2013. február 21., csütörtök

Tom Marshall - Isten imádása és az érzelmek 1.


Felfedeztük, hogy a szellemünkből fakadó élet azt jelenti, hogy a szellem bele­ér­ző képessége elsőrendű az elme okoskodásai fölött és a lelkiismeret irányítja az aka­ra­tot. Most meg kell látnunk, hogyan kell a szellemben megvalósuló imádatnak és az Is­tennel való közösségnek a lélek érzelmi reakcióit irányítania.
Ez kétségtelenül ismeretlen terület. Valószínűleg hozzám hasonlóan te is feltételezed, hogy mindenféleképpen az akaratnak kell irányítania az érzelmeket. Azt mondjuk az embereknek: "Uralkodj magadon", vagy "Ne engedd meg magadnak, hogy kiborulj!" Az effajta irányítás hatékonysága azonban nagyon korlátozott; és úgy tűnik, végül is csak egy irányban működik. Tehát az érzelmeket elnyomhatja az akarat, de akaraterővel nem lehet érzelmeket előidézni. Akaratommal nem tehetem magamat boldoggá, szomorúvá, sőt ijedté sem. Minél inkább próbálom, annál lehetetlenebbé válik bármiféle érzelmi választ kipréselnem magamból.
            
Isten a Maga képére teremtette az embert, úgy hogy az ember személyiségének irá­nyító központja ne az akarata, hanem emberi szelleme legyen. Továbbá, a ke­resz­té­nyek szellemük révén hozzáférhetnek a bennük lakó Szent Szellem Személyéhez. De ho­gyan hat ez az érzelmi életre? Valahogy biztosan, mert világos, hogy a Szent Szel­lem rendelkezik mindazokkal a tulajdonságokkal, amelyekre érzelmi életünkben leg­töb­ben vágyunk: a szeretettel, örömmel, békességgel, türelemmel, kedvességgel, jó­ság­gal, hűséggel, gyengédséggel és önuralommal (Galata 5:22-23.). A kérdés ez: "Ho­gyan adhatunk a szellemünkben lakó Szent Szellemnek lehetőséget arra, hogy hoz­zá­férjen érzelmeinkhez?" Mi az a híd, ami összeköti az Istennel való közösségnek és Isten imádásának szellemi működését a lelki élet területével, ahol érzéseinket kifejezzük?
Ez döntő kérdés, mert az emberek érzelmeik területén a leginkább sérültek. A válasz összefoglalható egy szóban, amely ugyanakkor a legelhanyagoltabb és legfélreértettebb szó az egész Bibliában. Ezt a 22. ábrán láthatod. Ez a szó a remény.

REMÉNY - AZ ELHANYAGOLT ERÉNY

            Pál a szeretetről szóló csodálatos himnuszát az 1Korintusi levélben ezekkel a jól ismert szavakkal zárja: "Most azért megmarad a hit, remény, szeretet, e három; ezek között pedig legnagyobb a szeretet" (1Korintus 13:13.).
Az 1Tesszalonikában újra összeköti Pál e hármat: "Megemlékezünk Isten, a mi Atyánk előtt...a ti hitetek munkájáról, és a ti szeretetetek fáradozásáról, és a mi Urunk Jézus Krisztus felől való reménységeteknek állhatatosságáról..." (1Tesszalonika 1:3.).

Mégis van itt egy nagyon furcsa dolog. Fiatal koromban több száz prédikációt hal­lottam a szeretetről és valószínűleg ugyanannyit a hitről. Amennyire emlékszem, egész életemben csak két igehirdetést hallottam a reményről mindkettőt magam mond­tam el. Igaz, Pál azt mondja, a szeretet a legnagyobb; s jóllehet a remény csak a har­madik, mégsem kellene olyan elkeserítően elhanyagolni. Ez talán a szó általános ér­telmezésének tulajdonítható. A remény valahogyan gyengének és kísérleti jel­le­gű­nek hangzik. "Remélem, meg tudom tenni!" "Nincs sok remény erre." Pálnak viszont iga­za volt. A remény csodálatos és életet megváltoztató fogalom ha megértjük, mit jelent valójában.
            
Hadd határozzam meg, mi a bibliai reménység! Tanuld meg ezt fejből!
            A remény valami jó dologra való bizonyos és készséges várakozás.

Figyeld meg, hogy a remény ezen meghatározásának három alapvető gyökere van:
                        1. A bizalom
                        2. Az elvárás
                        3. A biztonság
A remény, mivel bizonyos, biztos és várakozó, akiben megvan, az Istennel, más emberekkel és az élettel szembeni nyitottság belső magatartását hozza létre. Ez rendkívül fontos, mert csak azt tapasztaljuk meg, amit megkapunk és csak azt kapjuk meg, ami felé nyitottak vagyunk.
Még keresztények között is viszonylag ritka az arra való nyitottság, hogy kapjunk valamit. Az emberek két nagy csoportba sorolhatók. Az első csoport azt mondja: "Sose számíts semmire, s akkor nem csalódsz!" Ők a derűlátók. A borúlátók azt mondják: "Mindig a legrosszabbra számíts, akkor bármi történik, nem csalódsz!" Úgy gondolod, rosszindulatú vagyok? Akkor figyeld meg, hogyan tartunk fenn állandó védőbástyákat az élettel szemben, az emberekkel és Istennel szemben - aztán tűnődj el azon, vajon miért nem kapunk soha semmit!
A remény valójában a hit másik oldala. A hit azt jelenti, hogy bizalommal odaszánom magamat valaki másnak. A remény azt jelenti, elvárom, hogy amit felajánlottam, arra a másik fél reagál, ezért nyitott vagyok a válasz elfogadására. Ebből a bizalomból és elvárásból keletkezik a szeretet lehetősége. Hit és remény kell a szeretet létrejöttéhez. Indokolt, hogy az 1Korintus 13:13-at egy páli egyenletté rendezzük össze:
            Hit + Remény = Szeretet
            
Sok személyes kapcsolatra való kísérlet halva született azért, mert félünk bizalommal odasszánni magunkat a másik személynek, vagy mert nem bízunk abban, hogy amit a másiknak felajánlottunk, az értékes, azt ő megbecsüli és reagál rá. Nem tudjuk áthidalni a kettőnk közötti szakadékot: vagy nem érjük el a másik felet, vagy neki nem engedjük, hogy elérjen minket.
A félénk embereknek vagy azoknak, akik kisebbrendűségi érzéssel küszködnek nehézségeik vannak a reménnyel. Emlékszem, fiatal koromban azt mondtam magamnak: "Sose engedd magadhoz közel az embereket, mert ha megtudják, milyen vagy, azonnal elvesztik érdeklődésüket irántad." Így hát sohasem kockáztattam.
            
