2013. április 18., csütörtök
Kenneth E. Hagin - Szövetséges
És hozzá járula Ábrahám és monda: Avagy elveszted-é az igazat is a gonosszal egybe? Talán van ötven igaz abban a városban, avagy elveszted-é, és
nem kedvezel-é a helynek az ötven igazért, akik abban vannak? Távol legyen tõled, hogy ilyen dolgot cselekedjél, hogy megöld az igazat a gonosszal, és úgy járjon az igaz mint a gonosz: Távol legyen tõled! Avagy az egész föld bírája nem szolgáltatna-é igazságot? — 1MÓZES 18,23–25.
Isten addig nem akarta elpusztítani Szodomát és Gomorát, amíg meg nem beszélte Ábrahámmal, az Õ vérszövetségi barátjával! Ábrahám imája az 1Mózes 18-ban az egyik legsokatmondóbb és legtöbb világosságot adó ima az Ószövetségben. Ábrahám elfoglalta a helyét abban a szövetségben, amelyet Isten kötött vele — ez az ó szövetség, az ó testamentum volt. A szövetségen keresztül, Ábrahám olyan jogokat és kiváltságokat kapott, amelyekrõl
kevés fogalmunk van. Az Ábrahám által nem sokkal azelõtt megpecsételt szövetség Jehova-Istennel, adta meg Ábrahám törvényes helyzetét Isten elõtt. Ebbõl következõleg, hallhatjuk, milyen nyíltan beszél Ábrahám, amint közbenjár Szodomáért és Gomoráért: „Avagy az egész föld bírája nem szolgáltatna-é igazságot?”
Megvallás: Nekem szövetségem van Istennel, az új szövetség. Nekem szövetségi jogaim és kiváltságaim vannak, én megállok Isten elõtt, közösségben járok Istennel. Használom szövetségi jogaimat és kiváltságaimat az
imában. Egyesítem erõmet az én Atyámmal, hogy véghezvigyem az Õ akaratát és tervét itt a földön.
David Wilkerson - A KERESZT ÉS AZ ÚJ SZÖVETSÉG 4.
JÉZUS GONDOT
FORDÍTOTT ARRA, HOGY A HITBEN KISKORÚAKAT SOHA NE BEFOLYÁSOLJA AZ A TANÍTÁS,
MELY SZERINT A HITHEZ JÓTETTEKET KELL KAPCSOLNI.
Krisztus
tudta: nem engedheti meg, hogy tanítványai továbbra is ezt a testies tanítást
higgyék és hirdessék. Különben a hitben gyermek megtérők azt gondolnák:
„kiérdemelhetem az üdvösségemet”, és megpróbálnának azon munkálkodni, hogy
elnyerjék Isten kegyét. Ez azt jelentené, hogy Krisztus kereszthalála hiába
történne, és Isten örökkévaló céljai kudarcot vallanának.
Jézus
azt is tudta, hogy miután tanítványaival elfogyasztotta a húsvéti bárányt,
nemsokára ki kell innia az új szövetség poharát. Halála jelzi majd a végét a
régi szövetségnek, amely a cselekedetekre és az emberi erőfeszítésekre épült,
és amelyek Isten számára többé már nem lesznek elfogadhatók. Egyedül a benne
való hit lesz az érdem.
Mit
tett tehát ekkor Jézus? Máté elmondja, hogy Krisztus magához vont egy
kisgyermeket, és a karjába vette. Szeretett volna tanítványainak nagyon
világosan illusztrált tanítást adni. így szólt hozzájuk: „ezt mondta: Ámen,
mondom nektek, hogyha meg nem változtok (fordultok) és nem lesztek olyanok(ká)
mint a (kis)gyermekek, (egyáltalán) nem mentek be az Egek (Istenének) a
Királyságába, aki tehát megalázza magát (kicsi lesz) mint ez a kisgyermek, az a
nagyobb az Egek (Istenének) Királyságában, és aki befogad egy ilyen
(kis)gyermeket az én nevemben, engem fogad be,” (Mt 18,3-5).
E
három versben Jézus azt mutatja be, milyen kapcsolatot szeretne kialakítani
népével. Ezt mondja: Nézzétek ezt a gyermeket! Ez az én jövendő egyházam. Ez a
kisgyermek képviseli az összes új hívőt, aki gyermeki hittel jön majd hozzám
minden népből, nemzetből és törzsből. Mondom nektek, hogy egyházamnak úgy kell
viszonyulnia hozzám, mint ahogyan ez a kisgyermek teszi.
Nehogy
félreértsük a dolgot! Jézus itt erős szemrehányást tesz tanítványainak. Amikor
ezt mondja: „ha meg nem tértek”, a tanítványok talán csodálkoznak: Mi, térjünk
meg? Hiszen mi az ő választott tanítványai vagyunk! Miről beszél a Mester?
Az
a görög szó, amelyet Jézus használ itt a megtérésre, azt jelenti: éles
fordulat. Jézus tehát ezt mondta ezeknek az embereknek: Sürgősen más irányba
kell fordulnotok, éles fordulatot kell tennetek az Istenről való
gondolkodásotokban. Mielőbb fel kell hagynotok azzal a vélekedéssel, hogy saját
cselekedeteitek révén különleges helyet foglalhattok majd el a királyságomban.
Ez a régi szövetség – és ez hamarosan véget ér.
Jézus
végső csapást akart mérni erre a halálos tanításelegyre, hogy egyszer s
mindenkorra kiírtsa a tanítványokból. Ezért a továbbiakban azt kérte a
tanítványaitól, hogy alázzák meg magukat teljesen. Megparancsolta nekik:
legyetek olyanok, mint a kisgyermekek! Ezt is hozzátette: rátok építem
egyházamat. És ha bármi részt akartok benne, akkor olyan alázatosaknak kell
lennetek, mint ez a kisgyermek, akit a karomban tartok.
Egyes
keresztény tudósok szerint ebben az igeszakaszban Jézus arra próbál tanítani
minket, hogy gyermeki magatartásra és hozzáállásra van szükségünk ahhoz, hogy
istenfélők legyünk. En azonban nem olvasok ki ilyet ebből az igéből. Inkább azt
gondolom, hogy Jézus két egyszerű dolgot kér tőlünk: tagadjuk meg önmagunkat,
és minden bonyodalom nélkül szenteljük oda magunkat neki. Ha ezeket megtesszük,
akkor leszünk az ő királyságának valódi szolgái. „aki tehát megalázza magát
(kicsi lesz) mint ez a kisgyermek, az a nagyobb az Egek (Istenének)
Királyságában, és aki befogad egy ilyen (kis)gyermeket az én nevemben, engem
fogad be.”
