2014. július 14., hétfő

Derek Prince - Egy szív, amely tökéletes Isten előtt 2.

4. Emberektől való félelem

Ez a fajta félelem a Példabeszédek 29,25-ben található: „Az emberektől való félelem csapdát vet; de aki bízik az Úrban, kiemeltetik (a németben: biztonságban van)." Figyeld meg az ellentétet: ha emberektől fél, akkor nem bízik az Úrban; ha az Úrban bízik, nem kell emberektől félnie. „Az emberektől való félelem csapdát vet.”
Néha papok/lelkészek jönnek oda hozzám, és ezt mondják: „Prince testvér, megkereszteltettem Szent Szellemben. Még rendelkezem szellemi ajándékokkal is, de valahogyan kötelék van rajtam.” Ezt szoktam válaszolni: „Talán emberektől való félelemről van szó! Attól fél, hogy mit mond a gyülekezet vezetősége, vagy mit gondol a zsinat, mit fog tenni az egyház vezetősége vagy mit fognak mondani a gyülekezeti tagok.” Péter azt mondta: „Istennek kell inkább engedni, hogynem az embereknek.” (ApCsel 5,29)
Ha előáll egy világos lehetőség, hogy vagy Istennek, vagy embereknek engedelmeskedjünk-e, Isten Igéjében már megszületett a döntésünk. Egyáltalán nincs problémánk a döntéssel kapcsolatban. Véleményem szerint az összes hívőnek legalább a fele nem szabad teljesen, mert még mindig meg vannak kötözve az emberektől való félelemmel.
Láthattuk, hogy a természetes félelem, a démonikus félelem, a vallásos félelem és az emberektől való félelem a félelem négy fajtája, melyeknek nincs köze az istenfélelemhez. Láttuk, hogy a természetes félelemnek, a démonikus félelemnek, a vallásos félelemnek és az emberektől való félelemnek nincs köze az istenfélelemhez. Ma azt akarjuk megvizsgálni, hogy mi is valójában az Úr félelme. Sokféleképpen le lehet írni, és ezek közül néhányat meg fogunk nézni a Bibliában.
De már most megállapíthatjuk röviden, hogy az Úr félelme teszi az Urat a te Isteneddé. Ez egy hódolattal, teljes odaadással és Istennek való alárendeltséggel teljes szívbeli állapot.
A Zsoltárokban és a Példabeszédekben az Úr félelmének két vonatkozását találjuk: „Jőjjetek fiaim, hallgassatok rám, megtanítlak (a németben: meg akarlak tanítani) titeket az Úr félelmére!” (Zsolt 34,12)
Figyeld meg: az Úr félelmét tanítani kell. Azt hiszem, a Szent Szellem az, aki a Zsoltárban ezt mondja: „meg akarlak tanítani titeket az Úr félelmére!”

Reinhard Bonnke - A sikerhez vezető hét lépés 2.

Mindannyiunk előtt nagy emberek jártak. Könnyen érezhetnénk túl kicsinek magunkat ahhoz, hogy elfoglaljuk a helyüket. Az emberek megkérdezik: "Hol vannak az új Pálok és Péterek, a jelen Lutherei és Wesley-jei?" Isten azonban ma nem ezeket az embereket akarja. Ő minket akar - olyannak, amilyennek Ő alkotott minket. Józsué volt az, akinek Kánaánt el kellett foglalnia. A múlt nagy emberei mindent elkészítettek számunkra - a Jézus eljövetele előtti utolsó lökésre. Nem szabad cserben hagynunk őket.

Azok, akik előttünk jártak, a szabadságért, a Bibliáért, az igazságért, a Szent Szellemért harcoltak. Csodálatos forrásokat hagytak ránk. Mi folytathatjuk ott, ahol ők abbahagyták. Törpék is lengethetik óriások fáklyáit. Emlékezz, hogy még Jézus is azt mondta: "ezeknél nagyobb dolgokat fog cselekedni" (Jn. 14:12).

A keresztény óriások elvégezték a feladatukat, és mi most megtesszük a miénket. Ők nem evangélizálták a világot, de kinyitották. Isten azt mondja: "Pál halott, Livingstone is halott. Most kelj fel, menj be, és foglald el a földet!" Amit ők nem tudtak elvégezni, azt megtehetjük mi. Az ő szívükben dédelgetett látomásaik láthatóak a mi szemeink előtt - a Jézus Krisztusnak megnyert világ. El kell vetnünk a kisebbrendűségi érzésünket. Némelyek összehasonlítják a mai keresztényeket a múlt keresztényeivel. Az ember nagysága minden korban csak Istenben rejlik. Józsué meg tudta tenni azt, amit Mózes nem - mert az övé volt Mózes Istene.

Ez az első titok - ismerd fel a nagyságodat Istenben! Istennel minden lehetséges". Figyeld meg: "Istennel", nem "Istennek". Neked lehetséges minden Istennel.

"Amiképen szólottam Mózesnek." (3. vers)

Mit mondott Isten? "Minden helyet, amelyet talpatok érint, nektek adtam." Józsué Isten ígéretein lovagolt be Kánaánba. Isten ezt nem csak Mózesnek mondta. Ő a földet Ábrahámnak, Izsáknak, Jákobnak és Józsefnek adta. Izrael örökölte az ígéretet. Ennek az ígéretnek azonban nem csak e nagy emberek testi leszármazottai számára kellett megvalósulnia. Csak azok igényelhetik az ígéret földjét, akik Ábrahám "hitbéli" leszármazottai.

Ábrahám testi utódainak egy egész nemzedéke a határ nem megfelelő oldalán halt meg, hitetlenül. Két férfi volt igazán Ábrahám gyermeke: Káleb és Józsué. Minden hitetlen a pusztában halt meg - ők önmagukat fosztották meg az örökségtől. A hit két gyermeke élt, és bement arra a földre, és később, egy második, hívő nemzedéket vezetett be oda. Hogyan? Úgy foglalták el a földet, hogy ráléptek. Nem elégedtek meg csupán a birtoklevelekkel. Beléptek birtokukra.

Rodney H. Browne - Cserép- vagy aranyedény?

Mindazáltal megáll az Istennek erős fundamentuma, melynek pecséte ez: Ismeri az Úr az Övéit; és: Álljon el a hamisságtól mindenki, aki Krisztus nevét vallja. 2 Timótheus 2:19
Az alap, amelyet Isten lerakott, és amelyre az életünket építjük az Isten üdvösségterve Jézus Krisztus által. Ez igaz és megingathatatlan. Mint bármelyik emlékmű, felirat áll rajta, amely a következőt mondja: "Ismeri az Úr az Övéit!" Ezért mindenki, aki azt vallja, hogy az Ő gyermeke és Hozzá tartozik, fel kell adnia MINDEN hamisságot, és el kell magát távolítania attól.
Nagy házban pedig nemcsak arany- és ezüstedények vannak, hanem fából és cserépből valók is; és azok közűl némelyek tisztességre, némelyek pedig gyalázatra valók. 21 Ha tehát valaki magát ezektől tisztán tartja, tisztességre való edény lesz, megszentelt, és hasznos a gazdának, minden jó cselekedetre alkalmas. 22 Az ifjúkori kívánságokat pedig kerüld; hanem kövessed az igazságot, a hitet, a szeretetet, a békességet azokkal egyetemben, akik segítségül hívják az Urat tiszta szívből. 2 Timótheus 2:20-22
Mindannyian "edények" vagyunk - vannak, akik nemes arany-, ill. ezüstedények -, nemes célokra fenntartva; mások fából vagy agyakból készültek - hétköznapi használatra. A Róma 9:21-ben a következő kérdést olvassuk: "Avagy nincsen-é a fazekasnak hatalma az agyagon, hogy ugyanazon gyuradékból némely edényt tisztességre, némelyt pedig becstelenségre csináljon? Isten teremtett mindnyájunkat. Az Úrnak mindannyiunk életére nagyszerű terve van. ISTEN terve minden egyes gyermeke számára az, hogy TISZTESSÉGRE való edény legyen. Amikor alárendeljük magunkat az Úrnak és az Ő számunkra készített tervének, akkor elérjük képességünk legjavát. De ha engedetlenek vagyunk Istennek és lázadunk Ellene, ezzel becstelen edényt csinálunk magunkból. Vannak, akik Istent hibáztatják azért, mert cserépedények - becstelen korsók -, de ezt ők választották.
Az a személy, aki elválasztja magát a beszennyező és romlott befolyásoktól, és megtisztítja magát az alantastól és a tisztátalantól, abból lesz elválasztott edény, aki hasznos tisztességes és nemes célokra, aki odaszánt és hasznos a Mester számára, és minden jó cselekedetre alkalmas. Nekünk magunknak kell a helyes dolgot választanunk. Ki kell kerülnünk és el is kell szaladnunk az ifjúkori kívánságoktól. Nem kereshetünk kifogásokat, mert nincs elfogadható kifogás. Az igazságra kell törekedünk és azt kell keresnünk. A hitet, a szeretetet, a békességet, és a hívőkkel való harmóniát kell kitűznünk CÉLUL, és KÖVETNÜNK kell azt. De gyümölcsöző is számunkra az, ha olyan keresztényekkel vagyunk közösségben, akiknek tiszta a szívük Isten felé, és meg is élik azt, amit hisznek.
Boldogok, akik megtartják az Ő parancsolatait, hogy joguk legyen az életnek fájához és bemehessenek a kapukon a városba. 15 De kinnmaradnak az ebek és a bűbájosok és a paráznák és a gyilkosok és a bálványimádók, és mind, aki szereti és szólja a hazugságot. Jelenések 22:14-15
A 2 Korinthus 7:1-ben a következő áll: "Mivelhogy azért ilyen ígéreteink vannak, szeretteim, tisztítsuk meg magunkat minden testi és szellemi tisztátalanságtól, Isten félelmében vivén véghez a mi megszentelésünket. Jézus tisztára mosott bennünket az Ő vérében; eltávolította piszkos ruháinkat, megtisztított minket, és az igazlelkűség palástját adta mindegyikünkre. Most már a mi felelősségünk, hogy ezt az öltözetet tisztán tartsuk. Ezt azáltal tesszük, hogy (mind testben, mind szellemben) távol maradunk a bűntől, amely azelőtt beszennyezett bennünket, és továbbra is odaszenteljük magunkat Isten számára. A régi bűnödhöz való visszatérés olyan, mintha meghemperegnél a sárban a tiszta ruhádban. Azelőtt piszkos voltál, most már tiszta vagy; egyáltalán miért akarnál visszamenni, és újra beszennyezni magad?
Szeretteim, most Isten gyermekei vagyunk, és még nem lett nyilvánvalóvá, hogy mivé leszünk. De tudjuk, hogy ha nyilvánvalóvá lesz, hasonlókká leszünk Őhozzá; mert meg fogjuk Őt látni, amint van. 3 és akiben megvan ez a reménység Őiránta, az mind megtisztítja ő magát, amiképpen Ő is tiszta. 4 Valaki a bűnt cselekszi, az a törvénytelenséget is cselekszi; a bán pedig a törvénytelenség. 1 János 3:2-4
Hívők! Mindannyian Isten gyermekei vagyunk. Amikor meglátjuk Jézust, olyanok leszünk, mint Ő -, de addig is - miközben az Úr arcát keressük -, Ő munkálkodik rajtunk, és fokozatosan egyre jobban Jézusra kezdünk hasonlítani. Mivel reméljük, hogy egy nap meglátjuk Őt, és mert reméljük, hogy olyanok leszünk, mint Ő, ezért megtisztítjuk magunkat, ahogy Ő is tiszta. A bűn meghatározása: törvénytelennek lenni - megtörni és áthágni Isten akaratát azáltal, hogy vétkezünk az Ő Igéje ellen, és/vagy elmulasztjuk az annak való engedelmességet; nem hagyjuk, hogy az Ő parancsolatai és akarata megfékezzenek és szabályozzanak bennünket. A bűnre nincs kifogás - mindannyian felelősek vagyunk saját tetteinkért, és Isten számon fogja azt kérni tőlünk.
Lehet, hogy kis cserépedényként kezded - lehet, hogy úgy is nézel kis vagy úgy érzed magad -, de Istennek ennél sokkal nagyobb terve van a számodra. Ha alárendeled magad az Ő akaratának és az Ő Igéjének, és engeded, hogy megtisztítson, és elvégezze az Ő munkáját benned, akkor olyan edénnyé növekedsz, amely tisztességre való, el van választva az Úr számára, és tökéletesen illeszkedik az Ő legmagasabb szándékaiba és terveibe.