Sokaknak ugyanez a problémájuk Istennel. Nem is az a baj, hogy nem hajlandók magukat Istenre rábízni, hanem inkább abban nem biztosak, hogy Isten értékeli azt, amit Neki felajánlanak és hogy Ő valamiképp válaszolni fog közeledésükre. Néha megkérdezem az ilyen emberektől: "Ha most kérned kellene Istentől valamit, valóban úgy gondolod, hogy Ő hallaná szavaidat és válaszolna neked?" Legtöbbször sóvárgóan rám néznek és azt mondják: "Bárcsak hinni tudnám ezt, de hogy őszinte legyek, nem érzem úgy, hogy Istent valóban érdeklem."
Ennek pontosan a fordítottja igaz. Az Atya számára mi személyesen fel­be­csül­he­tet­lenül értékesek vagyunk. Ő elmondja nekünk, hogy nagy áron vett meg minket és haj­szálainkat is számon tartja. Ezért, amikor bizalommal, imádással vagy egy szük­sé­günk­kel nyúlunk Isten felé, Ő mindig, mindig válaszol. Ezért van mindig jó okunk arra, hogy bizalommal várjunk Istentől jó dolgokat.

"A reménység pedig nem szégyenít meg; mert az Istennek szerelme kitöltetett a mi szívünkbe a Szent Szellem által." (Róma 5:5.)

Minden hívőt a bizakodó várakozás állandó magatartásának kellene jellemeznie, mert Isten a reménység Istene.

"A reménységnek Istene pedig töltsön be titeket minden örömmel és békességgel a hívésben, hogy bővölködjetek a reménységben a Szent Szellem ereje által."   (Róma 15:13.)

Megjelent: Steven Curtis Chapman - # 1's Vol. 2 (2013)



Tracklist:

01. Do Everything
02. Let Us Pray (Signs Of Life Album Version)
03. All About Love
04. For The Sake Of The Call
05. Great Expectations
06. Yours
07. Much Of You
08. Live Out Loud
09. No Better Place
10. Not Home Yet
11. Where We Belong
12. Signs Of Life
13. Heaven In The Real World
14. His Eyes

Simon Wiesenthal - Házassági ajánlat 4.


Ő azonban megkímélte a rendőrséget a fáradozástól. Úgy látszik, beleunt a folytonos bujkálásba, erejét felőrölte az örökös menekülés. Amikor – hála a vöröskeresztes igazolványnak és a brazil személyi igazolványnak – valamennyi újságból a saját hiteles körözési fényképe meredt rá, nem bírta tovább, és önként jelentkezett a hatóságnál.
  Utolsó lehetőségét a tagadásban látta. Elismerte ugyan, hogy Sobibórban teljesített szolgálatot, de vallomása szerint először is csupán a barakkok felépítésével foglalkozott, másodszor is Sobibórban egyetlen zsidó sem vesztette életét. Ám a tömegkommunikáció többé nem engedte ki a markából. Săo Paulótól kilencszáz kilométerre, Goiana városában Stanisław Szmajzner az újságból értesült Wagner letartóztatásáról, és a mellékelt fényképen rögtön ráismert egyik sobibóri kínzójára. Szmajzner – a táborban kevesen maradtak életben rajta kívül – tizennégy évesen került Sobibórba, és különleges kézügyességének köszönhetően másfél éven át meg tudta úszni a gázkamrát. Most azonnal Săo Paulóba utazott, hogy tanúként a hatóság rendelkezésére álljon. A két férfi, aki utoljára a lágerben találkozott, most az őrszobán került szembe egymással.

  – Hát hogy s mint, Gustl? – kérdezte Szmajzner.
  Wagner egy pillanatig elképedten meredt rá, aztán felismerte. – Igen, persze, jól emlékszem rád. Hiszen én emeltelek ki a transzportból, és ezzel megmentettem az életedet.
  – Ez igaz – mondta Szmajzner –, csakhogy a húgomat, a fivéreimet, az anyámat és az apámat nem mentetted meg. És ha azt mondod, hogy meg kellett mentened az életemet, akkor azt is tudtad, hogy a többieknek meg kell halniok.
  Wagner nem válaszolt, a hatóságok pedig belátták, hogy vallomása, miszerint Sobibórban nem halt meg senki, mégsem lehet egészen helytálló. Azt is megértették, hogy olyasvalakiről van szó, aki eldönthette a foglyok sorsát: élet vagy halál… így az önkéntes brazil állampolgárt kiadatásáig őrizetbe vették.
  
Éppen csak az nem volt világos, hogy melyik országnak adják ki. Ausztriában működött közre az eutanáziaprogramban, legtöbb bűnét Lengyelországban követte el, német egyenruhát viselt, és áldozatai főleg zsidók voltak. Elsőnek tehát Tamir izraeli igazságügy-minisztert értesítettem, Izrael pedig huszonnégy órán belül benyújtotta a kiadatási kérelmet, bár a kérelem teljesítésére nem volt esélye. Ausztriában ugyan két érvényes letartóztatási parancsot is adtak ki Wagner ellen, az egyiket a hartheimi, a másikat a sobibóri működése miatt, de már többször kitűnt, hogy az osztrákok nem nagyon sietnek a kiadatási kérelmekkel. Lengyelország ugyan megtette a szükséges lépéseket, de ugyancsak kevés eséllyel, mert Wagnerre ott halálbüntetés várt volna, míg Brazíliában enyhébb büntetést kapna, és ilyen esetekben a kiadatást általában megtagadják. Csupán a düsseldorfi államügyészség volt az, amelynek egyaránt álltak rendelkezésére alapos indokok és megfelelő tárgyalási feltételek.
  Legalábbis így hittük mi. Ám 1979 júniusában a brazil legfelsőbb szövetségi bíróság úgy határozott, hogy a kiadatási kérelmek egyikének sem ad helyt. A német kiadatási kérelem portugál fordításába ugyanis géphiba csúszott. A németek leszögezték, hogy az elévülés már 1947-ben félbeszakadt – ám a portugál fordításban „1974” állt. Így aztán a gyilkosságok a brazil jog értelmében elévültek, és Wagnert szabadlábra helyezték.
  
