálja felébreszteni Júda népét a szellemi kábultságból. A legtöbb prófétához hasonlóan, igehirdetésének két fő üzenete van: az ítélet (amely elkerülhetetlen, ha a nép meg nem tér) és a remény (egy olyan jövő reménysége, amelyben Isten nem csupán Izrael népét, de az egész világot helyreállítja).

Egy jobb világ

Ézsaiás könyve azt az ősi emberi vágyat tükrözi, amely egy jobb világ után sóvárog. A prófétának nincs kétsége afelől, hogy egy napon Isten ezt a sebhelyes bolygót olyan új világgá változtatja, ahol nem lesz többé könny, fájdalom és halál. Az általa leírt eljövendő világban vadállatok fekszenek egymás mellett békességben (11,6), és a fegyverekből mezőgazdasági eszközöket kovácsolnak (2,4).
A történelem egy adott pontján úgy tűnhet, mintha Isten elveszítette volna erejét, vagy mintha egykedvű nemtörődömséggel nézné a világot elborító erőszakot és gonoszságot. Az asszír megszállás láttán Jeruzsálem lakosai nyilván kétségbe vonták, hogy Isten törődik velük. Ézsaiás a reménység üzenetével állt elő: Jövőbeni szabadulásotok tekintetében egyedül Istenben bízzatok. Ezt az üzenetet azután az egész világra kiterjeszti. Még a halál is meg fog semmisülni (25,7–8). Ézsaiás 24–27 a történelem legvégső korszakába enged betekintést, amely az eljövendő életet olyan csodálatosan ábrázolja, hogy azt alig tudjuk elképzelni.

2015. április 2., csütörtök

700-as Club - Kitörés a depresszióból

Az áldás estéje - Douala, Kamerun - Negyedik nap

Kedves missziós partnerek!


Az imént hagytuk el a helyszínt, miután végetért az evangélizációs kampányunk záróestje itt a kameruni Doualában. A négy összejövetelen összesen 370 ezer ember vett részt, és sok ezren válaszoltak az evangélium hívására. A prédikáció és a betegekért való imádkozás után csodálatos bizonyságtételeket hallottunk. Néhány ezek közül: egy nő, aki vérbetegségben szenvedett, meggyógyult; egy másik nő melléből a daganat eltűnt, minden fájdalommal együtt. Megint egy másik nőnek egy nagyon fájdalmas daganata eltűnt..., és a sort hosszan folytathatnánk.

A bizonyságtételek után egyenként áldást kértem Istentől a nemzetre, a városra, a gazdasági életre, a gyülekezetekre és az összejövetelen jelenlévők életére. Örömmel és nagy hittel vették az áldást! Azzal a meggyőződéssel távozunk Kamerunból, hogy Isten valami történelmi dolgot hajtott végre ezen a héten. Douala városa soha nem lesz már ugyanaz, mint volt előtte, Jézus nevében!

Még egyszer köszönöm szépen, hogy imádkoztok értünk, és anyagilag is támogattok minket. Úgy gondolunk rátok, mint a csapatunk tagjaira, és hisszük, hogy az Úr gazdagon megáld benneteket az evangélium ügyében velünk vállalt partnerségetekért!

Köszönjük!

Veletek együtt az evangéliumért:
Daniel Kolenda evangélista
valamint Reinhard Bonnke, Peter van den Berg, és a teljes CfaN csapat

Douala, 2015. március 29.

2015. április 1., szerda

Joyce Meyer - Kegyelmed éltet - Kegyelem, kegyelem és még több kegyelem 6.

Kapni, nem megszerezni

„Kéritek [Istentől], de nem kapjátok, mert nem jól kéritek, hogy gerjedelmetekre költsétek azt.” (Jakab 4:3)

E tanulmány írásakor azt a célt tűztem magam elé, hogy kitöröljem a szótáratokból a megszerez szót, és a megkap szóval helyettesítsem, ugyanis két különböző dolgot takarnak.