Tom Marshall - A szeretet, a legtartósabb építőelem 4.
Jóság: szeretet és az összetartozás érzése
A szeretet mindig jóságos, mivel ez az alaptermészete. A jóság gyökerei az összetartozás mélységes érzésébe, más kifejezéssel “az atyafiakhoz való hajlandóságba” nyúlnak le. Az a tény, hogy Isten még bukott állapotunkban is jó hozzánk, magával hozza azt a felismerést, hogy mi valójában a legközelebbi hozzátartozói vagyunk. A héber ge'ol szó, ami úgy mutatja be Istent, mint a mi Megváltónkat, szó szerint ezt jelenti: “az, aki atyafiként viselkedik”.
Amikor jóságosak vagyunk, akkor ösztönösen érezzük azt is, hogy ugyanazt tesszük, amit hasonló körülmények között szeretnénk, hogy velünk is tegyen valaki, így nem várunk ellenszolgáltatást azért, amit teszünk. A jóság az összetartozás érzése miatt szorosan kapcsolódik a rokonszenvhez és a könyörületességhez, más szóval szánalomhoz.
A ridegség pontosan azért olyan fájdalmas, mivel megtöri vagy megsebzi az összetartozásnak ezt az érzését, és elutasítottnak, idegennek érezzük magunkat miatta.
Kedvelés: a szeretet legkellemesebb oldala
Amikor kedvelünk valakit, azt gyakran valami felszínes és múló reagálásnak gondoljuk, amit nem igazán tudunk befolyásolni. Ezt szoktuk mondani: “Szeretnünk kell másokat, de kedvelnünk nem”. A kedvelés azonban rendkívül fontos szerepet játszik minden olyan kapcsolatban, amelyben bármilyen mértékű intimitás is szerepet játszik, és valójában ez az egyik legfontosabb dolog, amely az intimitás felé vonz minket. Ugyanennek a dolognak a másik oldala viszont az, hogy ha intim kapcsolatba keveredsz egy olyan emberrel, akit nem kedvelsz, az elviselhetetlen lehet.
A kedvelés a szeretet egyik legkellemesebb oldala. Azt az örömet és élvezetet fejezi ki, amit a másik ember jelenléte vagy társasága jelent a számunkra. A Biblia ezt így fogalmazza meg: kedvességet találni valakinek a szemében. A kedvelés olyan elemekből épül fel, mint a vonzódás, a másik ember által ránk gyakorolt hatás, érdeklődés, ragaszkodás, gyengédség, és egyéb kellemes reakciókat is felsorolhatnánk még itt. Valószínűleg az váltja ki, hogy az eltérő személyiségek vagy nemek izgatják vagy kiegészítik egymást, és ennek a vonzalomnak a kölcsönös ápolásán keresztül fejlődik szeretetteljes kapcsolattá.
Amikor kedvelünk valakit, azt gyakran valami felszínes és múló reagálásnak gondoljuk, amit nem igazán tudunk befolyásolni. Ezt szoktuk mondani: “Szeretnünk kell másokat, de kedvelnünk nem”. A kedvelés azonban rendkívül fontos szerepet játszik minden olyan kapcsolatban, amelyben bármilyen mértékű intimitás is szerepet játszik, és valójában ez az egyik legfontosabb dolog, amely az intimitás felé vonz minket. Ugyanennek a dolognak a másik oldala viszont az, hogy ha intim kapcsolatba keveredsz egy olyan emberrel, akit nem kedvelsz, az elviselhetetlen lehet.
A kedvelés a szeretet egyik legkellemesebb oldala. Azt az örömet és élvezetet fejezi ki, amit a másik ember jelenléte vagy társasága jelent a számunkra. A Biblia ezt így fogalmazza meg: kedvességet találni valakinek a szemében. A kedvelés olyan elemekből épül fel, mint a vonzódás, a másik ember által ránk gyakorolt hatás, érdeklődés, ragaszkodás, gyengédség, és egyéb kellemes reakciókat is felsorolhatnánk még itt. Valószínűleg az váltja ki, hogy az eltérő személyiségek vagy nemek izgatják vagy kiegészítik egymást, és ennek a vonzalomnak a kölcsönös ápolásán keresztül fejlődik szeretetteljes kapcsolattá.
Rick Warren - Van erőd, hogy nemet mondj!
„Ti azonban nem test szerint éltek, hanem Lélek szerint, ha Isten Lelke lakik bennetek.” (Róma 8:9)
Korunkban néhány ember ragaszkodik hozzá, hogy azonnal ki kell elégítenünk minden kívánságot, ami az utunkban jön. Ez romboló gondolkodásmód. Csak azért, mert kedved van megenni egy egész csokoládétortát, nem jelenti azt, hogy ez jót is tesz.
Róma 8:9 azt mondja: „Ti azonban nem test szerint éltek, hanem Lélek szerint, ha Isten Lelke lakik bennetek.”
Mielőtt hívővé lettél, csak az akaraterőddel küzdöttél a kísértések ellen, de ez sosem volt elég. A téged hajtó hatalmas vággyal szemben erőtlen voltál.
Hívőként azonban most veled van a Szent Lélek – és egy új képesség, hogy nemet tudj mondani.
Galata 5:16 azt mondja: „Intelek titeket: a Lélek szerint éljetek, és a test kívánságát ne teljesítsétek!” A Biblia nem állítja, hogy nem lesznek bűnös kívánságaid, miután kereszténnyé lettél, azt azonban mondja, hogy a Szent Szellem segít neked úgy dönteni, hogy nem teljesíted ezeket.
Ha valaha is hallottál valakit, aki azt mondta, „Keresztény vagyok, de nem tudom megállni hogy...”, az az ember hazudott. Egyszerűen sosem hívta segítségül a Szent Lélek erejét a kísértés pillanatában.
Van erőd nemet mondani! Használd!
Korunkban néhány ember ragaszkodik hozzá, hogy azonnal ki kell elégítenünk minden kívánságot, ami az utunkban jön. Ez romboló gondolkodásmód. Csak azért, mert kedved van megenni egy egész csokoládétortát, nem jelenti azt, hogy ez jót is tesz.