A brazíliai német követ felfedezte a hibát, és azonnal szót emelt a legfelsőbb törvényszéken, hogy korrekciót kérjen. Ám közölték vele: várja meg a döntés írásbeli kiadmányozását. Amíg ez eljutott a követségre, több hónap is eltelt, és mire a német követség végre benyújthatta felülvizsgálati kérelmét, Wagnernek már nyoma veszett; a brazilok pedig végérvényesen megtagadták kiadatását.
  Ez az elutasítás a PFSZ egyidejű elismerésével párosulva nem keltett épp kedvező benyomást a zsidók körében. Gustav Wagner azonban ismét megkímélte a hatóságokat a munkától. Már fogsága alatt is többször volt szívrohama, és többször kísérelt meg öngyilkosságot. Hosszabb ideig kezelték a börtönkórházban, s mire kiszabadult, már nem tudott mit kezdeni a szabadsággal. A brazil újságok hónapokon át ismertették sobibóri rémuralmát és közöltek részleteket a tanúvallomásokból – bárhol zörgetett, még német körökben is becsapták előtte az ajtót. 1980 október elején egy elhagyott farmon felakasztotta magát.
  Szeretném tudni, vajon a halála előtti pillanatokban megjelent-e neki a lelkén száradó sok százezer halott szelleme, vajon a nyomasztó bűntudat őrölte-e fel, vagy csak a hajszába, a bujkálásba fáradt bele, és úgy járt, mint Eduard Roschmann, akit talán soha nem sikerült volna elfognom, és akire mégis szörnyű halál várt: belehalt az önmaga előli menekülésbe.

2013. február 20., szerda

Dr. Caroline Leaf - Ki kapcsolta ki az agyam?


Rengeteget tudunk arról, hogyan hatnak gondolataink érzelmeinkre és testünkre. Ma már egyértelmű, hogy az agykutatás eredményei alátámasztják a Biblia ezzel foglalkozó állításait, vagyis azt, hogy elménk megújítható; a mérgező gondolatoktól és érzelmektől meg lehet szabadulni, és agyunk tényleg "bekapcsolható".
Meglepő módon minden egyes gondolat - akár pozitív, akár negatív, ugyanazon a cikluson megy keresztül a kialakulása során. A gondolat gyakorlatilag elektromos jelek, kémiai anyagok és idegsejtek együttes működése. A gondolatok úgy néznek ki, mint egy fa és annak ágai. Minden egyes gondolatunk változást hoz létre agyunkban és testünkben: vagy jó, vagy rossz irányba tereli azokat.
Fontos tehát megtanulni, hogyan bánjunk helyesen a gondolatainkkal, hogyan szabaduljunk meg a mérgező, életünk minden területére negatív hatással bíró gondolatoktól, és hogyan építsünk helyükbe pozitív, életet adó gondolatokat. Ez a könyv ezt tűzte ki célul.


Bolti ár: 2900 Ft
Akciós ár: 2600 Ft

http://immanuel.hu/#akcio

Megjelent: Jeremy Camp - Reckless (2013)



Tracklist:



01.Reckless
02.The Way You Love Me
03.Free
04.Paradise
05.We Must Remember
06.Shine
07.Come Alive
08.My God
09.We Need
10.Reign in Me
11.Without You

David Yonggi Cho - A hit egyik törvénye 4.


Isten címe

            Amikor kereszténnyé lesz az ember, nemcsak arra van szüksége, hogy pozitív gondolkodás által átképezze az elméjét, hogy a csodák fogalmaiban gondolkodjék, és hogy kifejlessze önmagában a sikerre irányuló gondolkodásmódot; annak is tudatában kell lennie, hogy honnan kapja az erőt és az alkalmasságot.
            ....Nem tudtam miről prédikálni...nem érdekelte az embereket amit mondtam...olykor éreztem, hogy megérintett Isten, de hamar kiestem ebből az állapotból....
            Elkezdtem a küzdelmet Isten állandó jelenlétének a megnyerésére. ..Lassacskán látni kezdtem azt, hogy a Szentlélek által az Atya Isten és a Fiú Isten itt laknak énbennem. Végre megtaláltam Isten lakcímét. Isten énbennem lakozik minden hatalmával és minden erejével. De Ő ugyanúgy ott lakik tibennetek is! Akik még nem tették meg közületek, jöjjenek Jézus Krisztushoz és fogadják el Őt személyes Megváltójuknak, és a menny és a föld Teremtője fog szívükbe költözni minden erőforrásával együtt. Ő fog gondoskodni minden szükségetekről.
            Kutattam én Isten után mindenfelé, de miután ezt az igazságot megismertem, nem vándoroltam többet. Megtaláltam isten lakcímét és tartózkodási helyét.

A kihívás

            A szívetekre kívánom helyezni azt a tényt, hogy azok a források, amelyekre szükségetek van, ott vannak bennetek; nem holnap, nem is tegnap, hanem éppen most: Istennek a teljessége van tibennetek. Isten nem azért van ott, hogy aludjon. Isten azért van ott, hogy kimunkálja a ti megváltástokat. Isten azonban sohasem munkálkodik másképpen, csak a ti gondolkodásotokon, a ti látásotokon és a ti hiteteken keresztül. Ti vagytok az Ő csatornája. Isten olyan nagy, amekkora lehetőséget adtok Neki, és olyan kicsiny, amennyire ti korlátozzátok Őt.

A bűnök

            A legtöbb ember négyfajta testi bűnnel áll harcban, és az Istennel való aktív együttműködés csak ezeknek a legyőzése után lehetséges. Ha nem szabadulnak  meg ezektől, annyira el fognak záródni a csatornáik, hogy Isten nem tud majd kiáradni rajtuk keresztül. Ezt a négy dolgot húsz éves személyes lelkigondozás során fedeztem föl.
            1. a gyűlölködés bűne
            2. a félelem bűne (Ha valakinek egy meghatározott félelem van az életében, abban egy pusztító hatalom kezd kiáradni.)
            3. a kisebbrendűségi érzés
            4. a bűntudat bűne (amíg valaki a bűntudat foglya, Isten sohasem áradhat keresztül rajta.