Derek Prince - Isten titkos terve kibontakozik - A kereszten végbement helycsere 2.

E. Gal. 3:13–14. Krisztus váltott meg minket a törvény átkától, átokká levén érettünk; mert meg van írva: Átkozott minden, a ki fán függ: Hogy az Ábrahám áldása Krisztus Jézusban legyen a pogányokon, hogy a Szellem ígéretét elnyerjük hit által.

—Krisztus váltott meg minket a törvény átkától, átokká lévén érettünk ..., hogy az Ábrahám áldása Krisztus Jézusban legyen a pogányokon

1. Krisztus kapta az átkot, amely Isten törvénye megszegése miatt minket illetett, hogy mi megkaphassuk az ő engedelmessége miatti áldást.
2. Gal. 3:10. Mert a kik törvény cselekedeteibõl vannak, átok alatt vannak; minthogy meg van írva: Átkozott minden, a ki meg nem marad mindazokban, a mik megirattak a törvény könyvében, hogy azokat cselekedje.

—Ha a törvény megtartva keresed a megigazulást, akkor köteles vagy az egész törvényt állandóan megtartani, különben átok alá kerülsz.

3. 5 Móz. 28:2–13. És reád szállanak mind ez áldások, és megteljesednek rajtad, ha hallgatsz az Úrnak, a te Istenednek szavára. Áldott leszesz a városban, és áldott leszesz a mezõben. Áldott [lesz] a te méhednek gyümölcse és a te földednek gyümölcse, és a te barmodnak gyümölcse, a te teheneidnek fajzása és a te juhaidnak ellése. Áldott [lesz] a te kosarad és a te sütõ tekenõd. Áldott leszesz bejöttödben, és áldott leszesz kimentedben. Az Úr megszalasztja elõtted a te ellenségeidet, a kik reád támadnak; egy úton jõnek ki reád, és hét úton futnak elõled. Áldást parancsol melléd az Úr a te csûreidben és mindenben, a mire ráteszed kezedet; és megáld téged azon a földön, a melyet az Úr, a te Istened ád néked. Az Úr felkészít téged magának szent néppé, a miképen megesküdt néked, ha megtartod az Úrnak, a te Istenednek parancsolatait, és az õ útain jársz. És megérti majd a földnek minden népe, hogy az Úrnak nevérõl neveztetel, és félnek tõled. És bõvölködõvé tesz téged az Úr [minden] jóban: a te méhednek gyümölcsében, a te barmodnak gyümölcsében és a te földednek gyümölcsében, azon a földön, a mely felõl megesküdt az Úr a te atyáidnak, hogy néked adja azt. Megnyitja néked az Úr az õ drága kincsesházát, az eget, hogy esõt adjon a te földednek alkalmas idõben, és megáldja kezednek minden munkáját, és kölcsönt adsz sok népnek, te pedig nem veszesz kölcsönt. És fejjé tesz téged az Úr és nem farkká, és mindinkább feljebbvaló leszesz és nem alábbvaló, ha hallgatsz az Úrnak, a te Istenednek parancsolataira, a melyeket én parancsolok ma néked, hogy tartsd meg és teljesítsd azokat;

—Az áldások: gyümölcsözés; bőség; védelem; vezetés; győzelem; siker; szentség; tisztelet; gazdagság; uralkodás.

a. Sok keresztény elszenvedi az átkot, ahelyett hogy élvezné az áldást.
b. Ha engedelmességben jársz, az áldások „rád szállnak” és „megteljesednek rajtad”.

4. Zsolt. 23:3, 6—Az „igazság ösvényein” jóság és kegyelem „követnek” téged
5. 5 Móz. 28:16–68—Az átkok: gyümölcstelenség; elégtelenség; kiábrándultság; kudarc; vereség; kötelékek; nincstelenség; félelem; a betegségek minden fajtája, mentális és fizikai egyaránt. Vesd össze:

6. Zsolt. 1:1–3—Minden munkájában jó szerencsés lesz (bármit tesz, gyarapodik). Itt nincs helye a kudarcnak.

F. 2 Kor. 8:9—Ismeritek a mi Urunk Jézus Krisztusnak jótéteményét, hogy gazdag lévén, szegénnyé lett érettetek, hogy ti az ő szegénysége által meggazdagodjatok

1. Jézus szegénnyé tétetett a mi szegénységünkkel, hogy mi meggazdagodhassunk az ő gazdagságával
2. A kegyelemnek egyetlen csatornája van: Jézus Krisztus; egyetlen jogalapja: a kereszt; egyetlen „ügyintézője”: a Szent Szellem
3. 5 Móz. 28:47—Isten akarata: hogy szolgáljuk az Urat örömmel és jó szívvel, mindennel bővölködvén

4. 5 Móz. 28:48—Az alternatívák:
a. hogy szolgálod majd a te ellenségeidet éhen és szomjan, mezítelen és mindennek szűkében. Ez a tökéletes szegénység.
b. Jézus szó szerint elszenvedte mindezeket a kereszten. Ennek következményei a számunkra:
c. 2 Kor. 9:8—Isten pedig hatalmas arra, hogy rátok árassza minden kegyelmét; hogy mindenben, mindenkor teljes elégségetek legyen, minden jótéteményre bőségben legyetek.

Kenneth E. Hagin - Engedelmesség pénzügyekben 1.

„Az én Istenem pedig be fogja tölteni minden szükségünket az ő gazdagsága szerint dicsőségesen a Krisztus Jézusban." (Fil. 4:19)

Majdnem 50 éves tapasztalatomból, mióta a hitet prédikálom, azt szűrtem le, hogy többen buknak el, amikor a pénzügyekkel kapcsolatos hitre kerül sor, mint bármi más alkalommal. Ennek oka az, hogy megpróbálják gyakorolni az anyagiakkal kapcsolatos hitet, de nem vetettek semmi magot! Azt akarják, hogy Isten áldja meg a pénzüket még akkor is, ha nem vetettek semmit! (Még így is megdöbbentő, milyen kegyelmes hozzájuk Isten és mennyire segíti őket!)

A Biblia egyszerűen leszögezi: „ADJATOK, NÉKTEK is adatik, jó mértéket, megnyomottat és megrázottat, színig teltet adnak a ti öletekbe. Mert azzal a mértékkel mérnek néktek, amellyel ti mértek." (Luk 6:38)
A Biblia azt is egyszerűen leszögezi: „Aki szűken VET, szűken is arat, és aki bőven vet, bőven is arat." (2Kor 9:6)

Ha bő termést akarsz, bőven kell vetned is. Nem arathatsz úgy gabonát, ha magot nem vetsz. Nem mehetsz ki a veteményes kertbe és nem mondhatod: „Szedek néhány paradicsomot", ha a talajt nem készítetted elő és nem vetettél magot.

Anyagiakat két alapvető módszer révén kaphatsz:
1. Ha hiszed a Bibliát.
2. A Szent Szellem természetfölötti megnyilvánulása által.