Róma 8:9 azt mondja: „Ti azonban nem test szerint éltek, hanem Lélek szerint, ha Isten Lelke lakik bennetek.”
Mielőtt hívővé lettél, csak az akaraterőddel küzdöttél a kísértések ellen, de ez sosem volt elég. A téged hajtó hatalmas vággyal szemben erőtlen voltál.
Hívőként azonban most veled van a Szent Lélek – és egy új képesség, hogy nemet tudj mondani.
Galata 5:16 azt mondja: „Intelek titeket: a Lélek szerint éljetek, és a test kívánságát ne teljesítsétek!” A Biblia nem állítja, hogy nem lesznek bűnös kívánságaid, miután kereszténnyé lettél, azt azonban mondja, hogy a Szent Szellem segít neked úgy dönteni, hogy nem teljesíted ezeket.
Ha valaha is hallottál valakit, aki azt mondta, „Keresztény vagyok, de nem tudom megállni hogy...”, az az ember hazudott. Egyszerűen sosem hívta segítségül a Szent Lélek erejét a kísértés pillanatában.
Van erőd nemet mondani! Használd!
2013. április 17., szerda
Philip Yancey & Tim Stafford - Maratoni futás: Megéri a küzdelmet?
12,12 Ezért tehát a lankadt kezeket és a megroskadt térdeket erősítsétek meg.
A 12. fejezet folytatja az előző fejezet gondolatmenetét, ám a szerző az ószövetségi történelemről a levél olvasóira irányítja a reflektorfényt. A korai keresztényeknek üldöztetéssel kell szembenézniük, és a hitük kezd megrendülni a rájuk nehezedő nyomás alatt.
A levél írója a hitet versenyfutáshoz hasonlítja. A hit múltbeli óriásai „a bizonyságtevők fellegeként” veszik körül a hívőket, akik a hit sportpályáján futnak. A levél eredeti olvasói nyilván rövid sprintre számítottak, és nem egy kimerítő maratoni távra. Biztatásra és önfegyelemre volt szükségük, hogy
kibírják ezt a hosszú távú lelki erőpróbát.
Miért fussunk tovább?
A maratoni futás analógiája a keresztény élet találó képe. Miért gyötrik a versenyzők a testüket, hogy végigfussák a kimerítő, 42 kilométeres távot? A legtöbb futó két indokot nevez meg: az egyik a jutalom, a másik pedig az edzés fizikai haszna.
A spirituális maratoni futásnak is hasonló előnyei vannak: a szilárd hit erős jellemet eredményez, és jutalomként hatalmas díj vár azokra, akik mindvégig kitartanak. A hit futóversenyén nincsenek vesztesek. Aki célba ér, jutalmat kap.
Az igazi versenyzők a vezérfutón tartják tekintetüket, és amint az várható, A zsidókhoz írt levél Jézust állítja elénk a hit végső példájaként, aki „az előtte levő öröm helyett” kész volt elhordozni a kereszt borzalmas szenvedéseit. Mivel Jézus ezt megtette, többé senki sem mondhatja, hogy „Isten nem tudja,
milyen az élet idelent”. Isten nagyon is jól tudja ezt, hiszen Jézus itt élt, a földön. Ha megkörnyékez minket a csüggedés, a legjobb, amit tehetünk, hogy „felnézünk Jézusra, a hit szerzőjére és beteljesítőjére.”
David Wilkerson - A KERESZT ÉS AZ ÚJ SZÖVETSÉG 3.
HADD MUTASSAM
MEG NEKTEK A MÁTÉ 18 ALAPJÁN, MILYEN MÉLY TANÍTÁST TARTALMAZNAK JÉZUS SZAVAI ÉS
TETTEI EBBEN A TÉMÁBAN!
A
Mt 18 csodálatos jelenettel kezdődik. Péter, Jakab és János lekísérték Jézust a
megdicsőülés hegyéről, ahol átélték az Úr fenséges jelenlétét. Most pedig,
megmagyarázhatatlan módon, a tanítványok hirtelen vitatkozni kezdenek arról,
hogy ki a nagyobb a mennyek országában.
Ezeknek
az embereknek nagyon alázatosaknak kellett volna lenniük hihetetlen élményük
hatására. Isten tiszta szentségének fényében nyilvánvalóvá kellett lennie
számukra, mennyire bűnös az emberi természet. Ehelyett azonban a tizenkettő a
Jézushoz való viszonyát próbálta méricskélni a végrehajtott jó cselekedeteik
alapján. Elkezdték számba venni, mennyi áldozatot hoztak érte, és mindegyik ezt
mondta: Én sokkal többet tettem azért, hogy elnyerjem a Mester tetszését, mint
ti, többiek. Jobban odaszántam magam, hűségesebb voltam, többet adtam.
Természetesen
nem tudhatjuk, mi mindent mondhattak a tanítványok. De a Szentírás betekintést
nyújt a természetükbe. Először is ott volt a forrófejű, lobbanékony Péter.
Elképzelem, amint megszólal: Férfiak, én rögtön rendbe teszem ezt az érvelést.
Gondoljátok meg, éppen most jöttem le a dicsőség hegyéről. Olyan dolgokat
láttam ott, amelyekről még csak beszélnem sem szabad. Isten közvetlenül szólt
hozzám. És emlékezzetek csak, ki járt a vízen az Úrral? Ha valaki is helyet
nyert Jézus trónja mellett, az nyilván én vagyok.
Ezek
az elvakult emberek teljesen téves úton jártak. Láthatjuk ebből az esetből,
hogy hová vezetett a régi szövetség alapján a versengés. A makacs igyekezetnek
az lett a következménye, hogy egyesek felsőbbrendűnek kezdték gondolni magukat.
Az igazság az, hogy nem számít, milyen hatalmas kijelentést kaptál, milyen
bátor bizonyságtevő vagy, milyen erővel hirdeted az igét, hány démont űztél ki
az emberekből. Isten előtt egyik dolog sem számít ezek közül, ha jobban bízol
bármelyikben is, mint Krisztus bevégzett művében, amit azért vállalt magára,
hogy Isten elfogadhasson téged. Akkor az ő kereszthalálát hatástalannak
nyilvánítod.