            Testvéreim a Krisztusban! Isten minden hatalma ott lakik tibennetek ebben a pillanatban. Meríthettek belőle az iskolai tandíjra, a ruházkodásotokra, a könyveitekre, az egészségetekre, az üzleti vállalkozásotokra - mindenre! És amikor kimentek az evangélium hirdetésére, ti nem valami meghatározatlan célról, nem valami elméletről, nem filozófiáról vagy ember-csinálta vallásról beszéltek majd. Ti arra tanítjátok meg az embereket, hogy miképpen meríthetnek a kimeríthetetlen erőforrásokból!
            Ti Jézust adjátok az embereknek, és Jézus által maga Isten költözik be az emberek szívébe, hogy bennük lakjon.



Dr. Leaf - Milyen Hazugságoknak Hiszünk?


Az ember egy gondolkodó teremtmény. Ha reggel felkel a legelső dolog az, hogy elkezd gondolkodni. Egész nap gondolkodik és az 5 érzékszervén keresztül bejövő információt dolgozza fel, ugyanakkor aktiválja agya hálózataiban már meglevő régebbi gondolatait is. Este lefekvés előtt a legutolsó még az szokott lenni, hogy valamiről gondolkodunk. Sőt, mialatt alszunk, elménk akkor is szortírozza gondolatainkat. Tény, hogy az ember soha nem hagyja abba a gondolkodást!  Ez az a kreatív erő viszi bele az embert a döntésekbe, az agyunkban valós fizikai dolgok létrehozásába, amik aztán befolyásolják később szellemünk, lelkünk és testünk állapotát is.
Ezért mondom mindig, hogy a gondolkodás a legnagyobb formáló erő a világmindenségben….Isten után, természetesen!
A gondolkodás agyunkban lejátszódó folyamat. Itt dől el, hogy jó, avagy rossz döntést hozunk-e. Választanunk kell, hogy hiszünk-e ellenségünk –az ördög- hazugságainak, a hazugságok atyjának, vagy nem. Az ő gonosz terve az, hogy mi emberek passzívan fogadjuk el az ő hazugságait, forgassuk azokat fejünkben –és a neuroplaszticitás elmélete alapján- jól véssük is bele elménkbe azokat. Ahogy ezeket bekódoljuk biológiai rendszerünkbe, természetesen rossz hatást fog gyakorolni mind szellemünk, mind lelkünk és testünk állapotára is.
Az ellenség megpróbál meggyőzni hazugságaival,- mert amit tenni tud az csak a hazugság-, hogy önszándékból pusztítsuk el magunkat. Nemrég barátaim emlékeztettek a Máté 28:18-ra, ahol Jézus azt mondta „Nékem adatott minden hatalom mennyen és földön.”  Ha Jézusé minden hatalom…mi maradt még az ördögnél?  Semmi!!! Az egyetlen dolog, amit csinálni tud az, hogy hazudik és megpróbál minket meggyőzni arról, hogy higgyünk a hazugságainak. És mi- hogyan fogadjuk hazugságait? Az 5 érzékszervűnkön át jön be az információ, ám amikor el is kezdünk gondolkodni a hazugságairól, sajnos beépítjük elménkbe, majd ez alapján elkezdünk cselekedni is!
Az ember nem tudja életének eseményeit, vagy körülményeit megszabni, se azt, hogy mások mit gondolnak, és hogyan választanak. De arra van az embernek hatalma, hogy eldöntse mit hisz el és hogyan reagál a történtekre. Mi ’Krisztus értelmét kaptuk meg!” (1 Korintus 2:16). Tehát, mind a tudomány, mind a Biblia szemszögéből képesek vagyunk jól gondolkodni és kitűnően választani! Plusz még a Szent Szellem is bennünk van, hogy vezessen bennünket, „foglyul ejtvén minden gondolatot, hogy engedelmeskedjék a Krisztusnak” (2 Korinthus 10:5). Jézus itt felhatalmaz minket arra, hogy gondolkodjunk és válasszunk helyesen! Még ha rosszul is választanánk, elhinnénk a hazugságokat és azokat bebetonoznánk agyunkba, akkor is megszabadulhatunk tőle! Csak hinni kell Jézusban, s abban, amit a kereszten megtett értünk és 21 nap alatt lebonthatjuk a toxikus gondolatokat és helyettesíthetjük azokat egészséges, életadó gondolatokkal! Ilyen Isten kegyelme működés közben.
Tehát soha ne engedje meg egy gondolatnak se, hogy kontrol nélkül kószáljon az agyában, mindegyiket el kell kapni és ellenőrizni, hazugság-e vagy sem! Dobjuk ki a hazugságokat (így elektromos energiából hőenergiává válik, csupán 21 nap alatt.) és fogadjuk be az igazságot! A 21 napos méregtelenítő program a Ki kapcsolta ki az agyam? Toxikus gondolatok és érzések című átdolgozott könyvemben található.  

2013. február 19., kedd

Kenneth E. Hagin - Az Atya szeretete


Aki  ismeri  az  én  parancsolataimat  és  megtartja azokat, az szeret engem; aki pedig engem szeret, azt szereti az én Atyám, és én is szeretem azt, és kijelentem magamat annak. Monda néki Júdás, nem az iskarióti: Uram, mi dolog, hogy nékünk jelented ki magadat,  és  nem  a  világnak?  Felele  Jézus  és monda néki: Ha valaki szeret engem, megtartja az én beszédemet: és az én Atyám szereti azt, és ahhoz megyünk, és benne lakozást veszünk.
— JÁNOS 14,21–23.

Két dolog hangsúlyos a mai igerészben:
1) „Aki ismeri az én parancsolataimat és megtartja azokat” — mondta  Jézus.  Tartsd  meg  emlékezetedben,  amiket  Jézus parancsolt. Õ azt mondta: „Új parancsolatot adok néktek, hogy egymást szeressétek; amint én szerettelek titeket, úgy szeressétek ti is egymást.” ( Ján. 13,34)
Semmi  okod  bármely  más  parancsolat  felõl  aggódni.  A szeretetben járás mindent kielégít, mert Isten Igéje azt mondja:  „A  törvénynek  betöltése  a  szeretet.”  (Ha  megtartod  Jézus parancsolatait, ezzel betöltesz minden más parancsolatot.)

2)  „…az  én  Atyám  szereti  azt…” Ha  szeretetben  jársz, akkor Isten birodalmában jársz, mert az Isten szeretet. Istent saját természete — mert Õ a szeretet — készteti arra, hogy gondoskodjon rólunk, hogy megvédjen minket és oltalmazzon minket!