Ne tegyél valamit csak azért, mert valaki más is tette. Ne művelj valamit egy másik ember tapasztalatai miatt. Cselekedj annak alapján, amiről tudod, hogy a Biblia mondja és annak alapján, amit a Szent Szellem mond neked.

Egyszer, amikor Kenneth Copeland itt volt a Rhema Bibliaoktatási Központban, beszélt arról az időről szolgálata kezdetén, amikor volt egy autója, ami nem volt túl jó, tehát elajándékozta és Isten egy újat adott neki. A RHEMA néhány tanulója, Isten áldja meg őket, azt gondolta, hogy új autót kap, ha ugyanezt teszi, tehát elajándékozta autóját és az év hátralevő részében gyalogolt.
Azt mondták ezek: „Nos Copeland megtette ezt."
„Igen" - mondtam - „de mondta Isten neked, hogy ezt tedd?" 
„Nos, nem. Csak azt gondoltam, hogy új autót fogok kapni."
„Nos, ez így nem működik."

Mivel kezünkben a Biblia, hogy kövessük, nincs szükségem semmi vezetésre, ami megmondja, hogy fizessek tizedet és tegyek felajánlásokat. Tudom, hogy ezt kell tennem. A Biblia mondja nekem ezt. Menj hát és fizesd a tizedet és adj áldozatokat. Isten Szelleme gyakran vezet majd téged úgy, hogy adj ezentúl.
Jézus mondta: „Adjatok és adatik néktek," tehát nem kell nekem vezetés ahhoz, hogy vessek. A Biblia mondja: „Aki szűken vet, szűken is arat!" Én egyszerűen teszem ezt. Akkor történnek dolgok, amikor engedelmeskedünk Isten Szellemének.

48. éve szolgálok. Semmi hasznom nem lett volna abból 48 évvel ezelőtt, ha Isten azt mondta volna nekem, hogy adjak oda egy házat. Nem volt házam! Volt aztán egy idő, amikor nem ért volna sokat Isten azzal, ha azt mondta volna nekem, hogy adjam oda az autómat, mert nem volt autóm!
Mind ama napokban - lényegében fél évszázadig - Isten sose mondta nekem, hogy egy autót vagy bármi mást adjak oda. Felajánlásokat tettem. Magot vetettem. Felvirágoztam anyagilag.

1981 őszén Isten feleségemnek és nekem is szólt, hogy adjunk oda egy vadonatúj Cadillac-et. Már eladtam a régebbi Caddilac-ünket, tehát az Úr szólt hozzánk, odaadtam másik autónkat, egy vadonatújat. Nem cselekedtem a feleségemtől függetlenül. Ő azt mondta: „Ugyanezt a vezetést kaptam."
Aztán egy szemináriumon, amit a RHEMA-ban tartottam, Isten azt mondta, hogy adjam oda a repülőgépet, amít Kenneth Copeland adott a szolgálatunknak. (A gép értéke kb. 160-170 ezer dollár.) Jerry Savelle testvérnek adtam. Több héttel ezelőtt egy férfi, akit még nem is ismerek (bár hallottam róla) írt nekünk ezt mondván: „Úgy érezzük, a Szellem vezet minket, hogy küldjük el önöknek ezt az 500 ezer dolláros csekket." Ez fél millió dolláros csekk, dicsőség Istennek.
Meg vagyok győződve, hogyha nem engedelmeskedtem volna Istennek, ez nem történt volna meg, mégsem jutott ez eszembe, mikor engedelmeskedtem Istennek és odaadtam az autót és a repülőt. Valóban nem vártam semmi ellenszolgáltatást.Azt gondolhatod: Szeretném, ha valami ilyesmi történne velem!

Megmondom, hol kell kezdened: a 10,20 és 50 filléresekkel kell kezdened!

2014. július 11., péntek

Derek Prince - Egy szív, amely tökéletes Isten előtt 1.

Az Úr félelmének definíciója

Ahhoz, hogy definiálhassuk az Úr félelmét/az istenfélelmet, először meg fogjuk vizsgálni a félelem négy fajtáját, amelyek nem az Úr félelmét jelentik:

1. Természetes félelem
Néhány helyzetben teljesen természetes, hogy félünk. Például, ha egy gyorsforgalmú úton megy valaki, és kidurran a kereke. A kocsi kivágódik, és az árokban landol. Teljesen természetes, ha egy ilyen helyzetben félelmet érzünk. Ebben az esetben nem istenfélelemről van szó, de ez a félelem nem negatív. Egészen pontosan még meg is védi az embert. A félelem és a fájdalom két olyan eszköz, amit Isten használ, hogy az embert megvédje. Ha forrásban levő vízbe mártja az ujját, a fájdalom arra sarkallja Önt, hogy gyorsan vegye ki a kezét. Ha nem lenne a fájdalom, a víz égési sebeket okozna a kézen. Létezik tehát természetes fájdalomérzet és természetes félelem, amiket Isten védőmechanizmusként alkalmaz.
2. Démonikus félelem
A 2. Timóteus 1,7-ben ez áll: „Mert nem félelemnek szellemét adott nékünk az Isten; hanem erőnek és szeretetnek és józanságnak szellemét”. Ennek a szellemnek a jele az, hogy „a félelem gyötrelmet okoz” (szó szerinti fordítás az angolból). A démonikus félelem gyötri az embert, az Úr félelme nem gyötör/nem kínoz.
3. Vallásos félelem
Ez a fajta félelem az, amire emberek tanítanak meg. Az Ézsaiás 29,13-ban ez szerepel: „És szólt az Úr: Mivel e nép szájjal közelget hozzám, és csak ajkaival tisztel engem, szíve pedig távol van tőlem, úgy hogy irántam való félelmök betanított emberi parancsolat lőn…”
Éveken keresztül ilyen félelmeim voltak. Ez egy olyan fajta félelem, amit legtöbben ismerünk, akik gyülekezetekben nőttünk fel. Ez az attól való félelem, hogy hibás vallási cselekedeteket cselekszünk. Belénk nevelték, hogy bizonyos viselkedési módok helyesek a gyülekezetben, mások pedig nem. Én például évekig azt gondoltam, hogy bűn, ha az istentiszteleten köhögünk, hangosan kimondunk valamit vagy kifejezésre juttatjuk a lelkesedés valamilyen formáját!

Reinhard Bonnke - A sikerhez vezető hét lépés 1.

Némelyeknek vágyaik vannak, másoknak, mint Józsuának is, céljaik. Izraelben egy egész nemzedék vágyakozott és halt meg vágyakozva. Kívánságuk volt, de nem volt gerincük a megvalósításához. Józsué a "vágyakat" földdé, városokká, otthonokká, és birtokokká változtatta. A hitetlen Izrael siránkozott, és meghalt a pusztában. A hívő Józsué jól élt Kánaánban, az ígéret Földjén.
Amikor Isten azt mondta: "menj", Józsué még negyven év után is engedelmeskedett - az ő mehetnékje nem múlt el. Három napon belül elindult a csapat. Izrael már feladta. Számukra az ígéret földje csak elképzelés volt. Józsué valóra váltott egy 450 éves álmot.
Józsué nem várt, miután Isten megbízta. Eljött a megfelelő pillanat, de Józsué számára akkoriban mindig az azonnal volt a megfelelő pillanat. Nem arról volt szó, hogy addig üssük a vasat, amíg meleg, hanem arról, hogy addig üssük a vasat, amíg meleg nem lesz. Józsué minden napot újabb alkalommá tett. Józsué negyven évig látta, hogy a győzelem megvalósulásra vár. Akkor történt meg, amikor Józsué döntött. Józsué érintésére kitárult a történelem ajtaja.

Most nézzük meg a Józsué sikere mögött álló hét tényezőt, amit a Józsué Könyvének első része fejt ki. Mind a hét győzelmi tényező Józsué szívében rejlett, nem a körülményeiben. Ez a különbség, ami miatt némelyekkel megtörténik valami, másokkal viszont nem. A siker bennünk van, nem a körülményeinkben.

"Szóla az Úr Józsuénakr-Mózes szolgájának, mondván: Mózes, az én szolgám meghalt, most azért kelj fel, menj!"

Micsoda pillanat az indulásra! Temetéssel kezdődik. Az az ember, akiről azt gondolták, vezetnie kellene őket, halott. "Most menj!" Ez volt az Úr utasítása. Ha Isten azt mondta volna: "Mózes, az én szolgám halott, tehát most nem mehettek. Jobban teszitek, ha visszamentek Egyiptomba", ez természetes lett volna. Borzalmas óra volt ez. Az ilyen óra azonban általában Isten ideje. Isten kedvét leli abban, hogy végzetes órákban cselekedjen, hogy életet hozzon ki a halálból.
Hát Józsué? Mózes minden idők hatszor nagyobb embere volt, hercegként nevelték, zseni volt, született vezető, szervező, író, olyan személyiség, aki úgy vitte magával Isten illatát, mint senki más a földön. Hogyan állhatott Józsué ennek az óriásnak a helyére? Azt mondja majd Izrael: "Mit gondol ez a Józsué magáról, ki ő? Hiszen csak Mózes szolgája volt! Ő vezet minket?"

Mózesnek kellett volna bevezetnie őket Kánaánba, de ő nem tette meg, a nagy értelmi és szellemi képességei ellenére sem. Hogyan tudná ezt egy nála kisebb ember elvégezni? Józsué számára a válasz az volt, hogy ő meg tudja tenni ezt, azt amit Mózes nem, mert Mózes már elvégezte azt, amit Józsué sose tudott volna elvégezni. Mivel Mózes járt előtte, és elvégezte hatalmas munkáját, Józsué már el tudta foglalni a földet. Mózes mindent megtett, amit tudott. Ha Józsué nem tette volna meg az utolsó lépést Kánaán földjének az elfoglalására, hiábavalóvá tette volna Mózes munkáját.