Amikor
a Mt 18-at olvassuk, nem feledkezhetünk meg arról, hogy mindennel, amit Jézus a
földi szolgálata során tett, jövőbeli egyházának alapjait fektette le. A
Jelenések könyvéből tudjuk, hogy a tizenkét tanítvány lett Krisztus egyházának
talpköve, az az építőanyag, amelyet Krisztus használt épületének felépítéséhez.
És ennél az eseménynél, hallva tanítványai érvelését, a Úr bizonyára teljesen
megdöbbent.
Az
egész Újszövetség úgy beszél Isten népéről, mint gyermekekről – Isten
gyermekeiről, a királyság örököseiről, a vőlegénytől származó utódokról, az
ígéret gyermekeiről. Amikor Pál a galata hívőkhöz fordult, „gyermekeim”-nek
nevezte őket, a megtérésben csecsemőknek, akikben Krisztus formálódik ki.
Amikor Krisztus meghallotta, miről beszélgetnek a tanítványok, bizonyára
aggódott összes „kisbabája” – az éretlen, tudatlan, ártatlan megtérők tömegei –
miatt, akiket szolgálatuk által szeretett volna beépíteni gyülekezetébe. Tudta,
hogy egyházát nem engedheti ilyen keverék tanításra felépülni.
Rick Warren - A remény visszatér, ha emlékszünk Isten töretlen szeretetére
"De ha újra meggondolom, reménykedni kezdek: Szeret az ÚR, azért nincs még végünk, mert nem fogyott el irgalma: minden reggel megújul. Nagy a te hűséged! Az ÚR az én osztályrészem - mondom magamban -, ezért benne bízom." (Jeremiás siralmai 3:21-24)
A fájdalom az élet természetes velejárója. Nem tudsz megmenekülni tőle. Megszakadt kapcsolatok, kihagyott lehetőségek és kemény időszakok az életben mindig lesznek. Mikor jönnek, választhatsz, hogy keserű vagy reményteljes leszel.
A választás a tiéd.
Jeremiás szembenézett a döntéssel. Mikor összedőlt a világ számára, miután Jeruzsálemet Kr.e. 586-ban kifosztották (megj.: Kr.e.598-ban Nebukadnezár Jeruzsálemet ostrom alá fogta, 586-ban a Templomot is leromboltatta.), a próféta megírta a "Jeremiás siralmai" c. könyvet, hogy megossza Istennel az őszinte csalódottságát. De nem telepedett le a keserűségében és nem maradt ott.
A Jeremiás siralmai 3:21-24-ben, miután megosztotta a keserűségét, azt írta, "De ha újra meggondolom, reménykedni kezdek: Szeret az ÚR, azért nincs még végünk, mert nem fogyott el irgalma: minden reggel megújul. Nagy a te hűséged! Az ÚR az én osztályrészem - mondom magamban -, ezért benne bízom."
Egy szörnyű helyzet közepén Jeremiás nézőpontot váltott. Egészséges és jó dolog őszintének lennünk Istennel az érzéseinkről, de végül neked kell nézőpontot váltanod. Mindaddig míg a gondolataink központjában a fájdalom áll, nem oldunk meg semmit.
Ehelyett, mint Jeremiás, fel kell ismernünk Isten nagyszerű szeretetét felénk. Jeremiás megváltoztatta a nézőpontját és felismerte Isten örökkétartó kegyelmét.Nem számít, hogy mi a probléma, nem számít, mennyire dühös vagy Istenre, Ő akkor is szeret. Ez egy olyan állandó, amire támaszkodhatsz - nem számít mi történik.
Minél tovább fókuszálsz arra, ami lehangol, annál tovább fog tartani a depressziód. A keserűség a fájdalomban tart. A Jeremiás siralmai 3-ban Jeremiás egy egyszerű gyógyírt szolgáltat a keserűségre: változtasd meg a gondolkodásod!
Egy lehangoló szóáradat közepén Jeremiás azt mondja "Reménykedni kezdek".
Hogyan tudsz reménykedni a legsötétebb napjaidon? Emlékezz, "Szeret az ÚR, azért nincs még végünk, mert nem fogyott el irgalma: minden reggel megújul".
Erre biztosan számíthatsz! Kegyelme olyan friss, mint a reggel és olyan biztos, mint, hogy a Nap süt.
Rodney H. Browne - JÉZUS A FELTÁMADÁS ÉS AZ ÉLET
Monda néki Jézus: Én vagyok a feltámadás és az élet: aki hisz Énbennem, ha meghal is, él; És aki csak él és hisz Énbennem, soha meg nem hal. Hiszed-é ezt? János 11:25-26
Isten - az Atya, a Fiú és a Szent Szellem - az élet Forrása és Teremtője. Istenen kívül sem itt a földön, sem az örökkévalóságban nincs élet. Életünk ajándék Istentől. Jézusnak hatalma van élet és halál felett, valamint hatalma van bűnöket megbocsátani is. Jézus a kereszten való halála által legyőzte a halált, majd feltámadt életét átadta mindazoknak, akik hisznek Benne. A halál soha nem tudja legyőzni ezt az életet! Akkor is, ha a testünk meghal, tovább fogunk élni Isten jelenlétében. A halál fullánkját sohasem fogjuk megtapasztalni!
Bizony, bizony mondom néktek, hogy aki az Én beszédemet hallja és hisz Annak, Aki Engem elbocsátott, örök élete van; és nem megy a kárhozatra, hanem általment a halálból az életre. 25 Bizony, bizony mondom néktek, hogy eljő az idő, és az most van, mikor a halottak hallják az Isten Fiának szavát, és akik hallják, élnek. 26 Mert amiként az Atyának élete van Önmagában, akként adta a Fiúnak is, hogy élete legyen önmagában: 27 És hatalmat ada Néki az ítélettételre is, mivelhogy embernek fia. 28 Ne csodálkozzatok ezen: mert eljő az óra, amelyben mindazok, akik a koporsókban vannak, meghallják az Ő szavát, 29 És kijőnek; akik a jót cselekedték, az élet feltámadására; akik pedig a gonoszt művelték, a kárhozat feltámadására. 30 Én semmit sem cselekedhetem Magamtól; amint hallok, úgy ítélek, és az Én ítéletem igazságos; mert nem a Magam akaratát keresem, hanem Annak akaratát, Aki elküldött Engem, az Atyáét. János 5:24-30
Jézus azt mondta, hogy a halottak hallani fogják a hangját; a szellemi halottakról beszél, akik meg fogják Őt hallani, meg fogják Őt érteni, és Megváltóként el fogják Őt fogadni. Abban a pillanatban, ahogy elfogadod Jézust Uradnak és Megváltódnak, "újjászületsz" - abban a pillanatban átmész a halálból az életbe, és az Ő feltámadás-élete felszabadul benned. "Megelevenedsz", és attól a pillanattól kezdve örök, ill. soha véget nem érő életet kapsz.