Jakab azt javasolja, hogy ahelyett, hogy nekifeszülnénk és megszereznénk azokat a dolgokat, amikre vágyunk, kérjük őket. Aztán továbbmegy, és azt mondja, hogy gyakran azért nem kapjuk meg, amit kérünk, mert rossz szándékkal vagy indítékkal kérjük.

Előfordul persze, hogy amit Istentől kérünk önmagában nem rossz, Ő mégsem teljesíti kérésünket, mert valamit még ki akar munkálni bennünk, hogy felkészítsen bennünket annak elfogadására.

Például én jogosan kértem az Úrtól, hogy beállhassak a szolgálatba, amelyre elhívott. Az Ő akarata volt, hogy sikerüljön. Mindezek ellenére szolgálatom első évei keservesek voltak, mert rossz volt a motívum. Ahelyett, hogy alárendeltem volna magam akaratának, és alázatosan szolgáltam volna, fontos akartam lenni. Bizonytalan voltam, Isten királyságában egy nagyon magas rangot szerettem volna magamnak kivívni, ami nem volt jó. Amíg meg nem tanultam, hogyan engedjem meg Neki, hogy elvégezze a munkát bennem, nem tudott rajtam keresztül munkálkodni. A motívumaimat meg kellett tisztítanom, és természetesen ez a fajta munka nem történik meg egy csapásra.

Éveken keresztül éreztem frusztráltnak magam, mert hiába imádkoztam, böjtöltem, kerestem az Urat, semmi nem történt – vagy legalábbis nagyon apró elmozdulás volt. Nem tudtam értékelni azt a munkát, aminek bennem végbe kellett menni ahhoz, hogy az áldások láthatóvá váljanak az életemben. Azt akartam, hogy a Szent Szellem teljesen elárassza az életemet és szolgálatomat, de az áldás éppen csak csordogált. Nem értettem, mi történik.

Már eljutottam arra a pontra, hogy megmondom az Úrnak, hagyjon békén, nem akarom a szolgálatot, és valami másba kezdek. Kész voltam feladni mindent.

Szerintem ez sokunkkal megtörténik. Az Úr belép az életünkbe, elkezd munkálkodni bennünk, rajtunk keresztül. Elindít minket egy úton, elvisz a közepéig, aztán úgy tűnik, nem megy előre, befejezte. Ez az a pont, ahol belép a frusztráció, mert minden erőnkkel azon igyekszünk, hogy továbblépjünk, megmozgassuk a dolgokat. Ezt leginkább ahhoz tudnám hasonlítani, mintha a hegyet puszta fizikai erőnkkel akarnánk kimozdítani a helyéből. Nem fog menni! Isten persze mindig befejezi, amit elkezdett, a várakozás hozzásegít minket ahhoz, hogy meggyökerezzünk Benne és megtanuljunk támaszkodni Rá.

Sokszor ez azért történik, mert rosszak a motívumaink. Sokszor önzőek a céljaink, még a számunkra legkedvesebb emberekkel szemben is. Nem azért akarjuk megmenteni őket, mert szeretjük és áldottnak akarjuk látni őket, csupán azért, hogy a saját életünket tegyük ezzel könnyebbé vagy jobbá. Nem a saját érdekükben akarjuk megmenteni őket, hanem azért, hogy ne kelljen a bűnös hozzáállásukat, magatartásukat elviselnünk.

Erről beszél Jakab is, amikor azt mondja, hogy nem jól kérünk, nem a megfelelő indokkal vagy rossz szándékkal. Isten tudja, hogy a motívumaink rosszak, még akkor is, ha mi magunk nem látjuk, vagy nem vagyunk hajlandók ezt elismerni. Bizony, nem könnyű az embernek szembesülni saját hibáival. De meg kell tennünk, ha képessé akarunk válni arra, hogy átvegyük mindazt, amit Isten adni akar nekünk.

Az évek során megtanultam egy fontos igazságot: Isten jobban ismer engem, mint én saját magamat. Rájöttem, ha kérek az Úrtól valamit, és Ő nem teljesíti azonnal a kérésemet, ez csak azért van, mert még nem vagyok felkészülve arra, hogy megkaphassam.