Derek Prince - Isten titkos terve kibontakozik - A kereszten végbement helycsere 1.

I. Bevezetés

Ézs. 53:6. Mindnyájan, mint juhok eltévelyedtünk, kiki az õ útára tértünk; de az Úr mindnyájunk vétkét õ reá veté.

—A kereszten Jézus, az Isten Fia, magára vette az összes gonoszságot, amely miatt Isten ítélete sújtotta volna Ádám fiait, azért, hogy cserébe Ádám fiai megkaphassák mindazt a jót, amely örök jogon a Jézusé, az Isten Fiáé volt.

II. E helycsere első három területének áttekintése:

A. Ézs. 53:5. És õ megsebesíttetett bûneinkért, megrontatott a mi vétkeinkért, békességünknek büntetése rajta van, és az õ sebeivel gyógyulánk meg.

—Megsebesíttetett bűneinkért, megrontatott a mi vétkeinkért ... hogy nekünk békességünk lehessen (vagyis bűnbocsánat, megbékélés)

B. Ézs. 53:4–5. Pedig betegséginket õ viselte, és fájdalmainkat hordozá, és mi azt hittük, hogy ostoroztatik, verettetik és kínoztatik Istentõl! És õ megsebesíttetett bûneinkért, megrontatott a mi vétkeinkért, békességünknek büntetése rajta van, és az õ sebeivel gyógyulánk meg.

—Betegségeinket ő viselte, és fájdalmainkat hordozá ..., hogy mi meggyógyulhassunk

C.Ézs. 53:10. És az Úr akarta õt megrontani betegség által; hogyha önlelkét áldozatul adja, magot lát, és napjait meghosszabbítja, és az Úr akarata az õ keze által jó szerencsés lesz.
2 Kor. 5:21. Mert azt, a ki bûnt nem ismert, bûnné tette értünk, hogy mi Isten igazsága legyünk õ benne.

—Jézus bűnné lett a mi bűnösségünkkel, hogy mi igazakká lehessünk az ő igazságával.

III. A helycsere további területei:

D. Ézs. 53:10. És az Úr akarta õt megrontani betegség által; hogyha önlelkét áldozatul adja, magot lát, és napjait meghosszabbítja, és az Úr akarata az õ keze által jó szerencsés lesz.

—Az Úr akarta őt megrontani betegség által. Vesd össze:

1. Mik. 6:13—Én is azért megvervén, beteggé teszlek téged, elpusztítalak a te bűneid miatt. Jézus beteggé tétetett a mi „betegségünk miatt”, hogy mi egészségessé válhassunk az ő egészségével
2. Ézs. 1:5–6. Miért ostorozzalak tovább, holott a bûnt növelitek? Minden fej beteg, és minden szív erõtelen. Tetõtõl talpig nincs e [test]ben épség, [csupa] seb és dagadás és kelevény, a melyeket ki sem nyomtak, be sem kötöztek, olajjal sem lágyítottak.

—Egy kép arról, hogy Isten milyennek látta a hitehagyott Izraelt:

Vallásos, de lázadó és megromlott. Ez a kép pontos képet ad Jézus testéről a kereszten, mivel azonosult a lázadásunkkal és magára vette annak következményeit.

3. Ézs. 52:13–15. Ímé, jó szerencsés lesz szolgám, magasságos, felséges és dicsõ lesz nagyon. Miképen eliszonyodtak tõled sokan, oly rút, nem emberi volt ábrázatja, és alakja sem ember fiaié volt: Akképen ejt ámulatba sok népeket; fölötte a királyok befogják szájokat, mert a mit nékik nem beszéltek volt, azt látják, és mit nem hallottak volt, arra figyelnek.

—Egy másik kép Jézus szörnyű testi szenvedéseiről, a rá következő felmagasztalásról, valamint halálának a jótéteményeiről, amelyek minden nemzet számára elérhetők lesznek.

4. ApCsel 3:16. És az õ nevében való hit által erõsítette meg az õ neve ezt, a kit láttok és ismertek; és a hit, mely õ általa van, adta néki ezt az épséget mindnyájan a ti szemetek láttára.
—Az eredmény: Teljes épség az Ő neve által

a. Figyeljük meg a különbséget a betegségek (többesszám) és a betegség (egyesszám) között!
b. 2 Móz. 15:26. És monda: Ha a te Uradnak Istenednek szavára hûségesen hallgatsz és azt cselekeszed, a mi kedves az õ szemei elõtt és figyelmezel az õ parancsolataira és megtartod minden rendelését: egyet sem bocsátok reád ama betegségek közül, a melyeket Égyiptomra bocsátottam, mert én vagyok az Úr, a te gyógyítód.
—...egyet sem bocsátok reád ama betegségek (többesszám)

c. 2 Móz. 23:25. És szolgáljátok az Urat a ti Istenteket, akkor megáldja a te kenyeredet és vizedet; és eltávolítom ti közûletek a nyavalyát.

—eltávolítom közületek a nyavalyát (betegséget) (egyesszám)

5. 5 Móz. 7:15. És távol tart az Úr te tõled minden betegséget, és Égyiptomnak minden gonosz nyavalyáját, a melyeket ismersz; nem veti azokat te reád, hanem mind azokra, a kik gyûlölnek téged.

—Mindkét áldást megígéri: Távol tart az Úr te tőled minden betegséget (egyesszám), és Egyiptomnak minden gonosz nyavalyáját (betegségeit) (többesszám)

Kenneth E. Hagin - Az istenfélelem hasznos 6.

ÖRÖKKÉVALÓSÁG AZ ATYA HÁZÁBAN

Negyedszer, az istenfélelem ÖRÖKKÉVALÓSÁGOT biztosít. A 91. zsoltárban Isten azt mondta „Hosszú élettel elégítem meg őt és megmutatom neki az én szabadításomat." (16. vers)
A 34. Zsoltárban azt mondta: „Ki az az ember, akinek tetszik az élet, és szeret napokat, hogy jót láthasson? Tartóztasd meg nyelvedet a gonosztól és ajkadat a csalárd beszédtől."
(13-14. versek)
Az Újszövetségben Péter idézi ezt a Zsoltárt: „Mert aki akarja az életet szeretni, jó napokat látni, tiltsa meg nyelvét a gonosztól és ajkait, hogy ne szóljanak álnokságot." (lPét 3:10)

A Biblia tanítja, hogy az istenfélelem örökkévalóságot biztosít.

„Ti, gyermekek, szót fogadjatok a ti szüleiteknek az Úrban, mert ez az igaz. Tiszteljed a te atyádat és a te anyádat (ami az első parancsolat ígérettel), hogy jól legyen dolgod néked és hosszú életű légy a földön." (Ef 6:1-3)

Tanítsd meg erre gyermekeidet, míg kicsik. Ezt az üzenetet Kennek és Patnek majdnem minden nap tanítottam. Ezért nem kellett soha egyiküket sem kórházba vinnünk. (Azok a "jó napok", amikor kórházban vagy.)
Természetesen valaki mindig előkerül és azt mondja: „Ismerem X. Y-t, prédikátor volt és a fia meghalt 12 éves korában." Nos, ez nem változtatja meg a Bibliát. Talán jó ember volt ez a prédikátor. Talán szerette Istent teljes szívével, de nem birtokolta azt a kijelentést, amit mi tudunk.
Látod, a Biblia azt mondja: „A titok az Úré, ami Istenünké, a kinyilatkoztatott dolgok pedig a miénk és a mi fiainké mindörökké." (5Móz 29:29)

Amikor ezt a kinyilatkozást kaptam, tudtam, hogy gyermekeimre is tartozik. Igen, hiszem, hogy hihetem, Isten hosszú életet fog itt adni. A János 3:16 pedig azt mondja: „...aki hisz benne, el ne vészen, hanem örök ÉLETE legyen." Nos, ez hosszú élet, ugye? Csak az, hogy elhagyom ezt a testet, nem annak a jele, hogy meghaltam. Sose fogok meghalni. A Biblia azt mondja: „aki csak él és hisz Énbennem, SOHA MEG NEM HAL." (Ján 11:26)

(Természetesen, ha Jézus késlekedik visszajövetelével, el fogjuk hagyni ezt a testet a fizikai halállal.)
Szeretteid nem holtak. Még csak azt se mondd, hogy holtak. Csak elköltöztek ebből a házból az Atya Házába. Dicsőség!
Azt mondta a zsoltáros Dávid: „Bizonyára jóságod és kegyelmed követnek engem életem minden napján, s az Úr házában lakozom HOSSZÚ ideig." (Zsolt 23:6) Örökké!

ÖRÖKKÉVALÓSÁG! Ez azt jelenti mind örökkön örökké.
A kegyesség azt jelenti, Istennek élünk. Ez hasznos. Kifizetődik ebben az életben. Ebben az életben! Aztán a jövendő életben is. Légy határozott! Élj Istennek! Látod, a Biblia azt mondja: „A titok az Úré, ami Istenünké, a kinyilatkoztatott dolgok pedig a miénk és a mi fiainké mindörökké." (5Móz 29:29)

Amikor ezt a kinyilatkozást kaptam, tudtam, hogy gyermekeimre is tartozik. Igen, hiszem, hogy hihetem, Isten hosszú életet fog itt adni. A János 3:16 pedig azt mondja: „...aki hisz benne, el ne vészen, hanem örök ÉLETE legyen." Nos, ez hosszú élet, ugye? Csak az, hogy elhagyom ezt a testet, nem annak a jele, hogy meghaltam. Sose fogok meghalni. A Biblia azt mondja: „aki csak él és hisz Énbennem, SOHA MEG NEM HAL." (Ján 11:26)
(Természetesen, ha Jézus késlekedik visszajövetelével, el fogjuk hagyni ezt a testet a fizikai halállal.)
Szeretteid nem holtak. Még csak azt se mondd, hogy holtak. Csak elköltöztek ebből a házból az Atya Házába. Dicsőség!
Azt mondta a zsoltáros Dávid: „Bizonyára jóságod és kegyelmed követnek engem életem minden napján, s az Úr házában lakozom HOSSZÚ ideig." (Zsolt 23:6) Örökké!