Avagy nem tudjátok-é, hogy akik megkeresztelkedtünk Krisztus Jézusba, az Ő halálába keresztelkedtünk meg? 4 Eltemettettünk azért Ővele együtt a keresztség által a halálba: hogy miképpen feltámasztatott Krisztus a halálból az Atyának dicsősége által, azonképpen mi is új életben járjunk. 5 Mert ha az Ő halálának hasonlatossága szerint Vele eggyé lettünk, bizonyára feltámadásáé szerint is azok leszünk. 6 Tudván azt, hogy a mi ó emberünk Ővele megfeszíttetett, hogy megerőtelenüljön a bűnnek teste, hogy ezután ne szolgáljunk a bűnnek: 7 Mert aki meghalt, felszabadult a bűn alól. 8 Hogyha pedig meghaltunk Krisztussal, hisszük, hogy élünk is Ővele. 9 Tudván, hogy Krisztus, Aki feltámadott a halálból, többé meg nem hal; a halál többé rajta nem uralkodik, 10 Mert hogy meghalt, a bűnnek halt meg egyszer; hogy pedig él, az Istennek él. 11 Ezenképpen gondoljátok ti is, hogy meghaltatok a bűnnek, de éltek az Istennek a mi Urunk Jézus Krisztusban. Róma 6:3-11
Amikor elfogadod Jézust Uradnak és Megváltódnak, bemerítkezel - alámerülsz - Krisztusban. Isten szemében te (és a bűneid) Jézusban voltak, amikor Ő meghalt. Te Vele együtt feltámaszttattál, a bűneid és a bűnös természeted viszont a sírban maradt. Most új életben jársz - feltámadás-életben! Jézusnak hatalma van a bűnön és a halálon - lásd úgy magad, hogy halott vagy a bűnnek, élsz pedig Istennek Jézus Krisztusban a mi Urunkban!
Ámde Krisztus feltámadott a halottak közül, zsengéjük lett azoknak, kik elaludtak. 21 Miután ugyanis ember által van a halál, szintén ember által van a halottak feltámadása is. 22 Mert amiképpen Ádámban mindnyájan meghalnak, azonképpen a Krisztusban is mindnyájan megeleveníttetnek. 1 Korinthus 15:20-22
Eképpen van a halottak feltámadása is. Elvettetik romlandóságban, feltámasztatik romolhatatlanságban; 43 Elvettetik gyalázatosságban, feltámasztatik dicsőségben; elvettetik erőtelenségben, feltámasztatik erőben. 44 Elvettetik érzéki test, feltámasztatik szellemi test. Van érzéki test, és van szellemi test is. 45 Így is van megírva: Lőn az első ember, Ádám, élő lélekké; az utolsó Ádám megelevenítő szellemmé. 1 Korinthus 15:42-45
A fizikai halál elkerülhetetlen, azonban nem győzhet le bennünket - Isten azt ígéri, hogy amikor Krisztus visszajön, Ővele együtt feltámadunk, és megdicsőült, természetfölötti, örökkévaló testben örökké fogunk élni.
Ímé titkot mondok néktek. Mindnyájan ugyan nem aluszunk el, de mindnyájan elváltozunk. 52 Nagy hirtelen, egy szempillantásban, az utolsó trombitaszóra; mert trombita fog szólni, és a halottak feltámadnak romolhatatlanságban, és mi elváltozunk. 53 Mert szükség, hogy ez a romlandó test romolhatatlanságot öltsön magára, és e halandó test halhatatlanságot öltsön magára. 54 Mikor pedig ez a romlandó test romolhatatlanságba öltözik, és e halandó halhatatlanságba öltözik, akkor beteljesül amaz Ige, mely meg van írva: Elnyeletett a halál diadalra. 55 Halál! Hol a te fullánkod? Pokol! Hol a te diadalmad? 56 A halál fullánkja pedig a bűn; a bűn ereje pedig a törvény. 57 De hála az Istennek, Aki a diadalmat adja nékünk a mi Urunk Jézus Krisztus által. 1 Korinthus 15:51-57
"Mindnyájan nem alszunk el" azt jelenti, hogy mindnyájan nem fogunk meghalni, de mindnyájan el fogunk változni. Amikor Jézus visszajön, minden hívő - akár halott fizikailag, akár él -, egy szempillantás alatt fel fog támadni hallhatatlan testre. (Lásd még 1 Thessalonika 4:13-18). A halál és a sír soha nem fog győzedelmeskedni Isten gyermekén!
Az pedig Annak az akarata, Aki elküldött Engem, hogy mindaz, aki látja a Fiút és hisz Őbenne, örök élete legyen; és Én beltámasszam azt az utolsó napon. János 6:40
2013. április 16., kedd
Kenneth E. Hagin - Istent korlátozni
És újra kísértették az Istent, és korlátozták Izrael Szentjét. — ZSOLTÁROK 78,41.
Korlátozhatod Te Istent? A Biblia mondja, hogy Izrael ezt tette. És van úgy, hogy mi is korlátozzuk Õt. Korlátozzuk Istent az imaéletünkkel. John Wesley, a metodista egyház alapítója mondta:
„Úgy tûnik, hogy Istent az imaéletünk korlátozza. Semmit sem tud tenni az emberért, hacsak valaki meg nem kéri erre.”
Miért? Isten teremtette a világot és annak teljességét. Majd megteremtette az embert és hatalmat adott neki az Õ kezének minden munkája felett. Isten Ádámot teremtette e világ istenének. Õ azonban felségárulást követett el, és
eladta e világot a sátánnak. Ekkor lett a sátán e világ istene. (2Kor. 4,4)
Isten nem avatkozhatott be csak úgy, és pusztíthatta el a sátánt. Ha megtette volna, a sátán azzal vádolhatta volna Istent, hogy ugyanúgy, mint õ, törvénytelenül cselekedett.