Megvallás: Én ismerem  Jézus parancsolatait és megtartom azokat.  Én  úgy  szeretek  másokat,  ahogy  Isten  szeretett engem.  Én  szeretetben  járok  az  én  testvéreimmel. Kimutatom  Jézus iránti szeretetemet azzal, hogy megtartom az Õ szeretet parancsolatát. Az Atya szeret engem!

Derek Prince - Hálaadás, dicsőítés, imádás



Sokak számára az ima csak arra való, hogy Istentől elkérjen dolgokat. A HÁLAADÁS, DICSŐÍTÉS, IMÁDÁS című könyvében a világszerte elismert bibliatudós, bibliatanító világosan megmutatja az Írásokból, hogy Isten bizonyos feltételeket adott arra vonatkozóan, miként közeledhetünk Hozzá. A hálaadás, dicsőítés, imádás három olyan ima-hangszer, melyek alkalmazásával Isten lényének más-más aspektusát ismerjük el.
Hálaadás által elismerjük Isten jóságát.
Dicsőítés által elismerjük Isten fenségét.
Imádás által elismerjük Isten szentségét.
A könyv ára: 1950.- Kiadói ár: 1590.-

Tom Marshall - A lelkiismeret és az akarat 5.


A SZELLEMI AJÁNDÉKOK

            Amit eddig tanulmányoztunk, az kapcsolódik bizonyos szellemi ajándékok működéséhez is. Például, amit Pál megtapasztalt látomásában az Ap. Csel. 16-ban, a bölcsesség beszéde volt (1Korintus 12:8.). A bölcsesség, amint korábban már rámutattunk, célok eléréséhez szükséges. Ez irányító ajándék és mivel ilyen, engedelmességet igényel.
A bölcsesség beszédének megbízhatóságát, hogy valóban Istentől jött-e, többek között az is meghatározza, hogy az a személy, akin keresztül megnyilvánul, mennyire él maga is valódi, alázatos engedelmességben. Ha nem engedelmeskedsz Isten saját életedre vonatkozó akaratának, akkor sosem fogod megtudni Isten akaratát másvalaki életére vonatkozóan. A bölcsesség beszéde az érettek által gyakorolt ajándék, s nem azok által, akiket még nem próbált meg az engedelmesség iskolája. Ha ezt megértjük, elkerülünk sok gondot és szívfájdalmat, amit az olyanoktól származó közvetlen próféciák okoznak, akik újak és még nem kipróbáltak a szellemi ajándékok világában. Kétségtelenül létezik irányító prófétai szolgálat, ami felfedheti Isten akaratát életünkre vonatkozóan, de ez az érettek szolgálata. Ma az Egyházban nincs sok próféta és közülük is azok a valódiak, akik már átestek Isten tűzpróbáján. A többiekkel kapcsolatban Isten válasza az "Uram, ez pedig mint lészen?" kérdésre: "mi közöd hozzá? Te kövess engem!" (János 21:22.).
            
Egy másik olyan szellemi ajándék, ami közvetlenül összefügg a lelkiismeret működésével, a szellemek megkülönböztetése (1Korintus 12:10.) A lelkiismeret szerepének korábbi tárgyalásakor rámutattunk, hogy a lelkiismeret bizonyságot tesz az igazságról, tanúskodik egy ember, vagy más szellem igazságáról vagy éppen hamisságáról.
Nem hangsúlyozhatjuk eléggé a tiszta lelkiismeret fontosságát a szabadító-szol­gá­latban, mert egy gonosz szellem jelenlétét végső soron nem a tünetek, hanem a meg­különböztetés ajándéka által tudhatjuk meg. Találkoztam már olyan meg­nyil­vá­nu­lá­sokkal, amelyek magukon viselték a démoni megszállás klasszikus esetének összes je­lét és mégis kiderült, hogy a dolog mély érzelmi sérülés, vagy értelmi feszültség ered­ménye volt. Máskor meg elmentem imádkozni valakinek a testi szükségéért és ki­derült, hogy egy démonnal van dolgom. A megkülönböztetés ajándéka révén tudjuk meg az igazságot egy szellemi helyzetről; és mivel a lelkiismeret tesz bizonyságot az igaz­ságról, a pontos megkülönböztetéshez tiszta lelkiismeret szükséges.
Szinte ugyanez érvényes a prófécia megítélésére is; valójában az 1Korintus 12-ben a megkülönböztetés ajándéka majdnem úgy kötődik a próféciához, mint a nyelvek ma­gyarázata a nyelveken szóláshoz. A prófécia három forrás egyikéből jöhet: a Szent Szel­lemtől, egyszerűen a szóló emberi szelleméből, vagy ritkábban egy meg­té­vesz­tő szellemtől. Akkor hogyan dönthetjük el, hogy egy prófécia valóban az Úrtól való-e, vagy nem? Az 1János 4:2. így szól:

"Erről ismerjétek meg az Isten Szellemét: valamely szellem Jézust testben megjelent Krisztusnak vallja, az Istentől van; És valamely szellem nem vallja Jézust... nincsen az Istentől."
           
Ez létfontosságú próba, de a legtöbb esetben ez nem sokat segít; tehát amikor el kell dönteni, hogy a ma esti összejövetelen az egyik testvértől elhangzott prófécia valóban az Úr szava, vagy csak az illető szelleméből származik, amiről pedig ő úgy gondolta, hogy az Úrtól van. A választ az 1János 4:6-ban találjuk:

"Isten gyermekei vagyunk, Aki tapasztalatból ismeri Istent, az figyel ránk; aki nem Isten gyermeke, az nem figyel ránk. Így kell megkülönböztetni a valódi szellemi kijelentést a hamistól." (1János 4:6. az angol fordítás szerint)

            János Evangéliumában és leveleiben a látás és hallás kifejezései a leggyakrabban szellemi látásra vagy hallásra vonatkoznak. A "figyel" igét is így használja itt János. Azt mondja, hogy az igazi szellemi kijelentést Isten népe nem csak fülével "hallja", hanem szellemével is. Ezért, ha tudni akarod, hogy egy prófécia az Úrtól származott-e, és nem vagy biztos benne, hogy csak a lelkiismeretedben hallottad-e, kérdezősködj! Tudd meg, hogy szellemi testvéreid "hallották-e", vagy nem. Ahogy a prófécia ajándékának működése erősen beleérző jellegű, a prófécia megítélése hasonlóképpen intuitív.
A prófécia megítélésének van egy további, nagyon fontos szempontja is. Lel­ki­is­me­retünket minél inkább kitesszük a Szentírás hatásának (a prófécia "igen bizonyos" be­szédének Péter elnevezése szerint), szellemi érzékeink annál gyakorlottabbak lesz­nek az igaz és hamis, az isteni és az emberi megkülönböztetésében, amikor egy össze­jövetelen halljuk azokat.