Az Úr egyszer azt mondta nekem: „Joyce, ha bármikor kérsz valami jó dolgot tőlem és nem kapod meg, azért van, mert nem akarom, hogy megkapd. Ez vagy azért van, mert én egy nagyszerűbb dolgot készítek neked, és te még nem tudsz eleget ahhoz, hogy azt kérd tőlem, ezért időt adok ahhoz, hogy megismerhesd a tervemet, vagy még nem jött el az ideje”.

Gyakran nem azért nem történnek meg a dolgok, mert Isten nem akarja, hanem azért, mert Isten úgy látja, még nem jött el az ideje. Nincs meg nekünk, mert nem kérjük. De azért sincs meg, mert nem a megfelelő motívum és szándék vezérel bennünket, vagy még nem vagyunk felkészülve arra, hogy átvegyük azt, amit Isten nekünk szánt. Megtanultam azt is, ha valamit kérek Istentől, mondjam el a kérésemet, aztán a többit bízzam Rá. Ha az Ő akarata az, hogy megkapjam, amit kértem, úgyis meg fogom kapni – úgy, ahogy Ő akarja, akkor, amikor Ő akarja. Minél többet tudunk Isten kegyelméről, annál kevésbé érezzük frusztrálónak a várakozást.

Fordította: Berényi Irén

Üvöltöző démonok! - Douala, Kamerun - Harmadik nap

Kedves missziós partnerek!


Ma reggel a Tűz konferencia Peter van den Berg erőteljes üzenetével zárult. Az évek során Peter pásztorok és gyülekezeti munkások millióinak prédikált a Tűz konferenciákon. Az üzenetei a legélesebb üzenetek között vannak, amiket valaha hallottam. Nagyon sokan betöltekeztek dicsőségesen a Szent Szellemmel, és hallottunk egy gyógyulásról szóló bizonyságtételt is. A Szent Szellem egy gyógyító szellem!

A ma esti összejövetelen az igehirdetés után itt is imádkoztunk az új hívőkért, hogy megkapják a Szent Szellem keresztséget. A legkülönlegesebb az estében az volt, hogy milyen nagy számban nyilvánultak meg démonok az emberekben! Az egész este során, végig a bizonyságtételek és az imák alatt, hátborzongató sikoltozások és üvöltözések hallatszottak a szabadítósátorból (amit mi "Kígyóveremnek" hívunk), ahol a munkatársaink démonokat űztek, és az emberek szabadultak. Úgy tűnik, ha a Szent Szellem leszáll, a démonok roppant kényelmetlenül érzik magukat!

Számtalan nagyszerű csoda is történt:
- Egy nyomorék férfi, akinek a lábai egy 8 évvel ezelőtti balesetben szétroncsolódtak, a színpadon örömtáncot járt!
- Egy asszony, akinek súlyos gyulladás volt a szájában, ami annyira fájdalmas volt, hogy rágni sem tudott, hirtelen azt érezte, hogy Isten ereje rászáll. Ahogy megütögette az arcát, nem érzett semmi fájdalmat!
- Egy megszállt fiút elhagytak a démonok, és betöltött a Szent Szellem!

Holnap este zárul az evangélizációs kampányunk itt Doualában, Kamerun legnagyobb városában. Minden egyes este a tömeg körülbelül megkétszereződött. Ez egy nagy esemény itt, és hisszük, hogy a záró összejövetelen is lesz még egy hatalmas aratás!

Köszönjük a folyamatos imáitokat értünk! 


Veletek együtt az evangéliumért:
Daniel Kolenda evangélistavalamint Reinhard Bonnke, Peter van den Berg és az egész CfaN csapat
Douala, 2015. március 29.

Tanuljunk meg Igéket a Bibliából 14.

"Bizalmad legyen az Úrban teljes szívedből; a magad értelmére pedig ne támaszkodjál. Minden te utaidban megismered Őt; akkor Ő igazgatja a te utaidat."
Péld. 3:5-6.