Isten azonban kidolgozta a megváltás tervét. Majd el küldte az Õ Fiát — Akihez a sátán nem nyúlhatott és nem is nyúlt —, hogy végrehajtsa ezt a tervet. Jézus által Isten megváltotta az emberiséget! Most már visszakaptuk a hatalmat Jézus Krisztuson keresztül — és amikor megkérjük Istent, akkor Õ tud és be is fog avatkozni. Úgy tûnik tehát, hogy Isten semmit sem tud tenni, hacsak valaki meg nem kéri erre.
Megvallás: Elfoglalom a helyemet az imában. Egyesítem erõmet az én Atyámmal, hogy végrehajthassam az Õ akaratát itt a földön.
Rick Warren - Nincs kárhoztatás, ha Jézushoz tartozol
"Nincs kárhoztatásuk azoknak, akik Krisztus Jézushoz tartoznak." (Róma 8:1 NLT fordítás)
A Biblia szerint attól még nem leszel tökéletes, hogy kereszténnyé válsz. Ha valaki ezt állítja, az nem mond igazat. Úgyis elrontod. Sokszor el fogsz bukni. És több mint valószínű, hogy majd hibáztatod is magad (vagy mások fognak hibáztatni) emiatt.
Ha viszont Jézus követője vagy, akkor ebben biztos lehetsz: az Úr sosem vádol téged! Túl sok hívő él félelemben, keserűségben és bizonytalanságban. Bár üdvösségük van, az életüket nézve ez nem látszik. Túlstresszelik magukat azon, hogy Isten majd elítéli őket azokért a rossz dolgokért, amiket elkövettek. Ahelyett, hogy leszámolnának a saját bűntudatukkal, másokra zúdítják az egészet.
A Biblia viszont azt mondja, hogy erre nincs szükség: "Nincs kárhoztatásuk azoknak, akik Krisztus Jézushoz tartoznak." (Róma 8:1 NLT fordítás) Más szóval, Isten nem fog elítélni a rossz döntéseidért, ha Krisztusban bízol. Jézus magára vette ezt az ítéletet a kereszten. Isten nem kell megítéljen, mert már megítélte Jézust. Magára vette a bűneid következményét.
Ez fantasztikus hír! Ez jó hír - A Jó Hír! Egy kereszténynek nincs oka szégyellnie magát. Nincs oka elkeseredettnek lennie. Még mielőtt megszülettél volna, tudta, hogy milyen bűnöket fogsz elkövetni, és kifizette azok árát.
Nem érdekel, hogy mit tettél a múltban. Nem érdekel, hogy kiket bántottál meg. Nem érdekel, hogy mások mit mondanak neked. Ha Krisztusnak adod az életed, akkor megbocsát.
Nem érdekel, hogy mit tettél a múltban. Nem érdekel, hogy kiket bántottál meg. Nem érdekel, hogy mások mit mondanak neked. Ha Krisztusnak adod az életed, akkor megbocsát.
Tom Marshall - A szeretet, a legtartósabb építőelem 3.
A szeretet tartalma
A Biblia, a szeretet témájáról írt legjobb kézikönyv, nagyon gazdag olyan kifejezésekben és fogalmakban, amelyek a szeretet dinamikáját és őszinte természetét írják le. Ezek között vannak olyanok, amelyek inkább érzelmi állapotot írnak le, mint például az együttérzés, a szánalom, a gyengédség vagy a sajnálat, míg más szavak, mint a törődés vagy a kedvesség a szeretet cselekvő megnyilvánulását hangsúlyozzák. Vizsgáljunk meg néhány fontosabb kifejezést!
Gondoskodás: a cselekvő szeretet
A gondoskodás legfontosabb jellemzője az, hogy viselkedésben kell megnyilvánulnia. Nem mondhatod, hogy “Gondoskodom rólad”, ha aztán nem teszel semmit. Sokan így panaszkodnak azokról a kapcsolataikról, amelyeknek szeretetteljeseknek kellene lenniük: “Te nem is törődsz velem”, vagy “Velem senki sem törődik”, és ez általában pontosan kifejezi a kapcsolat problémáját. Ha a “szeretet” szót a “gondoskodás” szóval váltjuk fel a legismertebb igeversekben, akkor ezek új fényben ragyognak fel. Például: “Isten annyira törődött a világgal, hogy az ő egyszülött fiát adta...;” “Mi azért törődünk, mert ő előbb törődött velünk;” “Ez a gondoskodás..., hogy Isten gondoskodott rólunk, és elküldte az ő Fiát engesztelő áldozatul miértünk”.
A gondoskodás a legfontosabb tesztje annak, hogy van-e szeretet a kapcsolatban, és mindent átható volta aláhúzza, milyen kétségbeejtő szükségünk van rá. Ez a legszélesebb értelemben vett szeretet, vonatkozik orvosokra és ápolónőkre, akik gondoskodnak betegeikről; iskolákra, amelyek törődnek diákjaikkal; önkormányzati képviselőkre, akik törődnek a rájuk bízott körzettel. Soha nem lesz sikeres az az üzleti vállalkozás, amelyik nem törődik alkalmazottaival, saját termékeivel és vásárlóival. A törődés, a felebaráti szeretethez hasonlóan nem meleg, gyengéd érzések dolga, hanem azt jelenti, hogy ugyanolyan lelkiismeretesen törődünk embertársaink jólétével és érdekeivel, mint a sajátunkkal. A kölcsönös gondoskodás harmóniához és gyümölcsöző kapcsolathoz vezet. Ha ezt elhanyagoljuk, és nem törődünk egymással, annak eredménye viszály lesz, és a kapcsolat zsákutcába jut.
A gondoskodás legfontosabb jellemzője az, hogy viselkedésben kell megnyilvánulnia. Nem mondhatod, hogy “Gondoskodom rólad”, ha aztán nem teszel semmit. Sokan így panaszkodnak azokról a kapcsolataikról, amelyeknek szeretetteljeseknek kellene lenniük: “Te nem is törődsz velem”, vagy “Velem senki sem törődik”, és ez általában pontosan kifejezi a kapcsolat problémáját. Ha a “szeretet” szót a “gondoskodás” szóval váltjuk fel a legismertebb igeversekben, akkor ezek új fényben ragyognak fel. Például: “Isten annyira törődött a világgal, hogy az ő egyszülött fiát adta...;” “Mi azért törődünk, mert ő előbb törődött velünk;” “Ez a gondoskodás..., hogy Isten gondoskodott rólunk, és elküldte az ő Fiát engesztelő áldozatul miértünk”.