Végül itt a hit szellemi ajándéka (1Korintus 12:9.). Azért említjük ebben az összefüggésben, mert a hithez mindig egyformán kell az akarat és az elme válasza is. Ha a hit sosem jut túl a puszta értelmi jóváhagyáson, sose fog hatni viselkedésünkre és sosem fog bibliai hitnek számítani. Az Igébe vetett hitnek mindig erős akarati tényezője van; ezért a bizalom és az engedelmesség mindig együtt jár: "Hit által engedelmeskedett Ábrahám, mikor elhívatott..." (Zsidók 11:8.). A hit ajándékával bíró ószövetségi szentek története azok krónikája, akik ezen hit alapján cselekedtek: Noé bárkát épített, Ábrahám felajánlotta Izsákot, Mózes átkelt a Vörös-tengeren, Gedeon háromszáz emberével harcolt, Dávid egy parittyával győzött Góliát ellen. Tehát ha a hit ajándékát kérjük, tegyük ezt azzal a világos megértéssel, hogy ehhez olyan engedelmesség kell, amit Péter mutatott be a templom kapujánál.

"...Ezüstöm és aranyom nincsen nékem; hanem amim van, azt adom néked: a názáreti Jézus Krisztus nevében, kelj fel és járj! És őt jobbkezénél fogva felemelé." (Ap. Csel. 3:6-7.)

Ben Tankard - Praises To Your Name

Megjelent - The Katinas - Love Chapter (2013)



Tracklist:

01. Water Runs Dry
02. Cherish the Love
03. Lovely Day
04. Crazy Love
05. I Will Be Here
06. How Deep Is Your Love
07. Lo'u Sei Oriana
08. All My Life
09. My Wish
10. Always On My Mind
11. You Are So Beautiful

"Spiritual" featuring Y'Anna Crawley w/Donald Lawrence

2013. február 18., hétfő

Kenneth E. Hagin - Mennyivel inkább


Ha azért ti gonosz létetekre tudtok a ti fiaitoknak jó ajándékokat adni, mennyivel inkább ád a ti mennyei
Atyátok jókat azoknak, akik kérnek tõle?!
— MÁTÉ 7,11.

Te szülõként azt terveznéd, az lenne a célod és akaratod a gyermekeidet illetõen, hogy szegénységtõl sújtottan, betegen, elnyomottan,  legyõzötten,  lecsúszottan  gürcöljék  végig  az életet? Nem, egész biztosan nem.
Az én öcsém csak nagy nehézségek árán tudta elvégezni az iskoláit. Apánk elhagyott minket, amikor õ még csak hat hónapos  volt.  A  középiskolát  a  gazdasági  válság  éveiben végezte  úgy,  hogy  a  helyi  pamutfonodában  dolgozott  esti mûszakban,  tizenegytõl  reggel  hétig,  közvetlenül  a  munka után pedig ment az iskolába.
Idõvel aztán megházasodott, született egy fia, és igen sikeres üzletember lett. Azt mondta nekem, — és szerintem ez volt a hajtóerõ az életében — „Én inkább hagynám meghalni a fiamat, mintsem, hogy olyan élete legyen, mint nekem volt. De  mindent  el  fogok  követni,  hogy  neki  ne  legyen  olyan nehéz, mint nekem volt.” A testvérem keményen dolgozott, hogy jobb életet biztosítson a családjának, mint amiben neki része  volt  gyermekként.  Pusztán  természetes  szemszögbõl vizsgálva is, azért tett meg mindent értük, mert szerette õket.
Jézus  pedig  pontosan  erre  gondolt,  amikor  azt  mondta, ha az emberek tudnak jó ajándékokat adni a gyermekeiknek, mennyivel  inkább  ad  a  mi  szeretõ  mennyei  Atyánk  jókat azoknak, akik kérnek tõle!


Megvallás: A természettõl fogva jó apák is tudnak jó ajándékokat adni a gyermekeiknek. MENNYIVEL INKÁBB fog az én mennyei Atyám jókat adni nekem, amikor kérek Tõle!

Megjelent - Christ is Risen (2013)



Tracklist:

01. Christ Is Risen (Radio Edit) - Matt Maher
02. Love Is Here - Tenth Avenue North
03. Glorious Day (Living He Loved Me) - Casting Crowns
04. I See Love - Third Day; Steven Curtis Chapman; MercyMe
05. Our God's Alive - Andy Cherry
06. Jesus, Son of God (Live) - One Sonic Society
07. Carry My Cross - Third Day
08. Light Shine In ((featuring Jacob Sooter) Live) - Vertical Church Band
09. The Wonderful Cross - Michael W. Smith
10. All Things New - Elevation Worship

Rodney H. Browne - A világ világossága


A béres pedig és aki nem pásztor, akinek a juhok nem tulajdonai, látja a farkast jőni és elhagyja a juhokat és elfut: és a farkas elragadozza azokat és elszéleszti a juhokat. János 8:12
 
Jézus a világ Világossága. Ha követjük Őt, az élet világosságában fogunk járni. Ezt a prédikációt Jézus a Templomban mondta el, egész pontosan a kincstartó helyen. Az emberek odavitték ajándékaikat, de tartottak ott néhány égő gyertyát is, amely az a Tűzlángot szimbolizálta, amely Izráel fiait vezette, amikor Isten kivezette őket Egyiptomból, megőrizte őket a pusztában és bevezette őket az Ígéret Földjére. A Tűzláng Isten jelenlétét, védelmét és irányítását jelenti - amellyel Jézus Krisztus személyében mi is rendelkezünk -, ha mindvégig követjük Őt.
 