ÖRÖKKÉVALÓSÁG! Ez azt jelenti mind örökkön örökké. A kegyesség azt jelenti, Istennek élünk. Ez hasznos. Kifizetődik ebben az életben. Ebben az életben! Aztán a jövendő életben is. Légy határozott! Élj Istennek!

Dave Hunt - Az üdvösség kérdése 15.

És nincsenek olyan katolikusok, akik üdvözölnek?

„De biztosan vannak katolikusok, akiknek üdvösségük van!” - válaszolják gyakran, amikor elhangzik egy-két fontos igazság a katolicizmussal kapcsolatban. Bennem sokkal több a jóindulat, mint Rómában, amelyik kiátkozza azokat, akik azt állítják, hogy üdvösségük van. Igen, vannak katolikusok, akik elnyerhetik az üdvösséget, de csak akkor, ha ugyanabban az evangéliumban hisznek, amely által a többi elveszett ember is üdvösséget nyer. Senki sem hihet egyszerre két, egymásnak teljesen ellentmondó állításban.
Nem hiheti valaki egyszerre azt, hogy Jézus Krisztus őt megváltotta kiontott vére által, és azt, hogy a megváltás jó cselekedetek, szenvedés és rituálék által fokozatosan valósul meg. Nem hiheti valaki azt, hogy az üdvösség hit által van, és „nem cselekedetek által”, és ugyanakkor azt, hogy a jó cselekedetek által valaki kiérdemelheti az üdvösséget.

Gyakran védekeznek azzal, hogy a római katolikus egyház az ortodox hitvallást vallja, így tehát minden katolikus egyben keresztény is. Az ősi hitvallás azonban nem tartalmazza az evangéliumot, sem az apostoli, sem a niceai.
Kijelentik, hogy Jézus Krisztus Isten, hogy szűztől született, hogy „szenvedett Pontius Pilátus alatt”, de azt nem tartalmazzák, hogy meghalt a bűneinkért, és hogy üdvösségünk van az Őbelé vetett hitünk által.
Tévedés lenne tehát azt állítani, hogy a római katolikus egyház teljes evangéliumi keresztényekből áll csak azért, mert „az ősi egyház hitvallását” vallja magáénak.

Spanyolországban 2000 családnál végeztek egy felmérést, és csak 2 (!) otthonban akadt olyan személy, aki világosan tudta az evangélium lényegét, azok is protestánsok voltak. A többi 1998 család katolikus volt, akik azt hitték, hogy jó cselekedetek, misére járás által majd bejutnak a mennybe. Misszionárius barátaim 15 évet töltöttek Spanyolországban, ahol az evangéliumot hirdették, de közülük egy sem találkozott olyan katolikus hívővel, akinek üdvössége lett volna, vagy tudta volna, hogy hogyan lehet elnyerni azt. Ha teljes evangéliumi keresztények megértik azt, hogy a katolikusok el fognak veszni, akkor minden bizonnyal éjt nappallá téve fognak munkálkodni azon, hogy az evangélium igazsága hozzájuk is eljusson!

Én, jómagam, sok olyan volt katolikussal tartom a kapcsolatot, akik megtértek és elhagyták az egyházukat. Nincs köztük egy sem, aki valaha is hallotta volna az igazi evangéliumot régi egyházában; úgy lett üdvösségük, hogy hittek abban az evangéliumban, amit a katolicizmus megátkozott.
Engem leginkább a katolikusok iránt érzett őszinte szeretet és irgalmasság indított arra, hogy ezt a könyvet megírjam. Célom, hogy elnyerjék az üdvösséget.

2014. július 9., szerda

Derek Prince - Hogyan reagáljunk helyes módon a próbákra 5.

A 2 Péter 1,5-7-ben Péter hét egymást követő „lépést” sorol fel, melyek a hit alapjaitól a legmagasabb szintű kiteljesedésig, az agapé szeretetig vezetnek. Ezek a lépések egyenként:
- jó cselekedetek
- tudomány
- mértékletesség (önuralom, önmegtartóztatás)
- kitartás (tűrés)
- istenfélelem (kegyesség)
- atyafiakhoz való hajlandóság (testvéri szeretet)
- szeretet

Ebből kiderül, hogy az önmegtartóztatás a kitartás egyik alapfeltétele. Minden próba, amelyben ki kell tartanunk, egyben azt is megmutatja, hogy állunk az önuralommal. Ezáltal személyiségünk számtalan területének minden hibája (gyengesége) napvilágra kerül. Érzelmi területen ez a gyenge pont lehet félelem, csüggedés vagy depresszió, testi természetünkben talán féktelen vágy vagy mértéktelen kívánság. Személyes kapcsolatainkban talán haraggal vagy féltékenységgel küzdünk, szellemi fejlődésünkben esetleg büszkeséggel vagy túlzott önbizalommal. Bármi legyen is a gyenge pontunk, világosságra fog kerülni, ha szembekerülünk a kitartás kihívásával. Sajnos szomorú tény, hogy sok keresztény sosem jut túl az önkontroll és a kitartás stádiumain. Sosem érik el az ennek következtében létrejövő magasabb keresztény erények fennmaradó három lépését: az istenfélelmet, a testvéri szeretetet, a szeretetet.
Célszerűnek tartom ezt a levelet ugyanazzal a bibliai verssel zárni, mint amivel az előzőt is befejeztem:
„Boldog ember az, aki a kísértésben (próbában) kitart. Mert minekutána megpróbáltatott, elveszi az életnek koronáját, amit az Úr ígért az Őt szeretőknek.”

Reinhard Bonnke - A szánalmas király 6.

ÖRÖM

Amikor Jóás átlőtte a nyilát az ablakon, Elizeussal történt valami. Felkiáltott: "Az Úrnak győzedelmes nyila ez, győzedelmes nyíl a Síriabeliek ellen: mert megvered a Siriabelieket a megsemmisülésig" (17. vers). Jóás elhitte ezt és ennek a bizalomnak az erejével ment tovább. Háromszor verte meg a szíriabelieket, visszafoglalva Izrael elveszett városait (25. vers).
Egy Istennel való hatalmas találkozás megváltoztatta a király életének az irányát. Ehhez mindössze ennyi kell: egy találkozás Istennel. Azok az emberek, akiket Isten használ, így találkoztak Vele. Ők kiléptek a vallásos megszokásból, be a Szent Szellem szelébe. Te is részesülhetsz ilyen találkozásban, de elég elszántnak kell lenned ahhoz, hogy áttörj. A lényeg Isten kenete. Amíg ez nem a tiéd, csak elbizakodottságban jársz. Amikor Isten utasítást ad neked, akkor az az elbizakodottság, ha nem engedelmeskedsz.

FORRÁSPONT

Jóás és Elizeus története figyelemreméltó. Az események, amint itt leírtam őket, nagy igazságokat mutatnak meg nekünk. Valójában azonban van az éremnek egy másik oldala is. Jóás még jobban is végezhette volna a dolgát. A továbbiakban azt olvassuk, hogy Elizeus próféta arra utasította a királyt, hogy vegye a nyilait, és most "a földbe lőjön". Jóás háromszor tette ezt, de csak úgy félszívvel. Azt olvassuk: "Akkor megharaguvék reá az Isten embere, és monda: ötször vagy hatszor kellett volna lőnöd, akkor megverted volna a Siriabelieket a megsemmisülésig, de így már csak háromszor vered meg a Siriabelieket(2. Kir. 13:19.).

Annak ellenére, hogy a próféta keze az övén volt, a király gyenge akaratú jelleme kiviláglott. Jóás nem volt bátor. Jellemző volt a bizonytalan természetére, hogy csak háromszor lőtt a földbe. Egy erőteljes személyiség még ezt a kis feladatot is jól végezte volna el, és alaposan belelőtt volna a földbe többször egymás után, jól fellazította volna a talajt.

Isten szereti az életerős lelkeket, akik mindent beleadnak abba, amit csinálnak, akármilyen kis dolog legyen is az. Isten egyetlen parancsa sem lényegtelen. "Akármi tennivalót talál a kezed, tedd azt teljes erőddel!" Nem csak a nagy csatákban derül ki, mi vagy, hanem a kicsikben is. Nem fogod megölni Góliátot, ha elfutsz a medve vagy az oroszlán elől.
Isten nagyon sokat tud tenni érted, ha teljesen átadod magad Neki és a parancsainak. "Valamit mond nektek, megtegyétek!"

Nézd meg Józsefet! Pótifár házában, a börtönben, vagy az egyiptomi aratások felügyelőjeként, mindenét bedobta feladata elvégzésébe, így vált Egyiptom urává. Tedd meg, amit tudsz, amikor tudod, és mindazt, amire képes vagy, akárhol vagy is, és akkor Isten sok dolog fölé helyez majd téged.

Amikor C. testvérnőre tettem a kezemet, megláttam valami fontosat. A Szellem ajándékait nem kell tartalékolni valami jövendőbeli alkalomra, hanem ma kell őket használni. Ha Isten keze rajtad van: "Vedd fel a nyiladat és az íjadat! Nyisd ki az ablakot!
LŐJJ!"

Derek Prince - Isten titkos terve kibontakozik - Jézus, az utolsó Ádám 2.