A gondoskodás a legfontosabb tesztje annak, hogy van-e szeretet a kapcsolatban, és mindent átható volta aláhúzza, milyen kétségbeejtő szükségünk van rá. Ez a legszélesebb értelemben vett szeretet, vonatkozik orvosokra és ápolónőkre, akik gondoskodnak betegeikről; iskolákra, amelyek törődnek diákjaikkal; önkormányzati képviselőkre, akik törődnek a rájuk bízott körzettel. Soha nem lesz sikeres az az üzleti vállalkozás, amelyik nem törődik alkalmazottaival, saját termékeivel és vásárlóival. A törődés, a felebaráti szeretethez hasonlóan nem meleg, gyengéd érzések dolga, hanem azt jelenti, hogy ugyanolyan lelkiismeretesen törődünk embertársaink jólétével és érdekeivel, mint a sajátunkkal. A kölcsönös gondoskodás harmóniához és gyümölcsöző kapcsolathoz vezet. Ha ezt elhanyagoljuk, és nem törődünk egymással, annak eredménye viszály lesz, és a kapcsolat zsákutcába jut.
Megjelent: Shirley Caesar - Good God (2013)
Tracklist:
01. Good God (feat. The Thompson Comm
02. You Stayed
03. Holy Boldness
04. When You Pray God Answers
05. Not Through Not Yet
06. In God's Perfect Hands
07. God Will Make a Way
08. Nice to Be Nice
09. Do It Today
10. Use Me to Deliver Your Word
11. More and More Like Jesus
12. Fighting the Good Fight
2013. április 15., hétfő
Dr. Leaf - Az Agy És Szívünk Dobbanása, Izrael
Úgy érzem magam, mintha elmém és szellemem szárnyalna. Most jöttem vissza Izraelből, ahová a TBN csoportjával, kedves, különleges barátaimmal együtt utazhattam a világ szó szerinti középpontjába. Az agyhoz kapcsolódó kifejezésekkel élve olyan ez, mintha eljutottam volna az agy és a szívdobbanás legbenső helyéhez, a corpus callosumot körülvevő részekhez. Ez a terület reagál a legmélyebb gondolatainkra, az indirekt pihenésünkre, a szellemi kapcsolatainkra és az Isten dicséretére. Az agynak ez a területe határozza meg, hogy az agy többi része hogyan funkcionál. Ennek működését a gondolataink és a döntéseink indítják el.
Az idegtudomány és a kvantumfizika megmutatja, hogyan lettünk megteremtve, hogyan kapcsolódunk be egymás életébe és tükrözzük a másik ember érzelmeit. Isten azért teremtette ezeket a tudományokat, hogy jobban megértsük és dicsérjük őt. Az egymáshoz való Isten által kitalált kapcsolódásokon keresztül érezzük meg Jézus szeretetét, ami –egyebek mellett – az agyunk egészségi állapotán is javít. Ezt akkor tapasztaltam meg, amikor élethosszig tartó barátságot kötöttünk csodálatos emberekkel, ahogy a Via Dolorosa utcáján mentünk. Elképzeltük hogyan ment ott Jézus, megnéztük a helyet ahol keresztre feszítették, meghalt, eltemették, majd feltámadt. Jártunk Jeruzsálem ősi városfalain, megnéztük a Galileai-tenger mellékét, ahol Jézus szolgálata nagy részét végezte, láttuk a Kidron völgyét, átmentünk a Gecsemáné-kerten, és megérintettük a követ, ahol Jézus imádkozott és vért izzadt. Megnéztük Megiddó völgyét is, ahol az utolsó csata fog lezajlani. Ültünk a Templom lépcsőin, ahol Jézus tanított, ültünk a mellett a hely mellett is, ahol Jézus megszületett, és így tovább. Oldalakba telne ezt a csodálatos, felemelő tapasztalatot elmesélni!
Joseph Prince egy különleges és világos üzenetet adott át arról, hogy Jézus a kegyelem, s amikor ezt felismerjük, megtapasztaljuk a Törvénytől való szabadságot, és a szentség felé közeledünk. Ezeket az üzeneteket alaposan továbbították felénk, mi befogadtuk és elménkbe beépítettük azokat életadó gyógyszerként három különböző helyszínen. Először ott, ahol Isten azt mondta Ábrahámnak, hogy áldozza fel Izsákot, majd álltunk a Templom lépcsőjén, ahol Jézus tanított, és Cézárea déli vidékén is voltunk, ahol Pál apostol elkezdte a szolgálatát.
Nagy áldás volt látnom Paul Crouchot, ahogy a TBN-kabátot átadja Matt és Laurie Crouchnak. Paulék 40 évvel ezelőtt indították be televíziós csatornájukat szinte semmi pénzzel, és az egyik legnagyobb nemzetközi hálózattá fejlesztették ki, milliókhoz juttatva így el a Jézusról szóló üzenetet. Bátran belevágtak az Istentől beléjük helyezett ajándékba, hogy a nagy elhívást megvalósítsák. Ők csodálatos példái annak, hogy mi történik, ha elménket arra használjuk, amire Isten eltervezte.
A ZSENIALITÁS FELSZABADUL!
Forgattunk kint a TBN-nel egy 13 részes sorozatot a Via Dolorosán. Itt elmondom az embereknek, milyen hatással van gondolkodásunk és döntéseink a testi és szellemi fejlődésünkre. „Ahogy az ember szívében gondolkodik, olyan ő!” (Példabeszédek 27:7 King James Version) Nem vagyunk áldozatai a biológiánknak, se a körülményeinknek. Ejtsük fogságba gondolatainkat Jézus Krisztusnak (2Korinthus 10: 5), és győzni fogunk minden felett!
Ez a bemutató segít irányításunk alatt tartani a kaotikus gondolatokat, a traumákat, illetve kitenni életünkből a mérgezett gondolatokat. Ezáltal felszabadulhat a tehetségünk, és Isten dolgaival tudunk foglalkozni! Felvillanyoz, hogy segíthetek az embereknek az elméjük megújításában!