Mert úgy szerette Isten e világot, hogy az Ő egyszülött Fiát adta, hogy valaki hisz Őbenne, el ne vesszen, hanem örök élete legyen. 17 Mert nem azért küldte az Isten az Ő Fiát a világra, hogy kárhoztassa a világot, hanem hogy megtartassék a világ Általa. 18 Aki hisz Őbenne, el nem kárhozik; aki pedig nem hisz, immár elkárhozott, mivelhogy nem hitt az Isten egyszülött Fiának nevében. 19 Ez pedig a kárhoztatás, hogy a világosság e világra jött, és az emberek inkább szerették a sötétséget, mint a világosságot; mert az ő cselekedeteik gonoszak voltak. 20 Mert mindenki, aki hamisan cselekszik, gyűlöli a világosságot és nem megy a világosságra, hogy az ő cselekedetei fel ne feddessenek; 21 Aki pedig az igazságot cselekszi, az a világosságra megy, hogy az ő cselekedetei nyilvánvalókká legyenek, hogy Isten szerint való cselekedetek. János 3:16-21
 
Isten azért külte el Jézust - a világ Világosságát -, hogy megmentse a világot. Nem várjuk a világosságot - a világosság már eljött -, azonban sok ember azért nem jön erre a csodálatos szabadságnak világosságára, hogy megismerje azt, mert a sötétséget jobban szeretik. Cselekedeteik gonoszak és visszautasítják a világosság hívását, mert bűnt akarnak elkövetni és továbbra is bűnben akarnak élni. Ahhoz, hogy Jézus által megtapasztalhassuk Isten világosságát, az embernek a világosságra kell jönnie, le kell lepleznie a bűnt, meg kell tisztulnia, majd a bűn hatalmától szabadon kell járnia.
 
Azok az emberek, akiknek nem él Jézus a szívében, szeretnek "megvilágosodásról" beszélni. A szótárban a következőt olvassuk a "megvilágosodás" szóról: 1. A megvilágosodás cselekvése vagy eszköze, ill. a megvilágosodás állapota. 2. Budhizmus: az abszolút igazságra való ráébredés, amely által az ember megszabadul személyes reinkarnációjának végtelen körforgásából, amelynek egyébként minden ember ki van téve. 3. Hinduizmus: felsőbbrendű isteni megtapasztalás állapota, amelyet Vishnu képvisel: akit minden vallás végcéljának tekintenek. 4. Megvilágosodás, mint a 18. század filozófiai mozgalma, amely az emberi értelemben való hittel, valamint politikai, vallási és oktatási tantételek megújításával definiálható.
 
Az emberek emberi eszközök, emberi tudomány és értelem útján keresik a "megvilágosodást", de ha Jézus világosságát visszautasítod, akkor továbbra is a sötétségben fogsz járni, erőfeszítésed, hogy természetes módon juss el az értelem világosságára, hiábavaló lesz, és végül egy helyben fogsz topogni. Az emberek MAGUK próbálnak meg istenek lenni, miközben behívhatnák Őt a bensejükbe, csupán Jézust kellene befogadniuk! Az ördög áll mind e mögött, a régi trükkjével, hogy megpróbálja elbirtokolni Isten trónját azáltal, hogy megtéveszti az embereket és elhiteti velük, hogy olyanok lehetnek, mint Isten és tudhatják, amit Ő tud. A földön, még akkor is ha éjszaka van, világít a hold és a csillagok, de ha Jézus nélkül halsz meg, a sötétség helyén fogod találni magad, ahol egyáltalán NINCS világosság, bármennyire is azt gondolod, hogy "megvilágosodtál".
 
Kezdetben volt az Ige, és az Ige volt az Istennél, és Isten volt az Ige. 2 Ez kezdetben az Istennél volt. 3 Minden Ő általa lett, és Nála nélkül semmi sem lett, ami lett. 4 Őbenne volt az élete, és az élet volt az emberek világossága; 5 És a világosság a sötétségben fénylik, de a sötétség nem fogadta be azt. 6 Volt egy Istentől küldött ember, kinek neve János. 7 Ez jött tanubizonyságul, hogy bizonyságot tegyen a világosságról, hogy mindenki higyjen Ő általa. 8 nem ő volt a világosság, hanem jött, hogy bizonyságot tegyen a világosságról. 9 Az igazi világosság eljött már a világba, amely megvilágosít minden embert. János 1:1-9
 
Nem Keresztelő János volt a világ Világossága, ő csak Jézus előtt járt, hogy tanubizonyságot tegyen arról, hogy Jézus az igazi Világosság, Aki minden embert megvilágosít! Ahogy a nap is minden emberre süt - mind a zsidókra, mind a nem zsidókra -, ugyanúgy minden ember arra teremtetett, hogy áldást kapjon a Messiástól (lásd még Ézsaiás 49:6). "A sötétség nem fogadta be a világosságot" - ez valójában azt jelenti, hogy a gonoszság sötétsége nem tudta kioltani a világosságot - soha nem is tudta, és soha nem is fogja tudni legyőzni Isten világosságát! A sötétség nem tudta "megragadni, lent tartani, megállítani, utolérni" a világosságot. Azt jelenti, hogy a sátáni erők nem győzték le az Igét/a Világosságot, hanem az Ige/a Világosság győzte le és fosztotta ki azokat a kereszten!
 
Isten jelenlétének világosságában olyannak látjuk magunkat, amilyenek valójában vagyunk - bűnösöknek, akiknek Megváltóra van szükségük. Ha Jézust, az igazi Világosságot követjük, Ő eltávolítja a bűn sötétségét az életünkből; nem fogunk vakon járni és bűnbe esni; Jézus megvilágosítja az ösvényt előttünk, így látni fogjuk, hogy hogyan kell élnünk. Nem mi vagyunk Isten világosságának a forrása, hanem - mint Keresztelő János - visszatükrözői vagyunk a világosságnak, akik az embereket mindig az Úr Jézus Krisztus felé vezetik!
 
A Lukács 2:29-32-ben Simeon a következő szavakkal szentelte meg a kisded Jézust: "Mostan bocsátod el, Uram a Te szolgádat a Te beszéded szerint békességben: 30 Mert látták az én szemeim a Te üdvösségedet, 31 Amelyet készítettél minden népeknek szeme láttára; 32 Világosságul a pogányok megvilágosítására és a Te népednek, az Izráelnek dicsőségére. Majd a Máté 4:16-ban Jézus az Ézsaiás 9:2-t idézte: "A nép, amely sötétségben ült, látott nagy világosságot, és akik a halálnak földében és árnyékában ültek, azoknak világosság támada."
 