III. A kereszten végbement helycsere

A. A helycsere első három területének áttekintése

1. Ézs. 53:5. És õ megsebesíttetett bûneinkért, megrontatott a mi vétkeinkért, békességünknek büntetése rajta van, és az õ sebeivel gyógyulánk meg.

—Megsebesíttetett bűneinkért, megrontatott a mi vétkeinkért . . . békességünknek büntetése rajta van. Jézus szenvedte el a büntetést a mi bűnös cselekedeteink miatt, azért hogy nekünk békességünk lehessen (vagyis bűnbocsánat, megbékélés)

2. Ézs. 53:4–5. Pedig betegséginket õ viselte, és fájdalmainkat hordozá, és mi azt hittük, hogy ostoroztatik, verettetik és kínoztatik Istentõl! És õ megsebesíttetett bûneinkért, megrontatott a mi vétkeinkért, békességünknek büntetése rajta van, és az õ sebeivel gyógyulánk meg.

—Betegségeinket ő viselte, és fájdalmainkat hordozá . . . az ő sebeivel gyógyulánk meg

a. Jézus saját testében viselte a fájdalmainkat és a betegségeinket, azért hogy mi gyógyulást nyerhessünk (vesd össze: Máté 8:17. Hogy beteljesedjék, a mit Ésaiás próféta mondott, így szólván: Õ vette el a mi erõtlenségünket, és õ hordozta a mi betegségünket.
1 Pét. 2:24. A ki a mi bûneinket maga vitte fel testében a fára, hogy a bûnöknek meghalván, az igazságnak éljünk: a kinek sebeivel szógyultatok meg.)

b. a szellemi valóságban: törvényszegések; vétkek; békesség
c. a fizikai valóságban: fájdalmak; betegségek; gyógyulás

1. Ézs. 53:10. És az Úr akarta õt megrontani betegség által; hogyha önlelkét áldozatul adja, magot lát, és napjait meghosszabbítja, és az Úr akarata az õ keze által jó szerencsés lesz.

—...önlelkét (bűnért való) áldozatul adja

a. A bűnért való áldozatot azonosították annak a bűnével, aki az áldozatot hozta
b. 2 Kor. 5:21. Mert azt, a ki bûnt nem ismert, bûnné tette értünk, hogy mi Isten igazsága legyünk õ benne.

—Azt, aki bűnt nem ismert (Jézust), bűnné tette (Isten) értünk, hogy mi Isten igazsága legyünk őbenne (vesd össze: János 3:14–15. És a miképen felemelte Mózes a kígyót a pusztában, akképen kell az ember Fiának felemeltetnie. Hogy valaki hiszen õ benne, el ne vesszen, hanem örök élete legyen. 4 Móz. 21:4–9. És elindulának a Hór hegyétõl a veres tengerhez vivõ úton, hogy megkerüljék Edom földét. És a népnek lelke megkeseredék útközben. És szóla a nép Isten ellen és Mózes ellen: Miért hoztatok fel minket Égyiptomból, hogy meghaljunk e pusztában? Mert nincsen kenyér, víz sincsen, és e hitvány eledelt útálja a mi lelkünk. Bocsáta azért az Úr a népre tüzes kígyókat, és megmardosák a népet, és sokan meghalának Izráel népébõl. Akkor méne a nép Mózeshez, és mondának: Vétkeztünk, mert szólottunk az Úr ellen és te ellened; imádkozzál az Úrhoz, hogy vigye el rólunk a kígyókat. És imádkozék Mózes a népért. És monda az Úr Mózesnek: Csinálj magadnak tüzes kígyót, és tûzd fel azt póznára: és ha valaki megmarattatik, és feltekint arra, életben maradjon. Csinála azért Mózes rézkígyót, és feltûzé azt póznára. És lõn, hogy ha a kígyó valakit megmar vala, és az feltekinte a rézkígyóra, életben marada.)

c. Jézus bűnné lett a mi bűnösségünkkel, azért hogy mi igazakká lehessünk az ő igazságával

d. 1 János 1:8–10. Ha azt mondjuk, hogy nincsen bûn mi bennünk, magunkat csaljuk meg és igazság nincsen mi bennünk. Ha megvalljuk bûneinket, hû és igaz, hogy megbocsássa bûneinket és megtisztítson minket minden hamisságtól. Ha azt mondjuk, hogy nem vétkeztünk, hazuggá teszszük õt, és az õ ígéje nincsen mi bennünk.

—Figyeljük meg a különbséget a bűnök (többesszám) és a bűn (egyesszám) között. A bűnös természet hozza létre a bűnös cselekedeteket.

3. Ézs. 53:10. És az Úr akarta õt megrontani betegség által; hogyha önlelkét áldozatul adja, magot lát, és napjait meghosszabbítja, és az Úr akarata az õ keze által jó szerencsés lesz.

—Az Úr akarta őt megrontani betegség által. Vesd össze:

a. Mik. 6:13—Én is azért megvervén, beteggé teszlek téged, elpusztítalak a te bűneid miatt.

b. Jézus beteggé tétetett a mi „bűneink miatt”, azért hogy mi egészségessé válhassunk az ő egészségével

c. ApCsel 3:16. És az õ nevében való hit által erõsítette meg az õ neve ezt, a kit láttok és ismertek; és a hit, mely õ általa van, adta néki ezt az épséget mindnyájan a ti szemetek láttára.

—A Jézus nevébe vetett hit adta vissza neki „ezt a (teljes) épséget”

d. 3 János 2. Szeretett [barátom,] kívánom, hogy mindenben jól legyen dolgod, és légy egészséges, a mint jó dolga van a lelkednek.

—Isten fizikai gondoskodása a hívők számára: kívánom ..., hogy légy egészséges

Kenneth E. Hagin - Az istenfélelem hasznos 5.

A BOLDOGULÁS RECEPTJE

Harmadszor, az istenfélelem boldogulást biztosít.

A Biblia azt mondja, hogy amíg Uziás király az Urat kereste, Isten jómódot adott neki. (2Krón 26:5)
Továbbá Józsué szolgálatának korai napjaiban, amikor Mózes helyébe kellett lépnie (gondolj bele, ha Mózes helyébe kellett lépnie valakinek). Isten pontosan megmondta neki, hogyan boldoguljon:

„El ne távozzék a törvénynek könyve a te szádtól, hanem gondolkodjál arról éjjel és nappal, hogy vigyázz és mindent úgy cselekedjél, amint írva van abban, mert akkor leszel jó szerencsés a te utaidon és akkor boldogulsz." (Józs 1:18)

Épp itt pedig szövegünkben Pál azt mondta Timóteusnak: „Ezekről gondolkodjál, ezeken tégy, hogy előhaladásod nyilvánvaló legyen mindenek előtt." (Tim 4:15) Más szavakkal, mindenki láthatja.

Kenneth Copeland: A bővölködés törvényei 28.

A gazdag ifjú

Létezik egy másik terület is Isten anyagi rendszerében, ezt szeretném most feltárni előttetek. A Márk 10,17-23-ban elolvashatjuk a gazdag ifjú történetét. Ez a Biblia egyik leginkább félreértelmezett története. Mindig a hagyományos világi gondolkodásmód fényében olvastuk, és úgy véltük, Isten szét akarta zúzni azt a fiatalembert, de nem erről van szó. Félreértésünk oka ugyanaz volt, amely miatt az ifjú is elment Jézus mellett,- Isten Igéje iránti tudatlanság. Nem tudta, mit deklarál a szövetség. Ismerte ugyan a Törvényt és a Tízparancsolatot, Ábrahám szövetségéhez azonban ennél sokkal több dolog tartozik. Isten egyezséget kötött Ábrahámmal, és ígéretet tett, hogy meg tesz bizonyos dolgokat, ha ő engedelmeskedik a Szavának. Később próféták támadtak, akik hozzátettek még ehhez a szövetséghez, és lejegyezték, hogy Izrael hasznát vehesse. Olvassuk most el ezt a beszélgetést Márk beszámolójában. "És mikor útnak indult vala, hozzá futván egy ember és letérdelvén előtte, kérdezi vala őt: Jó Mester, mit cselekedjem, hogy az örök életet elnyerhessem? Jézus pedig monda néki: Miért mondasz engem jónak? Senki sem jó, csak egy, az Isten. A parancsolatokat tudod: Ne paráználkodjál; ne ölj; ne lopj; hamis tanúbizonyságot ne tégy; kárt ne tégy; tiszteljed atyádat és anyádat. Az pedig felelvén, monda néki: Mester, mindezeket megtartottam ifjúságomtól fogva. Jézus pedig rátekintvén megkedvelé őt, és monda néki: Egy fogyatkozásod van; eredj el, add el minden vagyonodat, és add a szegényeknek, és kincsed lesz mennyben; és jer, kövess engem, felvévén a keresztet. Az pedig elszomorodván e beszéden, elméne búsan, mert sok jószága volt. Jézus pedig körültekintvén monda tanítványainak: Mily nehezen, mennek be az Isten országába, akiknek gazdagságuk van! "

Mielőtt elkezdenél elmélkedni az Igén, rá kell bíznod magad a János 10,10 abszolút igazságára: "A tolvaj nem egyébért jön, hanem hogy lopjon és öljön és pusztítson; én azért jöttem, hogy életük legyen és bővölködjenek."
Valahányszor olyasmit olvasok, ami ennek látszólag ellentmond, azonnal megállok, és kiigazítom a gondolkodásomat. Az igazság valamilyen módon rejtett, s a feltárásában a Szent Szellemre hagyatkozom. Nem Isten okozza nehézségeinket, nem Ő lop tőlünk, hiszen minden jó Tőle származik! Amikor erre az alapvető igazságra támaszkodsz, akadályozod a Sátánt, és végzetes csapást mérsz a csalásra. De ha megengeded neki, a Sátán bizonygatni fogja neked, hogy Isten szegénységben és betegségben akar tartani, hogy alázatra tanítson. Megpróbál arról is meggyőzni, hogy a gazdag ifjú azért nem nyerte meg az örök életet, mert volt pénze. A Sátán azonban hazug és a hazugságok atyja!