Arra szeretnék bátorítani mindenkit, hogy lássa magát tehetségesnek, mivel az Ige és az agykutatás szerint mindenki tud valami olyat csinálni, amit más nem. Ha nem tesszük a saját feladatunkat, azzal mindenkinek kárt okozunk. Higgyünk a saját tehetségünkben, és álljunk be az Isten által eltervezett irányba! Így megláthatjuk, milyen sok életet változtatunk meg, elsőként pedig a sajátunkat! Mindenkire nagy szükség van!
David Wilkerson - A KERESZT ÉS AZ ÚJ SZÖVETSÉG 2.
EGYES ZSIDÓK AZT
HÍRESZTELTÉK, HOGY PÁL MAGA IS KEVERÉK TANOKAT HIRDET.
Hamarosan
magát Pált vádolták azzal, hogy a Krisztusban való hit és a körülmetélkedés,
mint üdvösségszerző cselekedet kevert tanítását hirdeti. Pál azonban hamarosan
kioltotta ezeket a híreszteléseket. Ezt írta: „Ám ha így van, ha én még a
körülmetélkedést hirdetem, testvéreim, miért üldöznek engem akkor? Ha így igaz,
akkor megszűnt a kereszt botránya.” (Gal 5,11).
Ezzel
Pál ezt mondta: Várjatok egy percet! Mindnyájan tudjátok, hogy a Krisztusban
való hitet hirdetem, mint az üdvösség egyetlen útját. És mindenki tudja, hogy
ez sért titeket. Azért bánt titeket, mert a kereszt eltörölte minden testi
igyekezeteteket, az összes törvényes előírást és szabályt. És e miatt a sértés
miatt üldöztök engem.
Ha
a ti kevert evangéliumotokat hirdetném, elfogadnátok engem. Még meg is
tapsolnátok, mert elhagytam az üzenetből azt a részt, amelyik sértett titeket.
Ha azonban ez így van, akkor miért üldöztök még mindig engem? Ha engedtem az
álláspontomból, amely elítélte a test holt cselekedeteit, akkor miért harcoltok
még mindig ellenem? Miért olyan rosszindulatú velem szemben továbbra is a
körülmetéltek tömege? Jól ismeritek az üzenetemet, testvéreim. Az üdvösségünk
nem cselekedetek által, hanem egyedül a Krisztusba vetett hit által lehetséges.
A
mai keresztények tömegeiből, beleértve számos lelkipásztort is, még mindig nem
halt ki a törvényeskedő magatartás. Amerika minden nagyobb városában és szerte
a világon különféle felekezetek különböző evangéliumi normákat állítanak fel.
Mindegyik kijelenti, hogy Isten csak bizonyos feltételekkel fogad el minket, és
ezek között mindenféle, emberek által felállított szabály van. Ezek a normák
azonban ugyanabból az emberközpontú, holt magatartásból fakadnak, amelytől Pál
óvta a kolossé gyülekezetet: Ne érintsd, ne edd ezt, ne idd azt, ne viselj
tisztátalan ruhát, stb.
Természetesen
hiszek a magas szintű keresztény normákban, beleértve az illedelmes ruházatot,
a szent életvitelt és a világtól való elkülönülést. Azonban Isten óvjon minket,
nehogy akár csak említést is tegyünk valakinek arról, hogy az ilyen szabályok
megtartása érdemül szolgálhat Isten előtt. Egyetlen ilyen dolog sem tesz minket
elfogadhatóbbá az ő szemében.
Számos
hívő marad állandóan megkötözve ilyen cselekedetekkel kapcsolatos tanítások
miatt, mert azt hiszik, hogy ezek szentté teszik őket. Egyszerűen nem akarják
elhinni, hogy hosszú évek összes áldozata hiábavaló lehet. És amikor hallják a
keresztről szóló üzenetet – vagyis azt, hogy az emberi igyekezet vagy
cselekedet nem tud üdvözíteni, hanem egyedül Krisztus kegyelméből biztos az
üdvösségünk -, megsértődnek. Úgy lármáznak, mint az első századi megtért
zsidók: Túl elnéző a tanításod! Nem hiszel többé a szentségben!
Semmi
sem áll távolabb az igazságtól. Egyedül egy személy szent: Jézus Krisztus. És a
mi szentségünknek a belé vetett hitből kell fakadnia.
Rick Warren - Az akaraterő nem fogja megoldani a problémádat
"Teljes szívemből szeretem Isten törvényét. De van bennem egy másik erő, ami háborúban áll az elmémmel. Ez az erő a még mindig bennem lévő bűn rabszolgájává tesz." (Róma 7,22-23, NLT fordítás)
Háború dúl benned egész életeden át aközött, aki voltál és aközött, akivé Jézus Krisztusban lettél. Pál, aki a legismertebb misszionárius volt a kereszténység történetében, és aki az újszövetség legnagyobb részének szerzője, szintén küzdött ezzel.
A Biblia ezt mondja a Róma 7,22-23-ban: "Teljes szívemből szeretem Isten törvényét. De van bennem egy másik erő, ami háborúban áll az elmémmel. Ez az erő a még mindig bennem lévő bűn rabszolgájává tesz."
Sajnálom, de azt kell mondjam, hogy ebben a harcban egész életünkön át viaskodnunk kell. Ha idősebbek leszünk, akkor is folytatni kell. Nem olvashatod eleget az Igét ahhoz, hogy a kísértéseket elűzd, és elbújni sem tudsz előlük.
Amíg a mennybe nem kerülsz, mindig csatázni fog ez a két természeted. Régóta vagyok hívő, de a régi természetem még mindig létezik. A régi természetem néha azt akarja, hogy büszke, kéjvágyó, önző, álnok, egyszóval igazi bűnös legyek.
A kérdés az, mit akarsz tenni ezzel kapcsolatban?
Az akaraterő nem fogja megoldani a problémád. Csak azért, mert meg akarsz változni és mindent megteszel azért, hogy megváltozz, nem jelenti azt, hogy meg is fogsz változni. Talán működni fog egy ideig, de egy idő után kifáradsz, és abbahagyod a küzdelmet.
Ha szellemben jársz, akkor az új természeted akarod követni, ami azt jelenti, hogy úgy döntesz, nem követed a régi természeted. Például, ha bujasággal vagy valamilyen testi vággyal küzdesz, de azonnal eltávolítod magad a kísértéstől, akkor a régi természetedet halálra éhezteted. Ha büszkeséggel küzdesz, emlékezz arra, hogy Istentől függsz, és így a régi természetedet elerőtleníted.
Feliratkozás:
Bejegyzések (Atom)