Míg e világon vagyok, e világ világossága vagyok. János 9:5
 
Monda azért nékik Jézus: Még egy kevés ideig veletek van a világosság. Járjatok, amíg világosságotok van, hogy sötétség ne lepjen meg titeket: és aki a sötétségben jár, nem tudja, hová megy. 36 Míg a világosságotok megvan, higyjetek a világosságban, hogy a világosság fiai legyetek. János 12:35-36a
 
Mert az Isten, Aki szólt: sötétségből világosság ragyogjon, Ő gyújtott világosságot a mi szívünkben az Isten dicsősége ismeretének a Jézus Krisztus arcán való világoltatása végett. 2 Korinthus 4:6

Hit Gyülekezete Marosvásárhely - Veled lesz az Úr!

Karizmatikus klasszikusok - Kenneth E Hagin - 2002 0526 PM Hampton

T.L. Osborn 89 évesen az Úrhoz költözött

http://www.charismanews.com/us/38290-tl-osborn-dies-at-89

2013. február 17., vasárnap

David Yonggi Cho - A hit egyik törvénye 3.


A rhéma elnyerése:

            1. Eleresztem az akaratomat, ahogy az autó sebesség váltóját üresbe teszem. Azután ezt mondom: Itt vagyok, Uram, azt teszem, amit kívánsz tőlem, akár jónak tartom, akár rossznak, amit majd parancsolsz. Ebben a lelkületben kell várakozni aztán a válaszra. Ha még böjtölünk is, imánk hatékonyabb lesz.
            2. Kérem az Urat, hogy nyilvánítsa ki akaratát az én kívánságomon keresztül. A kívánság kulcsfontosságú. Ezt kérjük: "Uram, oltsd belém a kívánságot, amelyik megegyezik a Te akaratoddal." Imádság közben többféle gyönyörű szép kívánság is támadhat bennetek. Türelemre lesz szükségetek ahhoz, hogy megvárjátok, amíg Isten saját kívánsága betölti a szíveteket. Várakozzatok még az Úr előtt egy ideig. A kívánság eredhet a Sátántól, a ti emberi szellemetektől vagy a Szentlélektől. Az idő múlása mindig eldönti a dolgot. Ha türelmesen várakoztok, a saját kívánságotok és a Sátántól eredő kívánságok erejüket veszítik, de a Szent Szellem kívánsága egyre erősebbé lesz.
            3. Amikor elnyerem a világosan meghatározott kívánságot, megteszem a harmadik lépést: hozzámérem ezt a bizonyosságot a Szentírás tanításához.
            4. Kérek Istentől egy biztató jelet a körülményeimben. Ez a jel néha igen parányi, de jel, és mindig megérkezik.
            5. Miután megkaptam a jelet, megteszem a végső lépést: addig imádkozom, amíg megismerem Isten menetrendjét. Isten menetrendje eltér az emberétől. Mindaddig imádkoznotok kell, amíg elnyeritek Isten békességét, mert a békesség olyan, mint a fő döntőbíró. Ha az imádság után még mindig éreztek valami nyugtalanságot a szellemetekben, akkor az időzítés nem megfelelő. Ez azt jelenti, hogy még mindig van egy tilos jelzés valahol, folytassátok tehát az imádságot és a várakozást. Amikor a piros jelzőlámpát fölváltja a zöld, a szívetekben békesség támad. Ugorjatok föl tehát, és induljatok neki. Haladjatok teljes sebességgel előre, Isten áldásával és Isten "rhémá"-jával. Egyik csoda a másik után követ majd benneteket.
            Várakozzatok tehát az Úr előtt: soha se tekintsétek ezt időfecsérlésnek. Amikor Isten szól a szívetekhez, Ő egy másodperc alatt nagyobb dolgokat képes véghezvinni, mint ti egy egész év alatt. Várakozzatok az Úr előtt, és látni fogjátok, amint hatalmas tetteket hajt végre!

Metanoia

            Amikor a szívetekbe fogadjátok Jézus Krisztust mint személyes Megváltótokat, a szellemetek azonnal újjászületik. Isten élete azonnal belétek árad, és a szellemi lényetek örök élet részesévé válik. Az elméteknek és a gondolataitoknak azonban az újjászületett szellemeteknek megfelelően még meg kell újulniuk, és ez egy életre szóló folyamat, amihez idő, energia és küzdelem szükséges. Szükség van erre a megújulásra ahhoz, hogy az ember megkaphassa Istentől a "rhéma"-t, amelyre szüksége van, és cselekedni is tudjon azáltal, és így megőrizze a kimondott szó teremtő hatalmát. Személyes életünket összhangba kell hozni Isten gondolataival.
            Az első lépés az, hogy a gondolkodásban tanúsított magatartást negatívról pozitívra változtatjátok meg. Ez nagyon fontos, mert ahogyan gondolkodik az ember, úgy is cselekszik. Ne legyenek negatív gondolataitok. Isten világosság, és Őbenne nincsen semmi sötétség.
            Ügyeljetek arra is, miközben Isten Igéjével táplálkoztok, hogy ne szorítsátok be gondolataitokat a tradicionális kerékvágásba. Gondolkodjatok forradalmi módon. Ha a gondolkodásotokat átváltoztattátok negatívról pozitívra, második lépés gyanánt késztessétek magatokat arra, hogy folytonosan csodákban gondolkodjatok.
            A megújult elme felé vezető harmadik lépés az elmének az isteni siker felé irányítása. Meg kell töltenetek az elméteket a győzelem és a bőség tudatával. Bátran építsétek bele gondolkodásotokba Isten Igéjét.
            "Annak pedig, aki véghetetlen bőséggel mindent megcselekedhetik, feljebb mint kérjük vagy elgondoljuk, a mibennünk munkálkodó erő szerint." (Ef 3,20)
            Olvassátok a Bibliát! De ne vallásoskodásból olvassátok azt, sem pedig azért, hogy újabb törvénykező utasításokra bukkanjatok benne, vagy hogy megismerjétek a történelmet. Nem, azért olvassátok a Bibliát, hogy tápláljátok vele az elméteket, és megújítsátok a gondolkodásotokat. Töltsétek meg a gondolkodásotokat Isten Igéjével. Akkor Isten szabadon megközelítheti majd az életeteket, és kiáradhat rajtatok keresztül, hogy hatalmas dolgokat cselekedjen, amelyek megdicsőítik Őt.