Az Úr a következőképpen tárta fel az igazságot előttem. Amikor a Márk 10,20-at olvastam ("Az pedig felelvén, monda néki: Mester, mindezeket megtartottam IFJÚSÁGOMTÓL FOGVA"), szólt hozzám: "Látod, ezért volt gazdag." Azután az 5Mózes 8,18-hoz vezetett, ahol az áll, hogy Ő ad erőt a meggazdagodáshoz abból a célból, hogy szövetségét megszilárdítsa. Ez a fiatalember tehát szemmel láthatóan betöltötte a szövetségnek ezt a részét. Az Úr így folytatta: "Kértem-e tőle olyat, amit nem én adtam neki korábban?" Meg kell értened két tényt:

1. Amid van, azt Istennek köszönheted;
2. Ő soha nem kéri tőled, hogy adj fel valamit anélkül, hogy ne viszonozná valami jobbal.

Dave Hunt - Az üdvösség kérdése 14.

Mi a baj a jó cselekedetekkel?

Nagyon lényeges, hogy megkülönböztessük az üdvösség kiérdemlésére irányuló jó cselekedeteket (egyébként ilyen nem létezik), azoktól a jó cselekedetektől, amelyeket a Galatabeliekhez írt levél „a Szellem gyümölcseinek” nevez (Galata 5,22-23). Az utóbbi annak az eredménye, hogy valaki újjászületett a Szent Szellem által. Egy bűnös ember jó cselekedetek által ugyanúgy nem válhat szentté, mint ahogyan egy vadalmafa sem lesz golden almafává azzal, ha gyönyörű golden almákat függesztünk az ágaira.

A gyümölcs a fa fajtájától függ. Egy bűnös ember is csak akkor képes Isten előtt kedves cselekedetekre, ha kegyelem által megtér, és így csodálatos módon Isten őt szentté változtatja. „Nem az igazságnak cselekedeteiből, amelyeket mi cselekedtünk, hanem az ő irgalmasságából tartott meg minket...” (Titus 3,5).

Azt sem szabad figyelmen kívül hagynunk, hogy ami a mi szemünkben „jó”, Isten szemében nem mindig az. Jézus azt mondta: „Senki sem jó, csak egy, az Isten” (Márk 10,18). Isten tökéletes mércéjével mérve „nincs, aki jót cselekedjék, nincsen csak egy is” (Róma 3,12; Zsoltárok 14,1-3). „Mert mindnyájan vétkeztek, és szűkölködnek az Isten dicsősége nélkül...” (Róma 3,23).

Vagyis ami „jó cselekedet” a mi szemünkben, Isten számára elfogadhatatlan. Ami a törvény megtartását illeti, erről a következőt mondja az Ige: „a törvénynek cselekedeteiből egy test sem igazul meg Ő előtte” (Róma 3,20).

Képzeljük csak el, hogy valakit letartóztatnak gyorshajtásért, és ő azt hiszi, hogy majd megússza a büntetést, ha elmondja, hogy sokkal többször hajtott már ezen az úton a sebességet betartva, mint ahányszor átlépte a sebességkorlátozást. Ezzel az érvvel egy világi bíróság előtt nemigen jutna semmire, mégis emberek tömegei remélik, hogy jó cselekedeteik felülmúlják a bűnöseket, és így aztán majd kiérdemlik, hogy a mennyek országába jussanak. Tegyük fel, hogy a vétkes fél - ha visszatérünk az előző példához - azt mondja a bírónak: „Kérem, engedjen szabadon, és megígérem, hogy nem szegem meg többé a törvényt, nem lépem át a megengedett sebességet!” A bíró a következőt válaszolja: „Ha nem szegi meg többé a törvényt, akkor ezzel csak betartja, amit az megkövetel.” Ha ezután tökéletesen is élnénk életünk hátralevő részét (még ha ezt meg is tudnánk tenni), akkor sem tudnánk jóvátenni egyetlen múltban elkövetett bűnünket sem.

Ráadásul, az üdvösség ajándék: „az Isten kegyelmi ajándéka pedig örök élet” (Róma 6,23); „örök életet adott nékünk az Isten, és ez az élet az ő Fiában van” (I.János 5,11); senki sem tehet semmit azért, hogy megszerezze, hogy kiérdemelje vagy kifizesse azt, ami ajándék. Ezt ingyen kell, hogy kapjuk, máskülönben már nem ajándék. Jézus azt mondta: „És én örök életet adok nekik” (János 10,28).
Az üdvösséget és az örök életet Istentől való ajándékként kell elfogadnunk. Bármilyen kísérlet, amely arra irányul, hogy cselekedeteket ajánljon fel érte, az ajándék elutasítását jelenti.

Nincs lehetőség akkor arra, hogy jót cselekedjünk? Dehogynem! A jó cselekedetek követik a megtérést, az üdvösség elnyerését, mint ahogyan egy fa is gyümölcsöt terem, vagy ahogyan a fény is együtt jár a napfelkeltével. A Biblia igenis buzdítja a keresztényeket arra, hogy „legyenek gazdagok a jó cselekedetekben” (lTimóteus 6,18), és hogy „igyekezzenek jó cselekedetekkel elöl járni” (Titus 3,8). Aki keresztény, az „új teremtés” (2Korintus 5,17), „teremtetvén Általa a Krisztus Jézusban jó cselekedetekre” (Efézus 2,10), és mindig arra kell törekednünk, hogy jó cselekedetekre igyekezők legyünk (Titus 2,14).

2014. július 7., hétfő

Derek Prince - Hogyan reagáljunk helyes módon a próbákra 4.

A védelemnek a négy sarokpillére a következő: bűnbánat, az odaszánás, a Szentíráshoz való viszony, és végül a helyes kapcsolatok. Nézzük az utolsó kettőt!

3. A Szentíráshoz való viszony
Sátánnak úgy sikerült az őseinket belevinni a bukásba, hogy rávette őket, kételkedjenek Isten beszédében. „Isten valóban azt mondta …?” Maga Jézus isteni tekintélyével pecsételte meg a Szentírást, amikor idézte Isten Igéjét, és hozzáfűzte: „Az Írás fel nem bontható.” Pál kategorikusan kijelenti: „A teljes írás Istentől ihletett.” A Bibliában való kételkedés egy olyan luxus, amelyet közülünk senki sem engedhet meg magának. Mint ahogy már az Édenkertben, úgy ma is ez az út vezet a boldogtalanságba.

4. A helyes kapcsolatok
A keresztény hit alapja az igaz tanítás. Ha helyesen alkalmazzuk, létrehozza a helyes kapcsolatokat is. Személyes kapcsolatainknak tükröznie kell az általunk elfogadott tanítást. Maga Jézus is erősen hangsúlyozta a helyes kapcsolatok ápolását. Világos irányvonalat adott arra vonatkozóan, hogyan bánjunk egy testvérrel, aki vétkezett ellenünk. A Hegyi beszédben a következőre hívja fel a figyelmet. „Légy jóakarója a te ellenségednek hamar, amíg az úton vagy vele” Minta imáját ünnepélyes figyelmeztetéssel zárja: „Ha pedig meg nem bocsátjátok az embereknek az ő vétkeiket, a ti mennyei atyátok sem bocsátja meg a ti vétkeiteket.”
Minden próba időtartama alatt gondosan meg kell vizsgálnunk beállítottságunkat és kapcsolatainkat, hogy biztosak legyünk abban, nem adtunk teret a szívünkben keserűségnek és meg nem bocsátásnak. Ezen túlmenően nem szabad elfelejtenünk, hogy a nem megfelelő emberekkel nem lehetnek megfelelőek a kapcsolataink. Pál így figyelmeztet: „Ne tévelyegjetek: Jó erkölcsöt megrontanak gonosz társaságok.” Nem élhetünk szent életet, ha szándékosan fenntartjuk a kapcsolatot szentségtelen emberekkel. Ezeket a kötelékeket Isten Igéjének éles kardjával kell elvágni.

Reinhard Bonnke - A szánalmas király 5.

LŐJJ!

Elizeus egy várható parancsot nem adott ki. Nem mondta azt, hogy: "Célozz!” Nem volt mire célozni. Isten csak azt akarta, hogy Jóás lőjön. Isten nyilai önmagukat állítják rá a célra, és sosem hibáznak. Olyanok, mint az előre programozott torpedók. Találnak, egy szív sem térhet ki előlük.

Amikor Isten az ismeret beszédét adja, nem kell kitalálnom, hogy az helyénvaló-e, vagy hogy valószínűleg helyes-e. Isten jobban tudja, mint én. Az én feladatom az, hogy kilőjem a nyilat az íjból, és abból a "szabadítás nyila" lesz. Egyedül Isten Szelleme kutathatja ki az emberi szellem mélységeit. Ő nem téved. A Szellem mindenkinek a történetét ismeri, a legtitkosabb gondolatokat is. A mi okoskodó agyunknak nem mindig könnyű csak úgy keresztüllőni a lehetőség nyitott ablakán anélkül, hogy a tényleges célt látnánk. Amikor azonban hajlandóak vagyunk erre, az eredmények meglepőek.

Az egyik ilyen lehengerlő tapasztalatom fivéremmel, Jürgennel volt kapcsolatos. Együtt nőttünk fel istenfélő szülők gyermekeiként, de ő nem akarta Jézust követni. Amikor felnőttünk, ő megtervezte a saját életét és pályáját.
Telt az idő és én nem tudtam, hogy a felesége elhagyta, és a legjobb barátja rákban meghalt. Az élet elvesztette értelmét a számára. Aztán egy éjjelen álmodott. Úgy tűnt neki, hogy egy magas hídon megy át, aztán megcsúszott, és érezte, hogy zuhan. Felkiáltott. Aztán felébredt verejtékben úszva.
Később ezt mondta: "Életemben először volt bennem égő vágy, hogy imádkozzam Istenhez, mert eszembe jutott a gyermekként tanult Ige: "Hívj segítségül engem a nyomorúság idején, én megszabadítlak téged" (Zsolt. 50:15.). Letérdeltem, és így szóltam: "Uram, tudod, hogy én a létezésedben sem vagyok biztos, de a testvérem, Reinhard a Te szolgád. Adj nekem egy jelet őrajta keresztül, hogy élsz!” Azon az éjjelen 10 000 kilométerre voltam tőle Afrikában. Nem tudtam a bajairól, arról sem, hogy azt fontolgatja, véget vet az életének, mén nagyon keveset érintkeztünk.

A kora hajnalt órákban azonban nekem is szörnyű álmom volt. Én is láttam egy magas hidat és fivéremet, Jürgent, amint valamiféle ködben megy a hídon. A hídnak nem volt korlátja és féltem, hogy Jürgen elveszti az egyensúlyát és leesik. Belement abba a ködbe. Álmomban elkeseredetten felkiáltottam: "Jürgen!" A következő hang, amit hallottam, egy kiáltás volt a feneketlen mélységből. A fivérem hangja volt.
Aztán fölébredtem, verejtékben úsztam, és megkérdeztem: "Uram, mi ez?" Ő így felelt: "Jürgen az örökkévalóságba vezető hídon megy. Ha nem figyelmezteted az istenteleneket, a vérüket a te kezedből fogom számon kérni..." Istenfélelem szállt rám. Hogy rövid legyek: levelet írtam a fivéremnek. Igaz, hogy mielőtt ezt megtettem, heves harcok dúltak a szívemben, de megírtam Jürgennek az álmomat. Arra is kértem, hogy fogadja el Jézus Krisztust személyes Megváltójának.
1987-ben a karácsony előtti napon kaptam választ a levelemre. Jézus csodálatosan megmentette fivérem lelkét. Halleluja! Jürgen tudta, hogy bűnei bocsánatot nyertek. Ezt írta: "Minden nap az Úrral járok. Ő minden problémámat megoldotta." Amikor ezt a levelet megkaptam, nem tudtam uralkodni érzéseimen, csak sírtam örömömben.

Milyen csodálatos a Szent Szellem! Milyen hatékonyak az Ő ajándékai! Ezek Isten erőteljes fegyverei. Az ördög malmára hajtjuk a vizet, amikor nem merjük használni ezeket az ajándékokat, vagy kifogásokat keresünk, miért nem használjuk őket. Mi lett volna, ha nem írtam volna meg azt a levelet? Mi lett volna, ha nem nyitom ki az ablakot kelet felé, és nem lövöm ki a nyilat a sötétbe? Nem természeti alapon döntöttem el, hogy megírom azt a levelet, a nyíl mégis eltalálta a célját. Jézus nevében mondom neked: "Nyisd ki az ablakodat! Tedd félre a félelmeidet! Hadd semmisítse meg hit általi engedelmességed minden idegességedet! Hagyd, hogy Isten elvégezze az Ő csodálatos tervét rajtad keresztül! A bölcsességed pedig ne legyen érzéki, hanem mennyből való" (lásd Jakab 4:15.).

Derek Prince - Isten titkos terve kibontakozik - Jézus, az utolsó Ádám 1.

I. Ádám bukása következményeinek áttekintése

A. Változás Ádám természetében, amely „romlást” hozott létre

B. Sátán elbitorolta Ádám hatalmi területét

C. Az ádámi faj alárendelődött a démonok zaklatásának és leuralásának

D. Ádám egész valója a „hiábavalóság” alá vettetett

E. Az ádámi faj azonosult a Sátánnal a bűnben és a lázadásban, és ezért Isten ítélete alá került

II. Jézus, az utolsó Ádám

A. 1 Kor. 15:45. Így is van megírva: Lõn az elsõ ember, Ádám, élõ lélekké; az utolsó Ádám megelevenítõ szellemmé.

—Jézust úgy nevezi, hogy „az utolsó Ádám”

B. Az evangéliumokban több mint 80 alkalommal hívja önmagát „Emberfiának” (héberül: Ben Adam = Ádám fia)

C. Zsidó 2:11–17. Mert a megszentelõ és a megszenteltek egytõl valók mindnyájan, a mely oknál fogva nem szégyenli õket atyjafiainak hívni, Mondván: Hirdetem a te nevedet az én atyámfiainak, az anyaszentegyháznak közepette dícséretet mondok néked. És ismét: Én õ benne bízom; és ismét: Ímhol vagyok én és a gyermekek, a kiket az Isten nékem adott. Mivel tehát a gyermekek testbõl és vérbõl valók, õ is hasonlatosképen részese lett azoknak, hogy a halál által megsemmisítse azt, a kinek hatalma van a halálon, tudniillik az ördögöt, És megszabadítsa azokat, a kik a haláltól való félelem miatt teljes életökben rabok valának. Mert nyilván nem angyalokat karolt fel, hanem az Ábrahám magvát karolta fel. Annakokáért mindenestõl fogva hasonlatosnak kellett lennie az atyafiakhoz, hogy könyörülõ legyen és hív fõpap az Isten elõtt való dolgokban, hogy engesztelést szerezzen a nép bûneiért.

1. „A megszentelő” = Jézus
2. „a megszenteltek” = az összes hívő
3. „egytől valók mindnyájan” = Istentől, az Atyától

D. Jézus az összes hívőt Isten „gyermekének”, és önmaga „testvérének” ismeri el (vesd össze: Zsolt. 22:23. Hadd hirdessem nevedet atyámfiainak, és dicsérjelek téged a gyülekezetben.
Ézs 8:18. Ímhol vagyok én és a fiak, kiket adott nékem az Úr jelekül és csodákul Izráelben: a Sion hegyén lakozó seregeknek Urától [vagyunk mi!])

E. Jézus Isten rendelése által az egész ádámi faj képviselőjévé lett.
Ennek a tetőpontja volt a kereszten:

1. Ézs. 53:6. Mindnyájan, mint juhok eltévelyedtünk, kiki az õ útára tértünk; de az Úr mindnyájunk vétkét õ reá veté.

—Az Úr mindnyájunk vétkét ő reá (Jézusra) vetette

2. „vétkét” = lázadását + annak minden gonosz következményét.
3. Jézus, az Isten Fia, magára vette az összes gonoszságot, amely miatt Isten ítélete sújtotta volna Ádám fiait, azért, hogy cserébe Ádám fiai megkaphassák mindazt a jót, amely örök jogon a Jézusé, az Isten Fiáé volt

Kenneth E. Hagin - Az istenfélelem hasznos 4.

BIZALOM PÉNZÜGYEKBEN

Sokszor jártam gyalog, cipőm talpa lyukas volt, de tudtam, hogy Isten előléptet majd engem, ha hű leszek. Nem Isten távozott el tőlem, hanem az ördög akarta látni, hogy valóban hiszem-e, amikről azt állítom, hogy hiszem. 

Minden kanyarban felüti fejét az ördög. Látni akarja, valóban hiszel-e. Kipróbál téged. Ugyanezek a dolgok megtörténnek ma, amelyek megtörténtek Jób életében. Az ördög előjött és vádolta Jóbot. „Igen, nem csoda, hogy szolgál Téged" - mondta az ördög. „Nézd csak, minden remek, minden gyereke egészséges. Jó termései vannak. Sok a pénze. Jómódú. Csak rontsd le körülötte a védőkerítést és engedd, hogy hozzá férjek. Meg fogod látni."
Nos, a sátánnak joga van, hogy itt megkörnyékezze az embereket, mert ő a világ istene. Sok ügyleted - különösen, amikor anyagiakra kerül sor - a világban zajlik, ahol a sátán isten és valóban fel fogja ütni a fejét. Ha viszont azt teszed, amit az Ige mond, nem fogsz félni. Tudom, tapasztalatból tudom. Meg tudom érteni, hogy tudott Péter lefeküdni és mélyen aludni, amikor másnapra megölését tervezték. Oly mélyen aludt, hogy egy angyalnak kellett oldalba böknie őt, hogy felébressze, és Péter nem jött rá, hogy valójában ébren van, amíg ki nem jutott a börtönből. (ApCsel 12:6-11)

Én viszont értem ezt. Az Úr képessé tett engem arra, hogy lefeküdjek és aludjak a legellenségesebb körülmények között, amikor úgy tűnt, semmi sem megy jól. Tudtam azonban, hogy az istenfélelem hasznos. Tudtam, hogyha hű leszek, ha nem restülök meg a jótéteményben, A MAGA IDEJÉBEN aratni fogok. Ott akartam lenni, amikor eljön a megfelelő idő. Igen, könnyű lett volna belefáradni. Könnyű lett volna abbahagyni. Ez lett volna a könnyű kiút: csak abbahagyni. Csak feladni. Testem abba akarta hagyni. Eszem abba akarta hagyni. Valami azonban bennem, az az Ige és a Szellem... Legyél az Ige és a Szellem embere. Jön az előléptetés előbb vagy utóbb. Jön. Ne fáradj viszont bele a jótéteménybe, mert a maga idejében aratni fogsz, ha nem tévelyegsz. Jön az előléptetés napja. Már készül az előléptetésed, dicsőség Istennek.